Da jeg har solgt en riffel og lyddæmper skal der der jo laves tilladelse til begge dele, men er det samme tilladelse der skal udfyldes?
Køber skriver til mig at der skal skrives total længde og pibe længde på de formular han kan finde i det nye system?
Hjælp til tilladelse til lyddæmper!!
- The Mad Viking
- This member is
- Interesser: Skydning og mekanik
- Geografisk sted: Nordøstfyn
- Has thanked: 430 times
- Been thanked: 136 times
Re: Hjælp til tilladelse til lyddæmper!!
Jeg har lige ansøgt om .17 HMR og en lyddæmper for et par dage siden.
Efter mit bedste vidende er det den samme tilladelse, dæmpertilladelsen er gratis. (Du vælger en 420krs. tilladelse, men du skal ikke betale)
Ved de felter som ikke kan udfyldes, skriver du "Ikke Relevant" eller f.eks. "Intet serienummer", hvis der ikke er noget nummer.
Der er en dropdown-menu, hvor du vælger "lyddæmper", og så slutter ansøgningen ikke af med den sædvanlige dankortopkrævning.
Jeg har selvfølgelig ikke fået tilladelsen endnu, men det hele så ud som det plejer, så jeg tænker at det er rigtigt.
Efter mit bedste vidende er det den samme tilladelse, dæmpertilladelsen er gratis. (Du vælger en 420krs. tilladelse, men du skal ikke betale)
Ved de felter som ikke kan udfyldes, skriver du "Ikke Relevant" eller f.eks. "Intet serienummer", hvis der ikke er noget nummer.
Der er en dropdown-menu, hvor du vælger "lyddæmper", og så slutter ansøgningen ikke af med den sædvanlige dankortopkrævning.
Jeg har selvfølgelig ikke fået tilladelsen endnu, men det hele så ud som det plejer, så jeg tænker at det er rigtigt.

Studies suggest that 9 out of 10 men prefer curvy women.
The 10th man usually prefers the other 9...
The 10th man usually prefers the other 9...
-
- Platin Member
- Interesser: jagt
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 2995 times
- Been thanked: 377 times
Re: Hjælp til tilladelse til lyddæmper!!
Jeg har for et lille år siden gjort det samme som Mad Viking og det endte med at der kom en tilladelse med posten.The Mad Viking skrev:Jeg har lige ansøgt om .17 HMR og en lyddæmper for et par dage siden.
Det er ulogisk og virker som et sløset sammensat system, men det er åbenbart sådan de vil have vi skal gøre.