Nåh - Jeg smider 1000,- i depositum hos HH. De udfylder min ansøgning og forsikrer mig at når det er til jagt i udlandet er der ingen problemer i at få tilladelse til riflen. Jeg går ud af HH med ansøgningen i hånden og afleverer dagen efter tilladelsen hos Nordsjællands politi i Hillerød og betaler de 420 kr. den slags koster. Damen vil ikke umiddelbart med 0 ventetid, som jeg ellers altid oplevet i Hillerød, behandle ansøgningen da der står halvautomat - den må derfor vente på at en kollega møder ind. Ja ja fair nok...
Der går så nogle dage og nedenstående dumper ind i min postkasse: Hmmm... ok, min forventning til forløbet ser ud til at blive indfriet. Jeg forfatter en indsigelse:
Endnu lidt tid går, og jeg modtager følgende:
Jamen så er er jo kun én ting at gøre. Jeg klager:
Så holdes der lidt sommerferie hos etaten, 3½ måneder efter modtager jeg besked om at Rigspolitiet har modtaget min klage samt sagens akter. Så langt så godt...
Så går der laaaang tid før Rigspolitiet når til min simple sag:
Jeg svarer:
Og sørme' om ikke jeg får tilsagn om en tilladelse...
... Nu venter jeg så bare på at modtage selve tilladelsen. Gad vide hvor længe det tager. Og gad vide om den også kan benyttes til regulering i DK som jeg ønskede... jeg afventer tilladelsen og ser.
Forhåbentlig er tilstandene blevet bedre med de nye servicecentre og vi nu rent faktisk kan forvente at blive behandlet ens uanset hvilken politikreds vi bor i. Vi lever trods alt i det samme land, med de samme regler. Skulle nogle opleve uretfærdigheder kan journalnumrene frit benyttes til reference i en evt. klage.