Klistret grade 3 skæfte Schultz & Larsen
-
- Bronze Member
- Interesser: jagt, baneskydning
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 9 times
Klistret grade 3 skæfte Schultz & Larsen
Hentede min fabriksnye Schultz & Larsen Victory hos forhandleren for en uge siden. Alt er fint, men skæftet er klistret - som lak eller maling, der ikke har fået lov at tørre. Intet nyt efter en uge. Fingeraftryk er meget tydelige, og den er træls at håndtere. Fabrikken har tilbudt at fikse det, men jeg kommer ikke så tit der forbi.
Forhandleren sagde jeg skulle tørre efter med et tørt rent håndklæde, men det hjælper ikke. En anden fra forhandleren sagde, jeg skulle give et tyndt lag olie. Det hjælper heller ikke.
Er der nogen der har et godt råd? Andre med samme problem?
Forhandleren sagde jeg skulle tørre efter med et tørt rent håndklæde, men det hjælper ikke. En anden fra forhandleren sagde, jeg skulle give et tyndt lag olie. Det hjælper heller ikke.
-
- Platin Member
- Interesser: jagt
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 2975 times
- Been thanked: 377 times
Re: Klistret grade 3 skæfte Schultz & Larsen
Returner varen som fejlbehæftet.ba66 skrev:Hentede min fabriksnye Schultz & Larsen Victory hos forhandleren for en uge siden. Alt er fint, men skæftet er klistret - som lak eller maling, der ikke har fået lov at tørre. Intet nyt efter en uge. Fingeraftryk er meget tydelige, og den er træls at håndtere. Fabrikken har tilbudt at fikse det, men jeg kommer ikke så tit der forbi.
Kræv pengene tilbage eller fejlen udbedret indenfor rimelig tid.
Ren købelovs sag.
- RKN
- Platin Member
- Interesser: Skydning, Jagt og mad
- Geografisk sted: Jammerbugt
- Has thanked: 426 times
- Been thanked: 30 times
Køb en anden riffel. Dansk kvalitet, min bare r..[emoji107]
Utroligt at nogen stadig vil købe deres produkter.
Afsendt fra det mørke Nordjylland
Denmark
Denmark
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
-
- Bronze Member
Ja, det var også det jeg tænkte.dksith skrev:send det tilbage... lyder som om der er noget galt med det de har brugt af olie, lak eller noget...
Hilsen fra Nordjylland
-
- Bronze Member
Ja, det går ikke - det er jo snart den 16 maj :-) Jeg er i øvrigt glad for riflen, så det er OK hvis bare det bliver fikset. Tænkte måske der var nogen der lige vidste hvordan man ordner sådan noget.Kalthoff skrev:Returner varen som fejlbehæftet.ba66 skrev:Hentede min fabriksnye Schultz & Larsen Victory hos forhandleren for en uge siden. Alt er fint, men skæftet er klistret - som lak eller maling, der ikke har fået lov at tørre. Intet nyt efter en uge. Fingeraftryk er meget tydelige, og den er træls at håndtere. Fabrikken har tilbudt at fikse det, men jeg kommer ikke så tit der forbi.
Kræv pengene tilbage eller fejlen udbedret indenfor rimelig tid.
Ren købelovs sag.
Hilsen fra Nordjylland
-
- Bronze Member
Hm, jeg synes jo stadig det er godt at have en dansk riffel. Og den fejler intet bortset fra det her med skæftet, så jeg satser på at få det ordet. Forhandleren har lovet at hjælpe. Tænkte bare, at nogen her på forumet måske lige vidste hvordan man løste sådan noget.RKN skrev:Køb en anden riffel. Dansk kvalitet, min bare r..[emoji107]
Denmark
Hilsen fra Nordjylland
- JPedersen
- Gold Member
- Interesser: jagt, vildt, våben og knive
- Geografisk sted: Tune
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 5 times
Den skal nok have slebet skæftet. Jeg forstår bare ikke at sådan et skæfte kan komme igennem kvalitetskontrollen. Jeg har efterhånden hørt en del dårlige ting omkring S&L og især deres kundeservice. Jeg ved med mig selv, at jeg ikke kommer til at eje sådan en.
MVH Jonas
”Hvor mange skydevåben har de egentlig”?
”Flere end jeg har brug for, - men færre end jeg kunne tænke mig”
”Hvor mange skydevåben har de egentlig”?
