Laminering af våbentilladelser?

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 395 times
Been thanked: 105 times

Laminering af våbentilladelser?

Indlæg af LapuaMagnum » 5. jun 2015, 11:56

Er det lovligt at laminere sine våbentilladelser da de fra start skal holde i hele 10 år eller vil etaten hellere have at man bestiller en ny og betaler for den?

På forhånd tak!

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Brugeravatar
K_Nielsen
Silver Member
Silver Member
Interesser: Riffel og pistolskydnng
Geografisk sted: Syd-Jylland
Has thanked: 76 times
Been thanked: 29 times

Re: Laminering af våbentilladelser?

Indlæg af K_Nielsen » 5. jun 2015, 11:59

LapuaMagnum skrev:Er det lovligt at laminere sine våbentilladelser da de fra start skal holde i hele 10 år eller vil etaten hellere have at man bestiller en ny og betaler for den?

På forhånd tak!

mvh
Så er det vel et problem at skrive dine ammunitionskøb på tilladelsen, hvis den er støbt ind i plastik?
Mvh
K_Nielsen

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member

Indlæg af LapuaMagnum » 5. jun 2015, 12:23

K_Nielsen skrev:
LapuaMagnum skrev:Er det lovligt at laminere sine våbentilladelser da de fra start skal holde i hele 10 år eller vil etaten hellere have at man bestiller en ny og betaler for den?

På forhånd tak!

mvh
Så er det vel et problem at skrive dine ammunitionskøb på tilladelsen, hvis den er støbt ind i plastik?
Det kommer jeg ikke til at bruge, med mindre min genladetilladelse bliver taget fra mig. Jeg har selvfølgelig ikke tænkt mig at laminere min genladningstilladelse, da den jo ikke kommer ud i træls vejr :smile:

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Brugeravatar
K_Nielsen
Silver Member
Silver Member

Indlæg af K_Nielsen » 5. jun 2015, 12:27

LapuaMagnum skrev:
K_Nielsen skrev:

På forhånd tak!

mvh
Det kommer jeg ikke til at bruge, med mindre min genladetilladelse bliver taget fra mig. Jeg har selvfølgelig ikke tænkt mig at laminere min genladningstilladelse, da den jo ikke kommer ud i træls vejr :smile:

mvh
Åh ja, på den måde... Så er det da et rigtigt godt spørgsmål :thumbup:
Mvh
K_Nielsen

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 409 times
Been thanked: 960 times
Kontakt:

Indlæg af Bofhenator » 5. jun 2015, 13:07

På forhånd tak!

mvh
Jeg tror desværre det er en af de ting hvor vi kan komme med mere eller mindre kvalificerede gæt, men medmindre nogen har noget på skrift fra feks JM, så bliver det ikke andet end gæt.

Der har tidligere været en ( kan desværre ikke huske hvem) der havde fået mundtligt OK på at have kopier af tilladelserne med på jagt, af lidt samme grund. Hvis det er ok kan en laminering vel ikke være et problem... Men... det er et gæt ;-)

Helt personligt ville jeg ikke betænke mig ved det.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
RKN
Platin Member
Platin Member
Interesser: Skydning, Jagt og mad
Geografisk sted: Jammerbugt
Has thanked: 426 times
Been thanked: 30 times

Indlæg af RKN » 5. jun 2015, 14:49

De skal nok bare foldes ud, inden du laminere dem [emoji3]

Afsendt fra det mørke Nordjylland
Denmark
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member

Indlæg af LapuaMagnum » 5. jun 2015, 16:43

Jeg har sendt en mail til våbenkontor Vest, og siger de god for det direkte, gemmer jeg mailen og laminerer mine tilladelser.

Svar fra Våbenkontoret i Vest tilgår.

mvh

Brugeravatar
RKN
Platin Member
Platin Member
Interesser: Skydning, Jagt og mad
Geografisk sted: Jammerbugt
Has thanked: 426 times
Been thanked: 30 times

Indlæg af RKN » 5. jun 2015, 16:54

Og laminere den mail [emoji12]

Denmark
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member

Indlæg af LapuaMagnum » 5. jun 2015, 17:01

RKN skrev:Og laminere den mail [emoji12]

Denmark
Ja da, og tager det helt overhånd laminere jeg sgu også alle geværene :fun:

mvh

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 22 times
Been thanked: 69 times

