Jeg mener at jeg har hørt noget om at hvis selve siddefladen ikke er over 1 m over terræn så er det ikke en hochsitz og må derfor placeres hvor man vil.
Er jeg forkert på det her, jeg vil nødig have

Mvh Jens
Du må sg'u da gerne sidde på en stol, men ikke stå på en platform eller kunstig forhøjning.Nikon skrev:Tak for svaret.
Jeg må i gang med at save benene lidt ned på min 70 cm jagtstol![]()
Mvh Jens
Som jeg læser det må man gerne sidde på en stol der er 3m høj...Gråskæg skrev:Du må sg'u da gerne sidde på en stol, men ikke stå på en platform eller kunstig forhøjning.Nikon skrev:Tak for svaret.
Jeg må i gang med at save benene lidt ned på min 70 cm jagtstol![]()
Mvh Jens
Dette stemmer da ikke. For spørsmålet til TS er da om han kan skyte hjortevilt.Rigbymauser skrev: Som jeg læser det må man gerne sidde på en stol der er 3m høj...
I princippet kan man anvende en lift. Den er ikke permanent opstilletløsning og behøves ikke at blive betegnet som kunstig skjul da den nødvendigvis behøves at gøre noget for at den skal stå "skjult"..
Jamen så er vi tilbage til kapitel 1, første sætning. Så skal man skære benene af på sin jagtstol hvis benene er længere end 50cm.Toxophilos skrev:Dette stemmer da ikke. For spørsmålet til TS er da om han kan skyte hjortevilt.Rigbymauser skrev: Som jeg læser det må man gerne sidde på en stol der er 3m høj...
I princippet kan man anvende en lift. Den er ikke permanent opstilletløsning og behøves ikke at blive betegnet som kunstig skjul da den nødvendigvis behøves at gøre noget for at den skal stå "skjult"..
Jfr.
Bekendtgørelse om udsætning af vildt, jagtmåder og jagtredskaber
Kapitel 1
Jagt fra kunstige skjul
§ 1. Der må ikke drives jagt på pattedyr fra
1) kunstigt skjul, herunder hus, hytte, jordhul, eller
2) platform eller sæde, der er hævet mere end 50 cm over det omgivende terræn.
Ja du kan! Du skal jo iflg. §1 være over 50 cm for at være omfattet af reglerne.Morten87 skrev:Det jeg mente var bare om jeg kunne lave en platform magen til et skydetårn sådan at gulvet kun var hævet 500 mm over jorden sådan at jeg ikke har behov for at slæbe stol og stok med, og uden tilladelse fra de andre lodsejere