[Afledt af: Besøg af politiet] Om bilafgifter og syn på staten i al almindelighed

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Slettet bruger

[Afledt af: Besøg af politiet] Om bilafgifter og syn på staten i al almindelighed

Indlæg af Slettet bruger » 11. feb 2017, 17:15

Sunscale skrev:
Senserazer skrev:
PSindrup skrev:
Kalthoff skrev:
600 skrev: Jeg håber du vælger at indgive en formel skriftlig klage over forløbet.
Hvad skulle han klage over? :???:

Peter
Uprofessionelt politiarbejde. De er nødt til at blive gjort opmærksomme (officielt) på at deres procedurer bør efterses. Mangel på kvittering, dårlig/manglende af situationen etc.
Der er helt sikkert plads til forbedring, og det er på ingen måde i orden at politiet behandler en lovlydig borger på den måde. Det sagt er der heller ingen grund til at fare frem med bål og brænd bare fordi man føler sig lidt trådt over tærene, man kunne da håbe på en gensidig respekt mellem ordensmagt og civil, og hvis ikke ordensmagten starter, ja, så må vi jo..
Når man bliver chikaneret af en stor fed grim bumset bølle der tager ens penge og legetøj så er løsningen ikke at respektere ham. man går til modangreb med alle midler.
Respekt er ikke noget man kan få det er noget man gør sig fortjent til!!
Senest rettet af Slettet bruger 11. feb 2017, 17:48, rettet i alt 1 gang.

C-X
Platin Member
Platin Member
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 213 times
Been thanked: 817 times

Re: Besøg af politiet

Indlæg af C-X » 11. feb 2017, 17:33

Slettet bruger skrev:Når man bliver chikaneret af en stod fed grim bumset bølle der tager ens penge og legetøj så er løsningen ikke at respektere ham. man går til modangreb med alle midler.
Er det vores politi du omtaler sådan?

Ville du have opført dig sådan, havde du været i 600's badetøfler?
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Slettet bruger

Indlæg af Slettet bruger » 11. feb 2017, 17:46

C-X skrev:
Slettet bruger skrev:Når man bliver chikaneret af en stor fed grim bumset bølle der tager ens penge og legetøj så er løsningen ikke at respektere ham. man går til modangreb med alle midler.

Ja selvfølgelig ville jeg det inden for lovens grænser selvfølgelig jeg taler ikke om at slå på politiet men klage og skrive og gå i retten på alle fronter ja!

Og med " stor fed grim bumset bølle" mener jeg hele staten og dens afgreninger.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 1193 times
Been thanked: 185 times

Indlæg af PSindrup » 11. feb 2017, 18:13

Slettet bruger skrev:
C-X skrev:
Slettet bruger skrev:Når man bliver chikaneret af en stor fed grim bumset bølle der tager ens penge og legetøj så er løsningen ikke at respektere ham. man går til modangreb med alle midler.

Ja selvfølgelig ville jeg det inden for lovens grænser selvfølgelig jeg taler ikke om at slå på politiet men klage og skrive og gå i retten på alle fronter ja!

Det var da et trist syn at have på vores ordensmagt, staten og "systemet" i det hele taget. :thumbdown:

Og for at mødes med ordensmagten i retten (som modpart) så kræver det jo at de har foretaget noget decideret ulovligt, og det har jeg MEGET svært ved at få øje på at de har gjort i denne sag.

Peter

Brugeravatar
Oscar123
This member is
This member is
Interesser: Ildvåben og ildvand
Geografisk sted: Frederiksberg
Has thanked: 342 times
Been thanked: 400 times

Indlæg af Oscar123 » 11. feb 2017, 18:21

Slettet bruger skrev:Ja selvfølgelig ville jeg det inden for lovens grænser selvfølgelig jeg taler ikke om at slå på politiet men klage og skrive og gå i retten på alle fronter ja!

