ACØ og Halvautomat?
-
- Platin Member
- Interesser: Bukkejagt og riflede våben
- Geografisk sted: Sjælland....uheldigvis....
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 15 times
ACØ og Halvautomat?
Hejsa.
jeg syntes at læse at der er gået smagsdommeri i ACØ og ACV omkring ½ auto kanoner.
Det er vist et eller andet med at de genere folk der ansøger om ½ auto, ved at sende en forespørgsel videre til den våbentekniske afdelingen, for at se om våbenet nemt kan ændres til fuldauto?
Er der nogen her som har tid på de seneste ansøgninger på ½ auto fra ACØ?
badaka
jeg syntes at læse at der er gået smagsdommeri i ACØ og ACV omkring ½ auto kanoner.
Det er vist et eller andet med at de genere folk der ansøger om ½ auto, ved at sende en forespørgsel videre til den våbentekniske afdelingen, for at se om våbenet nemt kan ændres til fuldauto?
Er der nogen her som har tid på de seneste ansøgninger på ½ auto fra ACØ?
badaka
-
- Bronze Member
- Interesser: Jagt, skydevåben, blankvåben
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 14 times
Re: ACØ og Halvautomat?
Venter på ca 3. måned på svar fra våbenteknisk afdeling. Det stinker langt væk af at man sylter sagerne, indtil folk giver op, eller der er en endelig afgørelse om forbuddet mod halvautomater fra EU...
- Agamemnon
- Moderator
- Interesser: Skydning genladning Etymologi
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 472 times
- Been thanked: 1072 times
Jeg har en kollega, der lige har købt en SIG516 og fået tilladelsen hos ACØ på under 10 arbejdsdage.Badaka skrev:Øv øv øv, er det alle der oplever dette eller bare nogle enkelte?
En teori kunne være, at der kun foretages tekniske undersøgelser af typer og modeller, som de ikke har i deres register i forvejen.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.
Edmund Burke, 1729-1797.
Edmund Burke, 1729-1797.
-
- Platin Member
Jeg hørte om en på FB som var igennem møllen med en sig 716 just nu.
Den er dælme ikke ny:-)
Jeg har en på vej som med garanti ikke findes i deres system:-(
Lets see
Den er dælme ikke ny:-)
Jeg har en på vej som med garanti ikke findes i deres system:-(
Lets see
-
- Silver Member
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: Jylland
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 14 times
Såvidt jeg har forstået på ACV over telefonen, så bliver alle 1/2 automater nu sendt til våbenteknisk afdeling for yderligere undersøgelse vedr. lademekanisme. Kan ikke sige noget om motivation, men jeg har ikke hørt noget om, at de "sylter" dem. Desuden, så har diverse våbenhandlere jo stadig riflerne til salg, bl.a. Skyttebutikken og Østjyllands Våbenhandel.
Jeg har hørt fra en våbenimportør, at der umuligt kan være problemer med at få et våben godkendt pga. lademekanismen, da en given riffel aldrig ville have fundet vej over grænsen, såfremt den på nogen tænkelig måde kan laves om til fuld-auto.
Man skal nok bare væbne sig med tålmodighed.
Jeg har hørt fra en våbenimportør, at der umuligt kan være problemer med at få et våben godkendt pga. lademekanismen, da en given riffel aldrig ville have fundet vej over grænsen, såfremt den på nogen tænkelig måde kan laves om til fuld-auto.
Man skal nok bare væbne sig med tålmodighed.
- 100Radsbar
- Gold Member
- Interesser: Jagt & Historiske Våben
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Has thanked: 748 times
- Been thanked: 92 times
Det tog ACV ca. 1 måned for min tilladelse til en M1 Carbine, men den er nok ikke på "farlig listen"
Min SVT-40 gik igennem på samme tid, men det er også et par år siden eftehånden.

Min SVT-40 gik igennem på samme tid, men det er også et par år siden eftehånden.
7,62x54R Glory to the Mosin.
-
- Bronze Member
- Interesser: Historiske og moderne våben.
- Geografisk sted: Vestsjælland
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 4 times
Det tog ACØ en uge at godkende min anden AK variant med potte, men det så også 5-6 måneder siden.
Er EU affald for våben ejer?
Det kan svares på denne måde:
Tager en prostitueret penge for et knald?.
Det kan svares på denne måde:
Tager en prostitueret penge for et knald?.
-
- Silver Member
- Interesser: jagtvåben
- Geografisk sted: østjylland
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 8 times
Har idag modtaget brev fra ACV om at min LDT M14 Socom skal vurderes ved teknisk afdeling inden der kan gives importtilladelse.
"Si Vis Pacem, Para Bellum".
-
- Platin Member
Shit det er en fin kanon du har på vej!
Mem helt ærlig, modsat en AR så er det da en meget mere spiselig halvauto for skrankepaverne?
Mem helt ærlig, modsat en AR så er det da en meget mere spiselig halvauto for skrankepaverne?
-
- Platin Member
- Interesser: jagt/luftvåben og bue
- Geografisk sted: sydlige øer/meste af østDK
- Has thanked: 101 times
- Been thanked: 104 times
1døgn for en CZ 512 ved ACØ indsendte mandag og den var med posten onsdag morgen stemplet tirsdag
Komplet tegnblind omend jeg forsøger er bedre med en fil i hånden end med et tastatur
Obs! kan være besværlig at fange i dagstimerne
- Robse
- Platin Member
- Interesser: Skydevåben: Krudt & Luft
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 168 times
- Been thanked: 126 times
Er det ny rekord? Ville være rigtig fint hvis det kunne klares på den måde hver gangLuluselsker skrev:1døgn for en CZ 512 ved ACØ indsendte mandag og den var med posten onsdag morgen stemplet tirsdag

You will be hollow. We shall squeeze you empty, and then we shall fill you with ourselves.
― George Orwell, 1984
― George Orwell, 1984
-
- Platin Member
- Interesser: jagt/luftvåben og bue
- Geografisk sted: sydlige øer/meste af østDK
- Has thanked: 101 times
- Been thanked: 104 times
Robse skrev:Er det ny rekord? Ville være rigtig fint hvis det kunne klares på den måde hver gangLuluselsker skrev:1døgn for en CZ 512 ved ACØ indsendte mandag og den var med posten onsdag morgen stemplet tirsdag
jeg ved ikke men jeg har dog været så fræk før at bede om en kopi pr mail når de har været for længe om at nosse den igennem til postmanden
jeg lod mig dog fortælle fra ACØ at deres systemer bliver ændret efter nytår således det bliver noget med NemID og eboks integrering hvor man så selv kan printe en midlertidig licens men hvordan det kommer til at indgå må vi se tiden an.
dog glædes man over lempede regler for deaktivering der trådte i kraft her 1/12 nu mangles blot en vejledning til hvordan de forlanger det udført
Komplet tegnblind omend jeg forsøger er bedre med en fil i hånden end med et tastatur