SKV ventetid på 40 s&w
-
- Bronze Member
- Interesser: jagt/skydning
- Geografisk sted: jylland
- Has thanked: 1 time
SKV ventetid på 40 s&w
Er ved at købe en cal 40 S&W skrev min ansøgning under 29 sep som blev afsendt samme uge sammen med en ansøgning på en cal. 9mm han fik sin tilladelse for 1 måned siden.
en anden skydemakker søgte så 3 uger - 1 måned tid senere ca sidst okt på en cal 9 mm han fik så sin tilladelse igår. Er jeg den eneste der venter så lang tid på en skide tilladelse på en 40 S&W har en SKV i forvejen ved den nye skal over justitsministeriet mennn...
en anden skydemakker søgte så 3 uger - 1 måned tid senere ca sidst okt på en cal 9 mm han fik så sin tilladelse igår. Er jeg den eneste der venter så lang tid på en skide tilladelse på en 40 S&W har en SKV i forvejen ved den nye skal over justitsministeriet mennn...
- Mausertossen
- Platin Member
- Interesser: skydevåben
- Geografisk sted: Bagsværd
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 13 times
Re: SKV ventetid på 40 S&W
Du nævner selv JM som en af mulighederne...?
Vi har en .45 ACP i systemet siden august. Og så ser det ud som om ACØ i Tåstrup er gået i baglås...
-S
Vi har en .45 ACP i systemet siden august. Og så ser det ud som om ACØ i Tåstrup er gået i baglås...
-S
And the Lord said, “Let there be crackpots.”
And there were crackpots.
- Timsen
- Gold Member
- Interesser: Skydning (lang,hagl,hånd)
- Geografisk sted: Odense SØ
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 55 times
- Kontakt:
Re: SKV ventetid på 40 s&w
Jeg fik at vide at de nye kalibre tager 4-6 uger ud over de normale, netop fordi de skal forbi jm...
Never limit yourself to one style - shoot anything you can get your hands on.
-
- Silver Member
- Interesser: Terræn skydning og klub
- Geografisk sted: Sjælland
- Been thanked: 2 times
-
- Bronze Member
- Interesser: jagt/skydning
- Geografisk sted: jylland
Bare skide træls at have en betalt skyder til at ligge og blomster. Den skulle jo ud og arbejde :-)
-
- Bronze Member
- Interesser: dit og dat
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Been thanked: 11 times
En 9mm skulle da ikke vær så lang tid om at gå igennem.
Min tog fra 20/10 til 5/12 for en SKV2.
Er du sikker på at din formand har fået den af sted med det samme, og at den var korrekt udfyldt 1. gang?
Er du sikker på at din formand har fået den af sted med det samme, og at den var korrekt udfyldt 1. gang?
- Timsen
- Gold Member
- Kontakt:
Jeg fik også min sendt afsted d. 8/12 - og d. 16. behandlede og videresendte SKV den til Politiet.
Jeg fik at vide at man skulle regne med ca. 4 ugers behandlingstid hos Politiet - (+ 4-6 uger yderligere hos JM, for de nye kalibre)
Jeg påregner så lidt ekstra pga. jul/nytår.
...og det var også bare en 9mm.
Jeg fik at vide at man skulle regne med ca. 4 ugers behandlingstid hos Politiet - (+ 4-6 uger yderligere hos JM, for de nye kalibre)
Jeg påregner så lidt ekstra pga. jul/nytår.
...og det var også bare en 9mm.
-
- Platin Member
- Interesser: Buejagt
- Geografisk sted: Kbh nv
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 60 times
Hende der skulle behandle det var gået på pension og så havde man bare ignoreret bunken med ansøgninger.Vels skrev:En 9mm skulle da ikke vær så lang tid om at gå igennem.
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 330 times
- Been thanked: 949 times
- Kontakt:
Cp-medic skrev:Hende der skulle behandle det var gået på pension og så havde man bare ignoreret bunken med ansøgninger.

Det er sateme den sjoveste undskyldning jeg nogensinde har hørt!