Hmmm… Et noget sørgeligt indlæg, som ikke vidner om den store modenhed :thumbdown: . I sin substans er det faktisk ganske krænkende, idet jeg selv er ansat ved ”hele staten og dens afgreninger”. Men lad det ligge...

Selvom al sympati i denne besynderlige sag retter sig mod 600 er der som sådan ikke begået nogen grov uret mod ham, som han kan klage over. Politiet har reageret på en anmeldelse og handlet derefter – og efter det oplyste i øvrigt optrådt høfligt og ordentligt. Der er så begået en restplejemæssig fejl ved at 600 ikke er blevet oplyst om sine rettigheder samt ved at han ikke har fået dokumentation for at våbnet er blevet beslaglagt (og ikke ”lånt”..!). Dette forhold er selvfølgelig ikke i orden – men om den vil kunne trække en klagesag i byretten er nok tvivlsomt.

Det som 600 derimod skal være opmærksom på er hvorledes hans våben ser ud når han får det igen. Han bør straks undersøge det grundigt for nyopståede skader - herunder skrammer, mærker, ødelagte gevind, skruekærve og lign. detaljer. Såfremt der er sådanne skal disse straks dokumenteres og der bør rejses en klage- og erstatningssag overfor politiet.

:razz:
Oscar123
On scene - but unseen

Slettet bruger

Indlæg af Slettet bruger » 11. feb 2017, 18:38

Altså jeg ville mene at den manglende evne til at se staten som en bølle er lig manglende livserfaring eller blot erfaring med staten som modpart i sager om dit og dat. Jeg vil ikke nævne her på forum sagerne men jeg har brugt tæt ved 1 million igennem årene på sager mod staten og i forsvar mod staten. Ikke straffe sager hvis der er nogen der begynder at gætte jeg har ikke en plet på straffeattesten. Og jeg synes selv at lang flere sager burde have været vundet af dem jeg har ført men det føles somom at når man sloges mod staten så får man kun ret eller delvis ret hvis man har 90% eller mere ret. Kan man på nogen måde give staten ret så får staten ret. Dommere der afsiger domme som slet ikke giver mening i henhold til gældende lovgivning ect.

Slettet bruger

Indlæg af Slettet bruger » 11. feb 2017, 18:47

Oscar123 skrev: Hmmm… Et noget sørgeligt indlæg, som ikke vidner om den store modenhed :thumbdown: . I sin substans er det faktisk ganske krænkende, idet jeg selv er ansat ved ”hele staten og dens afgreninger”. Men lad det ligge...
Oscar123
Jeg har aldrig mødt eller talt dig med formoder ikke du er en af kongerne som sider i diverse afdelinger og laver afgørelser efter forgodtbefindende. Som så kan på klages for skatteankenævnet med flere års behandlingstid eller indbringes for retten ect. For at rettet op på de forkerte afgørelser.
Så derfor vil jeg gerne undskylde overfor dig at du føler dig krænket af mit indlæg. Det er ikke min mening at alle stats ansatte skal føle sig som min fjende blot vide at den institution de er ansat af betragter jeg som fjenden. Der er altid gråtoner og derfor er der også dem ansat under staten som opfører sig pænt og behandler en som et menneske.

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Has thanked: 395 times
Been thanked: 105 times

