Klistret grade 3 skæfte Schultz & Larsen

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
BA66
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: jagt, baneskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 9 times

Klistret grade 3 skæfte Schultz & Larsen

Indlæg af BA66 » 6. maj 2015, 22:44

Hentede min fabriksnye Schultz & Larsen Victory hos forhandleren for en uge siden. Alt er fint, men skæftet er klistret - som lak eller maling, der ikke har fået lov at tørre. Intet nyt efter en uge. Fingeraftryk er meget tydelige, og den er træls at håndtere. Fabrikken har tilbudt at fikse det, men jeg kommer ikke så tit der forbi.

Forhandleren sagde jeg skulle tørre efter med et tørt rent håndklæde, men det hjælper ikke. En anden fra forhandleren sagde, jeg skulle give et tyndt lag olie. Det hjælper heller ikke.

Er der nogen der har et godt råd? Andre med samme problem?

dksith
Gold Member
Gold Member
Interesser: Jagt
Geografisk sted: silkeborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Klistret grade 3 skæfte Schultz & Larsen

Indlæg af dksith » 6. maj 2015, 23:03

send det tilbage... lyder som om der er noget galt med det de har brugt af olie, lak eller noget...

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 2975 times
Been thanked: 377 times

Indlæg af Kalthoff » 6. maj 2015, 23:29

ba66 skrev:Hentede min fabriksnye Schultz & Larsen Victory hos forhandleren for en uge siden. Alt er fint, men skæftet er klistret - som lak eller maling, der ikke har fået lov at tørre. Intet nyt efter en uge. Fingeraftryk er meget tydelige, og den er træls at håndtere. Fabrikken har tilbudt at fikse det, men jeg kommer ikke så tit der forbi.

Forhandleren sagde jeg skulle tørre efter med et tørt rent håndklæde, men det hjælper ikke. En anden fra forhandleren sagde, jeg skulle give et tyndt lag olie. Det hjælper heller ikke.

Returner varen som fejlbehæftet.

Kræv pengene tilbage eller fejlen udbedret indenfor rimelig tid.

Ren købelovs sag.

Brugeravatar
RKN
Platin Member
Platin Member
Interesser: Skydning, Jagt og mad
Geografisk sted: Jammerbugt
Has thanked: 426 times
Been thanked: 30 times

Indlæg af RKN » 6. maj 2015, 23:38

Køb en anden riffel. Dansk kvalitet, min bare r..[emoji107]
Utroligt at nogen stadig vil købe deres produkter.

Afsendt fra det mørke Nordjylland
Denmark
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

BA66
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af BA66 » 13. maj 2015, 00:23

dksith skrev:send det tilbage... lyder som om der er noget galt med det de har brugt af olie, lak eller noget...
Ja, det var også det jeg tænkte.
Hilsen fra Nordjylland

BA66
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af BA66 » 13. maj 2015, 00:24

Kalthoff skrev:
ba66 skrev:Hentede min fabriksnye Schultz & Larsen Victory hos forhandleren for en uge siden. Alt er fint, men skæftet er klistret - som lak eller maling, der ikke har fået lov at tørre. Intet nyt efter en uge. Fingeraftryk er meget tydelige, og den er træls at håndtere. Fabrikken har tilbudt at fikse det, men jeg kommer ikke så tit der forbi.

Returner varen som fejlbehæftet.

Kræv pengene tilbage eller fejlen udbedret indenfor rimelig tid.

Ren købelovs sag.
Ja, det går ikke - det er jo snart den 16 maj :-) Jeg er i øvrigt glad for riflen, så det er OK hvis bare det bliver fikset. Tænkte måske der var nogen der lige vidste hvordan man ordner sådan noget.
Hilsen fra Nordjylland

BA66
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af BA66 » 13. maj 2015, 00:27

RKN skrev:Køb en anden riffel. Dansk kvalitet, min bare r..[emoji107]

Denmark
Hm, jeg synes jo stadig det er godt at have en dansk riffel. Og den fejler intet bortset fra det her med skæftet, så jeg satser på at få det ordet. Forhandleren har lovet at hjælpe. Tænkte bare, at nogen her på forumet måske lige vidste hvordan man løste sådan noget.
Hilsen fra Nordjylland

Brugeravatar
JPedersen
Gold Member
Gold Member
Interesser: jagt, vildt, våben og knive
Geografisk sted: Tune
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Indlæg af JPedersen » 13. maj 2015, 08:22

Den skal nok have slebet skæftet. Jeg forstår bare ikke at sådan et skæfte kan komme igennem kvalitetskontrollen. Jeg har efterhånden hørt en del dårlige ting omkring S&L og især deres kundeservice. Jeg ved med mig selv, at jeg ikke kommer til at eje sådan en.
MVH Jonas

”Hvor mange skydevåben har de egentlig”?