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
- P22
- Bronze Member
- Interesser: Skydning med riffel og pistol
- Geografisk sted: Jylland
- Has thanked: 11 times
Så kan jeg bedre forstå at jeg skulle vente over 6 uger på at få lov til at skifte min 9mm ud
- FBN
- Platin Member
- Interesser: Alt med/om våben :-)
- Geografisk sted: Vestjylland
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 101 times
Ja eller der er en i klubben som ikke har betalt en modtaget SKV med girokort, så kommer der pludselig ikke nogen SKV'r til klubben inden den er betalt [emoji6]
MVH Frank.
Iøvrigt mener jeg vi skal beholde Kongehuset.!
- Mausertossen
- Platin Member
Men ikke desto mindre sandt...Fast Fumble skrev:Det er sateme den sjoveste undskyldning jeg nogensinde har hørt!Cp-medic skrev:Hende der skulle behandle det var gået på pension og så havde man bare ignoreret bunken med ansøgninger.
Der var en bunke ubehandlede ansøgninger ved overgangen til ACØ og det havde de en del fornøjelse ud af. Til dem der læser med her skal det bemærkes at behandlingstiden for ansøgninger jo også afhænger af formandens arbejde med sagerne, fx er det jo nu juleferie for mange og så kan det være der ingen kort bliver sendt ud før engang i januar.

-S
And the Lord said, “Let there be crackpots.”
- Agamemnon
- Moderator
- Interesser: Skydning genladning Etymologi
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 472 times
- Been thanked: 1071 times
Ja.... Han er en værre én, ham formandenMausertossen skrev: Til dem der læser med her skal det bemærkes at behandlingstiden for ansøgninger jo også afhænger af formandens arbejde med sagerne,

The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.
Edmund Burke, 1729-1797.
Edmund Burke, 1729-1797.
- Mausertossen
- Platin Member
- Kruffe
- Platin Member
- Interesser: Historiske våben og jagt
- Geografisk sted: Kongeriget Jylland
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 68 times
Det er der en let løsning på...FBN skrev:Ja eller der er en i klubben som ikke har betalt en modtaget SKV med girokort, så kommer der pludselig ikke nogen SKV'r til klubben inden den er betalt [emoji6]
Kasseren betaler alle girokort tilsendt fra SKV -> Skytten indbetaler til foreningen -> Skytten får først SKV-kortet udleveret af formanden, når beløbet er indgået på foreningens konto.
Folk har en tendens til at huske betalingen, da de ellers ikke får noget SKV-kort (og dermed den nye skyder) ;-)
Enfield - everything else is just a rifle. Unless it's a Garand.
- Kruffe
- Platin Member
- Interesser: Historiske våben og jagt
- Geografisk sted: Kongeriget Jylland
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 68 times
Hende der gik på pension...Var det ved politiet eller ved SKV?Cp-medic skrev:Hende der skulle behandle det var gået på pension og så havde man bare ignoreret bunken med ansøgninger.Vels skrev:En 9mm skulle da ikke vær så lang tid om at gå igennem.
Enfield - everything else is just a rifle. Unless it's a Garand.
- FBN
- Platin Member
- Interesser: Alt med/om våben :-)
- Geografisk sted: Vestjylland
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 101 times
Jep vi køre med forud betaling på SKV ansøgning, så for de bare en kvitteringKruffe skrev:Det er der en let løsning på...FBN skrev:Ja eller der er en i klubben som ikke har betalt en modtaget SKV med girokort, så kommer der pludselig ikke nogen SKV'r til klubben inden den er betalt [emoji6]
Kasseren betaler alle girokort tilsendt fra SKV -> Skytten indbetaler til foreningen -> Skytten får først SKV-kortet udleveret af formanden, når beløbet er indgået på foreningens konto.
Folk har en tendens til at huske betalingen, da de ellers ikke får noget SKV-kort (og dermed den nye skyder) ;-)
at den er betalt, så er det slet ingen problemer....
MVH Frank.
-
- Platin Member
- Interesser: Buejagt
- Geografisk sted: Kbh nv
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 60 times
PolitietKruffe skrev:Hende der gik på pension...Var det ved politiet eller ved SKV?Cp-medic skrev:Hende der skulle behandle det var gået på pension og så havde man bare ignoreret bunken med ansøgninger.Vels skrev:En 9mm skulle da ikke vær så lang tid om at gå igennem.
