9MM magasin taget i tolden, hvad skal jeg forvente ?
- Pistolero
- Silver Member
- Interesser: Fitness & skydevåben
- Geografisk sted: Fyen
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 2 times
9MM magasin taget i tolden, hvad skal jeg forvente ?
Hej NVF.
Kan se at et 9MM magasin som jeg bestilte fra Spanien er taget i tolden.
Jeg regner selv med at hører fra politiet på et eller andet tidspunkt.
Men skal jeg regne med en sigtelse ? Jeg forventer det værste og vil hører om der er nogen der har været i samme situation og hvordan jeg skal forholde mig og hvad jeg kan gøre så jeg er så forberedt som muligt.
Jeg har selvfølgelig tilladelse til det våben som det skal bruges til og har desuden også magasin samler tilladelse hvis det har noget at sige.
Kan se at et 9MM magasin som jeg bestilte fra Spanien er taget i tolden.
Jeg regner selv med at hører fra politiet på et eller andet tidspunkt.
Men skal jeg regne med en sigtelse ? Jeg forventer det værste og vil hører om der er nogen der har været i samme situation og hvordan jeg skal forholde mig og hvad jeg kan gøre så jeg er så forberedt som muligt.
Jeg har selvfølgelig tilladelse til det våben som det skal bruges til og har desuden også magasin samler tilladelse hvis det har noget at sige.
Du misser 100% de skud du aldrig tager.
- Mapzter
- This member is
- Interesser: IPSC og pistolskydning
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 423 times
- Kontakt:
Re: 9MM magasin taget i tolden, hvad skal jeg forvente ?
Der er nogen som har været i samme situation, er blevet sigtet, og er blevet frikendt:
http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=53&t=40843
Forhåbentlig er der nu tilstrækkeligt med kommunikation i Politiet, til at de ikke rejser en sigtelse mod dig. Hvis de gør, så burde sagen ligge lige til højrebenet for en frikendelse.
http://www.nordisk-forum.dk/viewtopic.php?f=53&t=40843
Forhåbentlig er der nu tilstrækkeligt med kommunikation i Politiet, til at de ikke rejser en sigtelse mod dig. Hvis de gør, så burde sagen ligge lige til højrebenet for en frikendelse.
Slava Ukraini!
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
- RKN
- Platin Member
- Interesser: Skydning, Jagt og mad
- Geografisk sted: Jammerbugt
- Has thanked: 426 times
- Been thanked: 30 times
Det er en reservedel , som ikke burde være noget særligt. Men hvis pesten Finder ud af at det er til et frygteligt våben, så sender de helt automatisk retur, for at opretholde deres fucking skod politik[emoji35] [emoji107]
Afsendt fra det mørke Nordjylland
Denmark
Afsendt fra det mørke Nordjylland
Denmark
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
- Froe
- Platin Member
- Interesser: Skydning generelt - Jagt
- Geografisk sted: Hovedstaden
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 26 times
For ikke så længe siden, ville jeg jo have spurgt dig om.. Hvorfor du ikke bare hentede en gratis import tilladelse. Og dermed undgik al ballade.
Men med sammenlægning af våbenkontorer, og ualmindelig dårlig service til følge, kender jeg jo svaret på forhånd.
Dog tror jeg ikke på at du får problemer, når du har tilladelsen til et våben i rette kaliber. Med henvisning til samme sag, nævnt herover.
Men irriterende er det da!
Men med sammenlægning af våbenkontorer, og ualmindelig dårlig service til følge, kender jeg jo svaret på forhånd.
Dog tror jeg ikke på at du får problemer, når du har tilladelsen til et våben i rette kaliber. Med henvisning til samme sag, nævnt herover.
Men irriterende er det da!
Dixi !
- Pistolero
- Silver Member
Tak for svar gutter.
Har kigget hurtigt på politiets hjemmeside og kunne ikke lige finde sådan en blanket til det ?
Havde faktisk ingen anelse om at det krævede en importtilladelse, troede man automatisk havde tilladelse til at købe tilbehør til sit våben uden at ansøge om noget.Froe skrev:For ikke så længe siden, ville jeg jo have spurgt dig om.. Hvorfor du ikke bare hentede en gratis import tilladelse.
Har kigget hurtigt på politiets hjemmeside og kunne ikke lige finde sådan en blanket til det ?
- Senserazer
- Platin Member
- Interesser: Knive, skydevåben,
- Geografisk sted: Vejle
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 171 times
Selvom man har tilladelse til at erhverve sig det givne objekt, kan det stadig kræve en tilladelse at indføre det. Jeg ved dog ikke om det er tilfældet med magasiner.Pistolero skrev:Tak for svar gutter.
Havde faktisk ingen anelse om at det krævede en importtilladelse, troede man automatisk havde tilladelse til at købe tilbehør til sit våben uden at ansøge om noget.Froe skrev:For ikke så længe siden, ville jeg jo have spurgt dig om.. Hvorfor du ikke bare hentede en gratis import tilladelse.

