Hvor lang tid tager en Blankvåbenstilladelse at få?
-
- Newbie
- Interesser: Knive, fantasy-sværd
- Geografisk sted: Aalborg
Hvor lang tid tager en Blankvåbenstilladelse at få?
Hej!
Jeg ansøgte om blankvåbenstilladelse ved at smide den af på Aalborg politistation den 13. december, men har endnu ikke fået svar, og dette bekymrer mig lidt. Tager det normalt så lang tid at få svar og får man svar elektronisk eller via post eller hvordan?
- Julie
Jeg ansøgte om blankvåbenstilladelse ved at smide den af på Aalborg politistation den 13. december, men har endnu ikke fået svar, og dette bekymrer mig lidt. Tager det normalt så lang tid at få svar og får man svar elektronisk eller via post eller hvordan?
- Julie
Senest rettet af Refraktorius 9. jan 2015, 13:31, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: overskrift justeret til at passe til indlæggets hensigt. Læs gerne indlægget om indlæg øverst i Small Talk :-)
Begrundelse: overskrift justeret til at passe til indlæggets hensigt. Læs gerne indlægget om indlæg øverst i Small Talk :-)
- Fredericianer
- Platin Member
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 32 times
Re: Blankvåbenstilladelse
Jeg har ikke så meget erfaring med hvordan det går siden de samlede våbenkontorene (sidste år), men 4-8 uger var på ingen måde usædvanlig før i tiden.
Der kommer nok en tilladelse med posten inden så længe.
Never confuse verbosity with veracity.
-
- Newbie
Okay. Super! Blev bare en smule bekymret. Tak for hjælpen!Fredericianer skrev:Jeg har ikke så meget erfaring med hvordan det går siden de samlede våbenkontorene (sidste år), men 4-8 uger var på ingen måde usædvanlig før i tiden.
- Kar 98
- Platin Member
- Interesser: Samler våben , jagt , Ammo , s
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
Hej og
Det at du har afleveret den i Aalborg gør at de skal sende den til Holstebro , så det tager nok lidt længere tid end normalt . Og hvis det er din første våbentilladelse tager det også lidt ekstra tid , da de skal lave baggrundstjek på dig .Det har været jul. Men hvis du ikke har hørt fra dem 1. februar så prøv at ringe til våbenkontoret i Holstbro og spørg pænt om din ansøgning er kommet frem , og om den er under behandling .
Og endelig så får du besked pr. post da du får en papirtilladelse . Håber du kan bruge svaret .

Det at du har afleveret den i Aalborg gør at de skal sende den til Holstebro , så det tager nok lidt længere tid end normalt . Og hvis det er din første våbentilladelse tager det også lidt ekstra tid , da de skal lave baggrundstjek på dig .Det har været jul. Men hvis du ikke har hørt fra dem 1. februar så prøv at ringe til våbenkontoret i Holstbro og spørg pænt om din ansøgning er kommet frem , og om den er under behandling .
Og endelig så får du besked pr. post da du får en papirtilladelse . Håber du kan bruge svaret .
Senest rettet af Kar 98 8. jan 2015, 22:39, rettet i alt 1 gang.
Tomme hylstre og fyldte flasker gør mig glad
-
- Newbie
Det forklarer helt klart, hvorfor det tager noget tid! Jeg vil prøve at ringe til dem, hvis jeg ikke har fået noget inden februar. Tusind tak!Kar 98 skrev:Hej og![]()
Og endelig så for du besked pr. post da du får en papirtilladelse . Håber du kan bruge svaret .
- Krung
- Platin Member
- Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
- Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 138 times
Min tog op mod 3 måneder her i Øst. Det gjorde genladetilladelsen ikke (2 måneder), så der prioriteres måske på kontoret.
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308x2, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.
- BackpackM
- Silver Member
- Interesser: Løb, HF-radio, min familie
- Geografisk sted: Hillerød
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 4 times
Re: Hvor lang tid tager en Blankvåbenstilladelse at få?
Ja, det er virkelig fagre nye verden! Den officielle begrundelse for at centralisere og digitalisere centraladministrationen plejer at være, at det gør det hele mere effektivt og billigere. Men som sædvanligt handler det kun om systemets tarv og ikke om at gøre det lettere at være borger.
I den "gamle" verden kunne man få den lavet på stedet efter nogle minutters ventetid mens de tjekkede en i registrene.
Mvh Michael
I den "gamle" verden kunne man få den lavet på stedet efter nogle minutters ventetid mens de tjekkede en i registrene.
