Artikel på BT angående ulovlige våben

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Besvar
Polohest
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 2 times

Artikel på BT angående ulovlige våben

Indlæg af Polohest » 31. maj 2017, 10:37

Hej

Er der nogen der har BT+ abonnement der kan se om vi nu skal railroad's af en eller anden journalist? Overskriften tyder på at alle ulovlige våben stammer fra private hjem. :wall:

http://www.bt.dk/krimi/klar-laest-1.217 ... fru-jensen

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 160 times
Been thanked: 94 times

Re: Artikel på BT angående ulovlige våben

Indlæg af Kleth » 31. maj 2017, 10:47

Metro Express har noget lignende her i dag.
Mellem 2012 og 2016 er der stjålet 1.217 våben fra private husstande.
https://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/16211756

De skriver ikke noget om hvor mange af dem bliver fundet og hvor mange af dem der er anvendt i kriminalitet
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Polohest
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af Polohest » 31. maj 2017, 11:02

Takker for info.
Jeg syntes dog deres artikel kører lidt mere på, at det ikke skulle være våben fra skytter og jægere det "flyder" med. Der er ikke mange fuldautomatiske UZI'er på SKV :giggle:
De (politikerne) skal ikke til at få gode ideer om at man ikke må have våben på SKV2 fordi tyveknægte ikke kan forskel på dit og mit. - Slet ikke så længe de ikke kan holde styr på hvad der bliver smuglet ind i landet af våben.

ReneKJ
This member is
This member is
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 141 times
Been thanked: 503 times

Indlæg af ReneKJ » 31. maj 2017, 11:04

Det ligner den sædvanlige stil med at forsøge at påvise en sammenhæng ved at gruppere forskellige ting sammen.
MX nævner ikke engang at de 1400 er inklusive stikvåben, hvor det ville have været langt mere interessant at vide hvor mange skydevåben der er blevet stjålet, da det er det emnet drejer sig om.

Så glider samtalen behændigt over på beslaglagte våben så man får indtrykket af at de 1400 er skydevåben der ryger direkte i hænderne på banderne. Dog ros til politimanden som siger at våbnene også kommer fra udlandet :thumbup:

Men som politiet har erkendt, så aner de ikke hvor de ulovlige våben kommer fra. I det mindste kunne de dog fortælle os hvor mange henholdsvis pistoler og geværer der er stjålet fra private. Hvis der er et problem, så er det de tal der vil vise det.
”Rigspolitiet kan oplyse, at det ikke er muligt ud fra politiets
systemer elektronisk at udarbejde den efterspurgte opgørelse
over oprindelsen af skydevåben, der er beslaglagt i rocker- og
bandemiljøet.
Besvarelse af spørgsmålet vil derfor kræve en omfattende ma-
nuel gennemgang af et meget stort antal potentielt relevante
sager i politikredsene. Hertil kommer, at det må antages, at der
alene i et fåtal af sager med tilstrækkelig sikkerhed vil kunne
udledes oplysninger om, hvorfra de pågældende skydevåben
stammer, og hvorvidt de er blevet beslaglagt hos en person
med tilknytning til rocker- og bandemiljøet i Danmark

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 395 times
Been thanked: 105 times

Indlæg af LapuaMagnum » 31. maj 2017, 11:07

Polohest skrev:Takker for info.
Jeg syntes dog deres artikel kører lidt mere på, at det ikke skulle være våben fra skytter og jægere det "flyder" med. Der er ikke mange fuldautomatiske UZI'er på SKV :giggle:
De (politikerne) skal ikke til at få gode ideer om at man ikke må have våben på SKV2 fordi tyveknægte ikke kan forskel på dit og mit. - Slet ikke så længe de ikke kan holde styr på hvad der bliver smuglet ind i landet af våben.
Så kan man lige så godt gøre biler ulovlige også. Intet der kommer fra medier giver mening for de indsatte, og det eneste de vil have er reaktioner fra folket. Medier er i min optik de største trolle og manipulatorer der findes i samfundet. Problemet er at man læser noget uden at sætte sig ind i det og har en forventning om de har undersøgt tingene, men det er nok så langt fra sandheden som det kan være :wall:

Idioter er mit udsagn.

