Forsendelse af bundmetal fra US til DK
-
- Gold Member
- Interesser: Riffelskydning.
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 79 times
Forsendelse af bundmetal fra US til DK
Jeg står i en situation hvor jeg har brug for gode råd og information fra nogle som for nyligt har fået sendt lignende dele fra US til DK.
Jeg har en riffel som ikke kan købes i Danmark, bundmetallet er gået i stykker og kan ikke laves eller repareres. Producenten har tilbudt mig at sende et nyt uden beregning - de vil sende med US Postal Service.
De har før sendt smådele med succes også selvom de ved det er i konflikt med ITRA lovgivningen.
Mit spørgsmål går på om jeg gør noget ulovligt og om jeg skal "tage chancen"? Er der andre forsendelsesfirmaer som er mere sikre ifht. overleveringen i DK.
Hvordan gør jeg for at undgå told og moms eller andre ubehageligheder - retteligt skal jeg vel ikke betale noget når det er en garantisag? Men kan de Danske myndigheder godt forstå det og flipper de ud hvis de finder ud af at det er en våbendel?
På forhånd tak for hjælpen.
Boryx
Jeg har en riffel som ikke kan købes i Danmark, bundmetallet er gået i stykker og kan ikke laves eller repareres. Producenten har tilbudt mig at sende et nyt uden beregning - de vil sende med US Postal Service.
De har før sendt smådele med succes også selvom de ved det er i konflikt med ITRA lovgivningen.
Mit spørgsmål går på om jeg gør noget ulovligt og om jeg skal "tage chancen"? Er der andre forsendelsesfirmaer som er mere sikre ifht. overleveringen i DK.
Hvordan gør jeg for at undgå told og moms eller andre ubehageligheder - retteligt skal jeg vel ikke betale noget når det er en garantisag? Men kan de Danske myndigheder godt forstå det og flipper de ud hvis de finder ud af at det er en våbendel?
På forhånd tak for hjælpen.
Boryx
-
- This member is
- Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 257 times
Re: Forsendelse af bundmetal fra US til DK
Få dem til at deklarere det som "Warrenty Replacement parts" Tax value = 0
Så bør du slippe for fortoldning.
Så bør du slippe for fortoldning.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
T-Rex
- 7TCU
- This member is
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 22 times
Ja, det kunne vel gøre det, men jeg ville nok vælge en anden transportør, hvis Post DK opdager at det er våbendele, så sender de det nok tilbage, det er jo ikke sikkert at de gør det, men jeg ville prøve at høre om man ikke kan få en anden transportør end USPS
Peter
Peter
Gibbs Rule #9: Never go anywhere without a knife
- Philips
- Silver Member
- Interesser: Jagt og Våben
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 8 times
Jeg er ikke helt sikker, men så vidt jeg har forstået det, er det pest dk der håndtere alle pakker for told og skat.
er der nogen der kan be- eller afkræfte dette.?
Jeg har selv bestilt dele fra USA tidligere som havnede hos tolden, men de ville stadig udlevere den.
og venter faktisk på to pakker fra den anden side af atlanten lige nu og de skulle være landet i cph d. 12/3 kl. 18:45 og d. 13/3 står der "CUSTOMS CLEARANCE" i status feltet når jeg tracker den...!
Så nu må vi se hvilke formuer de vil opkræve for dette denne gang, hvis de eller vil udlevere det.? :krydsser: :krydsser:
er der nogen der kan be- eller afkræfte dette.?
Jeg har selv bestilt dele fra USA tidligere som havnede hos tolden, men de ville stadig udlevere den.
og venter faktisk på to pakker fra den anden side af atlanten lige nu og de skulle være landet i cph d. 12/3 kl. 18:45 og d. 13/3 står der "CUSTOMS CLEARANCE" i status feltet når jeg tracker den...!