”Flere end jeg har brug for, - men færre end jeg kunne tænke mig”
- Bessie4ever
- UDMELDT AF NVF
- Interesser: rifler,hjemmeladning
- Geografisk sted: Øvre Sydjylland
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 23 times
Der sælges stadig S&L pga mange af dem skyde hammerende godt!
Jeg har ladet til 4stk 97'er og Victory og alle har bare været lette at få rigtig gode grupper med.
Specielt en 308'er og HHC's 7RM var yderst tolerante hvor 4x4 testladninger alle skød godt
Den minimale træfpunktsændringer der var mellem max og min ladning, gør at jeg ikke kan udelukke at jeg skal ha en
Køb dansk og gør din indsats for at komme ud af finanskrisen og ved problemer, så bed firmaet om at udbedre det og giv den konstruktiv feedback.
Div fora kan hamre S&L ned, men de kunne også vælge at gøre det modsatte og sikre det danske firma ville blomstre.
Jeg har ladet til 4stk 97'er og Victory og alle har bare været lette at få rigtig gode grupper med.
Specielt en 308'er og HHC's 7RM var yderst tolerante hvor 4x4 testladninger alle skød godt
Den minimale træfpunktsændringer der var mellem max og min ladning, gør at jeg ikke kan udelukke at jeg skal ha en

Køb dansk og gør din indsats for at komme ud af finanskrisen og ved problemer, så bed firmaet om at udbedre det og giv den konstruktiv feedback.
Div fora kan hamre S&L ned, men de kunne også vælge at gøre det modsatte og sikre det danske firma ville blomstre.

Perfect! Thats is good enough for me
-
- Gold Member
- Interesser: Buejagt, buebyg og knive
- Geografisk sted: Midtvestsjælland
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 41 times
Min 97 skyder hamrende godt...specielt min 9,3 pibe er skræmmende. Købet var desuden en totaloplevelse da jeg fik en rundvisning på "fabrikken" i Rask Mølle.....virkelig syret oplevelse, jeg ikke ville være foruden og som jeg aldrig ville have fået med andre fabrikanter:-).Bessie4ever skrev:Der sælges stadig S&L pga mange af dem skyde hammerende godt!
Den minimale træfpunktsændringer der var mellem max og min ladning, gør at jeg ikke kan udelukke at jeg skal ha en![]()
At et skæfte med uhærdet olie kan komme gennem kvalitetskontrollen kan jeg sagtens forstå. Det ville ikke være unormalt hvis riflerne bliver pakket kort tid efter oliebehandling så hærdningen kommer til at foregå under transport/opbevaring (noget man ser hos mange fabrikanter). Hvis der anvendes linolie baserede produkter, så sker det at der forekommer batches der bare aldrig hærder ordenligt op....hvilket må tilskrives olien.
Det er selvfølgelig ikke i orden, men det sker.
I de 12 år jeg har stået i jagtforretning kan jeg ikke sige at mandagsrifler er mere hyppige fra S&L, end fra andre fabrikanter med våben i samme prisleje.
Cheers
“You cannot reason people out of a position that they did not reason themselves into.”
― Ben Goldacre
― Ben Goldacre
- Cimbox
- Bronze Member
- Interesser: Drengerøvs interesser
- Geografisk sted: Rødovre
Kan også kun rose
Min S&L m97 Classic .308
Var på 100 meter banen Idag, og den skyder altså godt! Er også ret godt tilfreds med mit skæfte samt dets flotte åretegninger. Mit skæfte er ikke opgraderet
Min S&L m97 Classic .308
Var på 100 meter banen Idag, og den skyder altså godt! Er også ret godt tilfreds med mit skæfte samt dets flotte åretegninger. Mit skæfte er ikke opgraderet
Rigtige jægere har en der både kan stå, og vise rejsning !
-
- Bronze Member
Tak for godt svar. Jeg har fået en forklaring fra fabrikken - der kan åbenbart ske sådan noget som du også fortæller, særligt i forår og efterår. Og som allerede sagt bliver det fikset, så ikke noget stort problem. Glæder mig til at se det færdige skæfte.At et skæfte med uhærdet olie kan komme gennem kvalitetskontrollen kan jeg sagtens forstå. Det ville ikke være unormalt hvis riflerne bliver pakket kort tid efter oliebehandling så hærdningen kommer til at foregå under transport/opbevaring (noget man ser hos mange fabrikanter). Hvis der anvendes linolie baserede produkter, så sker det at der forekommer batches der bare aldrig hærder ordenligt op....hvilket må tilskrives olien. I de 12 år jeg har stået i jagtforretning kan jeg ikke sige at mandagsrifler er mere hyppige fra S&L, end fra andre fabrikanter med våben i samme prisleje.