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

ReneKJ
This member is
This member is

Indlæg af ReneKJ » 31. maj 2017, 11:19

Billede på BT fra sidste frit lejde ser forresten ud til at være hovedsageligt WWII våben.
Der er nok ikke mange af dem har været i lovlig besiddelse på noget tidspunkt.

Det er selvfølgeligt stadigvæk et problem, men ikke noget der kan bruges som argument mod skytter.

Polohest
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af Polohest » 31. maj 2017, 11:23

Ja så længe de bliver nødt til at ligge tomme westernhylstre for at få det til at se ud af mere på billedet :biggrin:

Brugeravatar
Hedegaard
Silver Member
Silver Member
Interesser: Alt mellem himmel og jord...
Geografisk sted: Fyn...
Has thanked: 8 times
Been thanked: 74 times

Indlæg af Hedegaard » 31. maj 2017, 11:50

Artiklen på BT er meget værre end den som ses på MX, idet der her begåes sensationsjournalistik af værste skuffe.

"Journalisten" skriver bla.:
"Maskinpistoler, glatløbede haglgevær, eksplosiver, revolvere og rifler.
Det lyder som våbenarsenalet til en Sylvester Stalone-film, men er i virkeligheden fem eksempler på nogle af de i alt 1.402 stik- og skydevåben, som mellem 2012 og 2016 er blevet stjålet og senere anmeldt til politiet."
Jo tak, så er scenen sat med Sylvester Stalone referencer og sammenblanding af private hjem og militære installationer.
Vor ven "journalisten" citerer videre fra en skriftlig kommentar fra Justitsministeren hvori det hedder:
Skydevåben, der falder i de forkerte hænder, er et stort problem for borgernes tryghed og sikkerhed. Derfor besluttede vi med regeringens bandepakke at sætte fokus på, hvordan våben opbevares privat. Og lige nu er myndighederne sammen med de relevante organisationer på området ved at se på forslag til, hvordan vi yderligere kan sikre, at privates våben ikke ender i kriminelle miljøer
Så skal skruen strammes endnu mere, det er jo nemmere at vise handlekraft på et allerede stramt reguleret område end at gøre noget ved den massive illegale import af våben fra de tidligere østlande, som tabloid medierne allerede selv har påvist gang på gang, men det passer selvfølgelig ikke ind i artiklens sigte, hvis man pludselig skulle nuancere og forholde sig kritisk til en historie. Mikrofonholderi iblandet påtaget naivitet er selvfølgelig også det nemmeste.

Dette pragteksemplar på en grundig researchet journalistisk artikel slutter af med lige at mistænkeliggøre og svine alm. våbenejere til:
'Skider'på loven
Ifølge loven skal man, hvis man har særlig tilladelse til at have et våben samt ønsker at have det derhjemme, opbevare det i et særligt, aflåst skab, som boltes fast til gulvet eller væggen.
Det tror retsordfører i Enhedslisten, Rune Lund, dog ikke på, at alle våbenejere husker:
- Det er min klare opfattelse, at der er alt for meget sjusk omkring opbevaring af våben i private hjem, og det er væsentlig del af forklaringen på, at de her våbentyverier sker
Sådan, klar snak, problemet er altså de dovne og dumme våbenejere.
Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves siges det, og når man samtidig blander dumhed med en klar politisk agenda og påtaget naivitet og manglende kritisk tilgang til sit emne og kilder, ja så har man en førsteklasses rævekage.