Sendt fra min bjergtinde via signalbål.
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 947 times
- Kontakt:
Og det er præcis sådan det forholder sig, jvnf. dommen i den sag der er refereret til i Mapzters link.Pistolero skrev:Havde faktisk ingen anelse om at det krævede en importtilladelse, troede man automatisk havde tilladelse til at købe tilbehør til sit våben uden at ansøge om noget.
Men visse politikredse kan have en anden holdning, og det kan jo give lidt støj. Nu er dit magasin jo bare under toldbehandling, så jeg er ikke sikker på du får noget bøvl ud af det.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 302 times
- Been thanked: 1122 times
Ja, det fremgår i grunden ret klart af våbenloven. Først forbuddet:
og derefter undtagelsen fra forbuddet:§ 1. Det er forbudt uden tilladelse af justitsministeren eller den, han dertil bemyndiger, at indføre eller fremstille, herunder samle:
1) Skydevåben samt genstande, der fremtræder som skydevåben og som følge af konstruktionen eller det anvendte materiale kan ombygges hertil,
2) dele, der er specielt konstrueret eller modificeret til et skydevåben, og som er væsentlige for anvendelsen af våbnet, herunder aftagelige magasiner, bundstykker, baskyler, løb, låsestole, piber, rammer, slæder og tromler.
Så hvis man har tilladelse til våbnet, skal der ikke importtilladelse til stumper til våbnet. Det er da i grunden rart at vide, hvis man nu pludselig skulle blive fristet til impulskøb når man er i udlandet. Skal jeg derimod bestille varer i ro og mag hjemmefra, kunne jeg godt finde på at søge den gratis importtilladelse alligevel, bare fordi jeg ikke gider ballade.Stk. 3. Foranstående bestemmelser skal dog ikke være til hinder for, at et skydevåbens pibe- eller låsedele eller dele af baskyler ved istandsættelse fornys. Tilsvarende gælder aftagelige magasiner til skydevåben.
Senest rettet af Lassescout 9. okt 2015, 19:47, rettet i alt 1 gang.
Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 410 times
- Been thanked: 960 times
- Kontakt:
Men det er stk3 til §2, kan man godt bare læse den op i §1 ?Lassescout skrev:Ja, det fremgår i grunden ret klart af våbenloven. Først forbuddet:og derefter undtagelsen fra forbuddet:§ 1. Det er forbudt uden tilladelse af justitsministeren eller den, han dertil bemyndiger, at indføre eller fremstille, herunder samle:
1) Skydevåben samt genstande, der fremtræder som skydevåben og som følge af konstruktionen eller det anvendte materiale kan ombygges hertil,
2) dele, der er specielt konstrueret eller modificeret til et skydevåben, og som er væsentlige for anvendelsen af våbnet, herunder aftagelige magasiner, bundstykker, baskyler, løb, låsestole, piber, rammer, slæder og tromler.Så hvis man har tilladelse til våbnet, skal der ikke importtilladelse til stumper til våbnet.Stk. 3. Foranstående bestemmelser skal dog ikke være til hinder for, at et skydevåbens pibe- eller låsedele eller dele af baskyler ved istandsættelse fornys. Tilsvarende gælder aftagelige magasiner til skydevåben.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
Hanlons razor
-
- Platin Member
Øhhhhh godt spørgsmål. Det må klogere juridiske begavelser end jeg vist svare endeligt på.
Men hele §1 er da en foranstående bestemmelse i forhold til §2. stk .3 ikke?
Hvis undtagelsen kun gjaldt §2 stk. 1 og 2 ville man vel have skrevet " Stk. 1 og stk.2 skal dog ikke være til hinder for...." Ville man ikke?
Sådan har man da i hvert fald valgt at gøre det i § 2a, hvor stk. 3 kun henviser til stk. 1 og 2 i § 2a:
Hvis undtagelsen kun gjaldt §2 stk. 1 og 2 ville man vel have skrevet " Stk. 1 og stk.2 skal dog ikke være til hinder for...." Ville man ikke?
Sådan har man da i hvert fald valgt at gøre det i § 2a, hvor stk. 3 kun henviser til stk. 1 og 2 i § 2a:
Stk. 3. De genstande, der er nævnt i stk. 1 eller stk. 2, må ikke overdrages eller overlades til andre, medmindre erhververen eller modtageren foreviser fornøden tilladelse,
Hilsen Lasse.
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 292 times
Toldbehandling fra Spanien?
Jeg går ud fra at Spanien er en del af EU.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
- Pistolero
- Silver Member
Det ser ellers lovende ud med de paragraffer der.
De har helt sikkert scannet den og hevet den til side pga. indholdet og får den overdraget til politiet.
Jeps det er det. Men tolderne kontrollere stadigvæk pakker fra EU og de har fundet min forsendelse interessant.Raptor357 skrev:Toldbehandling fra Spanien?
De har helt sikkert scannet den og hevet den til side pga. indholdet og får den overdraget til politiet.
- Bofhenator
- Moderator
- Kontakt:
Jo... Og man kan jo sige at den dom der er faldet på området understøtter det jo.Lassescout skrev:Øhhhhh godt spørgsmål. Det må klogere juridiske begavelser end jeg vist svare endeligt på.
Sådan har man da i hvert fald valgt at gøre det i § 2a, hvor stk. 3 kun henviser til stk. 1 og 2 i § 2a:Stk. 3. De genstande, der er nævnt i stk. 1 eller stk. 2, må ikke overdrages eller overlades til andre, medmindre erhververen eller modtageren foreviser fornøden tilladelse,
Jeg har ikke læst begrundelserne for dommen, men ud over sund fornuft (hvilket som bekendt ikke skal blandes ind i den slags), så kunne din måde at tolke det på jo fint være grunden.
/bofh
Hanlons razor
Hanlons razor
- Ølgaard
- This member is
- Interesser: Håndvåben - Blankvåben
- Geografisk sted: KBH.
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 108 times
Jeg har fået magasiner både fra Spanien, Tyskland, Frankrig, England, og der skal importtilladelse til, selvom man har pistolen, eller samlertilladelse.
Og jeg har aldrig skulle betale noget told skat, men man er jo altid spændt på om den bliver stoppet