”Flere end jeg har brug for, - men færre end jeg kunne tænke mig”

Brugeravatar
Bessie4ever
UDMELDT AF NVF
Interesser: rifler,hjemmeladning
Geografisk sted: Øvre Sydjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 23 times

Indlæg af Bessie4ever » 13. maj 2015, 08:41

Der sælges stadig S&L pga mange af dem skyde hammerende godt!

Jeg har ladet til 4stk 97'er og Victory og alle har bare været lette at få rigtig gode grupper med.

Specielt en 308'er og HHC's 7RM var yderst tolerante hvor 4x4 testladninger alle skød godt

Den minimale træfpunktsændringer der var mellem max og min ladning, gør at jeg ikke kan udelukke at jeg skal ha en :biggrin:

Køb dansk og gør din indsats for at komme ud af finanskrisen og ved problemer, så bed firmaet om at udbedre det og giv den konstruktiv feedback.

Div fora kan hamre S&L ned, men de kunne også vælge at gøre det modsatte og sikre det danske firma ville blomstre. :wall:
Perfect! Thats is good enough for me

Holten101
Gold Member
Gold Member
Interesser: Buejagt, buebyg og knive
Geografisk sted: Midtvestsjælland
Has thanked: 49 times
Been thanked: 41 times

Indlæg af Holten101 » 13. maj 2015, 09:11

Bessie4ever skrev:Der sælges stadig S&L pga mange af dem skyde hammerende godt!

Jeg har ladet til 4stk 97'er og Victory og alle har bare været lette at få rigtig gode grupper med.

Specielt en 308'er og HHC's 7RM var yderst tolerante hvor 4x4 testladninger alle skød godt

Den minimale træfpunktsændringer der var mellem max og min ladning, gør at jeg ikke kan udelukke at jeg skal ha en :biggrin:

Køb dansk og gør din indsats for at komme ud af finanskrisen og ved problemer, så bed firmaet om at udbedre det og giv den konstruktiv feedback.

Div fora kan hamre S&L ned, men de kunne også vælge at gøre det modsatte og sikre det danske firma ville blomstre. :wall:
Min 97 skyder hamrende godt...specielt min 9,3 pibe er skræmmende. Købet var desuden en totaloplevelse da jeg fik en rundvisning på "fabrikken" i Rask Mølle.....virkelig syret oplevelse, jeg ikke ville være foruden og som jeg aldrig ville have fået med andre fabrikanter:-).

At et skæfte med uhærdet olie kan komme gennem kvalitetskontrollen kan jeg sagtens forstå. Det ville ikke være unormalt hvis riflerne bliver pakket kort tid efter oliebehandling så hærdningen kommer til at foregå under transport/opbevaring (noget man ser hos mange fabrikanter). Hvis der anvendes linolie baserede produkter, så sker det at der forekommer batches der bare aldrig hærder ordenligt op....hvilket må tilskrives olien.

Det er selvfølgelig ikke i orden, men det sker.

I de 12 år jeg har stået i jagtforretning kan jeg ikke sige at mandagsrifler er mere hyppige fra S&L, end fra andre fabrikanter med våben i samme prisleje.

Cheers
“You cannot reason people out of a position that they did not reason themselves into.”
― Ben Goldacre

Brugeravatar
Cimbox
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Drengerøvs interesser
Geografisk sted: Rødovre

Indlæg af Cimbox » 13. maj 2015, 21:57

Kan også kun rose
Min S&L m97 Classic .308

Var på 100 meter banen Idag, og den skyder altså godt! Er også ret godt tilfreds med mit skæfte samt dets flotte åretegninger. Mit skæfte er ikke opgraderet
Rigtige jægere har en der både kan stå, og vise rejsning !

