Import af våben fra Sverige
Jeg ville høre om der er nogle af jer der ved alt om import fra Sverige.
Jer har fået lov til at få svigerfars våben.
1 Stk. Brno ZH 301 Kaliber 12/70 Haglgevær
1 STK. Schultz & Larsen Riffel.
Spørgsmål.
1: Er import tilladelsen samtidig en våbentilladelse.
2: Skriver man bare begge våben på tilladelsen.
3: Der skal vel også påhæftes en samtykke erklæring på den digitale import tilladelse.
4: Den helt rigtige måde at få dem hjem på fra start til slut hvor de står i våbenskabet.
Mange tak for hjælpen..
Jer har fået lov til at få svigerfars våben.
1 Stk. Brno ZH 301 Kaliber 12/70 Haglgevær
1 STK. Schultz & Larsen Riffel.
Spørgsmål.
1: Er import tilladelsen samtidig en våbentilladelse.
2: Skriver man bare begge våben på tilladelsen.
3: Der skal vel også påhæftes en samtykke erklæring på den digitale import tilladelse.
4: Den helt rigtige måde at få dem hjem på fra start til slut hvor de står i våbenskabet.
Mange tak for hjælpen..
-
- Platin Member
- Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
- Geografisk sted: sydjylland
- Has thanked: 111 times
- Been thanked: 44 times
Re: Import af våben fra Sverige
Velkommen
zh 301 er en dejlig (og god og billig ) skyder - tillykke med den
jeg har kun prøvet fra tyskland men det er vel det samme da det er eu tror jeg
1 - nej du skal også søge en våbentilladelse (og når du har fået importtilladelse skal sælger(svigerfar) få en eksporttilladelse)
2 - nej en tilladelse pr våben / vekselløb / Ammo / Osv
3 - ikke forstået
4 - hvis det er Sverige så kør over at hent dem selv - det tror jeg er billigere en fragten , men først når du har alle papirer i orden
mvh bobo
zh 301 er en dejlig (og god og billig ) skyder - tillykke med den
jeg har kun prøvet fra tyskland men det er vel det samme da det er eu tror jeg
1 - nej du skal også søge en våbentilladelse (og når du har fået importtilladelse skal sælger(svigerfar) få en eksporttilladelse)
2 - nej en tilladelse pr våben / vekselløb / Ammo / Osv
3 - ikke forstået
4 - hvis det er Sverige så kør over at hent dem selv - det tror jeg er billigere en fragten , men først når du har alle papirer i orden
mvh bobo
Bobo ------ Igen uden billeder
- Keldda
- Platin Member
- Interesser: gamle Luftvåben/våben
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 6 times
Der skal betales en eksport afgift til den svenske stat for hvert våben , gælder alle krudt våben som kræver tilladelse/licens i sverige , tror det er noget med 750 svkr pr stk
står man i lort til halsen skal man holde munden lukket
- The Yeti
- Platin Member
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: Malmø
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 63 times
Jeg tror det er 800, eller retter det var det sidst jeg undersøgte det for en del år siden.Keldda skrev:Der skal betales en eksport afgift til den svenske stat for hvert våben , gælder alle krudt våben som kræver tilladelse/licens i sverige , tror det er noget med 750 svkr pr stk
The Yeti
Sent from my iPhone using Tapatalk
ok synes nu bare når man går ind på politi.dk og søger om import tilladelse så ser det ud til at man kan tilføje flere våben på en attest når man er nået til at taste type, pibe længde osv.????
Søger man våbentilladelse kommer der på et tidspunkt hvor man skal skrive navn på sælger, dette er lidt svært da man ikke kan vælge land ( Sverige) kun kommune.????
Derfor spørgsmålet om import tilladelsen ikke også var våbentilladelse.??
Ps. har læst at man kun skal registrere haglgevær og ikke behøver tilladelse til den når man nu har jagttegn.????
Søger man våbentilladelse kommer der på et tidspunkt hvor man skal skrive navn på sælger, dette er lidt svært da man ikke kan vælge land ( Sverige) kun kommune.????
Ps. har læst at man kun skal registrere haglgevær og ikke behøver tilladelse til den når man nu har jagttegn.????
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt/PCP-skydning
- Geografisk sted: Dejlige Møn
- Has thanked: 124 times
- Been thanked: 178 times
Jeps. Jagttegnet er jo "tilladelsen" til haglgeværet. Så du skal blot registrere det inden 8 dage efter køb..Roadkilll skrev:ok synes nu bare når man går ind på politi.dk og søger om import tilladelse så ser det ud til at man kan tilføje flere våben på en attest når man er nået til at taste type, pibe længde osv.????

