Ny beskatning af hobbylandbrug i sigte, øv
-
- Silver Member
- Interesser: Jagt, våben, historie
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 21 times
Ny beskatning af hobbylandbrug i sigte, øv
Så er der åbenbart ikke langt igen før livet skal tages af fremtiden for mange hobbylandbrug http://www.sagro.dk/nyhedsarkiv/ny-lov- ... dslandbrug
Senest rettet af Bygork 26. jun 2017, 23:05, rettet i alt 1 gang.
-
- Silver Member
- Interesser: Jagt, våben, historie
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 21 times
Re: Ny beskatning af hobbylandbrug i sigte, øv
Her er lidt mere om samme emne http://www.landbrugsinfo.dk/oekonomi/sk ... gslov.aspx
Senest rettet af Bygork 26. jun 2017, 23:06, rettet i alt 1 gang.
- Elbæk
- Platin Member
- Interesser: WW2/jagt/CAS/blankvåben
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 1158 times
Ukommenterede links frabedes, opdater venligst dine posts.
"Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein."
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886
-Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886
-
- Silver Member
- Interesser: jagt og natur
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 120 times
- Been thanked: 34 times
Det er jo helt vildt at de overhovedet kan komme i tanke om sådan et forslag. Det vil jo betyde fallit og fraflytning i netop de egne af landet hvor der er brug for tilflytning og udvikling.
:suicide:

-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times

Det er et sygt samfund vi er på vej imod, med hastige skridt. Alle der kan klare sig selv det mindste, skal kanøfles mest muligt, indtil de lader sig omfavne af den altoverskyggende stat, der langsomt, men sikkert, bliver en globaliseret centraladministration.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
- Marius
- Admin
- Interesser: jagt, skydning, natur
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 193 times
- Been thanked: 349 times
Det var da en sørgelig udvikling og i mine øjne den helt forkerte retning ifht landskabet og befolkningens livskvalitet.
"I prefer dangerous freedom over peaceful slavery." - Thomas Jefferson
-
- This member is
- Interesser: Våbenrelateret information
- Geografisk sted: Jylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 503 times
Hvad er den anden side af historien?
Lovændringer kan som regel spores tilbage til avisoverskrifter eller lobbyarbejde, hvad er det de vil opnå med det her?
Lovændringer kan som regel spores tilbage til avisoverskrifter eller lobbyarbejde, hvad er det de vil opnå med det her?
-
- Silver Member
- Interesser: Harmonisk træfsikkerhed
- Geografisk sted: Østdanmark
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 14 times
Hvis folk tvinges til at sælge jorden fra, så står der sandsynligvis andre klar til at købe jorden - det kunne godt være formålet med øvelsen.ReneKJ skrev:hvad er det de vil opnå med det her?
-
- UDMELDT AF NVF
- Interesser: skydning
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 1193 times
- Been thanked: 185 times
Vi skal have solceller, men når det bliver populært bliver ordningen forringet.
Vi skal have elbiler, men når det bliver populært bliver afgiften genindført.
Vi skal støtte udkantsdanmark, men når folk vitterligt flytter på landet, så bliver vilkårene forringet.
Er der nogen der kan forklare mig logikken?
Peter
Vi skal støtte udkantsdanmark, men når folk vitterligt flytter på landet, så bliver vilkårene forringet.

