Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
-
Kleth
- Platin Member

- Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 160 times
- Been thanked: 94 times
Jeg så en M.89 med bajonet og div genladningsudstyr og komponenter på Lauritz og de skriver at
Samlertilladelse samt genladningstilladelse påkrævet.
.
Nu tillægger jeg ikke Lauritz den store autoritet, men kunne man få en på jagtegn/våbentilladelse, blankvåbentilladelse og genopladningstilladelse? Eller har de ret og samlertiladelse er den eneste løsning?
Da det hænder der dukker noget sjovt op på samlerttilladelse, skal man så søge om samler tilladelse inden man køber noget, eller er det muligt at ansøge efter køb, men før afhentning?
Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”
-
Langenge
- This member is

- Interesser: Gamle våben og bamser
- Geografisk sted: Region midtjylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 431 times
Kleth skrev:Jeg så en M.89 med bajonet og div genladningsudstyr og komponenter på Lauritz og de skriver at
Samlertilladelse samt genladningstilladelse påkrævet.
.
Nu tillægger jeg ikke Lauritz den store autoritet, men kunne man få en på jagtegn/våbentilladelse, blankvåbentilladelse og genopladningstilladelse? Eller har de ret og samlertiladelse er den eneste løsning?
Da det hænder der dukker noget sjovt op på samlerttilladelse, skal man så søge om samler tilladelse inden man køber noget, eller er det muligt at ansøge efter køb, men før afhentning?
89'eren kan du erhverve på en samlertilladelse til skydevåben, eller på en våbentilladelse til jagt via dit jagttegn. Man kan sikkert også via noget SKV-et-eller-andet.
Vær obs på, at tager du den via samlertilladelse, så må du ikke skyde med den.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
-
Kleth
- Platin Member

Langenge skrev:Vær obs på, at tager du den via samlertilladelse, så må du ikke skyde med den.
Tak, det var netop årsagen til mit spørgsmål, jeg har ikke megen plads til at have skydejern, jeg ikke må skyde med.
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”
-
Caspian1911
- Moderator

- Interesser: IPSC, gamle danske våben
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 211 times
- Been thanked: 196 times
SKV2 eller jagttegn er vejen frem alt afhængig af, hvor du vil skyde med dem.
Hvorfor bare gøre noget besværligt, når man med lidt større indsats, kan gøre det helt umuligt!!
-
Gunnut
- Platin Member

- Interesser: Genladning, jagt
- Geografisk sted: Danmark (Jylland nord)
- Been thanked: 1 time
Jeg har en på jagttilladelse og noget af det sidste blødnæset AMM som Norma en gang producerede

You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.
-Sir Winston Churchill
PS Har skudt råvildt med 12, .222, .223, .243, 6,5x55, .30.30, .308, .30-06, 7x65R
-
Kleth
- Platin Member

Gunnut skrev:Jeg har en på jagttilladelse og noget af det sidste blødnæset AMM som Norma en gang producerede

Ja, jeg fandt din tråd, den har ikke gjort mig mindre interesseret i at prøve en M89 [emoji106]