Mvh Michael
Tikka T3 Lite 6,5x55, S&L Superdome44
Krico 22LR semi
Husqvarna 300 o/u
Air Arms TX200 (LR edition)
HW97kt (LR edition, MK II)
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 307 times
- Been thanked: 1127 times
Ja, det kunne man nogle gange nogle steder. Andre gange tog det længere tid, og visse steder tog det helt urimeligt lang tid, ligesom man visse steder konsekvent nægtede tilladelser til ting, som man andre steder i landet fik tilladelse til uden problemer. Der var de evige skærmydsler på grund af, at bemandingen visse steder administrerede ud fra egne regler istedet for de gældende.BackpackM skrev:Ja, det er virkelig fagre nye verden! Den officielle begrundelse for at centralisere og digitalisere centraladministrationen plejer at være, at det gør det hele mere effektivt og billigere. Men som sædvanligt handler det kun om systemets tarv og ikke om at gøre det lettere at være borger.
Mvh Michael
Så virkeligheden var den, at det først og fremmest afhang af din adresse hvilken behandling du fik, og det var bare ikke holdbart i længden. Hvis du kigger på de tråde der er rundt omkring om behandlingstiderne på de to nye centre, så vil jeg tro gennemsnittet ligger mellem to og 4 uger, og de lader til at give tilladelse til det de skal uden de store indvendinger.
Jeg tror også vi har lov at håbe på, at sagsbehandlingstiderne vil falde yderligere efterhånden som centrene får endnu bedre flow i ekspeditionen af rutinesager. Så alt i alt tror jeg stadig det er en forbedring, selvom enkeltpersoner kan opleve det anderledes.
Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
... Buy the best and cry once.
-
- Newbie
- Interesser: Luftriffel skydning
- Geografisk sted: Bornholm, Danmark
- Kontakt:
Kan man stadig nogle steder. Fik min tilladelse på et par minutter her (Bornholm). Det som tog længst tid var at der skulle stempel på og stå i kø. Det hele (inklusiv ventetid pga. kø) tog 10 minutter.BackpackM skrev:Ja, det er virkelig fagre nye verden! Den officielle begrundelse for at centralisere og digitalisere centraladministrationen plejer at være, at det gør det hele mere effektivt og billigere. Men som sædvanligt handler det kun om systemets tarv og ikke om at gøre det lettere at være borger.
Mvh Michael
Pffuhf!... Pling!!... Av!!!... Kugle tilbage i panden på mig selv... Diana 25D .. haha :D
-
- Gold Member
- Interesser: Våben
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 111 times
- Been thanked: 59 times
Laver Bornholms Politi stadig selv våbentilladelserne? De skal ikke til ACØ, i Taastrup?KimVinberg skrev:Kan man stadig nogle steder. Fik min tilladelse på et par minutter her (Bornholm). Det som tog længst tid var at der skulle stempel på og stå i kø. Det hele (inklusiv ventetid pga. kø) tog 10 minutter.BackpackM skrev:Ja, det er virkelig fagre nye verden! Den officielle begrundelse for at centralisere og digitalisere centraladministrationen plejer at være, at det gør det hele mere effektivt og billigere. Men som sædvanligt handler det kun om systemets tarv og ikke om at gøre det lettere at være borger.
Mvh Michael
Frihed frem for alt
-
- Newbie
- Interesser: Luftriffel skydning
- Geografisk sted: Bornholm, Danmark
- Kontakt:
Blankvåben tilladelser laver de selv, medmindre det er ændret siden sidste år. Tilladelser til skydevåben ved jeg ikke.Tonnytot skrev:Laver Bornholms Politi stadig selv våbentilladelserne? De skal ikke til ACØ, i Taastrup?KimVinberg skrev:Kan man stadig nogle steder. Fik min tilladelse på et par minutter her (Bornholm). Det som tog længst tid var at der skulle stempel på og stå i kø. Det hele (inklusiv ventetid pga. kø) tog 10 minutter.BackpackM skrev:Ja, det er virkelig fagre nye verden! Den officielle begrundelse for at centralisere og digitalisere centraladministrationen plejer at være, at det gør det hele mere effektivt og billigere. Men som sædvanligt handler det kun om systemets tarv og ikke om at gøre det lettere at være borger.
Mvh Michael
Pffuhf!... Pling!!... Av!!!... Kugle tilbage i panden på mig selv... Diana 25D .. haha :D
- Kruffe
- Platin Member
- Interesser: Historiske våben og jagt
- Geografisk sted: Kongeriget Jylland
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 68 times
Det blev ændret efter 1.10.2014.
Enfield - everything else is just a rifle. Unless it's a Garand.