Brugeravatar
HHC
Gold Member
Gold Member
Interesser: jagt
Geografisk sted: Vestjylland
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Indlæg af HHC » 13. maj 2015, 23:31

Jeg kan kun sige at jeg er meget glad for min S&L 7 mm rem mag.
Den skyder godt og låsegangen er kanon

BA66
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af BA66 » 14. maj 2015, 22:01

At et skæfte med uhærdet olie kan komme gennem kvalitetskontrollen kan jeg sagtens forstå. Det ville ikke være unormalt hvis riflerne bliver pakket kort tid efter oliebehandling så hærdningen kommer til at foregå under transport/opbevaring (noget man ser hos mange fabrikanter). Hvis der anvendes linolie baserede produkter, så sker det at der forekommer batches der bare aldrig hærder ordenligt op....hvilket må tilskrives olien. I de 12 år jeg har stået i jagtforretning kan jeg ikke sige at mandagsrifler er mere hyppige fra S&L, end fra andre fabrikanter med våben i samme prisleje.
Tak for godt svar. Jeg har fået en forklaring fra fabrikken - der kan åbenbart ske sådan noget som du også fortæller, særligt i forår og efterår. Og som allerede sagt bliver det fikset, så ikke noget stort problem. Glæder mig til at se det færdige skæfte.

Var I Ulfborg idag, den skyder rigtigt fint - alle de spidsskarpe i grupper under 3cm og de to eneste med jagtammo begge 10'ere.
Hilsen fra Nordjylland

BA66
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af BA66 » 14. maj 2015, 22:07

JPedersen skrev:Den skal nok have slebet skæftet. Jeg forstår bare ikke at sådan et skæfte kan komme igennem kvalitetskontrollen. Jeg har efterhånden hørt en del dårlige ting omkring S&L og især deres kundeservice. Jeg ved med mig selv, at jeg ikke kommer til at eje sådan en.
Hej Jonas, jeg forstår dit svar. Ville bare lige sige, at jeg er super tilfreds med servicen - de tog ansvar med det samme, og tilbød at fikse det direkte eller at jeg kunne få forhandleren til det. Forhandleren var også meget hjælpsom. Måske har de haft problemer tidligere, eller jeg har bare været heldig, men kan altså ikke klage. Jeg fløj engang med Ryanair - så jeg ved virkeligt, hvad dårlig service er :-)
Hilsen fra Nordjylland

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 22 times
Been thanked: 69 times

Indlæg af TheDarkSide » 14. maj 2015, 22:53

Bessie4ever skrev:Der sælges stadig S&L pga mange af dem skyde hammerende godt!

Jeg gad godt nok ikke og skulle slås med S&L for at få udbedret en riffel for fejl. Så hellere købe noget der virker fra start af. Det kan da ikke være kunderne, der skal hjælpe S&L. De skulle tage sig sammen og lave noget rifler, der er i orden hver gang.
Jeg fatter ikke folk vil købe halvfærdige rifler, om det så er Remington 700, S&L eller noget tredje.
Jeg vil have sub MOA præcision og absolut ingen dikkedarer fra jeg modtager riflen. Min Tikka T3 Hunter skød <15 mm grupper fra ny af med fabriksammo uden at der skulle pilles eller tunes noget. Det burde være standarden for alle riffelmærker i dag. Jeg vil da ikke nøjes med mindre.

Vil man have kunder, en god forretning og god omtale, så skal man levere et ordenligt produkt og en sublim kundeservice, hvis der mod alle forventninger opstår problemer. Man kan ikke tillade sig andet overfor kunderne hvis man vil have en god virksomhed.

Sierra13
Platin Member
Platin Member
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Stor kbh
Been thanked: 82 times

Indlæg af Sierra13 » 15. maj 2015, 00:55

RKN skrev:Køb en anden riffel. Dansk kvalitet, min bare r..[emoji107]

Denmark
Man skal vel bare nøjes med at bruge deres piber? :fun:
Jeg er ikke skide imponeret over min S&L, synes den er dumt lavet.. Men piben og den sentiementale værdi den riffel har, gør at jeg beholder den, nok mere det sidste end piben :???:

Derfor kommer der også andet i skabet :) Pt. "holder" jeg en for en kammerat(jeg har tilladelsen på den), så kan han købe den af mig, når han selv får mulighed for at søge tilladelse :)

BA66
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af BA66 » 15. maj 2015, 21:44

Bessie4ever skrev:Div fora kan hamre S&L ned, men de kunne også vælge at gøre det modsatte og sikre det danske firma ville blomstre. :wall:
Du gav mig en ide, Bessie - tænkte det kunne være sjovt at finde ud af, om ikke folk faktisk er glade for deres danske rifler - lavede en spørgeundersøgelse, som alle S&L ejere kan svar på.