Så nu må vi se hvilke formuer de vil opkræve for dette denne gang, hvis de eller vil udlevere det.? :krydsser: :krydsser:
Mvh Philip
Legends never die, they reload.
Live for nothing or die for something.
-
- Bronze Member
- Interesser: Jagt, genladning, skydning
- Geografisk sted: Frederikssund
- Has thanked: 2 times
Hvordan bliver et bundmetal betragtet som en våbendel som kræver importtilladelse, eller er det bare en spare part som ikke kræver noget, har set mig lun på et nyt bundmetal fra enten mountain tactical eller roedale til min tikka T3 Lite.
Live to Hunt.
Tikka T3 223r Delta optical Hd Stryker 5-50x56
Tikka T3X 6.5 greedmoor swarovski z6i 2.5-15x56
Beretta Silver pigeon O/U 12/76
Winchester Waterfowl SX4 12/89
Tikka T3 223r Delta optical Hd Stryker 5-50x56
Tikka T3X 6.5 greedmoor swarovski z6i 2.5-15x56
Beretta Silver pigeon O/U 12/76
Winchester Waterfowl SX4 12/89
- Langenge
- This member is
- Interesser: Gamle våben og bamser
- Geografisk sted: Region midtjylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 427 times
Jeg vil afgjort MENE at den ikke er tilladelseskrævende/importtilladelseskrævendeJS.Petersen skrev:Hvordan bliver et bundmetal betragtet som en våbendel som kræver importtilladelse, eller er det bare en spare part som ikke kræver noget, har set mig lun på et nyt bundmetal fra enten mountain tactical eller roedale til min tikka T3 Lite.
Jeg beklager, hvis mine indlæg ind imellem har skøre tyrkfejl. Jeg ser desværre meget dårligt, men jeg har besluttet, at i stedet for at opgive at skrive indlæg, fordi jeg skal bruge tyve minutter på at fejlrette, så må I leve med tyrkfejlene.
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
Og i øvrigt mener jeg, at kongehuset bør nedlægges!
- Bemoni1
- Gold Member
- Interesser: Pistolskydning og Longrange
- Geografisk sted: Vestjylland
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 28 times
Set i lyset af de øvrige sager, som er beskrevet herinde, vil jeg råde dig til at søge en import tilladelse, som du mailer / sender til USA, med en tydelig instruktion, om at den skal påhæftes forsendelsen, sammen med fakturaen / følgesedlen.
Selvom det strengt taget ikke skulle være påkrævet, så kan det måske forebygge nogle problemer, ved diverse smalsporede personer i tolden.
Når det nu ikke koster noget at få en sådan tilladelse og den måske kan fremme ekspeditionen lidt, så er det umagen værd.
Selvom det strengt taget ikke skulle være påkrævet, så kan det måske forebygge nogle problemer, ved diverse smalsporede personer i tolden.
Når det nu ikke koster noget at få en sådan tilladelse og den måske kan fremme ekspeditionen lidt, så er det umagen værd.
Nothing is so permanent as a temporary government program.
Milton Friedman on government regulations.
Milton Friedman on government regulations.
- Philips
- Silver Member
- Interesser: Jagt og Våben
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 8 times
Talte med pest dk idag for at høre hvor langt mine pakker hvor i deres system. de havde behandlet dem og fastsat told gebyrer.
Hun spurgte hvad det var jeg havde bestilt (jeg kunne godt have sagt at det ikke rager hende, eller stikke hende en plade men valgte at forklare det i håb om at de bliver lidt mere fornuftige) så jeg forklarede at det var et greb til bundstykket og et picatinny rail til montering af kikkert, og så siger hun ja det og reservedele til biler som kommer fra et ikke EU land skal der næsten altid betales told af.
Men hun nævnte ikke noget om tilladelser, blot at der kan gå op til 3 dage fra jeg betaler til at de vil blive leveret. Går der mere end 14 dage uden at de registrer min betaling sender de pakkerne retur.