Og jeg har aldrig skulle betale noget told skat, men man er jo altid spændt på om den bliver stoppet

- Fast Fumble
- Moderator
- Kontakt:
Det var da en spændende melding!Ølgaard skrev:Jeg har fået magasiner både fra Spanien, Tyskland, Frankrig, England, og der skal importtilladelse til, selvom man har pistolen, eller samlertilladelse.
Jeg var vidne i den sag, hvor en anden NVF'er blev frikendt for tiltalen for overtrædelse af våbenloven, ved at have importeret magasiner uden importtilladelse. Kendelsen gik på at våbenloven fastslår, at har man tilladelse til våbnet, har man også tilladelse til at importere reservedele hertil, uden yderligere tilladelse. Fx Magasiner.
Men det kan da være dommeren tog fejl?
Hvorpå bygger du din påstand?
Jeg kan nemlig fortælle at jeg har modtaget et magasin fra USA uden at jeg havde importtilladelse, og det var intet problem - men det påviser ikke noget som helst, andet end at det kan lade sig gøre. Dommen, derimod, den fastslår hvad der er lovligt.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
- Ølgaard
- This member is
Jeg har bla. ringet til JM som sagde det, og da Rødovre våbenkontor var der og Hans Peter stod for det, sagde han det samme, og da denne sag med dommen kom frem i et andet indlæg kontaktede jeg Tåstrup, og de sagde at det var underordnet, jeg SKULLE have importtilladelse, selvom jeg har våbnet og magasinsamlertilladelse, så hvad gør man sikrer sin røv og søger en.
Jeg så da helst at man bare kunne købe på sin samlertilladelse, så er der jo ingen problemer, for det tager en helvedes tid med ansøgninger.
Men kunne man få det på skrift, at man ikke behøver importtilladelse hvis man har våbnet eller samlertilladelse så har jeg flere magasiner jeg vil købe i udlandet