Se http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=36&t=59918 eller direkte på http://riflequestions.blogspot.dk/p/spm.html.
Hilsen fra Nordjylland

Brugeravatar
308 W
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt & Hundetræning
Geografisk sted: Midt/Vestjylland
Has thanked: 25 times
Been thanked: 19 times

Indlæg af 308 W » 15. maj 2015, 22:08

Jeg har undladt at svare på enkelte spørgsmål, da jeg ikke fandt svar mulighederne fyldestgørende.

Sendt fra min D5803

Brugeravatar
Niisa
Silver Member
Silver Member
Interesser: riffeljagt
Geografisk sted: københavn
Has thanked: 62 times
Been thanked: 11 times

Indlæg af Niisa » 15. maj 2015, 22:57

Så har jeg besvaret skemaet :TOS: Jeg er glad for min snart 14 år gamle S&L 97DL med piber i 6,5x55 9,3x62 :numberone: :rock:
Mvh. Niisa.
S&L m97dl 6,5x55/9,3x62 - Diavari z 2,5-10x48mc - Varipoint V 1,1-4x24T
Kongsberg 393 6,5x55 - Nikon prostaff 2-7x32
Toz 78 22lr - Nikon efr 3-9x40ao
beretta 686 12/70
Husqvarna M20 1936 12/70

Brugeravatar
Bessie4ever
UDMELDT AF NVF
Interesser: rifler,hjemmeladning
Geografisk sted: Øvre Sydjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 23 times

Indlæg af Bessie4ever » 15. maj 2015, 23:03

ba66 skrev:
Bessie4ever skrev:Div fora kan hamre S&L ned, men de kunne også vælge at gøre det modsatte og sikre det danske firma ville blomstre. :wall:
Du gav mig en ide, Bessie - tænkte det kunne være sjovt at finde ud af, om ikke folk faktisk er glade for deres danske rifler - lavede en spørgeundersøgelse, som alle S&L ejere kan svar på.

Se http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=36&t=59918 eller direkte på http://riflequestions.blogspot.dk/p/spm.html.

Fint nok men skemaet tager vist ikke højde for Otterup tiden og Rask mølle tiden
Perfect! Thats is good enough for me

Sierra13
Platin Member
Platin Member
Interesser: Skydning
Geografisk sted: Stor kbh
Been thanked: 82 times

Indlæg af Sierra13 » 15. maj 2015, 23:05

Bessie4ever skrev:
ba66 skrev:

Fint nok men skemaet tager vist ikke højde for Otterup tiden og Rask mølle tiden
Ej heller for hvilken model folk måtte have? Jeg har påpeget det lidt i selve tråden dertil.

Og så synes jeg som bilnørd det er lidt sjovt peugeot og citroen ikke er i samme gruppe til sidst :moon:

BA66
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af BA66 » 16. maj 2015, 10:12

Morten273 skrev:
Bessie4ever skrev:
ba66 skrev:

Ej heller for hvilken model folk måtte have? Jeg har påpeget det lidt i selve tråden dertil.

Og så synes jeg som bilnørd det er lidt sjovt peugeot og citroen ikke er i samme gruppe til sidst :moon:
Hej Morten, tak for svar og kommentarer. Jeg tænkte godt på at spørge om, hvilke modeller man har. Men jeg kender dem ikke alle. Kender du et websted, hvor man kan se alle S&L modeller, der er lavet?

Det med bilerne er sjovt; tænkte godt på det. Men er citroënister ikke lidt anderledes end peugeot-købere? Selvom det er PSA koncernen begge to?
Hilsen fra Nordjylland

BA66
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af BA66 » 16. maj 2015, 10:14

Bessie4ever skrev:
ba66 skrev:

Sandt. Jeg kender selv kun de aktuelle modeller. Ved godt, at Otterup tiden står som noget særligt for mange.
Hilsen fra Nordjylland

BA66
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af BA66 » 16. maj 2015, 10:15

Niisa skrev:Så har jeg besvaret skemaet :TOS: Jeg er glad for min snart 14 år gamle S&L 97DL med piber i 6,5x55 9,3x62 :numberone: :rock:
Hej Niisa! Tak for svar :-) Det er fra Ottetrup-tiden så, ikke? Hører de er super.
Hilsen fra Nordjylland

BA66
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af BA66 » 16. maj 2015, 10:16

308 W skrev:Jeg har undladt at svare på enkelte spørgsmål, da jeg ikke fandt svar mulighederne fyldestgørende.

Sendt fra min D5803
Hej 308W - jeg tilføjer gerne flere muligheder for svar. Skriv bare hvad du savner og hvor. Og mange tak for de svar, du har givet.
Hilsen fra Nordjylland

Besvar