Peter
-
- Platin Member
- Interesser: jagt
- Has thanked: 2975 times
- Been thanked: 377 times
“Government’s view of the economy could be summed up in a few short phrases:
* If it moves, tax it.
* If it keeps moving, regulate it.
* And if it stops moving, subsidize it.”
Ronald Reagan
-
- Platin Member
Ja, og jeg kan kort skitsere det.PSindrup skrev:Vi skal have solceller, men når det bliver populært bliver ordningen forringet.
Peter
Solceller var økonomisk attraktive, pga en uretfærdig afregning af det overskydende producerede strøm. De forurener 17 x (det var tallet for et par år siden) mere end vindmøller pga produktionen af halvleder materialet og udvindingen af råstofferne. Du kan stadig købe solceller, for dine egne penge.
Elbilerne var økonomisk attraktive, pga en uretfærdig afgiftsnedsættelse. Reelt er det luksusbiler, der blev solgt billigere end tilsvarende biler. Levetidsforureningen er omtrent den samme som en moderne dieselbil, pga råstofudvindingen. Forureningsmønsteret er dog anderledes. De sælges stadig.
Folk der flytter på landet, er en helt anden sag, som skitseret ovenfor.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
-
- Silver Member
- Interesser: Jagt og pistol og langdistance
- Geografisk sted: Thy!
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 24 times
Du har nogle lidt vilde påstande. Har du nogle referencer? Jeg kan finde en analyse der siger at sol og vind har tæt på de samme leveringsomkostninger (miljømæssigt).C-X skrev:Solceller var økonomisk attraktive, pga en uretfærdig afregning af det overskydende producerede strøm. De forurener 17 x (det var tallet for et par år siden) mere end vindmøller pga produktionen af halvleder materialet og udvindingen af råstofferne.PSindrup skrev:Vi skal have solceller, men når det bliver populært bliver ordningen forringet.
Peter
http://www.renewableenergyworld.com/art ... grave.html
Igen er du ude med en ret vild påstand, uden dokumentation. 3 minutter på google giver en analyse der viser at elbiler belaster miljøet under halvt så meget som en benzinbil.C-X skrev: Elbilerne var økonomisk attraktive, pga en uretfærdig afgiftsnedsættelse. Reelt er det luksusbiler, der blev solgt billigere end tilsvarende biler. Levetidsforureningen er omtrent den samme som en moderne dieselbil, pga råstofudvindingen. Forureningsmønsteret er dog anderledes. De sælges stadig.
http://www.ucsusa.org/sites/default/fil ... report.pdf
Elbiler er en oplagt mulighed for at omlægge en af vores største energislugere fra fossilebrændstoffer til vedvarende energi. At BMW, Mercedes og VAG ikke syntes det var sjovt at se deres marked blive spist synes jeg sådan set bare er synd for dem. Desværre havde de held til at overtale folkene med magt til at genindføre afgifter på elbiler.
Slut på offtopic!
Angående den potentielle nye ejendomsbeskatning af fritidslandbrug, så rammer det lige ned i nogle meget konkrete drømme jeg og min kæreste har for vores familie. Vi går og planlægger en migrering til udkantsdanmark, med det formål at få noget jord til at have dyr og træer på. Det vil på ingen måde være et fuldtidslandbrug og hvis vi skal smide 2-3.000 kr i måneden i grundskyld, så dør den drøm helt sikkert.
Så kan vi jo blive boende i byen som alle de andre, fuck det at have drømme om jord under neglene.
-
- Platin Member
Vedr. solceller, så er det, som nævnt, lidt ældre tal; https://ing.dk/artikel/opraab-fra-forsk ... orm-163956
Bemærk, dette er kun CO2 - forureningen i vand og jord er langt værre.
Vedr. bilerne, så skrev jeg intet om benzinbiler, jeg skrev om moderne dieselbiler, der jo trods alt går noget længere på literen. Vi snakker levetidsforurening, det er inkl. råstofudvinding og bortskaffelse. Litium skal også udvindes.
Elektriciteten frem til bilernes batterier kommer heller ikke af sig selv og er bestemt ikke "grøn".
Har du et argument imod, at Tesla bilerne ikke er luksusbiler og at de ikke også slider på vores fælles vejnet og fylder på parkeringspladserne? Deres største force må være, at de ikke udleder partikler i byerne.
Vedvarende energi er et falsum. Der er ingen solceller eller vindmøller der lever særligt længe. Den forventede levetid er maksimalt 20-25 år i branchen, med service og udskiftninger af væsentlige dele undervejs. Derimod kan det være vejen dertil...
Jep, jeg ser også mine drømme og planer om et sted med jord til, blive trynet nu.
Bemærk, dette er kun CO2 - forureningen i vand og jord er langt værre.
Vedr. bilerne, så skrev jeg intet om benzinbiler, jeg skrev om moderne dieselbiler, der jo trods alt går noget længere på literen. Vi snakker levetidsforurening, det er inkl. råstofudvinding og bortskaffelse. Litium skal også udvindes.
Elektriciteten frem til bilernes batterier kommer heller ikke af sig selv og er bestemt ikke "grøn".
Har du et argument imod, at Tesla bilerne ikke er luksusbiler og at de ikke også slider på vores fælles vejnet og fylder på parkeringspladserne? Deres største force må være, at de ikke udleder partikler i byerne.
Vedvarende energi er et falsum. Der er ingen solceller eller vindmøller der lever særligt længe. Den forventede levetid er maksimalt 20-25 år i branchen, med service og udskiftninger af væsentlige dele undervejs. Derimod kan det være vejen dertil...
Jep, jeg ser også mine drømme og planer om et sted med jord til, blive trynet nu.
- Wildlife
- This member is
- Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
- Has thanked: 189 times
- Been thanked: 163 times
- Kontakt:
Vi har også kigget nervøst til de kommende regler, der forøvrigt er vedtaget.. Men så længe jorden vurderes passende lavet betyder det ikke nødvendigvis at det går helt amok.
Men jeg vil da godt nok være ked af det hvis jeg skal give så meget i grundskyld den dag vi finder den rette landejendom og bytter parcelhuset ud med et liv længere ude på landet.
Vi har netop kigget efter ejendomme over de 5,5 hektar for at komme indenfor de rette skatteregler, men det ser så ud til at være ligemeget..
Men det må fremtiden jo vise, men det vil godt nok være synd hvis det er slut med muligheden for at flytte på landet med mere end en parcelhushave omkring...
Men jeg vil da godt nok være ked af det hvis jeg skal give så meget i grundskyld den dag vi finder den rette landejendom og bytter parcelhuset ud med et liv længere ude på landet.
Vi har netop kigget efter ejendomme over de 5,5 hektar for at komme indenfor de rette skatteregler, men det ser så ud til at være ligemeget..
Men det må fremtiden jo vise, men det vil godt nok være synd hvis det er slut med muligheden for at flytte på landet med mere end en parcelhushave omkring...
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."
-
- This member is
- Interesser: Våbenrelateret information
- Geografisk sted: Jylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 503 times
Men jeg forstår stadigt ikke hvem det er de vil have skovlen under med denne lovændring?
Er det rigmænd der køber et lille gods på landet? Er de hobbylandmændene der sidder på jord som industribønderne vil have? Der må da ligge et eller andet bag?
Det bliver ikke mindre mærkeligt af at det tilsyneladende er et bredt forlig.
Er det rigmænd der køber et lille gods på landet? Er de hobbylandmændene der sidder på jord som industribønderne vil have? Der må da ligge et eller andet bag?
Det bliver ikke mindre mærkeligt af at det tilsyneladende er et bredt forlig.
- Senserazer
- Platin Member
- Interesser: Knive, skydevåben,
- Geografisk sted: Vejle
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 171 times
Jeg undrer mig også over hvad der faktisk ligger bag 

