ACØ og ACV siger 2 forskellige ting nogo/gogo
-
- Platin Member
- Interesser: jagt/luftvåben og bue
- Geografisk sted: sydlige øer/meste af østDK
- Has thanked: 101 times
- Been thanked: 104 times
ACØ og ACV siger 2 forskellige ting nogo/gogo
Hej forum.
Jeg er så uheldig at eje mig en gammel enkeltløbet 16er, den er kortet ned og generelt brugt til at rode i som fritidsbeskæftigelse.
Den har så en lomme i enden af piben jeg ønskede at skære af og erstatte med en kompensator el. mundingsbremse sært barn mange navne
ikke for at opnå noget videre ud af det men mest for opgaven.
Jeg ringer til ACV de beder mig om det sædvanlige cpr og et telefonnummer så vil de vende tilbage da damen i røret ikke kendte svaret (hun sagde loven morsomt nok )
morsomhederne tog over og i ventetiden ringer jeg så til ACØ, samme spørgsmål
"må jeg nedkorte min haglbøsse under 55cm såfremt jeg fastsvejser en mundingsbremse/kompensator som fast del af piben for at den igen udgør 55cm"
igen hun kendte ikke svaret ved ACØ heller og ville ringe tilbage - intet cpr intet anden pers info nødet der.
der går små 5minutter så er der besked på svaremaskinen
"det er XXX fra politiet jeg hr undersøgt sagen og vi kan ikke give lov til at den ændring vi har talt om udføres "
jeg tænker oh well så får jeg næppe et svar fra ACV nu og slukker så mobilen tager en færge fra landsdel til anden landsdel æder kedelige færgefritter delt med mågerne osv. som man nu plejer
lur mig om ikke der så alligevel er en besked på min mobilsvarer da jeg lander over vandet fra ACV en iøvrigt sød stemme siger fint og roligt "hej XX jeg har talt med vores chef og vi har fundet frem til at så fremt kompensatoren som aftalt fastsvejses eller på anden måde permanent under jagt/brug fastgøres så er det 100% lovligt og jeg har sendt dig en skrivelse på din Eboks som dokumentation herfor
Hav en god dag"
jeg står så der midt på kajen og tænker WTF. hvad helvede var det lige for noget pis ene side siger kategorisk nej og anden har sendt mig en lovskrivelse i eboks hvad helvede skete der lige for at loven er ens for alle ?
¨
har vedhæftet foto til opslaget her fra ACV - overvejer alvorligt om jeg kan lokke acØ til at sende mig afslaget på skrift også - det ville more mine syge lyster alvorligt meget !
Jeg er så uheldig at eje mig en gammel enkeltløbet 16er, den er kortet ned og generelt brugt til at rode i som fritidsbeskæftigelse.
Den har så en lomme i enden af piben jeg ønskede at skære af og erstatte med en kompensator el. mundingsbremse sært barn mange navne
ikke for at opnå noget videre ud af det men mest for opgaven.
Jeg ringer til ACV de beder mig om det sædvanlige cpr og et telefonnummer så vil de vende tilbage da damen i røret ikke kendte svaret (hun sagde loven morsomt nok )
morsomhederne tog over og i ventetiden ringer jeg så til ACØ, samme spørgsmål
"må jeg nedkorte min haglbøsse under 55cm såfremt jeg fastsvejser en mundingsbremse/kompensator som fast del af piben for at den igen udgør 55cm"
igen hun kendte ikke svaret ved ACØ heller og ville ringe tilbage - intet cpr intet anden pers info nødet der.