Indlæg af LapuaMagnum » 11. feb 2017, 19:01

Slettet bruger skrev:
Oscar123 skrev: Hmmm… Et noget sørgeligt indlæg, som ikke vidner om den store modenhed :thumbdown: . I sin substans er det faktisk ganske krænkende, idet jeg selv er ansat ved ”hele staten og dens afgreninger”. Men lad det ligge...
Oscar123
Jeg har aldrig mødt eller talt dig med formoder ikke du er en af kongerne som sider i diverse afdelinger og laver afgørelser efter forgodtbefindende. Som så kan på klages for skatteankenævnet med flere års behandlingstid eller indbringes for retten ect. For at rettet op på de forkerte afgørelser.
Så derfor vil jeg gerne undskylde overfor dig at du føler dig krænket af mit indlæg. Det er ikke min mening at alle stats ansatte skal føle sig som min fjende blot vide at den institution de er ansat af betragter jeg som fjenden. Der er altid gråtoner og derfor er der også dem ansat under staten som opfører sig pænt og behandler en som et menneske.
Uden at skulle sprænge noget i luften virker det til at du har et direkte had til staten, og det er vel egentlig ok det er der mange der har i mange henseender, men hvis ikke der er gjort noget ulovligt skal man vel heller ikke straffes. Hvis du har været impliceret i en masse sager hvor der er afsagt forkert dom må man anke og hvis man virkelig vil vise tænder skal man få så mange medier med som det er muligt og oplysning om forkert brug af magtmidler og dommere. Lige i dette tilfælde er der ikke noget at komme efter lovmæssigt, men man kan da godt skrive et brev i ordentligt sprog hvordan man selv har oplevet det, at der kommer kampklædte folk til ens matrikel eller lejlighed og mangel på at have overblik når der evt. står 5 mand i ens stue og vil se våben. Selvfølgelig skal man skrive om det, men anklage dem for at have gjort noget ulovligt det er dumt i min optik.

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

C-X
Platin Member
Platin Member
Interesser: Guns 'n' bunnies
Has thanked: 213 times
Been thanked: 817 times

Indlæg af C-X » 11. feb 2017, 19:36

Jeg laver lige den antagelse, at Cardude er automobil forhandler. Hvis det er korrekt, så laver jeg yderligere den antagelse, at han er blevet hustlet for vildt af SKAT, med nogle af de ledeste bandemetoder de har praktiseret.

I så fald er paranoiaen velbegrundet.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member

Indlæg af LapuaMagnum » 11. feb 2017, 19:52

C-X skrev:Jeg laver lige den antagelse, at Cardude er automobil forhandler. Hvis det er korrekt, så laver jeg yderligere den antagelse, at han er blevet hustlet for vildt af SKAT, med nogle af de ledeste bandemetoder de har praktiseret.

Lad os lade være med at antage noget objektivt som vi ikke ved noget om, vi kan dog godt have en subjektiv holdning til noget :smile:
Det ændrer dog ikke noget, fordi du kører for hurtigt i bil er det ikke sikkert at du stjæler i fakta :smile:

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Slettet bruger

Indlæg af Slettet bruger » 11. feb 2017, 20:09

C-X skrev:Jeg laver lige den antagelse, at Cardude er automobil forhandler. Hvis det er korrekt, så laver jeg yderligere den antagelse, at han er blevet hustlet for vildt af SKAT, med nogle af de ledeste bandemetoder de har praktiseret.

Jeg er i flere brancher men ja det er en af dem.

Brugeravatar
Agamemnon
Moderator
Moderator
Interesser: Skydning genladning Etymologi
Geografisk sted: København
Has thanked: 472 times
Been thanked: 1071 times