Jeg så da helst at man bare kunne købe på sin samlertilladelse, så er der jo ingen problemer, for det tager en helvedes tid med ansøgninger.
Men kunne man få det på skrift, at man ikke behøver importtilladelse hvis man har våbnet eller samlertilladelse så har jeg flere magasiner jeg vil købe i udlandet

- Bofhenator
- Moderator
- Kontakt:
Domsudskriften er vel skrift nok?Ølgaard skrev:Jeg har bla. ringet til JM som sagde det, og da Rødovre våbenkontor var der og Hans Peter stod for det, sagde han det samme, og da denne sag med dommen kom frem i et andet indlæg kontaktede jeg Tåstrup, og de sagde at det var underordnet, jeg SKULLE have importtilladelse, selvom jeg har våbnet og magasinsamlertilladelse, så hvad gør man sikrer sin røv og søger en.![]()
![]()
Men jeg tror man er nød til at skelne ml magasinsamlertill og våbendel. §2 stk 3 Foranstående bestemmelser skal dog ikke være til hinder for, at et skydevåbens pibe- eller låsedele eller dele af baskyler ved istandsættelse fornys. Tilsvarende gælder aftagelige magasiner til skydevåben.
DVS at det vel ikke dækker at man samler på stumper? Der importere man jo ikke magasinet for at holde sit våben funktionerende...
/bofh
Hanlons razor
Hanlons razor
- Ølgaard
- This member is
Det kunne den vel, men det er jo våbenkontorets pligt at have deres sager i orden og kunne reglerne ligesom det er vores pligt at sætte os ind i alle mulige love og regler, som vi alligevel ikke kan finde rundt i, men overtræder vi nogen lov/regel så får vi at vide det skulle vi have sat os ind i.Bofhenator skrev:Domsudskriften er vel skrift nok?Ølgaard skrev:Jeg har bla. ringet til JM som sagde det, og da Rødovre våbenkontor var der og Hans Peter stod for det, sagde han det samme, og da denne sag med dommen kom frem i et andet indlæg kontaktede jeg Tåstrup, og de sagde at det var underordnet, jeg SKULLE have importtilladelse, selvom jeg har våbnet og magasinsamlertilladelse, så hvad gør man sikrer sin røv og søger en.![]()
![]()
Men jeg tror man er nød til at skelne ml magasinsamlertill og våbendel. §2 stk 3 Foranstående bestemmelser skal dog ikke være til hinder for, at et skydevåbens pibe- eller låsedele eller dele af baskyler ved istandsættelse fornys. Tilsvarende gælder aftagelige magasiner til skydevåben.
DVS at det vel ikke dækker at man samler på stumper? Der importere man jo ikke magasinet for at holde sit våben funktionerende...
Og det kan jo ikke være rimeligt at vi skal have en udskrift af en dom sammen med pakken fra udlandet, den siger de sikkert ikke er gældende for noget som helst, som jeg fik oplyst i Tåstrup, men jeg gider ikke tage chansen for hvis der kommer en masse bævl med ordensmagten, men pisse irriterende er det, at man ikke har noget konkret i stedet for den ene siger dit og den anden dat.
Men jeg ringer igen til Tåstrup på mandag, og henviser til dommen, og så hører hvad de siger og om jeg kan få det på skrift, for jeg har ventet en krig på en importtilladelse.