Indlæg af TheDarkSide » 6. jun 2015, 01:20

Til prisen (840,-/420,-) synes jeg godt de kunne finde en mere elegant og holdbar løsning. Jagttegnet er da et solidt kort, men det skal kun holde 1 år :crazy:
Jeg ved godt det ikke er praktisk, at skulle skrive på et plastikkort i forbindelse med køb at ammo. Men hvorfor helvede kan man ikke bare købe det ammo man nu mener man har behov for. Jeg har fået en salonriffel tilladelse med plads helt op til hele 500 patroner :rolf: Første indkøb lød på 1000 stk. Hov, det var måske ikke smart at skrive, nu kommer politiet nok efter mi.. nåååårh nej, de sidder jo i deres fotovogne i stedet :rolf:

Brugeravatar
Lycon
Admin
Admin
Interesser: Special Operations Executive
Has thanked: 591 times
Been thanked: 601 times
Kontakt:

Indlæg af Lycon » 6. jun 2015, 01:59

Jeg har lamineret alle mine tilladelser gennem de sidste 10-12 år, og jeg har aldrig hørt noget. Jeg sender dem retur lamineret, så var det ikke i orden, vil jeg tro at jeg havde hørt om det nu.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member

Indlæg af LapuaMagnum » 6. jun 2015, 08:02

Lycon skrev:Jeg har lamineret alle mine tilladelser gennem de sidste 10-12 år, og jeg har aldrig hørt noget. Jeg sender dem retur lamineret, så var det ikke i orden, vil jeg tro at jeg havde hørt om det nu.
Jeg tror bare jeg giver den gas så :smile:

mvh

Kalthoff
Platin Member
Platin Member
Interesser: jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 2975 times
Been thanked: 377 times

Indlæg af Kalthoff » 6. jun 2015, 11:57

TheDarkSide skrev:Men hvorfor helvede kan man ikke bare købe det ammo man nu mener man har behov for.
Jeg har aldrig kunnet gennemskue formålet med at forhandlerne skal skrive ammunitionskøb på våbentilladelser til rifler. Det ville være dejligt om myndighederne kunne delagtiggøre os i deres bevæggrund, hvis de har en.

Det nemmeste ville være om myndighederne afskaffede kravet og så fremover udstedte våbentilladelser i en form der var egnet til at medbringe ude i naturen.

Det virker tåbeligt at udforme våbentilladelser til jagtvåben som et stykke A-4 papir, når man nu ved jagtrifler typisk skal bruges udendørs ude i naturen, hvor det regner, sner og generelt er vådt.

Brugeravatar
Kruffe
Platin Member
Platin Member
Interesser: Historiske våben og jagt
Geografisk sted: Kongeriget Jylland
Has thanked: 75 times
Been thanked: 68 times

Indlæg af Kruffe » 6. jun 2015, 12:23

Mange forhandlere skriver ikke på tilladelserne alligevel. Hvis de gjorde, ville jeg løbe tør for linjer mange, mange gange i en tilladelses 10-årige levetid.
Enfield - everything else is just a rifle. Unless it's a Garand.

Brugeravatar
K_Nielsen
Silver Member
Silver Member

Indlæg af K_Nielsen » 6. jun 2015, 14:43

Kruffe skrev:Mange forhandlere skriver ikke på tilladelserne alligevel. Hvis de gjorde, ville jeg løbe tør for linjer mange, mange gange i en tilladelses 10-årige levetid.
De fortsætter bare på bagsiden :smile:
Mvh
K_Nielsen

Brugeravatar
Kruffe
Platin Member
Platin Member
Interesser: Historiske våben og jagt
Geografisk sted: Kongeriget Jylland
Has thanked: 75 times
Been thanked: 68 times

Indlæg af Kruffe » 6. jun 2015, 15:07

Tror heller ikke bagsiden er stor nok :-D ... Hvad det højere formål med notering af ammunitionskøb på tilladelsen er - det er for mig en gåde...
Enfield - everything else is just a rifle. Unless it's a Garand.

TheDarkSide
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt, skydevåben...
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 22 times
Been thanked: 69 times

Indlæg af TheDarkSide » 6. jun 2015, 18:25

Kruffe skrev:Mange forhandlere skriver ikke på tilladelserne alligevel. Hvis de gjorde, ville jeg løbe tør for linjer mange, mange gange i en tilladelses 10-årige levetid.
Jeg plejer at få dem til at skrive første gang jeg køber på en ny tilladelse. Derefter siger jeg at de ikke behøver og det giver ikke noget vrøvl.
Jeg har endda flere gange købt ammo (både riffel og hagl) helt uden at skulle vise hverken jagttegn eller riffeltilladelse. De kender mig nok lidt for godt efterhånden i jagtbutikkerne :giggle:

Lassescout
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt. Riffelskydning.
Geografisk sted: Fyn.
Has thanked: 302 times
Been thanked: 1122 times

Indlæg af Lassescout » 6. jun 2015, 19:23

Det første jeg gør når jeg får en tilladelse ind ad døren er at scanne den og gemme det scan på et sikkert drev. Så sker der ikke noget ved at miste den papirkopi politiet har sendt mig, jeg kan bare printe en ny.