Sendt fra min bjergtinde via signalbål.
- Wildlife
- This member is
- Kontakt:
Et ønske om en misundelsesafgift på liebhaveri og andre der ønsker at bo ude i naturen med plads omkring sig så vidt jeg kan se.Senserazer skrev:Jeg undrer mig også over hvad der faktisk ligger bag
Det træder dog først i kraft for ejendomme handlet efter en given dato i 2019 så vidt jeg kan se, så hvis man vil leve under de gamle regler skal man vist skynde sig at finde en ejendom over 5,5 hektar

- Senserazer
- Platin Member
Men hvordan pokker har man fået Venstre, LA og Konservative med på den? Hvis det er et bredt forlig?Wildlife skrev:Et ønske om en misundelsesafgift på liebhaveri og andre der ønsker at bo ude i naturen med plads omkring sig så vidt jeg kan se.Senserazer skrev:Jeg undrer mig også over hvad der faktisk ligger bag
Det træder dog først i kraft for ejendomme handlet efter en given dato i 2019 så vidt jeg kan se, så hvis man vil leve under de gamle regler skal man vist skynde sig at finde en ejendom over 5,5 hektar
- Ole Enkeltskud
- Bronze Member
- Interesser: Våben + Stingermissiler
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Er der nogen der ved, hvornår dette lovforslag bliver fremsat ?
Jeg tænker at det skal både 1. og 2 behandles
og derefter skal der vel en afstemning til,
hvad ved i på NVF ?
Wildlife, hvor finder du den dato henne ?
Jeg tænker at det skal både 1. og 2 behandles
og derefter skal der vel en afstemning til,
hvad ved i på NVF ?
Wildlife, hvor finder du den dato henne ?
Her skulle gerne stå noget irrelevant på engelsk,
for at illudere at jeg både er intelligent og berejst.
Dem med de smalleste skuldre,
er samtidig dem med de
dybeste lommer.
er samtidig dem med de
dybeste lommer.
- Senserazer
- Platin Member
Lyder desværre som om de er vedtaget i nattens mulm og mørkeWildlife skrev: (...) der forøvrigt er vedtaget.. (...)

- Wildlife
- This member is
- Kontakt:
Så vidt jeg kan lure er det denne: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0 ... ?id=191817Senserazer skrev:Lyder desværre som om de er vedtaget i nattens mulm og mørkeWildlife skrev: (...) der forøvrigt er vedtaget.. (...)
Det kræver at man holder tungen lige i munden at læse den med alle de referencer...
- Ole Enkeltskud
- Bronze Member
- Interesser: Våben + Stingermissiler
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
mange tak
Her skulle gerne stå noget irrelevant på engelsk,
er samtidig dem med de
dybeste lommer.
er samtidig dem med de
dybeste lommer.
- Marius
- Admin
- Interesser: jagt, skydning, natur
- Has thanked: 193 times
- Been thanked: 349 times
Ja, så døde drømmen om et hus på landet. Så må man jo kigge udenlands.
Mere generelt kan man frygte at det bliver en katastrofe ifht de levesteder for dyr der i dag findes på disse ikke-kommercielt opdyrkede arealer.
Mere generelt kan man frygte at det bliver en katastrofe ifht de levesteder for dyr der i dag findes på disse ikke-kommercielt opdyrkede arealer.
"I prefer dangerous freedom over peaceful slavery." - Thomas Jefferson
- Refraktorius
- Admin
- Interesser: Skydning, dimser og alu-bats
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 428 times
Hvis jeg skulle tage foliehatten på, så kunne jeg godt se både motiv og en alliance mellem Lunde Larsen og de storbønder som betaler ham...
"Det tager kun 2 minutter at læse opslagene øverst i et forum."
- Wildlife
- This member is
- Kontakt:
Vi kan heller ikke gennemskue hvorfor der er ændret, men alt efter vurdering er det måske ikke så kritisk når alt kommer til alt.Marius skrev:Ja, så døde drømmen om et hus på landet. Så må man jo kigge udenlands.
Hvis 5 hektar er 1 mio værd er grundskylden omkring 25-28.000 om året.. Det er mange penge, men ikke helt håbløst