Som tingene er nu, så afmelder politiet din riffel hos SKV, hvis du søger om våbentilladelse, til jagt, på det samme våben.Buffalo skrev:Jeg har hørt at et våben der er registreret til bane brug ( SKV tror jeg nok det hedder) ikke må bruges til jagtkan våben så registreres til både jagt og banebrug
Det er fandme smukt.7TCU skrev:Jeg har en Rem 700 i .223 der er både er på SKV og jagttilladelse , det tog 6 måneder før de gav sig , jeg har brevet , men har ikke lige noget at fjerne de personlige oplysninger .
Fantastisk, smukt arbejde.7TCU skrev:Jeg har en Rem 700 i .223 der er både er på SKV og jagttilladelse , det tog 6 måneder før de gav sig , jeg har brevet , men har ikke lige noget at fjerne de personlige oplysninger .
Edit: nu med afgørelse
Jamen HVORFOR bliver de gasblå i hovederne?Lassescout skrev:Nogle skytteforeningsmedlemmer bliver gasblå i hovederne og bortviser dig fra deres baner hvis du kommer med et jagtvåben. Når du så viser dem at dit riffelkaliber er omfattet af banegodkendelsen væver de et eller andet vagt om forsikringsspørgsmål, og da ingen orker at tage den diskussion, må man bare fortrække. De steder hjælper det gevaldigt at have sin jagtriffel på SKV.
I min egen skytteforening er alle slags våben heldigvis velkomne, der går faktisk læne imellem man ser en Sauer 200 STR i originalskæfte, men sådan er det ikke alle steder.
Sådan er det måske nogen steder, men jeg tror ikke det er det der er problemet.Lassescout skrev:Nogle skytteforeningsmedlemmer bliver gasblå i hovederne og bortviser dig fra deres baner hvis du kommer med et jagtvåben. Når du så viser dem at dit riffelkaliber er omfattet af banegodkendelsen væver de et eller andet vagt om forsikringsspørgsmål, og da ingen orker at tage den diskussion, må man bare fortrække. De steder hjælper det gevaldigt at have sin jagtriffel på SKV.
Hvis de har samme hastighed ved målet (eks.vis 100 meter ude) larmer de lige meget, men ved skytten er der kæmpe forskelDB89 skrev:Reglerne bliver vel så endnu mere ulogiske, når den pågældende jagtriffel, må få påmonteret lyddæmper, men en tilsvarende på SKV ikke må. Hvilken af dem larmer mon så mest?
Men det handler nok mere om konkurrence regler end om egentlig miljøtilladelse, tror jeg.DB89 skrev:Reglerne bliver vel så endnu mere ulogiske, når den pågældende jagtriffel, må få påmonteret lyddæmper, men en tilsvarende på SKV ikke må. Hvilken af dem larmer mon så mest?
Ja tak. Det vil jeg gerne have. Har netop købt en riffel på jagttiæladelse som jeg gerne vil have i skb også.7TCU skrev:
Og Journal nummeret kan fås ved henvendelse på PB .
Det med haglbøssen kan jeg godt svare på da jeg lige har været igennem møllen der.Langenge skrev: ↑1. nov 2019, 23:31Uha, jeg hiver lige en gammel tråd op igen, mest fordi jeg faktisk ikke synes problemet blev helt klarlagt.
Hvis jeg har en riffel registreret og med tilladelse til jagt, kan jeg så OGSÅ få den registreret via SKV?
Det er en riffel, der lever op til kravene til begge dele.
Og hvad med f.eks. en haglbøsse? Der er vel ikke forskel på en standard dobbeltløbet kaliber 12 haglbøsse til jagt og en til skytteforeningsbrug?
jeg har fornyligt spurgt PAC i en mail om jeg må bruge min jagtriffel til konkurrence , og fik nej , så har jeg åbentbart brudt loven hver gang jeg har skudt jagtfelt skydning og dgi,s kikkert klasseLangenge skrev: ↑1. nov 2019, 23:31Uha, jeg hiver lige en gammel tråd op igen, mest fordi jeg faktisk ikke synes problemet blev helt klarlagt.
