Hejsa gæve medjægere.
Min bror påtænker at købe en jolle på små 3,5m som vi også skal bruge til havjagt.
Motoren er en 7,5hp evinrude og den samlede værdi af hele moletjavsen er 5000kr.
Båden kommer til at ligge ved et lille bådlaug i et sommerhus område og motoren vil blive pillet af hver gang og smidt i et skur.
Jeg kan ikke rigtig blive klog på det: skal han have en ansvarsforsikring for at sejle med sådan en jolle ud i guædborgsund for at fiske og gå på jagt?
Badaka
Lovpligtig forsikring på lille jolle?
- Keldda
- Platin Member
- Interesser: gamle Luftvåben/våben
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 6 times
Re: Lovpligtig forsikring på lille jolle?
næææ det skal han ikke , men en livsforsikring ville være fint 

står man i lort til halsen skal man holde munden lukket
-
- Platin Member
- Interesser: jagt
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 2992 times
- Been thanked: 377 times
Ansvarsforsikring er ikke lovpligtigt for danske fritidsbåde, men mange havne kræver at båden er ansvarsforsikret for at den må anløbe havnen.
Af mere praktisk værdi er flydedragter, redningsveste, pyroteknik og et godt kursus i praktisk sejlads og nødprocedurer, samt evt. et abonnement hos Dansk Søredningsselskab http://www.dsrs.dk/ for bugsering og anden hjælp hvis der opstår problemer.
Af mere praktisk værdi er flydedragter, redningsveste, pyroteknik og et godt kursus i praktisk sejlads og nødprocedurer, samt evt. et abonnement hos Dansk Søredningsselskab http://www.dsrs.dk/ for bugsering og anden hjælp hvis der opstår problemer.
-
- Gold Member
- Interesser: Skydning, Jagt
- Geografisk sted: Horsens
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Ps. angående forsikringer:
De fleste indboforsikringer dækker joller og småbåde under 15 fod, såfremt de opholder sig på/ved huset størstedelen af året, og er fastgjort forsvarligt ved opbevaring uden for matriklen.
Jeg har personligt været så heldig/uheldig, at få stjålet en 14 fods jolle og en pram i tidens løb, og min indboforsikring har dækket begge gange.
De fleste indboforsikringer dækker joller og småbåde under 15 fod, såfremt de opholder sig på/ved huset størstedelen af året, og er fastgjort forsvarligt ved opbevaring uden for matriklen.
Jeg har personligt været så heldig/uheldig, at få stjålet en 14 fods jolle og en pram i tidens løb, og min indboforsikring har dækket begge gange.