Meget mærkelig samtale med ACØ om ventetid

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Besvar
Luluselsker
Platin Member
Platin Member
Interesser: jagt/luftvåben og bue
Geografisk sted: sydlige øer/meste af østDK
Has thanked: 101 times
Been thanked: 103 times

Meget mærkelig samtale med ACØ om ventetid

Indlæg af Luluselsker » 16. jan 2017, 14:33

Var idag i røret med ACØ for gud ved hvilken gang denne gang dog chokerende nok ikke fordi der var fejl i deres system mht hvad der står på en men, derimod fordi jeg skal ha mig ny riffel og dankortbetalingen fejlede

Samtalen starter fint hun slår op og siger ventetid for riffel pt er 2-3uger
jeg svarer OK det er da dejligt så skulle min spritnye AR15 ½auto jo gerne kunne hentes indenfor en måned passer med jeg skal hjem alligevel så det er fint

RØRET BLEV HELT STILLE
der kommer så en melding tilbage at den type våben pt har en behandlingstid på 6-9mdr og hun ville ikke uddybe hvorfor netop den riffeltype er så meget længere end "alm" rifler

gudske tak og lov for det er en repeter jeg har købt og ikke en ½automat

det mærkelige er så at damen INTET ville sige uddybende omkring hvad der ligger bag ventetid for ½auto
Komplet tegnblind omend jeg forsøger er bedre med en fil i hånden end med et tastatur
Obs! kan være besværlig at fange i dagstimerne

Brugeravatar
Allan3
Gold Member
Gold Member
Interesser: Jagt, våbensamling, Skydning
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 115 times

Re: meget mærkelig samtale med ACØ om ventetid

Indlæg af Allan3 » 16. jan 2017, 14:55

Der er vist mange af de våben som ryger forbi våben teknisk afdeling (Kan ikke lige huske hvad de hedder korret.) hvor de lige skal kigge dem igenne, også tror jeg de prøver at sylte sagerne for at folk giver op

Luluselsker
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Luluselsker » 16. jan 2017, 14:59

Allan3 skrev:Der er vist mange af de våben som ryger forbi våben teknisk afdeling (Kan ikke lige huske hvad de hedder korret.) hvor de lige skal kigge dem igenne, også tror jeg de prøver at sylte sagerne for at folk giver op

kan godt være det er årsagen jeg har en ide om at der kommer nye tillæg til våbenloven hvor det er noget EUforordning der blir mere indført end det allerede er i den fra 1/12-16 i så fald er det en rigtig skidt ting
Komplet tegnblind omend jeg forsøger er bedre med en fil i hånden end med et tastatur

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 330 times
Been thanked: 949 times
Kontakt:

Indlæg af Fast Fumble » 16. jan 2017, 15:42

Luluselsker skrev:kan godt være det er årsagen jeg har en ide om at der kommer nye tillæg til våbenloven hvor det er noget EUforordning der blir mere indført end det allerede er i den fra 1/12-16 i så fald er det en rigtig skidt ting
Det tror jeg ikke er årsagen.

Det nye EU våbendirektiv er ikke vedtaget endnu, og når det er vedtage, er implementeringsfristen forventeligt på 15 mdr.
Derfor tror jeg ikke EU direktivet er årsagen. Det passer ikke rigtig med 6-9 mdr i behandlingstid.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Luluselsker
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Luluselsker » 16. jan 2017, 15:46

Fast Fumble skrev:
Luluselsker skrev:kan godt være det er årsagen jeg har en ide om at der kommer nye tillæg til våbenloven hvor det er noget EUforordning der blir mere indført end det allerede er i den fra 1/12-16 i så fald er det en rigtig skidt ting
Det tror jeg ikke er årsagen.

