Jeg skal til sverige i 5 dages tid fra på søndag. Jeg overvejer kraftigt at medbringe mit ladegrej, Så vi kan spendere tiden med lidt sjov når vi ikke lige er på jagt.
Men er det overhovedet muligt for mig at medbringe krudt og fænghætter ?
Krudt med til sverige
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt, skydning, sport, science
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 754 times
Re: Krudt med til sverige
Læs mere om det her:
http://www.tullverket.se/download/18.7d ... f15_08.pdf
Du skal formentlig som minimum have alle relevante tilladelser med + våbenpas. Genladningstilladelsen skal også med, men som jeg læser det skal du have særskilt indførselstilladelse af eksplosiver af ministeriet derovre. Det er noget andet at medbringe løst krudt med over end det er at medbringe færdiglavet ammunition.
http://www.tullverket.se/download/18.7d ... f15_08.pdf
Du skal formentlig som minimum have alle relevante tilladelser med + våbenpas. Genladningstilladelsen skal også med, men som jeg læser det skal du have særskilt indførselstilladelse af eksplosiver af ministeriet derovre. Det er noget andet at medbringe løst krudt med over end det er at medbringe færdiglavet ammunition.
- Krung
- Platin Member
- Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
- Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 137 times
Halvt off-topic:
Gælder en dansk genopladetilladelse i Sverige?
Jeg har handlet en del i (den fysiske butik hos) Vildsvin.se, men ikke noget, der har krævet tilladelse endnu. De har nogle 89mm hylstre jeg gerne vil kigge på.
Jeg har handlet en del i (den fysiske butik hos) Vildsvin.se, men ikke noget, der har krævet tilladelse endnu. De har nogle 89mm hylstre jeg gerne vil kigge på.
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308x2, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 306 times
- Been thanked: 1125 times
Ja og nej. Ja, for I Sverige køber du bare genladningskomponenter på samme måde som du køber sukker og mel. Så nej, genladningstilladelsen gælder ikke i Sverige for du behøver den ikkeKrung skrev:Halvt off-topic:

Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
... Buy the best and cry once.
- Krung
- Platin Member
- Interesser: Skydning, jagt, ballistik.
- Geografisk sted: Remouladebæltet (kbh)
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 137 times
Endeligt et land, som har lidt tiltro til sine borgere. Tak for svar.Lassescout skrev: I Sverige køber du bare genladningskomponenter på samme måde som du køber sukker og mel.
.172x2, .177, .204, .22, .224, .243, .264, .308x2, .355, .357, .410, .366, .73. Buy Hard, Cry Hard.