der går små 5minutter så er der besked på svaremaskinen
"det er XXX fra politiet jeg hr undersøgt sagen og vi kan ikke give lov til at den ændring vi har talt om udføres "
jeg tænker oh well så får jeg næppe et svar fra ACV nu og slukker så mobilen tager en færge fra landsdel til anden landsdel æder kedelige færgefritter delt med mågerne osv. som man nu plejer
lur mig om ikke der så alligevel er en besked på min mobilsvarer da jeg lander over vandet fra ACV en iøvrigt sød stemme siger fint og roligt "hej XX jeg har talt med vores chef og vi har fundet frem til at så fremt kompensatoren som aftalt fastsvejses eller på anden måde permanent under jagt/brug fastgøres så er det 100% lovligt og jeg har sendt dig en skrivelse på din Eboks som dokumentation herfor
Hav en god dag"
jeg står så der midt på kajen og tænker WTF. hvad helvede var det lige for noget pis ene side siger kategorisk nej og anden har sendt mig en lovskrivelse i eboks hvad helvede skete der lige for at loven er ens for alle ?
¨
har vedhæftet foto til opslaget her fra ACV - overvejer alvorligt om jeg kan lokke acØ til at sende mig afslaget på skrift også - det ville more mine syge lyster alvorligt meget !
- Vedhæftede filer
-
- licens politi.JPG (65.69 KiB) Vist 4357 gange
Komplet tegnblind omend jeg forsøger er bedre med en fil i hånden end med et tastatur
Obs! kan være besværlig at fange i dagstimerne
-
- Platin Member
Re: ACØ og ACV siger 2 forskellige ting nogo/gogo
ja så langt er jeg med - det sjove ligger i at acØ sagde direkte modsatte
jeg har iøvrigt sendt dem en mail og udbedt mig afslaget på skrift
nu ser vi hvad der sker
jeg har iøvrigt sendt dem en mail og udbedt mig afslaget på skrift
nu ser vi hvad der sker
Komplet tegnblind omend jeg forsøger er bedre med en fil i hånden end med et tastatur
-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
Er du sikker på, at de forstod dit spørgsmål korrekt på ACØ? Er de helt klar over, at der ville være tale om en fast monteret forlængelsesanordning?
Sådan en løsning har, mig bekendt, længe været helt almindeligt accepteret.
Sådan en løsning har, mig bekendt, længe været helt almindeligt accepteret.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
- HappyNanoq
- Gone But Not Forgotten
- Interesser: Mekanik
- Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
- Has thanked: 61 times
- Been thanked: 161 times
Jeg kan ikke se at der skulle være noget i vejen for at afkorte løbet, så det ender nede under de lovbefalede 55cm, hvor der så samtidig monteres en kompensator/mundingsbremse der gør at det samlede løb igen lander på 55cm eller derover.
På visse pump/halvautos hvor løbet fra fabrikken har været for kort, har det tidligere været muligt at montere en kompensator/mundingsbremse for at få det samlede løb til at opfylde kravet om de 55cm - men det krævede at kompensatoren skulle slagloddes på, (eller svejses), og dermed blev en integreret del af løbet. (permanent del af løbet)
En løsning hvor man smider de gamle chokes ud, og kun benytter "Extended chokes" ville ikke virke, idet løbet i princippet ville være for kort når der ikke er monteret chokes. Det skal være en permanent løsning.
Så det lyder som om de har været for hurtigt ude med det telefoniske svar, men har været servicemindede nok til at få sendt dig et skriftligt, og korrekt, svar.
Anyhoo - så har du det nu på skrift, at det kan lade sig gøre, og med dét i hånden (gem det i våbenskabet og lad det evt følge våbnet ved videresalg) er det nærmest bare komme i gang. Papiret holder din ryg fri :)
På visse pump/halvautos hvor løbet fra fabrikken har været for kort, har det tidligere været muligt at montere en kompensator/mundingsbremse for at få det samlede løb til at opfylde kravet om de 55cm - men det krævede at kompensatoren skulle slagloddes på, (eller svejses), og dermed blev en integreret del af løbet. (permanent del af løbet)
En løsning hvor man smider de gamle chokes ud, og kun benytter "Extended chokes" ville ikke virke, idet løbet i princippet ville være for kort når der ikke er monteret chokes. Det skal være en permanent løsning.
Så det lyder som om de har været for hurtigt ude med det telefoniske svar, men har været servicemindede nok til at få sendt dig et skriftligt, og korrekt, svar.
Anyhoo - så har du det nu på skrift, at det kan lade sig gøre, og med dét i hånden (gem det i våbenskabet og lad det evt følge våbnet ved videresalg) er det nærmest bare komme i gang. Papiret holder din ryg fri :)
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.
̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿
Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.
Dét ville bare være ulideligt for alle.
̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿
Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.
-
- Platin Member
ENDELIGT har de fået tilsendt en officiel melding efter lang kamp med ACØ
jeg tillader at oplægge den her med redigering af i form af cencur på mail og navn
'
så her er endeligt påvist at Ø vs V ikke aner en skid om hvad ene hånd laver
jeg tillader at oplægge den her med redigering af i form af cencur på mail og navn
'
- Vedhæftede filer
-
- nedkortning.JPG (90.24 KiB) Vist 4133 gange
-
- Platin Member
her vdhæftet min mail til Ø
- Vedhæftede filer
-
- nedkortning 2.JPG (107.85 KiB) Vist 4130 gange
-
- Gold Member
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: silkeborg
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
Det er sikkert fordi at acø ligger på sjælland, og vi ved jo alle at ordensmagten er mega våben forskrækkede derovre... 

- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 413 times
- Been thanked: 969 times
- Kontakt:
Jeg synes du skulle sende begge ting til Rigspolitiet, evt igennem ACØ som en klage.Luluselsker skrev:ENDELIGT har de fået tilsendt en officiel melding efter lang kamp med ACØ
'
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
Hanlons razor
-
- Platin Member
jeg ved ikke helt hvor jeg bør gå med det men synes lidt at jeg ville lade alle herinde nyde godt af at have chancen for at henvise til det skulle det blive nødvendigt
er ihvertfald et rart kort at have på hånden !
er ihvertfald et rart kort at have på hånden !
-
- Gold Member
Bofhenator skrev:Jeg synes du skulle sende begge ting til Rigspolitiet, evt igennem ACØ som en klage.Luluselsker skrev:ENDELIGT har de fået tilsendt en officiel melding efter lang kamp med ACØ
'
Syntes jeg er en dårlig idé, for så bliver det sikkert lavet sådan at alle halg våben fremover skal have en minimum længde på 3 meter eller et andet sygt mål...

- Bofhenator
- Moderator
- Kontakt:
Det ved jeg ikke lige hvad jeg skal svare til, hvis altså svaret skal være seriøst.dksith skrev:Bofhenator skrev:Jeg synes du skulle sende begge ting til Rigspolitiet, evt igennem ACØ som en klage.Luluselsker skrev:ENDELIGT har de fået tilsendt en officiel melding efter lang kamp med ACØ
'
Syntes jeg er en dårlig idé, for så bliver det sikkert lavet sådan at alle halg våben fremover skal have en minimum længde på 3 meter eller et andet sygt mål...