Indlæg af Agamemnon » 11. feb 2017, 20:18

Slettet bruger skrev:Altså jeg ville mene at den manglende evne til at se staten som en bølle er lig manglende livserfaring eller blot erfaring med staten som modpart i sager om dit og dat. Jeg vil ikke nævne her på forum sagerne men jeg har brugt tæt ved 1 million igennem årene på sager mod staten og i forsvar mod staten. Ikke straffe sager hvis der er nogen der begynder at gætte jeg har ikke en plet på straffeattesten. Og jeg synes selv at lang flere sager burde have været vundet af dem jeg har ført men det føles somom at når man sloges mod staten så får man kun ret eller delvis ret hvis man har 90% eller mere ret. Kan man på nogen måde give staten ret så får staten ret. Dommere der afsiger domme som slet ikke giver mening i henhold til gældende lovgivning ect.
Staten er, i mine øjne, på ingen måde en bølle. Det er et stort og til tider tungt maskineri, hvori en masse af vores medborgere er ansat til at yde diverse serviceydelser, fortolke og håndhæve landets love og ikke mindst forvalte efter et kolossalt regelsæt.
Dette regelsæts komplicitet gør at fejl forekommer. Og dét endda ganske hyppigt og ofte til enten ulempe eller skade for den enkelte. Derfor er det vigtigt at den enkelte er sig sine rettigheder bevist og at den offentlige forvaltning holdes op på at overholde spillereglerne, fuldstændigt som det forventes af os. Men hverken politiet, domstole eller staten som helhed er vores fjender. De kan, til tider, være underlagt et politisk pres for at opnå et bestemt mål eller resultat, men hér skal fejlen findes et helt andet sted.
Jeg synes, ligesom et par af de andre, at dit indlæg indeholder en meget grov generalisering, som jeg tager afstand fra, og en samfundsanskuelse, som jeg bestemt ikke deler.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.

Edmund Burke, 1729-1797.

Slettet bruger

Indlæg af Slettet bruger » 11. feb 2017, 20:45

Agamemnon skrev:
Slettet bruger skrev:Altså jeg ville mene at den manglende evne til at se staten som en bølle er lig manglende livserfaring eller blot erfaring med staten som modpart i sager om dit og dat. Jeg vil ikke nævne her på forum sagerne men jeg har brugt tæt ved 1 million igennem årene på sager mod staten og i forsvar mod staten. Ikke straffe sager hvis der er nogen der begynder at gætte jeg har ikke en plet på straffeattesten. Og jeg synes selv at lang flere sager burde have været vundet af dem jeg har ført men det føles somom at når man sloges mod staten så får man kun ret eller delvis ret hvis man har 90% eller mere ret. Kan man på nogen måde give staten ret så får staten ret. Dommere der afsiger domme som slet ikke giver mening i henhold til gældende lovgivning ect.
Staten er, i mine øjne, på ingen måde en bølle. Det er et stort og til tider tungt maskineri, hvori en masse af vores medborgere er ansat til at yde diverse serviceydelser, fortolke og håndhæve landets love og ikke mindst forvalte efter et kolossalt regelsæt.
Dette regelsæts komplicitet gør at fejl forekommer. Og dét endda ganske hyppigt og ofte til enten ulempe eller skade for den enkelte. Derfor er det vigtigt at den enkelte er sig sine rettigheder bevist og at den offentlige forvaltning holdes op på at overholde spillereglerne, fuldstændigt som det forventes af os. Men hverken politiet, domstole eller staten som helhed er vores fjender. De kan, til tider, være underlagt et politisk pres for at opnå et bestemt mål eller resultat, men hér skal fejlen findes et helt andet sted.
Jeg synes, ligesom et par af de andre, at dit indlæg indeholder en meget grov generalisering, som jeg tager afstand fra, og en samfundsanskuelse, som jeg bestemt ikke deler.
Og de medborgere ansat i staten som udtaler sig storset direkte at de kan være ligeglade med at de har lavet en forkert afgørelse på noget de ikke har forstand på for man kan jo bare klage. Det ikke deres problem ect ect. Hvis de ikke er at betragte som en fjende når man skal bruge enorme mængder af tid og penge på at sloges hvad er de så?

Brugeravatar
Agamemnon
Moderator
Moderator

Indlæg af Agamemnon » 11. feb 2017, 21:03

Slettet bruger skrev:
Agamemnon skrev:
Og de medborgere ansat i staten som udtaler sig storset direkte at de kan være ligeglade med at de har lavet en forkert afgørelse på noget de ikke har forstand på for man kan jo bare klage. Det ikke deres problem ect ect. Hvis de ikke er at betragte som en fjende når man skal bruge enorme mængder af tid og penge på at sloges hvad er de så?
Ifølge Danmarks statistik var der i Q3 2016 rundt regnet 708.500 offentligt ansatte. Det skulle da undre alle, om ikke der skulle være en enkelt fakta-resistent skrankepave imellem, når man har så stor en arbejdsplads. Men jeg kan stadig ikke se, hvordan dette kan skabe et generelt (og ikke mindst korrekt) billede af staten som fælles fjende.

