mvh bobo
jeg har prøvet at fjerne navne og nr. på personer for god ordens skyld
( tak Kleth, jeg havde sgu ikke lige tænkt på copy paste)
Hej xxxxxx.
Det er korrekt hvis du vælger at 3449 skal ophøre i dit navn har du spildt de 420 kr.
Men hvis du stadig gerne vil have den, skal du indbetale 420 kr. mere, da tilladelsen koster 840 kr.
Med venlig hilsen
xxxxxx xxxxxx Jensen
Overassistent
Våbenkontoret
Midt- & Vestjyllands Politi
Administrativt Center Vest
Brogårdsvej 1, 7500 Holstebro
Telefon 9610 1449
(33008/00042591)
Fra: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Sendt: 29. oktober 2015 12:19
Til: MVJYL FP Våben Sikker
Emne: SV: Våbenansøgning
Hej og tak for hurtig tilbagemelding. Jeg er lige lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre for jeg har ikke helt styr på reglerne
Er det korrekt forstået af mig at hvis våbennummer 3449 ophøres i mit navn så har jeg spildt de 420 kr. eller vil den blive aktiv hvis jeg betaler 840 for en anden tilladelse.
Jeg tolker dit svar til at man ikke kan flytte indbetalingen til en anden tilladelse, men kan jeg så forhøje en eksisterende tilladelse eller skal jeg vente til de udløber (eller købe et tilladelseskrævende våben) og hvor længe kan den stå standby
Hvis det alligevel koster de penge jeg har indbetalt vil jeg da gerne beholde tilladelsen til våbennummer 3449
Tak for hjælpen og med venlig hilsen Thøger
Fra: MVJYL-vaaben@politi.dk [mailto:MVJYL-vaaben@politi.dk]
Sendt: 21. oktober 2015 14:53
Til: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Hej xxxxxx xxxxxx Jensen.
Det er ikke selve tilladelsen man skal betale for, men selve indgivelsen .
Hvis du ikke ønsker at bruge våbennummer 3449, kan denne ophøres i dit navn, så den kun står i din søns navn.
Dette vil betyde at næste gang du skal forny en våbentilladelse vil du skulle betale kr. 840 kr. i dette tilfælde vil det betyde at du skal betale kr. 840 når våbennummer BU skal fornyes i år 2018. (Hvis du køber et nyt våben inden, er det selvfølgelig den der kommer til at koste kr. 840)
xxxx Jensen
Overassistent
Våbenkontoret
Telefon 9610 1449
(33008/00042591)
Fra: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Sendt: 21. oktober 2015 13:59
Hej
Det er korrekt at jeg har indbetalt 420, og er klar over at man skal have en tilladelse til 840 og det skyldes at jeg ikke kunne ændre beløbet i formularen man indgiver ansøgning på. Jeg prøvede flere gange uden held.
Jeg har også modtaget en rykker for manglende fornyelse af våben tilladelse fra rigspolitiet og da ringede jeg til jer og talte med en meget behagelig medarbejder og hun sagde at det var fordi rigspolitiet ikke kunne se at der var indgivet ansøgning om fornyelse, så det skulle jeg bare se bort fra.
Jeg vil selvfølgelig betale det jeg skal.
Den fil der er vedhæftet som ”samtykke erklaering .jpeg” er våbenliste til dobbeltriffel og vekselløb og det er fint med mig hvis det er den der skal være tilladelsen til 840, da jeg ikke bruger den anden riffel mere og den i forvejen har flere ejere ( min søn) så den kan sagtens udgå af mine tilladelser.
Kan i overføre de 420 kr til journr. 4100-50501-16543-15 så det bliver tilladelse der er indbetalt 840 på og lade journr. 3600-50501-00010-06 udgå, fordi jeg ved ikke hvordan jeg skal indgive ansøgning om det.
Mvh xxxxxx xxxxxx Jensen -
Fra: MVJYL-vaaben@politi.dk [mailto:MVJYL-vaaben@politi.dk]
Sendt: 14. oktober 2015 15:56
Til: xxxxx - xxxxxxxxxxxxxxx
Emne: VS: Våbenansøgning
Manglende betaling
Du har indgivet nedenstående ansøgning.
Ansøgningen kan ikke behandles og returneres derfor, idet du ikke har indbetalt korrekt afgift.
Bemærk: Man skal altid have én tilladelse til kr. 840.
Du bedes derfor:
Indbetale 420 kr. til konto nr. 0216-4069198066 via eksempelvis din netbank – HUSK at anføre dit cpr.nr i tekstfelt til modtager.
Printe samtykkeerklæring – underskrive den – scanne den ind eller tage et billede og vedhæfte det til denne mail.
Kvittering for indbetalingen og samtykkeerklæringen indsendes sammen med ansøgningen via borger.dk
Når du har indbetalt den manglende afgift, bedes du sende en mail indeholdende alle nødvendige bilag på sikker mail via borger.dk. (Log ind på borger.dk – tryk på ”digital post” – tryk på ”skriv ny post”- tryk på ”vælg modtager”)
HUSK AT VEDHÆFTE ALLE BILAG IGEN – INCL. KVITTERINGEN FOR BETALINGEN.
Du kan finde os under Rigspolitiet – Administrativ Center Vest – våben.
Du skal kopiere hele teksten fra den mail, du har modtaget fra os – incl. din ansøgning, og indsætte den i den nye mail, som du opretter på borger.dk.
Når vi har modtaget den resterende indbetaling og al dokumentation, behandler vi din ansøgningen på ny.
Lovgrundlag og retningslinjer
Våbenloven
• § 6b (der betales gebyr ved indgivelse af ansøgning om tilladelse til skydevåben)
Våbenbekendtgørelsen
• § 2 b (Ansøgninger skal indgives til politiet)
Du kan finde retsreglerne på http://www.retsinfo.dk.
Der henvises i øvrigt til retningslinjer på http://www.politi.dk/da/borgerservice/vaabentilladelse.
Med venlig hilsen
xxx xxxxxx Jensen
Overassistent
Våbenkontoret
Telefon 9610 1449
(31709/41096)
Fra: webanmeld@politi.dk [mailto:webanmeld@politi.dk]
Sendt: 11. september 2015 08:42
Emne: Våbenansøgning
Ansøgningstype: Tilladelse til fornyelse af våbentilladelse / adresseændring (Afgiftsfri) / ændring af våbendata (Afgiftsfri) (P407-20)
Ansøger CPR nr.:
Ansøger Navn:
Ansøger Telefon:
Ansøger Email:
Ansøger Adresse/nr:
Ansøger Postnr/by:
Ansøger Kommune:
Jensen
xxxxx@xxxxxxxx.net
6000 Kolding
Kolding
Tilladelse:
Journalnummer: Fornyelse af våbentilladelse
3600-50501-00010-06
Sted Adresse/nr:
Sted Postnr/by:
Sted Kommune:
6000 Kolding
Kolding
Fabrikat:
Model:
Fabrikationsnummer:
Våbentype:
Våbenart:
Kaliber:
Totallængde:
Pibelængde:
Ladesystem: otterup
mauser
3449
Enkeltløbet
Riffel
6,5x55
113
62
Repeter - et skud, hvorefter der tages ladegreb. Med integreret eller løst magasin.
Anvendelse: Jagt
Logging IP: 127.0.0.1
Logging tid: 11/09-2015 0841
Transaktions ID: 1153796145
Transaktions beløb: 420,00
Version: 4.7