-
- Platin Member
- Interesser: Skydning, jagt og MC
- Geografisk sted: Øst-Sjælland
- Has thanked: 348 times
- Been thanked: 160 times
Jeg har ikke fået forklaringen med hende på pension, men at det generelt var alle sager der hørte under adm center øst som kom ind op til 1/10 hvor de flyttede. Sager efter 1/10 kørte som normalt igennem, mens bunken med de gamle blev taget efterhånden som der var tid. Har lige ventet 4 måneder på en 22'er af den grund..
-
- Bronze Member
- Interesser: IPSC, Jagt, Taktisk skydning
- Geografisk sted: Fionia
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 14 times
Jeg ansøgte pr 1/7 2014 via formanden om .40s&w + 9 mm vekselpibesæt.
Formanden sendte samme dag ansøgningerne til SKV.
20/10 2014 behandlede ACØ ansøgningen og videresendte papirerne til JM.
11/12 2014 havde sagsbehandleren v. JM, sendt papirerne retur til ACØ, om at alt var ok.
Januar 2015 ligger ansøgningen til behandling v. ACØ
1) SKV kontoret havde sommerlukket pga ferieafvikling, deraf flere ugers forsinkelse.
2) Våbenkontoret Kbh's Politi, skulle lukke og de ville først behandle SKV 1+3+5 FØR SKV2 ifm nedlukningen. Kun fordi min formand rykker for sagsbehandlingen, bliver ansøgningen dateret denne dag som "oprettet" d. 20/10 2014!
3) ACØ havde ved samtlige (4) henvendelser enten forlagt, glemt at videresende ansøgningen eller på anden vis "droppet" ud af systemet...
4) klagemail og 6 telefoniske henvendelser direkte til sagsbehandleren ved JM medførte kun den konklusion, at JM er lynhurtige, men at ACØ enten sylter eller ikke kan følge med...
I dag 4/1 2015 (søndag) er der dog ikke kommet svar endnu - jeg håber inderligt, at jeg kan nyde lidt IPSC i år 2016, på trods af tankerne om helt at opgive drømmene...
Ps Ja, det er Connie der er gået på pension...
Formanden sendte samme dag ansøgningerne til SKV.
20/10 2014 behandlede ACØ ansøgningen og videresendte papirerne til JM.
11/12 2014 havde sagsbehandleren v. JM, sendt papirerne retur til ACØ, om at alt var ok.
Januar 2015 ligger ansøgningen til behandling v. ACØ
1) SKV kontoret havde sommerlukket pga ferieafvikling, deraf flere ugers forsinkelse.
2) Våbenkontoret Kbh's Politi, skulle lukke og de ville først behandle SKV 1+3+5 FØR SKV2 ifm nedlukningen. Kun fordi min formand rykker for sagsbehandlingen, bliver ansøgningen dateret denne dag som "oprettet" d. 20/10 2014!
3) ACØ havde ved samtlige (4) henvendelser enten forlagt, glemt at videresende ansøgningen eller på anden vis "droppet" ud af systemet...
4) klagemail og 6 telefoniske henvendelser direkte til sagsbehandleren ved JM medførte kun den konklusion, at JM er lynhurtige, men at ACØ enten sylter eller ikke kan følge med...
I dag 4/1 2015 (søndag) er der dog ikke kommet svar endnu - jeg håber inderligt, at jeg kan nyde lidt IPSC i år 2016, på trods af tankerne om helt at opgive drømmene...
Ps Ja, det er Connie der er gået på pension...
- Timsen
- Gold Member
- Kontakt:
Plastickortet på min 9mm dukkede op i går - så fra 8/12 til 14/1 (med jul/nytår imellem).
Det kan jeg godt leve med - så mit gæt ville være at en af de nye kalibrer burde tage ca. 2 - 2½ måned all inclusive.
Det kan jeg godt leve med - så mit gæt ville være at en af de nye kalibrer burde tage ca. 2 - 2½ måned all inclusive.