Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
-
C-X
- Platin Member

- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
Med mindre det er en tidlig aprilsnar, så skulle der ske positive ting, til sommer.
http://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/nyh ... il-sommer/
○Login er med NEM-ID, hvormed alle personoplysninger allerede findes i systemet.
○Systemet kan trække oplysninger fra Politiets Våbenregister, hvilket betyder, at systemet allerede kende dine våben, hvis du f.eks. skal forny en tilladelse.
○Du kan til hver en tid se alle dine egne tilladelser.
○Våbenhandlere kan fremadrettet ansøge om tilladelse for dig direkte fra butikken, så du kun skal betale og godkende ansøgningen.
○I forbindelse med ansøgninger sendes der automatisk en samtykkeerklæring til din e-boks. Du skal godkende denne erklæring ved at klikke på et link, før selve ansøgningen sendes til politiet. Dette gælder også når våbenhandleren ansøger for dig.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
-
Refraktorius
- Admin

- Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 428 times
Imponerende hvis det passer!
Gad vide om pris og ekspeditionstid vil afspejle at at det bliver meget mindre mandskabskrævende.
(Offentlige gebyrer må jo kun afspejle den reelle udgift)
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."
-
Uldsok
- Platin Member

- Interesser: Genladning, skydning, fiskeri
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 4 times
Det er ikke nok at det er digitalt, det skal også være intelligent, så man får tilladelsen med det samme, ellers er det fuldstændigt ligegyldigt.
-
C-X
- Platin Member

- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
Jeg tænkte straks det samme, men mon ikke det forbliver en afgift i sig selv? Politikerne har jo fået for vane, at lade alle med en hobby eller uden mulighed for at sige nej, bløde lidt ekstra til kassen.
Bare livet bliver lettere, så er jeg glad i denne omgang. First we take Manhatten...
Tænk hvis det bliver, så man kan hjemtage et helt almindeligt sports- eller jagtvåben direkte ved indkøb, når man allerede i er systemet. What a glorious day...
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
-
Niisa
- Silver Member

- Interesser: riffeljagt
- Geografisk sted: københavn
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 11 times
De kan lægge den i e-box så kan jeg selv printe den, & hvis jeg ikke har en printer få den tilsendt.
Mvh. Niisa.
S&L m97dl 6,5x55/9,3x62 - Diavari z 2,5-10x48mc - Varipoint V 1,1-4x24T
Kongsberg 393 6,5x55 - Nikon prostaff 2-7x32
Toz 78 22lr - Nikon efr 3-9x40ao
beretta 686 12/70
Husqvarna M20 1936 12/70
-
Lassescout
- Platin Member

- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 306 times
- Been thanked: 1125 times
Grundloven siger at ingen skat kan udskrives uden ved lov. Desværre er det sådan, at betalingen for våbentilladelser på 840/420 kr. netop er fastsat ved lov, nemlig våbenloven. Dermed bortfalder ethvert håb om, at det skulle blive billigere i denne omgang. Havde betalingen været et gebyr, skulle det ganske rigtigt afspejle prisen, men det er det ikke.
Men dejligt at det kommer til at køre nemmere, lad os håbe at det også bliver nemmere for politiet at se at vandelstjek mm, så de bare kan massegodkende en hel stak ansøgninger ad gangen. Der er ikke noget i vejen for, at det kan laves sådan så tilladelsen kommer i e-boksen mens man venter i butikken, men jeg tvivler på det sker foreløbig.
Senest rettet af
Lassescout 22. mar 2016, 19:37, rettet i alt 1 gang.
Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
-
Bofhenator
- Moderator

- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 412 times
- Been thanked: 969 times
-
Kontakt:
Refraktorius skrev:Imponerende hvis det passer!
Gad vide om pris og ekspeditionstid vil afspejle at at det bliver meget mindre mandskabskrævende.
(Offentlige gebyrer må jo kun afspejle den reelle udgift)
Priserne på tilladelserne er indskrevet i bekendtgørelsen, netop fordi de ikke afspejler den reelle udgift. De er en afgift og afgifter skal der lovgives om. Så jeg tvivler.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
-
458hunter
- Platin Member

- Interesser: Skydning, jagt og MC
- Geografisk sted: Øst-Sjælland
- Has thanked: 349 times
- Been thanked: 160 times
Jeg betaler med glæde hvis behandlingstiderne bliver normaliserede. Hvis de nu bare ville tænke den til ende og droppe papirtilladelserne pr del.
Udskrivning af en liste via NemID ville være langt mere intelligent.