Samler tilladelse til signalpistol

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Besvar
Brugeravatar
kl28
Bronze Member
Bronze Member
Geografisk sted: Sønderjylland

Samler tilladelse til signalpistol

Indlæg af kl28 » 15. apr 2015, 23:12

Hvis man vil købe en historisk signalpistol skal man ajour/føre en våbenliste. Jeg vil gerne vide hvad det er for en liste. Er den ens med dem til skydevåben, eller hvordan ser den ud?

Nogen der kan hjælpe :razz:

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 306 times
Been thanked: 1125 times

Re: Samler tilladelse til signalpistol

Indlæg af Lassescout » 16. apr 2015, 09:21

Du kan bruge denne her, det er den eneste der er. Man kan bare lade være med at udfylde unødvendige felter : https://www.politi.dk/NR/rdonlyres/6E6F ... 6_0315.pdf

Jeg tror nu, at hvis det var mig, så ville jeg selv lave en liste med de oplysninger reglerne kræver, og så ville jeg indsende den til politiet ved til- og afgang til samlingen samt en gang om året. Den kan man have liggende på PC´en, så er den nem at ændre i.

Jeg har lige fremhævet de ting du skal skrive i listen, politiet kan ikke forlange mere:
Stk. 7. For en tilladelse til skydevåben efter stk. 4 skal der endvidere fastsættes som vilkår:
1) at samleren fører en liste indeholdende oplysninger om type, mærke, model, kaliber og fabrikationsnummer eller identifikationsnummer for hvert enkelt skydevåben,
2) at listen til enhver tid er ført ajour, og
3) at listen en gang årligt, ved til- eller afgang af våben til samlingen samt i øvrigt på begæring skal indsendes til politiet.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
kl28
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af kl28 » 16. apr 2015, 12:40

Ahh, tusind tak, for svaret. Kunne ikke være bedre.. Man må sige det er fordelen ved at spørge i det rette forum :thumbup:

Brugeravatar
kl28
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af kl28 » 18. apr 2015, 07:31

Jeg glemte lige at skrive at tilladelsen er den type der gælder for teknisk og historisk interesse, men går ud fra at det er det samme?!

Brugeravatar
HVK
Platin Member
Platin Member
Interesser: 2. VK.
Geografisk sted: Østjylland
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 12 times
Been thanked: 31 times

Indlæg af HVK » 18. apr 2015, 09:29

Hvis du engang imellem sejler, låner en båd m.m. Kan du også søge om en almindelig våbentilladelse - der er gratis. Fordelen ved denne er flere:

1. Du kan købe ammo og bruge den jf. Lovgivningen
2. Du har ikke etatens mere eller mindre begavede våbentrollanter rendende for at kontrollere din "samling" som de kan gøre til hver en tid jf. Lovgivningen......
"Don't fight a battle if you don't gain anything by winning"
Erwin Rommel

Besvar