M.v.h. Timber
Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad..
Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad..

Fedt fik importtilladelse og våben tilladelse til riffel og anmeldelsen om haglgevær.
6 dage for det hele så nu er det bare til Sverige for at få dem hjem...
6 dage for det hele så nu er det bare til Sverige for at få dem hjem...
- Kruffe
- Platin Member
- Interesser: Historiske våben og jagt
- Geografisk sted: Kongeriget Jylland
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 68 times
Der er vist en der sover ved ACØ. Du skal også bruge importtilladelse for at indføre en haglbøsse.
Ydermere skal du bruge de danske importtilladelser til at søge om de svenske eksporttilladelser. Hvis du ikke søger om svensk eksporttilladelse, så render din svigerfar ind i problemer på sigt, da våbnene ellers ikke er blevet afmeldt hans person. Uanset; så skal du bruge både danske importtilladelser og svenske eksporttilladelser på BEGGE våben.
Ydermere skal du bruge de danske importtilladelser til at søge om de svenske eksporttilladelser. Hvis du ikke søger om svensk eksporttilladelse, så render din svigerfar ind i problemer på sigt, da våbnene ellers ikke er blevet afmeldt hans person. Uanset; så skal du bruge både danske importtilladelser og svenske eksporttilladelser på BEGGE våben.
Enfield - everything else is just a rifle. Unless it's a Garand.
Så er de svenske myndigheder endelig færdig og jeg henter mine våben i morgen.
Kan dertil tilføje at det kostede 700 svenske kroner for eksport af de 2 våben.....
Kan dertil tilføje at det kostede 700 svenske kroner for eksport af de 2 våben.....
- Senserazer
- Platin Member
- Interesser: Knive, skydevåben,
- Geografisk sted: Vejle
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 171 times
Da jeg købte min Troy PAR ved Caliber44 betalte jeg ikke noget for at få den eksporteret, prisen forblev den samme som havde de solgt den til en svensk køber, og jeg fik endda 3 ekstra magasiner med
Derudover kostede det 99,- tur/retur med færgen Grenaa-varberg, hvor de ventede på havnen med min skyder!
De kan sgu måske alligevel noget de svenskere.

Sendt fra min bjergtinde via signalbål.
- Senserazer
- Platin Member
- Interesser: Knive, skydevåben,
- Geografisk sted: Vejle
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 171 times
Har lige skrevet med en engelsk side, som sælger mig en Vortex Strike Eagle, så når den engang også er i hus tænker jeg!308 W skrev:Skal vi snart se billeder af den?
Sendt fra min D5803

Sendt fra min bjergtinde via signalbål.
- Kruffe
- Platin Member
- Interesser: Historiske våben og jagt
- Geografisk sted: Kongeriget Jylland
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 68 times
Hunters House er alt for dyre med Troy...
Enfield - everything else is just a rifle. Unless it's a Garand.
- The Yeti
- Platin Member
En eksporttilladelse ud af Sverige koster 800 sek, så det skal man nok regne kommer oven i prisen
The Yeti
The Yeti
-
- Newbie
- Interesser: Skydning
- Geografisk sted: Sydvestjylland
Skrev du i registreringen at den var købt i Sverige, og blev der stillet spørgsmål til det?Senserazer skrev:Da jeg købte min Troy PAR ved Caliber44 betalte jeg ikke noget for at få den eksporteret, prisen forblev den samme som havde de solgt den til en svensk køber, og jeg fik endda 3 ekstra magasiner medDerudover kostede det 99,- tur/retur med færgen Grenaa-varberg, hvor de ventede på havnen med min skyder!
De kan sgu måske alligevel noget de svenskere.
Teknisk set er der vel heller ikke tale om eksport, hvis man køre til Sverige, køber et våben og køre hjem. Det er vel kun eksport hvis en forhandler i Sverige sælger et våben til en uden for Sverige.
Mht. Indførelsestilladelse, så synes jeg det er svært at blive klog på. Som jeg læser våbenloven, så kan man frit handle jagtvåben inden for EU.
Hvordan forstår i det?
