Hvordan undgår jeg at betale P-afgift selvom jeg har betalt?

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 395 times
Been thanked: 105 times

Hvordan undgår jeg at betale P-afgift selvom jeg har betalt?

Indlæg af LapuaMagnum » 22. okt 2016, 12:25

Jeg har været på sygehus for at besøge min ældre mor og fik i den forbindelse en P-afgift i forruden selvom jeg havde betalt.

Jeg glemte at lægge P-billetten i forruden men kan bevise at jeg har betalt, og kan bevise at jeg har betalt hele ugen også.

Jeg syntes ikke at jeg kan finde noget på retsinfo eller andre steder der kan forklare hvad man juridisk kan og ikke kan.

Området er Randers Sygehus.

På forhånd tak!

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 412 times
Been thanked: 967 times
Kontakt:

Re: Hvordan undgår jeg at betale P-afgift selvom jeg har betalt?

Indlæg af Bofhenator » 22. okt 2016, 12:27

LapuaMagnum skrev:Jeg har været på sygehus for at besøge min ældre mor og fik i den forbindelse en P-afgift i forruden selvom jeg havde betalt.

Jeg glemte at lægge P-billetten i forruden men kan bevise at jeg har betalt, og kan bevise at jeg har betalt hele ugen også.

Jeg syntes ikke at jeg kan finde noget på retsinfo eller andre steder der kan forklare hvad man juridisk kan og ikke kan.

Området er Randers Sygehus.

På forhånd tak!

mvh
Hvem har udskrevet afgiften? Kan være det kan findes på deres hjemmeside?
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member

Indlæg af LapuaMagnum » 22. okt 2016, 12:32

Det er Q-park,

og på hjemmesiden skriver de at de er fuldstændig komplet ligeglade med om folk har betalt eller ej, hvis ikke det ligger en P-billet i forruden skal man betale.

Det er jo lidt det samme som at gå i Superbrugsen og handle og der står en som vil se en kvittering på sine varer, og man ikke kan finde den, og man så bliver anklaget for tyveri.

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 412 times
Been thanked: 967 times
Kontakt:

Indlæg af Bofhenator » 22. okt 2016, 12:34

LapuaMagnum skrev:Det er Q-park,

og på hjemmesiden skriver de at de er fuldstændig komplet ligeglade med om folk har betalt eller ej, hvis ikke det ligger en P-billet i forruden skal man betale.

Det er jo lidt det samme som at gå i Superbrugsen og handle og der står en som vil se en kvittering på sine varer, og man ikke kan finde den, og man så bliver anklaget for tyveri.

mvh
FDM har lidt her:
http://www.fdm.dk/biler/love-regler/par ... d-goer-jeg
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
DeVille
Gold Member
Gold Member
Interesser: Jagt, skydning og ældre våben
Geografisk sted: Frankrig
Has thanked: 4 times
Been thanked: 11 times

Indlæg af DeVille » 22. okt 2016, 15:43

Kan man ikke bare lade være med at betale bøden, og hvis der så kommer en sag ud af det kan du vise din billet. Så har du vel dit på det tørre?

Brugeravatar
Senserazer
Platin Member
Platin Member
Interesser: Knive, skydevåben,
Geografisk sted: Vejle
Has thanked: 49 times
Been thanked: 171 times

Indlæg af Senserazer » 22. okt 2016, 16:04

PeterLH skrev:Kan man ikke bare lade være med at betale bøden, og hvis der så kommer en sag ud af det kan du vise din billet. Så har du vel dit på det tørre?
Han kan starte med at bede om den dokumentation de har for at udskrive afgiften. Der vil med al sandsynglighed være et billede af forruden uden p-billet, men er der ikke, har de ingen sag.
Sendt fra min bjergtinde via signalbål.

Taby
Silver Member
Silver Member
Interesser: Jagt og skydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 17 times
Been thanked: 6 times

Indlæg af Taby » 22. okt 2016, 16:07

Hej

Du kan roligt regne med de har fotodokumentation for at billetten ikke lå synligt i forruden som det fremgår af skiltene på stedet at den skal.

Det er en kamp du aldrig vil vinde, så betal og ærg dig over du ikke fik billetten op i forruden, og dermed brød bestemmelserne. Hvis du vælger ikke at betale bliver det kun dyrere.

Mvh. Taby

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member

Indlæg af LapuaMagnum » 22. okt 2016, 16:08

De har optil flere billeder af bilen og forrude samt inde i bilen så de har billeder nok hvor der ikke er nogen billet. Jeg er klar over at der ingen billet er i ruden da jeg glemte at lægge den, men har gjort det hele ugen og betalt med visa og har kvitteringer for hele ugen.

mvh

Brugeravatar
Refraktorius
Admin
Admin
Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 50 times
Been thanked: 428 times

Indlæg af Refraktorius » 22. okt 2016, 16:39

Jeg tror ikke der er noget at komme efter.