-
- Silver Member
- Interesser: jagt
- Geografisk sted: udkantsdanmark
- Has thanked: 4 times
Hvordan med import af et løb til feks en remington 700 fra Norge?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Ølgaard
- This member is
Jeg er blevet ringet op af en fuldmægtig fra JM, og vi skal se bort fra dommen i Ålborg, og vi SKAL have importtilladelse til aftagelige magasiner, uanset hvad for tilladelser vi har, jeg bad om at få det på skrift, men det kunne ikke lade sig gøre, men summa summarum, få en importtilladelse så vi er på den sikre side.Ølgaard skrev:Det kunne den vel, men det er jo våbenkontorets pligt at have deres sager i orden og kunne reglerne ligesom det er vores pligt at sætte os ind i alle mulige love og regler, som vi alligevel ikke kan finde rundt i, men overtræder vi nogen lov/regel så får vi at vide det skulle vi have sat os ind i.Bofhenator skrev:Domsudskriften er vel skrift nok?Ølgaard skrev:Jeg har bla. ringet til JM som sagde det, og da Rødovre våbenkontor var der og Hans Peter stod for det, sagde han det samme, og da denne sag med dommen kom frem i et andet indlæg kontaktede jeg Tåstrup, og de sagde at det var underordnet, jeg SKULLE have importtilladelse, selvom jeg har våbnet og magasinsamlertilladelse, så hvad gør man sikrer sin røv og søger en.![]()
![]()
Og det kan jo ikke være rimeligt at vi skal have en udskrift af en dom sammen med pakken fra udlandet, den siger de sikkert ikke er gældende for noget som helst, som jeg fik oplyst i Tåstrup, men jeg gider ikke tage chansen for hvis der kommer en masse bævl med ordensmagten, men pisse irriterende er det, at man ikke har noget konkret i stedet for den ene siger dit og den anden dat.
Men jeg ringer igen til Tåstrup på mandag, og henviser til dommen, og så hører hvad de siger og om jeg kan få det på skrift, for jeg har ventet en krig på en importtilladelse.![]()
![]()

-
- This member is
- Interesser: Våbenrelateret information
- Geografisk sted: Jylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 503 times
Gad vide hvad dommeren i den pågældende sag ville sige til den oplysning?Ølgaard skrev:
Jeg er blevet ringet op af en fuldmægtig fra JM, og vi skal se bort fra dommen i Ålborg, og vi SKAL have importtilladelse til aftagelige magasiner, uanset hvad for tilladelser vi har, jeg bad om at få det på skrift, men det kunne ikke lade sig gøre, men summa summarum, få en importtilladelse så vi er på den sikre side.
![]()
At han er underkendt af en kontoransat i JM?
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 292 times
Er det ikke på papir er det ikke sket.ReneKJ skrev:Gad vide hvad dommeren i den pågældende sag ville sige til den oplysning?Ølgaard skrev:
Jeg er blevet ringet op af en fuldmægtig fra JM, og vi skal se bort fra dommen i Ålborg, og vi SKAL have importtilladelse til aftagelige magasiner, uanset hvad for tilladelser vi har, jeg bad om at få det på skrift, men det kunne ikke lade sig gøre, men summa summarum, få en importtilladelse så vi er på den sikre side.
![]()
Det er derfor kaare ringer og frem for at skrive. Jeg går ud fra at det er kaare fra jm der ringede.
Han er jurist. En jurist kan vider uddannes til advokat, som igen kan komme videre i systemet som dommer. Tankevækkende at en jurist modsiger en dommer.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
- Fast Fumble
- Moderator
- Kontakt:
Det er nemmere at skræmme borgeren på pladsRaptor357 skrev:Er det ikke på papir er det ikke sket.ReneKJ skrev:Gad vide hvad dommeren i den pågældende sag ville sige til den oplysning?Ølgaard skrev:
![]()
Det er derfor kaare ringer og frem for at skrive. Jeg går ud fra at det er kaare fra jm der ringede.
Han er jurist. En jurist kan vider uddannes til advokat, som igen kan komme videre i systemet som dommer. Tankevækkende at en jurist modsiger en dommer.

Dommen er ikke fra Aalborg, men fra Århus (jeg var vidne i sagen). Og det kan godt være at en jurist JM vælger at "se bort fra dommen", men der bliver ikke rejst tiltale, for i en retssag vil der blive henvist til dommen - og det ved politiets jurister, så de vil se det som spild af tid.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
-
- Platin Member
@ FF: har du monstro en udskrift af dommen, et scan eller en anden måde jeg kan se den på? Jeg ville rigtig gerne kende de hensyn dommeren har lagt til grund for dommen. Min mailadresse er laho376 snabela live.dk (uden mellemrum).
Hilsen Lasse.
- Ølgaard
- This member is
Det var en kvinde, Natasha Maj Christoffersen, Fuldmægtig.
Ellers meget rar og hjælpsom, og hørte længe på mine argumenter og henvisninger bla. til NVF, som hun var bekendt med, fandt så ikke ud af om det var godt eller dårligt

Ellers meget rar og hjælpsom, og hørte længe på mine argumenter og henvisninger bla. til NVF, som hun var bekendt med, fandt så ikke ud af om det var godt eller dårligt