Så tror ikke man skal frygte at bestille små dele som ikke er en væsentlig del af våbnet.
Bare til info var den ene pakke deklareret som TIKKA T3..?? det var så en picatinny rail der var i pakken
Kan ikke huske den anden deklaration, da det var en masse vullapyk med ordne tactical og knob indblandet..
Og med hensyn til told skulle jeg betale 50 kr. lige til at over komme, men pest dk´s gebyr for håndtering af pakken var på 160 kr..!! det var lige dyrt nok for at køre den igennem scanneren og tjekke deklarationen..
Hun spurgte hvad det var jeg havde bestilt (jeg kunne godt have sagt at det ikke rager hende, eller stikke hende en plade men valgte at forklare det i håb om at de bliver lidt mere fornuftige) så jeg forklarede at det var et greb til bundstykket og et picatinny rail til montering af kikkert, og så siger hun ja det og reservedele til biler som kommer fra et ikke EU land skal der næsten altid betales told af.
Men hun nævnte ikke noget om tilladelser, blot at der kan gå op til 3 dage fra jeg betaler til at de vil blive leveret. Går der mere end 14 dage uden at de registrer min betaling sender de pakkerne retur.
Så tror ikke man skal frygte at bestille små dele som ikke er en væsentlig del af våbnet.
Bare til info var den ene pakke deklareret som TIKKA T3..?? det var så en picatinny rail der var i pakken

Kan ikke huske den anden deklaration, da det var en masse vullapyk med ordne tactical og knob indblandet..
Og med hensyn til told skulle jeg betale 50 kr. lige til at over komme, men pest dk´s gebyr for håndtering af pakken var på 160 kr..!! det var lige dyrt nok for at køre den igennem scanneren og tjekke deklarationen..
Mvh Philip
-
- This member is
- Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 257 times
vedr. Fortoldning, så er det transportøren, der står for toldbehandling.
Både UPS og DHL laver fortoldning/momsopkrævning, og begge har, så vidt jeg husker, et fortoldningsgebyr, der er højere end "pesten"
Jeg har fået våbendele fra Brownells til Grønland med UPS(Worldwide Saver), det kostede US$ 65 i porto, hvor USPS ville være US$ 35-40.
Til Danmark er UPS nok billigere, men USPS er samme pris.
Jeg betalte gerne de US$ 20 ekstra, for at være SIKKER på at delene kom frem.
Både UPS og DHL laver fortoldning/momsopkrævning, og begge har, så vidt jeg husker, et fortoldningsgebyr, der er højere end "pesten"
Jeg har fået våbendele fra Brownells til Grønland med UPS(Worldwide Saver), det kostede US$ 65 i porto, hvor USPS ville være US$ 35-40.
Til Danmark er UPS nok billigere, men USPS er samme pris.
Jeg betalte gerne de US$ 20 ekstra, for at være SIKKER på at delene kom frem.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
T-Rex
-
- Gold Member
Tak for alle jeres svar - jeg vil snakke med producenten om at sende med UPS i stedet.
Jeg følger op når engang bundmetallet er afsendt og måske ankommet - det bliver tidligst til maj, da det er i restordre indtil da.
//Bo
Jeg følger op når engang bundmetallet er afsendt og måske ankommet - det bliver tidligst til maj, da det er i restordre indtil da.
//Bo
- Henrik2950
- Bronze Member
- Interesser: Alt der siger bang
- Geografisk sted: Nord Sjælland
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
- Kontakt:
Har tidligere fået sendt et bundstykke fra USA med DHL. Det var der ingen bøvl med, men blev dog opkrævet told....
-
- Gold Member
Så nærmer spændingen sig - Track & Trace beskriver at pakken har forladt afsenderlandet i går.
Så med lidt held, så er riflen klart til brug i løbet af et par uger.
Så med lidt held, så er riflen klart til brug i løbet af et par uger.