Du skal lægge billetten synligt i ruden.
Det har du ikke gjort. (Og de kan dokumentere det)
Du får en "afgift".

Uanset hvordan du vender og drejer det, så vil du tabe, hvis du forsøger at undgå at betale.
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member

Indlæg af LapuaMagnum » 22. okt 2016, 17:47

Jeg betaler og så sender jeg den videre til min danske advokat, så må de se om der kan gøres noget.

tak for tilbagemeldinger.

mvh

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 147 times
Been thanked: 294 times

Indlæg af Raptor357 » 22. okt 2016, 18:12

Det er kun den der fører bilen der hæfter for afgiften fra et privat selskab.
P-selskabet sender bøden til ejeren.
Det er P-selskabet der skal sandsynliggøre at ejeren skal betale afgiften.

Du kan finde noget hos FDM om dette underlige forhold, rigtigt eller forkert kan man altid diskutere.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

C-X
Platin Member
Platin Member
Interesser: Guns 'n' bunnies
Has thanked: 213 times
Been thanked: 817 times

Indlæg af C-X » 22. okt 2016, 18:30

Nogle gange bliver man bollet i røven af "systemet" og det er træls, men man skal lige gøre sig overvejelserne om hvorvidt man boller sig selv videre ved, at gøre yderligere besvær ud af det.

Jeg ville betale og så slippe den der. Også mentalt.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member

Indlæg af LapuaMagnum » 22. okt 2016, 18:31

Raptor357 skrev:Det er kun den der fører bilen der hæfter for afgiften fra et privat selskab.
P-selskabet sender bøden til ejeren.
Det er P-selskabet der skal sandsynliggøre at ejeren skal betale afgiften.

Du kan finde noget hos FDM om dette underlige forhold, rigtigt eller forkert kan man altid diskutere.
Jeg er ejer og fører af bilen.

Hvad mener du med at de skal sandsynliggøre at detjeg skal betale afgiften? Jeg har prøvet FDM men de vil også gerne have flere kunder :smile:

mvh

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member

Indlæg af LapuaMagnum » 22. okt 2016, 18:36

C-X skrev:Nogle gange bliver man bollet i røven af "systemet" og det er træls, men man skal lige gøre sig overvejelserne om hvorvidt man boller sig selv videre ved, at gøre yderligere besvær ud af det.

Jeg må sige at jeg er fløjtende ligeglad med pengene da det ikke er der det trykker men uretfærdigheden i at man kan ignorere en person der melder ærligt ud at man har begået en fejl, er for meget, selv for mig, men nu har mine nummerpladeholdere det så let at jeg kan tage nummerpladerne af på få sekunder og har overvågning i bilen, så måske jeg skulle tage dem med mig, og sige til politiet at det vil være for let at stjæle mine nummerplader så jeg tog dem med fordi det er et kriminelt land jeg er i da jeg ikke har pligt til at skrue dem voldsomt fast :rolf:

mvh

C-X
Platin Member
Platin Member

Indlæg af C-X » 22. okt 2016, 18:48

Det var heller ikke af hensyn til pengene, det var tid og engagement. Uretfærdigt, ja, men ikke besværet værd.

Husk at dine nummerplader skal være skruet eller nittet fast :blink:
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member

Indlæg af LapuaMagnum » 22. okt 2016, 19:40

C-X skrev:Det var heller ikke af hensyn til pengene, det var tid og engagement. Uretfærdigt, ja, men ikke besværet værd.

Husk at dine nummerplader skal være skruet eller nittet fast :blink:
Jeg bor i Schweiz hvor vi ikke har de problemer og tror ikke politiet vil stå ved grænsen og kontrollere om mine nummerplader er skruet fast som den danske lovgivning forskriver når bilen er indregistreret i Schweiz, men det skal komme an på en prøve hvis jeg vælger ovenstående model :rolf:

mvh

C-X
Platin Member
Platin Member

Indlæg af C-X » 22. okt 2016, 19:47

Okay, så er du lidt anderledes stillet, vil jeg formode. Det er dog en god idé alligevel, for det er en bekostelig affære, hvis man får stjålet begge plader. Been there...

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 147 times
Been thanked: 294 times

Indlæg af Raptor357 » 22. okt 2016, 20:00

Jeg tror umiddelbart det er lidt svært for Q-park at sende en regning til dig i Schweiz. Den løsning kunne man også vælge.
Men du ved vel bedst selv om Schweiz vil udleverer ejer informationer på en bil til et privat dansk firma, blot fordi at din billet ikke endte i forruden.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member

Indlæg af LapuaMagnum » 22. okt 2016, 20:08

Jeg har en forsikring der betaler hvis jeg får stjålet mine plader, og har kamera i bilen som optager ved bevægelse foran og bagved bilen og lægger det i skyerne takket være en fra NVF :biggrin: Stjæler de bilen er der GPS sensor i og hvis den står på et lad af en bil skule den være rimelig let at finde. Hvis de skulle køre galt i den ringer den også SOS for at fortælle hvor mange der sidder i bilen samt hvilken hastighed, hvor mange airbags der er gået, hvilken vinkel bilen er ramt samt om der er andre BMW ejere i nærheden. Der bliver automatisk ringet op fra centralen for at høre om man er ved bevidsthed, og er man ikke det ringer de manuelt til alarmcentralen tæt på ulykken og beskriver denne.