Det nye EU våbendirektiv er ikke vedtaget endnu, og når det er vedtage, er implementeringsfristen forventeligt på 15 mdr.
Derfor tror jeg ikke EU direktivet er årsagen. Det passer ikke rigtig med 6-9 mdr i behandlingstid.

var et gæt for mig og damen ville intet sige så det er jo typisk men nu ser vi det kan jo ske de får nye boller på suppen hen over starten af året

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Interesser: IPSC og pistolskydning
Has thanked: 59 times
Been thanked: 423 times
Kontakt:

Indlæg af Mapzter » 16. jan 2017, 16:23

Allan3 skrev:Der er vist mange af de våben som ryger forbi våben teknisk afdeling (Kan ikke lige huske hvad de hedder korret.) hvor de lige skal kigge dem igenne, også tror jeg de prøver at sylte sagerne for at folk giver op
Rigspolitiet har lige godkendt en SigSauer model halvauto, som jeg derefter har søgt tilladelse til i onsdags. Det bliver interessant at se hvor lang tid der går før jeg får tilladelsen.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Luluselsker
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Luluselsker » 16. jan 2017, 16:55

personligt håber jeg du har den inden ugen er omme - det må være hvad man kan anse for en rimelig tid er ved at være temmelig træt af processen skal ende i at man nærmest har tabt lysten til at bruge grejet før det kommer hjem

og uden at tegne en parallel så ville det løse en masse ventetid hvis ellers de lavede reglerne for glatløbede om igen - jeg har oplevet mange gange snart at man har en bøsse i skabet gud ved hvor længe inden der kommer en kvittering på skrift på den og at man så vælger at sælge den køber registrerer den og bum han får sin med det samme 3 dage senere får man så selv en kvittering på den hvorefter ACØ systemet fejler og regger den til begge parter på 2 journalnumre

Brugeravatar
NWF
Gold Member
Gold Member
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 115 times
Been thanked: 98 times

Indlæg af NWF » 18. jan 2017, 22:02

Mapzter skrev:
Rigspolitiet har lige godkendt en SigSauer model halvauto, som jeg derefter har søgt tilladelse til i onsdags. Det bliver interessant at se hvor lang tid der går før jeg får tilladelsen.
Hvilken SigSauer model er det de har godkendt? Har søgt på en Sig M400 for en mdr siden, og intet fået endnu. Pudsigt nok købte jeg en anden alm. riffel i .223 en uge senere som det kun tog 1 uge at få tilladelsen til. Så går og tripper som en lille dreng som venter på julemanden på at der skal komme en tilladelse til Sig'en :wall:
Deer don’t have a favorite cartridge; they hate them all equally.

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Kontakt:

Indlæg af Mapzter » 18. jan 2017, 22:24

NWF skrev:Hvilken SigSauer model er det de har godkendt? Har søgt på en Sig M400 for en mdr siden, og intet fået endnu.
Det er bl.a. M400 de har godkendt.
Slava Ukraini!

Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
NWF
Gold Member
Gold Member
Interesser: Jagt
Geografisk sted: København
Has thanked: 115 times
Been thanked: 98 times

Indlæg af NWF » 19. jan 2017, 10:33

Mapzter skrev:
NWF skrev:Hvilken SigSauer model er det de har godkendt? Har søgt på en Sig M400 for en mdr siden, og intet fået endnu.
Det er bl.a. M400 de har godkendt.
Hvor har du denne info fra? Er det noget du evt har et link til? Ville være rart at have noget at smide i hovedet på dem hvis det kommer der til.
Deer don’t have a favorite cartridge; they hate them all equally.

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Kontakt:

Indlæg af Mapzter » 19. jan 2017, 10:35

NWF skrev:Hvor har du denne info fra?
Den har jeg direkte fra den danske distributør af SIG Sauer, Zero Mike Armory, som har haft riflerne til godkendelse.
NWF skrev:Er det noget du evt har et link til? Ville være rart at have noget at smide i hovedet på dem hvis det kommer der til.
Nej, det er ikke noget som politiet offentliggør.
Slava Ukraini!

Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Henrik2950
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Alt der siger bang
Geografisk sted: Nord Sjælland
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times
Kontakt:

Re: Meget mærkelig samtale med ACØ om ventetid

Indlæg af Henrik2950 » 19. jan 2017, 13:14

Fik tilladelse til en SigSauer 716 (.308) på 2 uger fra ACØ, så der er åbenbart meget forskel på hvor lang behandlingstiden er på de forskellige typer ½ auto.

Tænker det måske bunder i kaliber; .308 er mere anderkendt som jagt kaliber end .223 ?

Henrik

Besvar