Edmund Burke, 1729-1797.

Slettet bruger

Indlæg af Slettet bruger » 11. feb 2017, 21:14

Fordi at de alle er enige om at dække over hinanden. Nej jeg siger ikke alle 700.000 er noget galt med. De 700.000 er en meget stor del også varme hænder. Og andre der laver noget godt og nyttigt for vores samfund. Jeg mener jo ikke at folk i sundhedsvæsenet og folk i pleje sektoreren, brandvæsenet, militæret, beredskabet, undervisnings sektoren ect. Jeg mener dem som forvalter vores administration af lovgivningen, den udøvende og den dømmende. Det er kun dem der kan lave afgørelser der minder om det en bølle i skolen kan gøre ved andre børn.

Og derfor jeg igen gentager lad vær med at tro at hvis du behandler andre med respekt så får du selv respekt. Det glæder også her. Hvis du bare nejer og bukker forover og tager det ene gren med torne efter den anden gren med torne der hvor solen ikke skinner. Så tro ikke staten gør det samme. Eller for den sags skyld holder op fordi du bare tager imod pænt og nydeligt. Uden at brokke dig.
Ja så undtagen hvis man bare stjæler 12,7 milliarder kroner så tager de lidt en kæmp med kæmpe torne.....

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member

Indlæg af LapuaMagnum » 11. feb 2017, 21:37

Slettet bruger skrev:Fordi at de alle er enige om at dække over hinanden. Nej jeg siger ikke alle 700.000 er noget galt med. De 700.000 er en meget stor del også varme hænder. Og andre der laver noget godt og nyttigt for vores samfund. Jeg mener jo ikke at folk i sundhedsvæsenet og folk i pleje sektoreren, brandvæsenet, militæret, beredskabet, undervisnings sektoren ect. Jeg mener dem som forvalter vores administration af lovgivningen, den udøvende og den dømmende. Det er kun dem der kan lave afgørelser der minder om det en bølle i skolen kan gøre ved andre børn.

Og derfor jeg igen gentager lad vær med at tro at hvis du behandler andre med respekt så får du selv respekt. Det glæder også her. Hvis du bare nejer og bukker forover og tager det ene gren med torne efter den anden gren med torne der hvor solen ikke skinner. Så tro ikke staten gør det samme. Eller for den sags skyld holder op fordi du bare tager imod pænt og nydeligt. Uden at brokke dig.
Ja så undtagen hvis man bare stjæler 12,7 milliarder kroner så tager de lidt en kæmp med kæmpe torne.....
Det vil jo være det samme fordi jeg er blevet snydt af en bilhandler så er alle bilhandlere nogle svin, nej den går vist ikke.

mvh

Brugeravatar
Agamemnon
Moderator
Moderator

Indlæg af Agamemnon » 11. feb 2017, 22:02

Slettet bruger skrev:Jeg mener dem som forvalter vores administration af lovgivningen, den udøvende og den dømmende. Det er kun dem der kan lave afgørelser der minder om det en bølle i skolen kan gøre ved andre børn.
Jeg er hverken enig i din analogi eller dine generaliseringer.

Edmund Burke, 1729-1797.

Slettet bruger

Indlæg af Slettet bruger » 11. feb 2017, 22:30

Agamemnon skrev:
Slettet bruger skrev:Jeg mener dem som forvalter vores administration af lovgivningen, den udøvende og den dømmende. Det er kun dem der kan lave afgørelser der minder om det en bølle i skolen kan gøre ved andre børn.
Jeg er hverken enig i din analogi eller dine generaliseringer.
:respekt: for det

Det også ok at du ikke er enig vi kan vel stadig være venner selvom vi ikke er enige.