ReneKJ
This member is
This member is

Indlæg af ReneKJ » 31. maj 2017, 12:03

Hedegaard skrev:
Dette pragteksemplar på en grundig researchet journalistisk artikel slutter af med lige at mistænkeliggøre og svine alm. våbenejere til:
'Skider'på loven
Ifølge loven skal man, hvis man har særlig tilladelse til at have et våben samt ønsker at have det derhjemme, opbevare det i et særligt, aflåst skab, som boltes fast til gulvet eller væggen.
Det tror retsordfører i Enhedslisten, Rune Lund, dog ikke på, at alle våbenejere husker:
- Det er min klare opfattelse, at der er alt for meget sjusk omkring opbevaring af våben i private hjem, og det er væsentlig del af forklaringen på, at de her våbentyverier sker
Sådan, klar snak, problemet er altså de dovne og dumme våbenejere.
Mod dumhed kæmper selv guderne forgæves siges det, og når man samtidig blander dumhed med en klar politisk agenda og påtaget naivitet og manglende kritisk tilgang til sit emne og kilder, ja så har man en førsteklasses rævekage.
Den var lidt grov.
Man må formode at hvis politiet rent faktisk kommer ud og efterforsker de anmeldte tyverier, så vil de hurtigt opdage hvis skabet ikke har været fastgjort.
Det kan være at Jægerforbundet skulle lave en venlig forespørgsel på hvor han har de informationer fra?

High Standard
This member is
This member is
Interesser: Pistolskydning
Has thanked: 55 times
Been thanked: 71 times

Indlæg af High Standard » 31. maj 2017, 12:20

Noget helt andet er at de våben som de hævder er meldt stjålne af private jo netop ikke kan være maskinpistoler osv. Enhver ved at man ikke kan få tilladelse til den type våben og skulle man endelig have en maskinpistol liggende som så blev stjålet skal man vist være mere end almindelig idiot - eller måske journalist på BT - hvis man kontaktede politiet.

Hilsen

High Standard

Brugeravatar
Hedegaard
Silver Member
Silver Member
Interesser: Alt mellem himmel og jord...
Geografisk sted: Fyn...
Has thanked: 8 times
Been thanked: 74 times

Indlæg af Hedegaard » 31. maj 2017, 12:27

Rune Lunds udtalelser er ikke bare grove men er særdeles bekymrende, især når man samtidig ved at Hr. Lund er partiets retsordfører og er medlem af Folketingets retsudvalg.
Her er altså en person som sidder i et for skytter særdeles centralt udvalg og erklærer at han har "opfattelser" men ikke viden...

ReneKJ
This member is
This member is

Indlæg af ReneKJ » 31. maj 2017, 12:32

Hedegaard skrev:Rune Lunds udtalelser er ikke bare grove men er særdeles bekymrende, især når man samtidig ved at Hr. Lund er partiets retsordfører og er medlem af Folketingets retsudvalg.
Her er altså en person som sidder i et for skytter særdeles centralt udvalg og erklærer at han har "opfattelser" men ikke viden...
Han forsøger nok at dække over at de fleste våben er stjålet fra Kommunistiske våbendepoter, anlagt med henblik på en snarlig revolution :tinfoil:

Crazy Viking
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Praktisk skydning.
Geografisk sted: Sjælland

Frit Lejde aktion i Juni for indlevering af våben

Indlæg af Crazy Viking » 31. maj 2017, 14:14

I forbindelse med dette ligegyldige tiltag har der været et par avis artikler om stjålne våben.
De tal de lystigt smider om sig lyder overdrevne i mine øre.
Der skulle fra 2012-2016 være stjålet 1217 våbnen fra private hjem.
Årene 12-16 giver 1825 dage dvs at der skulle være stjålet 0,6 våben i døgnet fra private hjem i disse år.
Med mindre at udtrykket "våben" også dækker over ting som køkkenknive, brevåbnere og haveredskaber
Vil jeg gerne stille mig tvivlende over for disse tal.

Nogen der kender noget til evt tal om stjålne våben i Danmark.

Hilsen Kenneth.