Hvis jeg har en riffel registreret og med tilladelse til jagt, kan jeg så OGSÅ få den registreret via SKV?
Og hvad med f.eks. en haglbøsse? Der er vel ikke forskel på en standard dobbeltløbet kaliber 12 haglbøsse til jagt og en til skytteforeningsbrug?
Jagtfeltskydning er ikke under DGI men Jægerforbundet, og derved har du intet forkert gjort mht det.Sørenl skrev: ↑2. nov 2019, 06:38jeg har fornyligt spurgt PAC i en mail om jeg må bruge min jagtriffel til konkurrence , og fik nej , så har jeg åbentbart brudt loven hver gang jeg har skudt jagtfelt skydning og dgi,s kikkert klasseLangenge skrev: ↑1. nov 2019, 23:31Uha, jeg hiver lige en gammel tråd op igen, mest fordi jeg faktisk ikke synes problemet blev helt klarlagt.
Og hvad med f.eks. en haglbøsse? Der er vel ikke forskel på en standard dobbeltløbet kaliber 12 haglbøsse til jagt og en til skytteforeningsbrug?![]()
det vel stadig konkurrenceCaspian1911 skrev: ↑2. nov 2019, 09:42Jagtfeltskydning er ikke under DGI men Jægerforbundet, og derved har du intet forkert gjort mht det.Sørenl skrev: ↑2. nov 2019, 06:38jeg har fornyligt spurgt PAC i en mail om jeg må bruge min jagtriffel til konkurrence , og fik nej , så har jeg åbentbart brudt loven hver gang jeg har skudt jagtfelt skydning og dgi,s kikkert klasseLangenge skrev: ↑1. nov 2019, 23:31Uha, jeg hiver lige en gammel tråd op igen, mest fordi jeg faktisk ikke synes problemet blev helt klarlagt.
Og hvad med f.eks. en haglbøsse? Der er vel ikke forskel på en standard dobbeltløbet kaliber 12 haglbøsse til jagt og en til skytteforeningsbrug?![]()
Kikkertklassen har jeg ikke styr på.
Ja, og du må godt anvende din jagtriffel til jagtfeltskydning. PAC’s svar er noget vrøvl.Sørenl skrev: ↑2. nov 2019, 15:45det vel stadig konkurrenceCaspian1911 skrev: ↑2. nov 2019, 09:42Jagtfeltskydning er ikke under DGI men Jægerforbundet, og derved har du intet forkert gjort mht det.Sørenl skrev: ↑2. nov 2019, 06:38jeg har fornyligt spurgt PAC i en mail om jeg må bruge min jagtriffel til konkurrence , og fik nej , så har jeg åbentbart brudt loven hver gang jeg har skudt jagtfelt skydning og dgi,s kikkert klasseLangenge skrev: ↑1. nov 2019, 23:31Uha, jeg hiver lige en gammel tråd op igen, mest fordi jeg faktisk ikke synes problemet blev helt klarlagt.
ja det vil jeg håbe , men min begrundelse for at spørge var at få lov til at skyde IPSC riffel med min ar 15 men den gik ikkeCaspian1911 skrev: ↑3. nov 2019, 09:03Ja, og du må godt anvende din jagtriffel til jagtfeltskydning. PAC’s svar er noget vrøvl.Sørenl skrev: ↑2. nov 2019, 15:45det vel stadig konkurrenceCaspian1911 skrev: ↑2. nov 2019, 09:42Jagtfeltskydning er ikke under DGI men Jægerforbundet, og derved har du intet forkert gjort mht det.Sørenl skrev: ↑2. nov 2019, 06:38jeg har fornyligt spurgt PAC i en mail om jeg må bruge min jagtriffel til konkurrence , og fik nej , så har jeg åbentbart brudt loven hver gang jeg har skudt jagtfelt skydning og dgi,s kikkert klasseLangenge skrev: ↑1. nov 2019, 23:31Uha, jeg hiver lige en gammel tråd op igen, mest fordi jeg faktisk ikke synes problemet blev helt klarlagt.