Var I Ulfborg idag, den skyder rigtigt fint - alle de spidsskarpe i grupper under 3cm og de to eneste med jagtammo begge 10'ere.
Hilsen fra Nordjylland
-
- Bronze Member
Hej Jonas, jeg forstår dit svar. Ville bare lige sige, at jeg er super tilfreds med servicen - de tog ansvar med det samme, og tilbød at fikse det direkte eller at jeg kunne få forhandleren til det. Forhandleren var også meget hjælpsom. Måske har de haft problemer tidligere, eller jeg har bare været heldig, men kan altså ikke klage. Jeg fløj engang med Ryanair - så jeg ved virkeligt, hvad dårlig service er :-)JPedersen skrev:Den skal nok have slebet skæftet. Jeg forstår bare ikke at sådan et skæfte kan komme igennem kvalitetskontrollen. Jeg har efterhånden hørt en del dårlige ting omkring S&L og især deres kundeservice. Jeg ved med mig selv, at jeg ikke kommer til at eje sådan en.
Hilsen fra Nordjylland
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt, skydevåben...
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 69 times
Bessie4ever skrev:Der sælges stadig S&L pga mange af dem skyde hammerende godt!
Den minimale træfpunktsændringer der var mellem max og min ladning, gør at jeg ikke kan udelukke at jeg skal ha en![]()
Jeg gad godt nok ikke og skulle slås med S&L for at få udbedret en riffel for fejl. Så hellere købe noget der virker fra start af. Det kan da ikke være kunderne, der skal hjælpe S&L. De skulle tage sig sammen og lave noget rifler, der er i orden hver gang.
Jeg fatter ikke folk vil købe halvfærdige rifler, om det så er Remington 700, S&L eller noget tredje.
Jeg vil have sub MOA præcision og absolut ingen dikkedarer fra jeg modtager riflen. Min Tikka T3 Hunter skød <15 mm grupper fra ny af med fabriksammo uden at der skulle pilles eller tunes noget. Det burde være standarden for alle riffelmærker i dag. Jeg vil da ikke nøjes med mindre.
Vil man have kunder, en god forretning og god omtale, så skal man levere et ordenligt produkt og en sublim kundeservice, hvis der mod alle forventninger opstår problemer. Man kan ikke tillade sig andet overfor kunderne hvis man vil have en god virksomhed.
-
- Platin Member
- Interesser: Skydning
- Geografisk sted: Stor kbh
- Been thanked: 82 times
Man skal vel bare nøjes med at bruge deres piber?RKN skrev:Køb en anden riffel. Dansk kvalitet, min bare r..[emoji107]
Denmark

Jeg er ikke skide imponeret over min S&L, synes den er dumt lavet.. Men piben og den sentiementale værdi den riffel har, gør at jeg beholder den, nok mere det sidste end piben

Derfor kommer der også andet i skabet :) Pt. "holder" jeg en for en kammerat(jeg har tilladelsen på den), så kan han købe den af mig, når han selv får mulighed for at søge tilladelse :)
-
- Bronze Member
Du gav mig en ide, Bessie - tænkte det kunne være sjovt at finde ud af, om ikke folk faktisk er glade for deres danske rifler - lavede en spørgeundersøgelse, som alle S&L ejere kan svar på.Bessie4ever skrev:Div fora kan hamre S&L ned, men de kunne også vælge at gøre det modsatte og sikre det danske firma ville blomstre.
Se http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=36&t=59918 eller direkte på http://riflequestions.blogspot.dk/p/spm.html.
Hilsen fra Nordjylland
- 308 W
- Platin Member
- Interesser: Jagt & Hundetræning
- Geografisk sted: Midt/Vestjylland
- Has thanked: 25 times
- Been thanked: 19 times
Jeg har undladt at svare på enkelte spørgsmål, da jeg ikke fandt svar mulighederne fyldestgørende.
Sendt fra min D5803
Sendt fra min D5803
- Niisa
- Silver Member
- Interesser: riffeljagt
- Geografisk sted: københavn
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 11 times
Så har jeg besvaret skemaet
Jeg er glad for min snart 14 år gamle S&L 97DL med piber i 6,5x55 9,3x62

Mvh. Niisa.