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Has thanked: 268 times
Been thanked: 1158 times

Re: Frit Lejde aktion i Juni for indlevering af våben

Indlæg af Elbæk » 31. maj 2017, 14:41

Crazy Viking skrev:I forbindelse med dette ligegyldige tiltag har der været et par avis artikler om stjålne våben.
De tal de lystigt smider om sig lyder overdrevne i mine øre.
Der skulle fra 2012-2016 være stjålet 1217 våbnen fra private hjem.
Årene 12-16 giver 1825 dage dvs at der skulle være stjålet 0,6 våben i døgnet fra private hjem i disse år.
Med mindre at udtrykket "våben" også dækker over ting som køkkenknive, brevåbnere og haveredskaber
Vil jeg gerne stille mig tvivlende over for disse tal.

Nogen der kender noget til evt tal om stjålne våben i Danmark.

Hilsen Kenneth.
Den har været op at vende flere gange.

Der er, jfr. Rigspolitiet, tale om et personligt "skøn", begået af en enkelt betjent ifm. et interview, som Rigspolitiet ikke vil kommentere på. Desværre ér skaden sket - og medierne har "adopteret" tallet :mad:

Den slags "skøn" - som nogle nok snare ville kalde "vilde uunderbyggede påstande af særdeles inflammatorisk og ødelæggende karakter" - er der ikke noget nyt i når det kommer til udtalelser om våben fra medlemmer af etatens side.

Der findes ingen sådan statistik hos politiet, både Danmarks Jægerforbund, DGI og enkeltpersoner (endog nogle herindefra) har forespurgt flere gange. Vi hár dog erfaret så meget at begrebet "våben", i politiets rapporter, kan dække over alt fra køkkenknive til panserværn.

Sammenligner vi med Sverige, som hár statistik på området, udgør antallet af skydevåben, stjålet fra civile, ca. 3% af det samlede antal skydevåben konsfiskeret fra kriminelle.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Brugeravatar
Elbæk
Platin Member
Platin Member
Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
Has thanked: 268 times
Been thanked: 1158 times

Indlæg af Elbæk » 31. maj 2017, 15:26

Jeg har klippet og klistret lidt i et par tråde - og flyttet tråden til Love & Regler - for at holde debatten samlet ét sted.

Jeg har desuden sendt en mail til div. interesse- og brancheorganisationer for våbenejere- og brugere, men henvisning til artiklen samt tillige mine personlige betragtninger iht. samme. Det er ikke først om en uge der skal komme et modsvar.

Mht. Rune Lunds udtalelser - og ikke mindst den tone de er udtalt i - forekommer det mig at vi her ser den perfekte kombination af uvidenhed om emnet og en ideologisk betinget våbenmodstand. Han går voldsomt over stregen i sine uunderbyggede påstande og sin retorik - i en grad hvor jeg, som ansvarlig og lovlydig våbenejer- og bruger føler mig udsat for idel bagvaskelse, fra nederste skuffe.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Timber
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 124 times
Been thanked: 178 times

Indlæg af Timber » 31. maj 2017, 17:09

Det er ikke ret lang tid siden jeg hørte i nyhederne fra Radio Nova, at politiet savnede 16 våben... Gad vide om de er talt med også??
M.v.h. Timber

Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

Crazy Viking
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Praktisk skydning.
Geografisk sted: Sjælland

Indlæg af Crazy Viking » 31. maj 2017, 17:11

Ja jeg har set det omtalt flere steder. Dog uden at kunne finde nogle tal om emnet.
Jeg er lidt ny herinde hvad angår at komme med kommentare,
men har læst nok de fleste tråde igennem.
Og dette med stor interesse.
Jeg synes at alt denne politiske snak om våben er kørt helt af sporet for dem der laver reglerne.

Det bringer minder om dengang de lavede en større undersøgelse omkring hvorfor folk døde af at køre ind i træerne på landevejen.
Konklusionen var. Og hold lige fast her. " at træerne stod for godt fast "
Et forslag gik dengang på at man kunne fælde træerne og plante nye 15-20 m inde på markerne.
Det endte dog med at man bare fældede træerne.
Dette medførte så desværre flere dødsfald end før da træerne stod der.
Folk begyndte nemlig at køre langt hurtigere når nu de ikke kunne "mærke farten" så tydeligt.
Så gik det op for nogle at de træer der måske havde en positiv effekt.
Man kunne faktisk i god tid se når vejen slog et sving.
Og kunne det tænkes at det med at træerne havde stået tættere på hinanden ved kryds/sideveje havde en naturlig fartnedsættende virkning.
Orv ja for pokker. Så planter vi da bare træer igen.

