Jeg ringede til ACV, og forespurgte om import af bajonetter til egen samling. "du skal have en importtilladelse til bajonetterne" var svaret. Der skal oplyses " fabrikant, våbennummer model m.m".
Hvis jeg tager til Tyskland, og finder nogle bajonetter til samlingen, kan jeg jo ikke kende de ønskede oplysninger på forhånd.Det virker som op ad bakke.
Hvad gør jeg?
Venlig hilsen
Import af bajonetter - hvad gør jeg?
- Christian
- Silver Member
- Interesser: Bajonetter, Kampknive, Værktøj
- Geografisk sted: Grindsted
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 3 times
Import af bajonetter - hvad gør jeg?
Senest rettet af Lycon 25. aug 2016, 19:30, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Emnelinjen er tilpasset så den afspejler indlæggets indhold.
Begrundelse: Emnelinjen er tilpasset så den afspejler indlæggets indhold.
Samlere er lykkeligere mennesker, jeg samler på rigtig mange ting, så jeg er meget lykkelig.
-
- Platin Member
- Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
- Geografisk sted: København S
- Has thanked: 233 times
- Been thanked: 216 times
Re: import af bajonetter
Du skal have blankvåbentilladelse - det har du sikkert i forvejen.Christian skrev:Jeg ringede til ACV, og forespurgte om import af bajonetter til egen samling. "du skal have en importtilladelse til bajonetterne" var svaret. Der skal oplyses " fabrikant, våbennummer model m.m".
Hvis jeg tager til Tyskland, og finder nogle bajonetter til samlingen, kan jeg jo ikke kende de ønskede oplysninger på forhånd.Det virker som op ad bakke.
Hvad gør jeg?
Venlig hilsen
Derefter søger importtilladelse til kniv med modelnummer, eller bare størrelse og antal, eller laver en liste over det du vil importere som bilag. Der skal ikke registreres serienumre på knive.
Jeg fik importtilladelse til et sværd i uspecificeret størrelse da jeg skulle til japan. Det var slet ikke noget problem.
Hilsen Kenneth