S&L m97dl 6,5x55/9,3x62 - Diavari z 2,5-10x48mc - Varipoint V 1,1-4x24T
Kongsberg 393 6,5x55 - Nikon prostaff 2-7x32
Toz 78 22lr - Nikon efr 3-9x40ao
beretta 686 12/70
Husqvarna M20 1936 12/70
S&L m97dl 6,5x55/9,3x62 - Diavari z 2,5-10x48mc - Varipoint V 1,1-4x24T
Kongsberg 393 6,5x55 - Nikon prostaff 2-7x32
Toz 78 22lr - Nikon efr 3-9x40ao
beretta 686 12/70
Husqvarna M20 1936 12/70
- Bessie4ever
- UDMELDT AF NVF
- Interesser: rifler,hjemmeladning
- Geografisk sted: Øvre Sydjylland
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 23 times
ba66 skrev:Du gav mig en ide, Bessie - tænkte det kunne være sjovt at finde ud af, om ikke folk faktisk er glade for deres danske rifler - lavede en spørgeundersøgelse, som alle S&L ejere kan svar på.Bessie4ever skrev:Div fora kan hamre S&L ned, men de kunne også vælge at gøre det modsatte og sikre det danske firma ville blomstre.
Se http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=36&t=59918 eller direkte på http://riflequestions.blogspot.dk/p/spm.html.
Fint nok men skemaet tager vist ikke højde for Otterup tiden og Rask mølle tiden
Perfect! Thats is good enough for me
-
- Platin Member
- Interesser: Skydning
- Geografisk sted: Stor kbh
- Been thanked: 82 times
Ej heller for hvilken model folk måtte have? Jeg har påpeget det lidt i selve tråden dertil.Bessie4ever skrev:ba66 skrev:Du gav mig en ide, Bessie - tænkte det kunne være sjovt at finde ud af, om ikke folk faktisk er glade for deres danske rifler - lavede en spørgeundersøgelse, som alle S&L ejere kan svar på.Bessie4ever skrev:Div fora kan hamre S&L ned, men de kunne også vælge at gøre det modsatte og sikre det danske firma ville blomstre.
Fint nok men skemaet tager vist ikke højde for Otterup tiden og Rask mølle tiden
Og så synes jeg som bilnørd det er lidt sjovt peugeot og citroen ikke er i samme gruppe til sidst

-
- Bronze Member
Hej Morten, tak for svar og kommentarer. Jeg tænkte godt på at spørge om, hvilke modeller man har. Men jeg kender dem ikke alle. Kender du et websted, hvor man kan se alle S&L modeller, der er lavet?Morten273 skrev:Ej heller for hvilken model folk måtte have? Jeg har påpeget det lidt i selve tråden dertil.Bessie4ever skrev:ba66 skrev:Du gav mig en ide, Bessie - tænkte det kunne være sjovt at finde ud af, om ikke folk faktisk er glade for deres danske rifler - lavede en spørgeundersøgelse, som alle S&L ejere kan svar på.Bessie4ever skrev:Div fora kan hamre S&L ned, men de kunne også vælge at gøre det modsatte og sikre det danske firma ville blomstre.
Og så synes jeg som bilnørd det er lidt sjovt peugeot og citroen ikke er i samme gruppe til sidst
Det med bilerne er sjovt; tænkte godt på det. Men er citroënister ikke lidt anderledes end peugeot-købere? Selvom det er PSA koncernen begge to?
Hilsen fra Nordjylland
-
- Bronze Member
Sandt. Jeg kender selv kun de aktuelle modeller. Ved godt, at Otterup tiden står som noget særligt for mange.Bessie4ever skrev:ba66 skrev:Du gav mig en ide, Bessie - tænkte det kunne være sjovt at finde ud af, om ikke folk faktisk er glade for deres danske rifler - lavede en spørgeundersøgelse, som alle S&L ejere kan svar på.Bessie4ever skrev:Div fora kan hamre S&L ned, men de kunne også vælge at gøre det modsatte og sikre det danske firma ville blomstre.
Hilsen fra Nordjylland
-
- Bronze Member
Hej Niisa! Tak for svar :-) Det er fra Ottetrup-tiden så, ikke? Hører de er super.Niisa skrev:Så har jeg besvaret skemaetJeg er glad for min snart 14 år gamle S&L 97DL med piber i 6,5x55 9,3x62
![]()
Hilsen fra Nordjylland
-
- Bronze Member
Hej 308W - jeg tilføjer gerne flere muligheder for svar. Skriv bare hvad du savner og hvor. Og mange tak for de svar, du har givet.308 W skrev:Jeg har undladt at svare på enkelte spørgsmål, da jeg ikke fandt svar mulighederne fyldestgørende.
Sendt fra min D5803
Hilsen fra Nordjylland