Jeg var i dag til jagtprøven – bestod både den teoretiske og den praktiske del. Så alt burde jo være fryd og gammel. Men…. jeg har lidt skelletter i skabet fra min ungdom. Nærmere bestemt:
X En betinget dom for narkotika
X En ubetinget dom for vold (2mdr.) Afsonet med fodlænke.
Narkotika dommen er 12 år gammel og voldsdommen er 8 år gammel. Jeg har i dag en kandidatuddannelse fra CBS, en lederstilling, to børn osv osv osv…… Lever en sundt og godt liv. Men vil min fortid spænde ben for min kommende jagttegn?
Håber I kan hjælpe, eller rettere berolige mig. På forhånd tak.
Samtykke til jagttegn (når man tidligere er dømt)?
-
- Newbie
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 3 times
Samtykke til jagttegn (når man tidligere er dømt)?
Senest rettet af Refraktorius 23. sep 2016, 16:28, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: overskrift præciseret
Begrundelse: overskrift præciseret
- Caspian1911
- Moderator
- Interesser: IPSC, gamle danske våben
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 211 times
- Been thanked: 196 times
Re: Samtykke til jagttegn.....?
Hvorfor bare gøre noget besværligt, når man med lidt større indsats, kan gøre det helt umuligt!!
-
- UDMELDT AF NVF
- Interesser: skydning
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 1193 times
- Been thanked: 185 times
Vandelsgodkendelsen plejer at gå igennem på et par dage eller tre.
Hvis du på http://www.jagttegn.dk ikke får mulighed for at indbetale til jagttegnet, og dermed få tilladelse til at gå ud og købe din første haglbøsse, så vil det være en stærk indikation på at du er blevet indhentet af fortiden.
Peter
Hvis du på http://www.jagttegn.dk ikke får mulighed for at indbetale til jagttegnet, og dermed få tilladelse til at gå ud og købe din første haglbøsse, så vil det være en stærk indikation på at du er blevet indhentet af fortiden.
Peter
-
- Silver Member
- Interesser: Jagt både med riffel og hagl
- Geografisk sted: Midt/vestjylland
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 18 times
Hej, velkommen og tillykke!
Det bliver næppe et problem, med den her skrevne historie. De skal blot kigge på hvad du har lavet dengang
Var selv igennem samme process, med lignende, efter 5-6 år og det gik fint igennem. Dog lige vente tid på et par uger, inden jeg fik svar. Det kan de selvfølgelig have optimeret på siden
Det bliver næppe et problem, med den her skrevne historie. De skal blot kigge på hvad du har lavet dengang

Var selv igennem samme process, med lignende, efter 5-6 år og det gik fint igennem. Dog lige vente tid på et par uger, inden jeg fik svar. Det kan de selvfølgelig have optimeret på siden

-
- Bronze Member
- Geografisk sted: mariager fjord
- Been thanked: 6 times
når dine domme er mere end 5 år gamle er din tavle ren ved disse overtrædelser
- Refraktorius
- Admin
- Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 428 times
Pedel skrev:når dine domme er mere end 5 år gamle er din tavle ren ved disse overtrædelser
Det er faktuelt forkert.
Se den tråd der linkes til ovenfor.
Vandelsgodkendelse er en helhedsvurdering, og de 5 år er alene den civile straffeattest.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."
-
- Silver Member
Vil lige supplere med, at det afhænger af hvad man har lavet. Men vil give dig ret i det, med overstående overtrædelsePedel skrev:når dine domme er mere end 5 år gamle er din tavle ren ved disse overtrædelser

EDIT: Refraktorius slog mig på målstregen.
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt, skydning, sport, science
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 754 times
Re: Samtykke til jagttegn (når man tidligere er dømt)?
Jeg synes, at I andre tager for let på det. Man afskriver ikke lige "bare" en ubetinget voldsdom og en narkotikadom. Det bliver kigget på. Politiet kigger helt tilbage og ser på alle forseelser. Selvom det er otte år siden kan Politiet stadig have betænkelighed ved at give tilsagn om jagttegn.
Formodentligt kommer du til at skulle fremsende en samtykkeerklæring om, at Politiet må kigge dig efter i Kriminalregisteret. Den går hele vejen tilbage til den kriminelle lavalder og afslører alt. Det er derfor muligt, at de umiddelbart giver afslag på jagttegn. I disse tider er det endnu mere sandsynligt.
Jeg ville ikke tage let på det hele.
Formodentligt kommer du til at skulle fremsende en samtykkeerklæring om, at Politiet må kigge dig efter i Kriminalregisteret. Den går hele vejen tilbage til den kriminelle lavalder og afslører alt. Det er derfor muligt, at de umiddelbart giver afslag på jagttegn. I disse tider er det endnu mere sandsynligt.
-
- Silver Member
Re: Samtykke til jagttegn (når man tidligere er dømt)?
Ligegyldig hvor let vi tager på det, har det ingen virkning alligevel. Skaden er sketFlugteren skrev:Jeg synes, at I andre tager for let på det. Man afskriver ikke lige "bare" en ubetinget voldsdom og en narkotikadom. Det bliver kigget på. Politiet kigger helt tilbage og ser på alle forseelser. Selvom det er otte år siden kan Politiet stadig have betænkelighed ved at give tilsagn om jagttegn.