/bofh
Hanlons razor
Hanlons razor
-
- Platin Member
dksith skrev:Bofhenator skrev:Jeg synes du skulle sende begge ting til Rigspolitiet, evt igennem ACØ som en klage.Luluselsker skrev:ENDELIGT har de fået tilsendt en officiel melding efter lang kamp med ACØ
'
kal de ikke allerede det - det er da derfor vandrør sælges i 6m længder så har man lige til en dobbeltløbet ;)
-
- Gold Member
mener bare at man ikke altid behøver at hjælpe dem til at lave de forkerte lov ændringer, hvilket ikke skulle undre mig at de kunne finde på i denne situation...Bofhenator skrev:Det ved jeg ikke lige hvad jeg skal svare til, hvis altså svaret skal være seriøst.dksith skrev:Bofhenator skrev:Jeg synes du skulle sende begge ting til Rigspolitiet, evt igennem ACØ som en klage.Luluselsker skrev:ENDELIGT har de fået tilsendt en officiel melding efter lang kamp med ACØ
'

-
- Platin Member
uha ja der skal nok komme et eller andet ud af det men til da synes jeg nu stadig vi skal have lov at more os over deres tydelige inkompetance særligt i Øst deres beh.tider er i skyerne og med sager som dette kan man næppe fristes til at hæve sin opfattelse omkring deres evne til at løfte opgaven de er sat tildksith skrev:mener bare at man ikke altid behøver at hjælpe dem til at lave de forkerte lov ændringer, hvilket ikke skulle undre mig at de kunne finde på i denne situation...Bofhenator skrev:Det ved jeg ikke lige hvad jeg skal svare til, hvis altså svaret skal være seriøst.dksith skrev:Bofhenator skrev:Jeg synes du skulle sende begge ting til Rigspolitiet, evt igennem ACØ som en klage.Luluselsker skrev:ENDELIGT har de fået tilsendt en officiel melding efter lang kamp med ACØ
'
-
- Platin Member
- Interesser: Genladning, skydning, fiskeri
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 4 times
Så køber man da bare sådan en fætter herdksith skrev:Syntes jeg er en dårlig idé, for så bliver det sikkert lavet sådan at alle halg våben fremover skal have en minimum længde på 3 meter eller et andet sygt mål...

- Bofhenator
- Moderator
- Kontakt:
Det handler næppe om en lovændring og de eksempler der ellers har været af den slags har da netop været at reglerne er blevet skåret ud i pap for det kontor der ikke har fattet dem.dksith skrev:mener bare at man ikke altid behøver at hjælpe dem til at lave de forkerte lov ændringer, hvilket ikke skulle undre mig at de kunne finde på i denne situation...Bofhenator skrev:Det ved jeg ikke lige hvad jeg skal svare til, hvis altså svaret skal være seriøst.dksith skrev:Bofhenator skrev:Jeg synes du skulle sende begge ting til Rigspolitiet, evt igennem ACØ som en klage.Luluselsker skrev:ENDELIGT har de fået tilsendt en officiel melding efter lang kamp med ACØ
'
Jeg ved godt at legenderne er at så bliver alt nok forbudt, hvis man spørger om noget, men det har sjældent hold i virkeligheden.
/bofh
Hanlons razor
Hanlons razor
-
- This member is
- Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 238 times
- Been thanked: 278 times
ACV undersøger spørgsmålet sagligt og ordentligt og giver et svar de tør bakke op skriftligt.
ACØ tager den nemme løsning og siger bare mundtligt at det må man ikke. Det kan de ikke komme i klemme med selvom det eventuelt er forkert og det koster ingen tid. Da de bliver trykket på maven kan de enten krybe til korset og indrømme deres sjusk eller de kan prøve at efterrationalisere en grund til at det første svar selvfølgelig er rigtig. Og gæt hvad de gør...
/HR
ACØ tager den nemme løsning og siger bare mundtligt at det må man ikke. Det kan de ikke komme i klemme med selvom det eventuelt er forkert og det koster ingen tid. Da de bliver trykket på maven kan de enten krybe til korset og indrømme deres sjusk eller de kan prøve at efterrationalisere en grund til at det første svar selvfølgelig er rigtig. Og gæt hvad de gør...

/HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!
-
- Platin Member
HR skrev:ACV undersøger spørgsmålet sagligt og ordentligt og giver et svar de tør bakke op skriftligt.
ACØ tager den nemme løsning og siger bare mundtligt at det må man ikke. Det kan de ikke komme i klemme med selvom det eventuelt er forkert og det koster ingen tid. Da de bliver trykket på maven kan de enten krybe til korset og indrømme deres sjusk eller de kan prøve at efterrationalisere en grund til at det første svar selvfølgelig er rigtig. Og gæt hvad de gør...![]()
/HR
de sked i nallerne ret groft sagt :)