Det er den historie jeg kommer i tanker om hver gang vores politikere lukker munden op med deres "gode ideer"
Når de vil standse noget "farligt"

Der findes mange sjove historier om de "hovsa" regler de laver derinde. Uden at have kontrolleret fakta.

Nå det må være nok sludder fra mig for denne gang.
Smutter lige til FDF med mine drenge.

Hilsen Kenneth.

Timber
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt/PCP-skydning
Geografisk sted: Dejlige Møn
Has thanked: 124 times
Been thanked: 178 times

Indlæg af Timber » 31. maj 2017, 17:46

Der var denne tabel inde fra MX...
Beslaglagte våben fra bandekriminelle 2012-2016:

Udvalg af beslaglagte våben:
Afkortet haglgevær 27
Automatvåben 25
Maskinpistol 3
Riffel 18
Pistol eller revolver 159
Luftvåben 16
Haglgevær 15
Pencilpistol 1
Salonvåben 2
Selvladepistol 8
Hvad menes med automatvåben i forhold til maskinpistol? Og er det 5.5mm. luftvåben vi snakker om. Og har de været brugt til noget? Og hvad er en selvladepistol?

Spørgsmålene er sgu mange.. Og der er dælme langt op til de påståede 1200 ulovlige våben, i forhold til de tal der.. Ak ja.. :wall:
M.v.h. Timber

Samfundsrevser og gammel sur mand af 1. grad.. :mob:

ReneKJ
This member is
This member is

Indlæg af ReneKJ » 31. maj 2017, 18:10

Timber skrev:Der var denne tabel inde fra MX...

Afkortet haglgevær 27
Automatvåben 25
Maskinpistol 3
Riffel 18
Luftvåben 16
Haglgevær 15
Pencilpistol 1
Salonvåben 2
Selvladepistol 8
Hvad menes med automatvåben i forhold til maskinpistol? Og er det 5.5mm. luftvåben vi snakker om. Og har de været brugt til noget? Og hvad er en selvladepistol?

Spørgsmålene er sgu mange.. Og der er dælme langt op til de påståede 1200 ulovlige våben, i forhold til de tal der.. Ak ja.. :wall:
Det stammer alt sammen herfra: http://www.ft.dk/samling/20161/almdel/r ... 721881.pdf
En forespørgsel om oprindelse af våben fra: Rune Lund (EL). Man kunne næsten tro at manden har et agenda.
Spørgsmålet var eller udmærket, men det har åbenbart ikke givet det svar han håbede på sine han nu må basere sig på sine opfattelser i stedet.

Men selv om de ikke kan fortælle om våbenene stammer fra private, så levere de til gengæld en fint tabel over hvad land våbnene er produceret i.
Hvad man så end skal bruge det til.

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Has thanked: 395 times
Been thanked: 105 times

Indlæg af LapuaMagnum » 31. maj 2017, 19:29

ReneKJ skrev:
Timber skrev:Der var denne tabel inde fra MX...

Afkortet haglgevær 27
Automatvåben 25
Maskinpistol 3
Riffel 18
Luftvåben 16
Haglgevær 15
Pencilpistol 1
Salonvåben 2
Selvladepistol 8

Det stammer alt sammen herfra: http://www.ft.dk/samling/20161/almdel/r ... 721881.pdf
En forespørgsel om oprindelse af våben fra: Rune Lund (EL). Man kunne næsten tro at manden har et agenda.
Spørgsmålet var eller udmærket, men det har åbenbart ikke givet det svar han håbede på sine han nu må basere sig på sine opfattelser i stedet.

