Import af bajonetter - hvad gør jeg?

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Besvar
Brugeravatar
Christian
Silver Member
Silver Member
Interesser: Bajonetter, Kampknive, Værktøj
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 9 times
Been thanked: 3 times

Import af bajonetter - hvad gør jeg?

Indlæg af Christian » 24. aug 2016, 22:15

Jeg ringede til ACV, og forespurgte om import af bajonetter til egen samling. "du skal have en importtilladelse til bajonetterne" var svaret. Der skal oplyses " fabrikant, våbennummer model m.m".
Hvis jeg tager til Tyskland, og finder nogle bajonetter til samlingen, kan jeg jo ikke kende de ønskede oplysninger på forhånd.Det virker som op ad bakke.
Hvad gør jeg?
Venlig hilsen
Senest rettet af Lycon 25. aug 2016, 19:30, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Emnelinjen er tilpasset så den afspejler indlæggets indhold.
Samlere er lykkeligere mennesker, jeg samler på rigtig mange ting, så jeg er meget lykkelig.

Kenned
Platin Member
Platin Member
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 233 times
Been thanked: 216 times

Re: import af bajonetter

Indlæg af Kenned » 25. aug 2016, 14:31

Christian skrev:Jeg ringede til ACV, og forespurgte om import af bajonetter til egen samling. "du skal have en importtilladelse til bajonetterne" var svaret. Der skal oplyses " fabrikant, våbennummer model m.m".
Hvis jeg tager til Tyskland, og finder nogle bajonetter til samlingen, kan jeg jo ikke kende de ønskede oplysninger på forhånd.Det virker som op ad bakke.
Hvad gør jeg?
Venlig hilsen
Du skal have blankvåbentilladelse - det har du sikkert i forvejen.

Derefter søger importtilladelse til kniv med modelnummer, eller bare størrelse og antal, eller laver en liste over det du vil importere som bilag. Der skal ikke registreres serienumre på knive.

Jeg fik importtilladelse til et sværd i uspecificeret størrelse da jeg skulle til japan. Det var slet ikke noget problem.

Hilsen Kenneth

Besvar