Slettet bruger

Indlæg af Slettet bruger » 11. feb 2017, 22:38

LapuaMagnum skrev:
Slettet bruger skrev:Fordi at de alle er enige om at dække over hinanden. Nej jeg siger ikke alle 700.000 er noget galt med. De 700.000 er en meget stor del også varme hænder. Og andre der laver noget godt og nyttigt for vores samfund. Jeg mener jo ikke at folk i sundhedsvæsenet og folk i pleje sektoreren, brandvæsenet, militæret, beredskabet, undervisnings sektoren ect. Jeg mener dem som forvalter vores administration af lovgivningen, den udøvende og den dømmende. Det er kun dem der kan lave afgørelser der minder om det en bølle i skolen kan gøre ved andre børn.

Det vil jo være det samme fordi jeg er blevet snydt af en bilhandler så er alle bilhandlere nogle svin, nej den går vist ikke.

mvh
Naah men lad os sige at du var belevet snydt af sælger Søren for 200.000 i forbindelse med en vinhandel. Søren arbejder hos Signes biler, ved henvendelse til Signes biler fik du at vide at ledelsen stod bag søren (en hver god ledelse skal selvfølgelig stå bag sine medarbejdere udadtil) men de ville behandle din klage objektivt og upartisk. efter 2 år får du en afgørelse som går dig imod og måske direkte strider med loven i sin begrundelse. Du lægger sag an og efter et have brugt 200.000 mere på sagsomkostninger til din advokat for at vinde den i Højesteret her får du så tilkendt sagsomkostninger (men kun 100.000). Men du får dog dine 200.000 tilbage. Synes du så ikke også at Signes biler var en forfærdelig snydagtig forhandler. Og ikke kun at Søren er snydagtig.

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member

Indlæg af LapuaMagnum » 11. feb 2017, 22:45

Slettet bruger skrev:
LapuaMagnum skrev:

mvh
Naah men lad os sige at du var belevet snydt af sælger Søren for 200.000 i forbindelse med en vinhandel. Søren arbejder hos Signes biler, ved henvendelse til Signes biler fik du at vide at ledelsen stod bag søren men ville behandle din klage upartisk. efter 2 år får du en afgørelse som går dig imod og måske direkte strider med loven. Du lægger sag an og efter et have brugt 200.000 mere på sagsomkostninger til din advokat for at vinde den i Højesteret her får du så tilkendt sagsomkostninger (men kun 100.000). Men du får dog dine 200.000 tilbage. Synes du så ikke også at Signes biler var en forfærdelig snydagtig forhandler. Og ikke kun at Søren er snydagtig.
Jo det har du helt ret i som du udlægger det der, men der er mere end en bilforhandler og vinsælger, så ham der bor ovre på den anen side af vejen behøver ikke nødvendigvis at være en lige så stor skurk som ham man har handlet med. Man kan dermed heller ikke sige at alle betjente er nogle tosser fordi en er. Det vil i teorien sige fordi jeg kender en af samme erhverv som dig er du en bandit, og det tror jeg ikke du er.

Men nok om den sag.

Godnat og sov godt gutter og gutinder :smile:

mvh

Slettet bruger

Indlæg af Slettet bruger » 11. feb 2017, 22:52

Signes biler har forresten monopol på bilsalg i Danmark og køber du i udlandet så skal den importeres via Signes biler så de kan få deres bid af kagen hvis du er dansker.

PSindrup
UDMELDT AF NVF
Interesser: skydning
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 1193 times
Been thanked: 185 times

Indlæg af PSindrup » 12. feb 2017, 15:07

Uden konkrete eksempler er det jo lidt "billigt" at påstå hvad du påstår, når vi andre ikke har mulighed for at vurderer sagen.