Men selv om de ikke kan fortælle om våbenene stammer fra private, så levere de til gengæld en fint tabel over hvad land våbnene er produceret i.
Hvad man så end skal bruge det til.
Ja, spørgsmålet var rent faktisk rigtig godt og måske endda sagligt, men når han åbenbart ikke får et reelt svar, kan han jo sige at alt kommer fra private lige undtaget de våben det ikke er muligt at få på en tilladelse :smile: Jeg ville da enormt gerne personligt vide hvor de våben stammer fra. Man skal dog være komplet idiot hvis man får stjålet et våben og tænker at det er der ingen der finder ud af :wall: :wall: :wall:

Hvis nu politiet lavede en opgørelse over lovlige våben der bliver stjålet tror jeg bestemt at man har en rimelig vejledning til hvor mange våben der er blevet stjålet de næste 5 - 10 år :smile:

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Polohest
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af Polohest » 31. maj 2017, 19:42

Gad godt vide hvad en selvladepistol er - det må da være et farligt våben hvis det ligger og lader sig selv når man ikke kigger. :biggrin:
"Rigspolitiet kan herudover oplyse, at de pågældende
beslaglagte skydevåben fordeler sig således på oprindelsesland
for våbenproducenten:
Oprindelsesland Antal beslaglagte våben"

Belgien 18
Danmark 10
England 8
Italien 19
Japan 6
Jugoslavien (tidl.) 25
Kina 8
Rusland 9
Schweiz 10
Spanien 18
Sverige 8
Taiwan 10
Tjekkiet 12
Tyrkiet 20
Tyskland 59
USA 42
Østrig 11
Andre lande 19
Ukendt oprindelse 9
Er det ikke den mest ubrugelig oplysning der nogensinde er kommet fra en myndighed?
Hvad fanden har våbenproducentens oprindelsesland med noget som helst at gøre.
Det lyder som om at USA og Tyskland i særlig grad har noget at gøre med ulovlige våben i Danmark, bare fordi de har populære våbenmærker.
Skriv dog istedet hvilket slags våben der er tale om (producent og model) - men det har politiet vel ikke ekspertise til at udtale sig om. (det står jo som regel kun på siden af våbnet) :smile:
Senest rettet af Lycon 31. maj 2017, 22:22, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Citat er sat i quote tags.

ReneKJ
This member is
This member is

Indlæg af ReneKJ » 31. maj 2017, 20:02

Polohest skrev: Skriv dog istedet hvilket slags våben der er tale om (producent og model) - men det har politiet vel ikke ekspertise til at udtale sig om. (det står jo som regel kun på siden af våbnet) :smile:
Stort set alle lovlige pistoler i privat eje er vel registreret gennem SKV.
Kunne man ikke forestille sig at deres arkiver kunne give et detaljeret billede af hvor mange våben der er blevet stjålet, og hvilken type?
Selv om det er papirjournaler kunne man ansætte nogle studentermedhjælpere til at gå dem igennem og finde dem hvor våbnet er meldt stjålet.

Og så skulle politiet have et påbud om fremover at registrere de beslaglagte våben mere detaljerede, så man kan sammenholde det med de stjålne.
Selv om serienummeret er væk kan man nok regne ud at 10 stjålne .22 GSP ikke er blevet til 12 beslaglagte 9mm USP

Polohest
Bronze Member
Bronze Member

Indlæg af Polohest » 31. maj 2017, 20:13

ReneKJ skrev: Og så skulle politiet have et påbud om fremover at registrere de beslaglagte våben mere detaljerede, så man kan sammenholde det med de stjålne.
Selv om serienummeret er væk kan man nok regne ud at 10 stjålne .22 GSP ikke er blevet til 12 beslaglagte 9mm USP
I så fald ville man jo kunne finde de våben som politi og forsvar har glemt på toilettet imens de er ude og skide :giggle:
http://ekstrabladet.dk/112/betjent-lod- ... et/6561625

Eller bare i det hele taget har "forlagt"
http://www.bt.dk/danmark/politi-og-fors ... are-vaaben

Det skal lige siges, at selvfølgelig kan de også lave fejl og det skal de tilgives for, men det ville klæde dem at feje for egen dør før man klager over naboen roder.

Besvar