Det sidste var bare pral fordi jeg kan :rolf:

mvh

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member

Indlæg af LapuaMagnum » 22. okt 2016, 20:12

Raptor357 skrev:Jeg tror umiddelbart det er lidt svært for Q-park at sende en regning til dig i Schweiz. Den løsning kunne man også vælge.
Men du ved vel bedst selv om Schweiz vil udleverer ejer informationer på en bil til et privat dansk firma, blot fordi at din billet ikke endte i forruden.
Ja, men som sagt jeg er en ærlig person så efter at de kontaktede mig igen efter at jeg havde klaget gav jeg dm min adresse i Schweiz, men det gør jeg nok ikke igen hvis jeg ellers har betalt for noget og stadig får en afgift. Det er sidste gang at jeg benytter Q-park som parkeringsplads.

På den anden side har de et register hernede hvor alle kan gå ind og se hvem der ejer en bil på nummerpladen, navn og adresse popper op.

mvh

Gråskæg
Platin Member
Platin Member
Interesser: pürch og fuglejagt
Geografisk sted: Polen
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Indlæg af Gråskæg » 22. okt 2016, 20:25

LapuaMagnum skrev:
C-X skrev:Nogle gange bliver man bollet i røven af "systemet" og det er træls, men man skal lige gøre sig overvejelserne om hvorvidt man boller sig selv videre ved, at gøre yderligere besvær ud af det.

Jeg må sige at jeg er fløjtende ligeglad med pengene da det ikke er der det trykker men uretfærdigheden i at man kan ignorere en person der melder ærligt ud at man har begået en fejl, er for meget, selv for mig, men nu har mine nummerpladeholdere det så let at jeg kan tage nummerpladerne af på få sekunder og har overvågning i bilen, så måske jeg skulle tage dem med mig, og sige til politiet at det vil være for let at stjæle mine nummerplader så jeg tog dem med fordi det er et kriminelt land jeg er i da jeg ikke har pligt til at skrue dem voldsomt fast :rolf: mvh
Så vidt jeg ved, så er det ikke tilladt at henstille et køretøj uden nr. plader på offentlig vej eller plads her i DK?

C-X
Platin Member
Platin Member

Indlæg af C-X » 22. okt 2016, 20:32

Nej, bestemt ikke! Derfor fik jeg også en hilsen fra politiet om, at fjerne min vogn, der var henstillet uden nummerplader, indenfor 2 døgn. Pænt af dem, at de ville reagere på, at jeg havde anmeldt tyveriet af mine nummerplader... :evil:

Bobo
Platin Member
Platin Member
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 111 times
Been thanked: 44 times

Indlæg af Bobo » 22. okt 2016, 20:38

LapuaMagnum skrev:Jeg har en forsikring der betaler hvis jeg får stjålet mine plader, og har kamera i bilen som optager ved bevægelse foran og bagved bilen og lægger det i skyerne takket være en fra NVF :biggrin: Stjæler de bilen er der GPS sensor i og hvis den står på et lad af en bil skule den være rimelig let at finde. Hvis de skulle køre galt i den ringer den også SOS for at fortælle hvor mange der sidder i bilen samt hvilken hastighed, hvor mange airbags der er gået, hvilken vinkel bilen er ramt samt om der er andre BMW ejere i nærheden. Der bliver automatisk ringet op fra centralen for at høre om man er ved bevidsthed, og er man ikke det ringer de manuelt til alarmcentralen tæt på ulykken og beskriver denne.
Så burde du også have en robotarm installeret der kunne lægge billeten synligt i forruden.

Og hvis ikke må du betale, og tage en tudekiks :moon:
Bobo ------ Igen uden billeder

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member

Indlæg af LapuaMagnum » 22. okt 2016, 20:44

Jeg betaler og tager en tudekiks samtidig, jeg har dog ikke ondt af mig selv :smile:

mvh

Bobo
Platin Member
Platin Member
Interesser: jagt, natur, vildt, hund, osv
Geografisk sted: sydjylland
Has thanked: 111 times
Been thanked: 44 times

Indlæg af Bobo » 22. okt 2016, 20:53

Jeg har fået parkerings bøde fordi min forude var så beskidt at man ikke kunne se p skiven og før det en bøde fordi jeg havde fået skiftet forrude og ikke havde fået p skive på endnu så jeg er skam også arrig på q park og alle de andre griske sataner der går rundt og stjæler vores penge.
Heldigvis har jeg et venligt gemyt og kan som regel efter nogle timer godt indse at jeg selv er ude om det :smile:
Bobo ------ Igen uden billeder

Besvar