ALLE sager har (mindst) to sider.

De gælder alt fra forliste ægteskaber, sager om forældremyndighed til (tabte) retsager.

Peter

Brugeravatar
Raptor357
Platin Member
Platin Member
Interesser: At skyde og ramme
Geografisk sted: Stor Kbh
Has thanked: 145 times
Been thanked: 292 times

Indlæg af Raptor357 » 12. feb 2017, 17:02

Jeg kan komme med et mildt eksempel.
Jeg fik værdifastsat en bil og betalte afgiften, for det skal man for at kunne klage over fastsættelsen.
første klage er til skat direkte. jeg vedhæfter min dokumentation på at bilen har været udsat for 3 alvorlige trafik uheld ( 2x lastbil i røven og 1x påkørsel i h side hvor b stolpen måtte skiftes) og linkede til forskellige annoncer på bilbasen for sammenlignelige biler som var billigere end det de havde værdi fastsat til.
så klager man til skatte ankenævnet og sender samme dokumentation, 1½ år efter går de igang med at behandle sagen og sjovt nok virker linksne til bilbasen ikke mere. de beder så om nogle screenshots af annoncerne, hvilket jeg jo ikke har gemt da det vil være alt for let at forfalske, det kan de sjovt nok godt se da jeg nævner det. behandlingen tager 1 år og jeg får et afslag da jeg har bevisbyrden og de ikke vil tage ansvar for at de sløser så meget med tingene at de ikke har sikret sig de beviser jeg har overdraget til dem.

De er oven i købet så frække at ændre i min beskrivelse af bilens fejl og mangler i forhold til en bil i normal/god stand, så at bilen er i bedre stand end de oprindeligt først fik oplyst, således at deres alt for høje værdi fastsættelse kunne bibeholdes.

Så sidder man lidt med en smag i munden at skatte ankenævnet, lands skatteretten osv. kun er til for syns skyld.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs

Brugeravatar
FrederikF
Platin Member
Platin Member
Interesser: Våben, ammunition, jagt
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 111 times
Been thanked: 128 times

Indlæg af FrederikF » 12. feb 2017, 20:21

Jeg deler ingenlunde Cardudes syn på staten og statsansatte. Men må desværre medgive at jeg har en latterlig sag om en bil, der minder utroligt meget om Raptor357s. Gider ikke rippe op i det, men det har kostet en del kroner (kort fortalt en importeret bil i under middel stand (med skader) som jeg klager over at skulle betale over middel og alt for meget i afgift for. Bilen har der ikke været solgt nogen af i DK fra ny, så da jeg har klaget løs ved diverse instanser finder de ud af at den nypris det et beregnet ud fra på min bil er alt for lav de skruer den op med en faktor 2,5 og så kan jeg vælge om jeg vil frafalde, eller have bilen vurderet igen - der er så gået godt et år). Well - jeg har simpelthen aldrig prøvet noget lignende i et nordeuropæisk land.
Bilen har jeg nu smidt omkring 130000 i og har kørt i den i 3 år. Den kan vel sælges for 100000 i dag.
Men gider hverken re sur, bitter eller noget - gider heller ikke føle mig buttfucked :prisoner:
Men må desværre sige at hvis jeg havde et arbejde, der var afhængig af de instanser der regner på værdifastsættelse af køretøjer, ja så ville jeg have svært ved at holde paranoiaen fra livet.
Mvh Frederik

ReneKJ
This member is
This member is
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 141 times
Been thanked: 503 times

Indlæg af ReneKJ » 12. feb 2017, 20:30

Skat har vist generelt er problem med biler.
Her for nylig fik de også en over nakken fordi deres astrolog havde forudset at en borger påtænkte at bryde loven, hvorfor de mente at de var i deres gode ret til at kræve registreringsafgift ud fra det profeterede påtænkte lovbrud.

Besvar