Sent from my iPad using Tapatalk
- Elbæk
- Platin Member
- Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 1158 times
Hvad bygger du den antagelse på?Craftbrewer skrev:Teknisk set er der vel heller ikke tale om eksport, hvis man køre til Sverige, køber et våben og køre hjem. Det er vel kun eksport hvis en forhandler i Sverige sælger et våben til en uden for Sverige.
Hvor mener du at kunne læse det?Craftbrewer skrev:Mht. Indførelsestilladelse, så synes jeg det er svært at blive klog på. Som jeg læser våbenloven, så kan man frit handle jagtvåben inden for EU.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886
-
- Newbie
§ 6. Det er forbudt uden tilladelse fra justitsministeren eller den, ministeren bemyndiger dertil, i hvert enkelt tilfælde at udføre
1) våben af enhver art med undtagelse af jagtvåben, jf. dog stk. 2, samt genstande, der fremtræder som skydevåben og som følge af konstruktionen eller det anvendte materiale kan ombygges hertil,
§ 7 b. Det er forbudt uden tilladelse fra justitsministeren eller den, ministeren bemyndiger dertil,
1) som mellemmand at forhandle eller arrangere transaktioner, som indebærer overførsel af de i § 6, stk. 1, nævnte våben m.v. mellem lande uden for EU, eller
2) at købe eller sælge de i § 6, stk. 1, nævnte våben m.v. som led i en overførsel mellem lande uden for EU eller i øvrigt arrangere en sådan overførsel som ejer af de nævnte våben m.v.
Stk. 2. Forbuddet i stk. 1 gælder ikke handlinger, som foretages i et andet EU-land. Forbuddet gælder heller ikke handlinger, som foretages uden for EU af personer med fast bopæl i udlandet.
1) våben af enhver art med undtagelse af jagtvåben, jf. dog stk. 2, samt genstande, der fremtræder som skydevåben og som følge af konstruktionen eller det anvendte materiale kan ombygges hertil,
§ 7 b. Det er forbudt uden tilladelse fra justitsministeren eller den, ministeren bemyndiger dertil,
1) som mellemmand at forhandle eller arrangere transaktioner, som indebærer overførsel af de i § 6, stk. 1, nævnte våben m.v. mellem lande uden for EU, eller
2) at købe eller sælge de i § 6, stk. 1, nævnte våben m.v. som led i en overførsel mellem lande uden for EU eller i øvrigt arrangere en sådan overførsel som ejer af de nævnte våben m.v.
Stk. 2. Forbuddet i stk. 1 gælder ikke handlinger, som foretages i et andet EU-land. Forbuddet gælder heller ikke handlinger, som foretages uden for EU af personer med fast bopæl i udlandet.
- Elbæk
- Platin Member
Intetsteds i ovenstående står der at du ikke skal have udførselstilladelse fra Sverige (det svenske politi ville nok, uanset, heller ikke lade sig imponere stort af at du henviser til en lov gældende i Danmark) - ej heller at du ikke skal have indførselstilladelse til Danmark.
Jeg kender ikke reglerne i Sverige - men jeg kender de danske godt nok til at vide at enhver import af våben kræver indførselstilladelse, uanset om man får våbnet sendt eller henter selv.
Jeg kender ikke reglerne i Sverige - men jeg kender de danske godt nok til at vide at enhver import af våben kræver indførselstilladelse, uanset om man får våbnet sendt eller henter selv.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-
- Newbie
- Elbæk
- Platin Member
Du blander reglerne sammen. De regler du henviser til handler om at har du tilladelse til et våben i ét EU land (jo typisk det du er bosiddende i), så behøver du ikke søge en særskilt lokal tilladelse til våbnet for at transportere det til og anvende det i et andet. Forstået således at du behøver ikke en svensk udstedt tilladelse til din dansk registrerede jagtriffel for at anvende den på jagt i Sverige.
Import af våben købt i et andet EU land er noget helt andet. Der søger du jo netop tilladelse til at importere et våben som endnu ikke er registreret i Danmark.
Uddybelse her; http://www.justitsministeriet.dk/arbejd ... v%C3%A5ben
Import af våben købt i et andet EU land er noget helt andet. Der søger du jo netop tilladelse til at importere et våben som endnu ikke er registreret i Danmark.
Uddybelse her; http://www.justitsministeriet.dk/arbejd ... v%C3%A5ben
- The Yeti
- Platin Member
I Sverige kræves der en eksporttilladelse som koster 800 sidst jeg undersøgte (flere år siden)
The Yeti
The Yeti