Det kunne ikke lade sig gøre i 1985 da en våbentilladelse var verificeret med stepelmærker, men nu om dage er den gældende våbentilladelse en registrering i politiets register, ikke en lap printerpapir. Endnu et sted hvor våbenloven ikke er fulgt med tiden, men dette giver dog ingen problemer i praksis.
Senest rettet af Lassescout 6. jun 2015, 19:25, rettet i alt 1 gang.
Hilsen Lasse.

... Buy the best and cry once.

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member

Indlæg af LapuaMagnum » 6. jun 2015, 19:24

Lassescout skrev:Det første jeg gør når jeg får en tilladelse ind ad døren er at scanne den og gemme det scan på et sikkert drev. Så sker der ikke noget ved at miste den papirkopi politiet har sendt mig, jeg kan bare printe en ny.

Det kunne ikke lade sig gøre i 1985 da en våbentilladelse var verificeret med stepelmærker, men nu om dage er den gældende våbentilladelse en registrering i politiets register, ikke en lap printerpapir.
Ja, det var en god idè.

mvh

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member

Indlæg af LapuaMagnum » 8. jun 2015, 22:01

Jeg fik mail fra Våbenkontoret og det måtte man gerne, men det skal være den originale man laminere og ikke en kopi altså ikke i sort/hvid :smile:

mvh

Brugeravatar
Fisc
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Sportsskydning på langdistance
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 8 times
Been thanked: 10 times

Indlæg af Fisc » 9. jun 2015, 00:06

LapuaMagnum skrev:Jeg fik mail fra Våbenkontoret og det måtte man gerne, men det skal være den originale man laminere og ikke en kopi altså ikke i sort/hvid :smile: mvh
Hvis man scanner med farver og høj opløsning og derefter printer den ud i bedste opløsning, er der ikke en kat, der kan kende forskel, når først den er lamineret. :biggrin:

Mvh

Fisc

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Has thanked: 160 times
Been thanked: 94 times

Indlæg af Kleth » 9. jun 2015, 06:46

Der burde være en enkel digital løsning. Signeret våbentilladelse leveres i eboks og kan vises i eboks app, Adobe Digital Editions eller en dedikeret app, der verificerer signaturen.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member

Indlæg af LapuaMagnum » 9. jun 2015, 07:39

Fisc skrev:
LapuaMagnum skrev:Jeg fik mail fra Våbenkontoret og det måtte man gerne, men det skal være den originale man laminere og ikke en kopi altså ikke i sort/hvid :smile: mvh
Hvis man scanner med farver og høj opløsning og derefter printer den ud i bedste opløsning, er der ikke en kat, der kan kende forskel, når først den er lamineret. :biggrin:

Mvh

Fisc
Det har du helt ret i, og det var også måden jeg ville gøre det på. Jeg kan bare ikke når jeg får en mail der står ordret indføje mine egne betragtininger eller subjektive holdning, men jeg vil da klart gøre det samme som du siger :smile:

mvh

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member

Indlæg af LapuaMagnum » 9. jun 2015, 07:42

Kleth skrev:Der burde være en enkel digital løsning. Signeret våbentilladelse leveres i eboks og kan vises i eboks app, Adobe Digital Editions eller en dedikeret app, der verificerer signaturen.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
Hvorfor i det hele taget have sine våbentilladelser med, hvis jeg bliver stoppet og manden vil se min våbentilladelse forventer jeg meget kraftigt at han selv kontrollere om den er god nok i deres eget system, ellers er det en falliterklæring i mine øjne :biggrin: Da gange jeg har vist kørekort om dagen har de altid kontrolleret om jeg stod nogle steder og det gjorde jeg, og de sagde fortsat god dag :smile:

mvh

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Has thanked: 160 times
Been thanked: 94 times

Indlæg af Kleth » 9. jun 2015, 08:18

LapuaMagnum skrev:Hvorfor i det hele taget have sine våbentilladelser med, hvis jeg bliver stoppet og manden vil se min våbentilladelse forventer jeg meget kraftigt at han selv kontrollere om den er god nok i deres eget system, ellers er det en falliterklæring i mine øjne :biggrin:
Jeg er ikke uenig, og der er andre end politiet der gerne vil se våbentilladelser f.eks. KSC, enkelte våbenhandlere vil gerne se dem når man køber ammo, jagtforeningen m.fl.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Besvar