SKV3 uden en SKV2
-
- Bronze Member
- Interesser: Pistol
- Geografisk sted: Køge
- Been thanked: 1 time
SKV3 uden en SKV2
Tænkte I måske kan hjælpe mig, forstår det ikke helt (og det gør min skydeforening heller ikke).
Jeg har skudt i cirka 8 måneder og er allerede godt aktiv ift konkurrencer og terrænskydning, var i Ølsted i dag og det var en godt synes jeg. :) Er også kommet i bestyrelsen i vores skydeklub.
Sådan som jeg forstår det kan formanden og jeg søge en SKV3 til mig, så jeg selv kan hente en foreningspistol og tage den med ud at skyde og bringe den tilbage om aftenen? Uden nogen anden er indblandet. Er det korrekt?
Mange pft :)
Jeg har skudt i cirka 8 måneder og er allerede godt aktiv ift konkurrencer og terrænskydning, var i Ølsted i dag og det var en godt synes jeg. :) Er også kommet i bestyrelsen i vores skydeklub.
Sådan som jeg forstår det kan formanden og jeg søge en SKV3 til mig, så jeg selv kan hente en foreningspistol og tage den med ud at skyde og bringe den tilbage om aftenen? Uden nogen anden er indblandet. Er det korrekt?
- Grendel
- Platin Member
- Interesser: Pistolskydning, IPSC
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 9 times
Re: SKV3 uden en SKV2
Ja, det er rigtig. Med en skv3 må du bære et våben, der skal også laves en bære tilladelse hver gang og når du er i bestyrelsen kan du i princippet udstede den selv.Carl1024 skrev:

I skal også ansøge om adgang til våbenboksen, mener også der er skv3 men separat på de begge. (Adgang til boks og våbentransport)
På skytten.dk finder du/i flere vejledninger på det.
https://www.dgi.dk/SKV/vaabenregistreri ... jledninger
Willst du es nie wieder sehen
lass es schwimmen in Benzin
Failure is the key to success;
Each mistake teaches us something.
-
- Bronze Member
Tak for svar!
Googlede lige SKV1, som bestyrelsesmedlemmer skal have. Det tror jeg ikke alle i foreningen ved. Kan jeg få en SKV1 uden at have SKV2? Altså tilladelse til transport og udskrive transporttilladelser?
Googlede lige SKV1, som bestyrelsesmedlemmer skal have. Det tror jeg ikke alle i foreningen ved. Kan jeg få en SKV1 uden at have SKV2? Altså tilladelse til transport og udskrive transporttilladelser?
- Grendel
- Platin Member
- Interesser: Pistolskydning, IPSC
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 9 times
SKV2 er kun våben tilladelser og har ikke noget med skv1 at gøre. Skv1 er til godkendelse af bestyrelsen og dens medlemmer ( den må du jo have når du er med i bestyrelsen?)
Willst du es nie wieder sehen
-
- Bronze Member
Ja, det er jo lidt flovt synes jeg. Men nej, sådan en har jeg ikke. Så det skal straks ordnes!!!Grendel skrev:SKV2 er kun våben tilladelser og har ikke noget med skv1 at gøre. Skv1 er til godkendelse af bestyrelsen og dens medlemmer ( den må du jo have når du er med i bestyrelsen?)
-
- Newbie
- Interesser: skydning-historisk-jagt
- Geografisk sted: kerteminde
- Has thanked: 65 times
SKV 1 ansøges ved politiet, at formanden i foreningen, for godkendelse at bestyrelsen. Hvert bestyrelsesmedlem får ikke en SKV 1
SKV 3 ansøges ved politiet for både adgang til våbenopbevaring , og transporttilladelse på samme blanket.
Vium
SKV 3 ansøges ved politiet for både adgang til våbenopbevaring , og transporttilladelse på samme blanket.
Vium
-
- Bronze Member
Tak for opklaring Henning.HenningVium skrev:SKV 1 ansøges ved politiet, at formanden i foreningen, for godkendelse at bestyrelsen. Hvert bestyrelsesmedlem får ikke en SKV 1
Vium
Så jeg skal ikke tænke mere over det med den SKV1. Men derimod søge en SKV3 for transport og adgang til våbenopbevaring, så jeg selv kan hente/køre/bringe mit foreningsvåben :)
-
- This member is
- Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 257 times
Du skal godkendes, første gang, du skal have en SKV3.
MEN: Da du er valgt ind i bestyrelsen, så er du, så vidt jeg husker, godkendt, hvis der ikke kommer indsigelser, mod foreningens SKV1. Og kan bl.a. lave SKV3 transport og bære tilladelser.
Da jeg sad i bestyrelsen i en skytteforening, der lavede jeg kun SKV3, til mig selv, hvis der ikke var en anden tilstede, der kunne underskrive den.
Hvis du vil være HELT sikker, så sørger du for at blive godkendt, til SKV3.
MEN: Da du er valgt ind i bestyrelsen, så er du, så vidt jeg husker, godkendt, hvis der ikke kommer indsigelser, mod foreningens SKV1. Og kan bl.a. lave SKV3 transport og bære tilladelser.
Da jeg sad i bestyrelsen i en skytteforening, der lavede jeg kun SKV3, til mig selv, hvis der ikke var en anden tilstede, der kunne underskrive den.
Hvis du vil være HELT sikker, så sørger du for at blive godkendt, til SKV3.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 292 times
en SKV1 giver som bestyrelses medlem lov til at skrive under på transport tilladelser, inklusiv din egen.Carl1024 skrev:Tak for opklaring Henning.HenningVium skrev:SKV 1 ansøges ved politiet, at formanden i foreningen, for godkendelse at bestyrelsen. Hvert bestyrelsesmedlem får ikke en SKV 1
Vium
Så jeg skal ikke tænke mere over det med den SKV1. Men derimod søge en SKV3 for transport og adgang til våbenopbevaring, så jeg selv kan hente/køre/bringe mit foreningsvåben :)
en SKV 3 giver lov/adgang til transport af skydevåben, husk at kryds af i alle våbentyper der er i foreningen og/eller boksadgang.
I dit tilfælde skal du have lov til det hele. normalt underskrives en SKV3 af et "tilfældigt" bestyrelses medlem, men da det er til boksadgang er det god kotyme at der er formanden der skriver under da han/hun i sidste ende er den ansvarlige for alt med jeres våben og skydebaner. Det kan selvfølgelig udliciteres.

Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 410 times
- Been thanked: 960 times
- Kontakt:
Og en skv1 er ikke erstatning for andre typer SKV, den er alene en godkendelse af bestyrelsen!
Man skal stadig have skv3 for adgang og transport. Man kan i princippet have en formand for en forening der er godkendt til det, men som ikke har adgang til foreningens våben da han ikke har indsendt skv3 (eller den er løbet ud).
Man skal stadig have skv3 for adgang og transport. Man kan i princippet have en formand for en forening der er godkendt til det, men som ikke har adgang til foreningens våben da han ikke har indsendt skv3 (eller den er løbet ud).
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor