Politiet overholder ikke reglerne om overvågning og registrering

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Brugeravatar
Wildlife
This member is
This member is
Interesser: Sejlads, Jagt & Fiskeri
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 189 times
Been thanked: 163 times
Kontakt:

Politiet overholder ikke reglerne om overvågning og registrering

Indlæg af Wildlife » 25. jul 2017, 09:21

Jeg var, ligesom andre, lettere it-politiske folk ret mistænksomme over indførelsen af de automatiske nummerpladescannere og især den manglende mulighed for aktindsigt i data.

Nu viser det sig så at politiet gemmer data i 30 gange så lang tid som tilladt i forhold til "no hits" om uskyldige, ikke mistænkte biler..

https://www.avisen.dk/top-politiet-erke ... 54628.aspx

og S og DF vil lagre data meget længere tid... http://jyllands-posten.dk/indland/polit ... er-laenge/

:cry: :puke:

... meanwhile in Sweden.. http://thehackernews.com/2017/07/sweden ... reach.html

Jeg er spændt på hvornår vi ser en skandale af samme omfang, med alle de data staten oparbejder og formenteligt ikke passer synderligt godt på, hvis vi tænker tilbage på hvad de ellers har lagt ud offentligt.
"Never underestimate the power of stupid people in large groups."

ReneKJ
This member is
This member is
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 141 times
Been thanked: 503 times

Re: Politiet overholder ikke reglerne om overvågning og registrering

Indlæg af ReneKJ » 25. jul 2017, 09:29

Vi kan også lige tage denne her med:
http://www.bt.dk/politik/brugen-af-numm ... es-markant

Det er et område hvor jeg ikke har tillid til politiet.
Igen og igen ser vi at nye muligheder for overvågning og kontrol ender med at blive brugt til helt andre ting end hvad der oprindeligt var meningen.

Det starter med terror som argument, og pludselig bruges det til at kontrollere køretidsregler.

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt, IPSC langspyt
Has thanked: 395 times
Been thanked: 105 times

Indlæg af LapuaMagnum » 25. jul 2017, 09:32

Wildlife skrev:Jeg var, ligesom andre, lettere it-politiske folk ret mistænksomme over indførelsen af de automatiske nummerpladescannere og især den manglende mulighed for aktindsigt i data.

Nu viser det sig så at politiet gemmer data i 30 gange så lang tid som tilladt i forhold til "no hits" om uskyldige, ikke mistænkte biler..

https://www.avisen.dk/top-politiet-erke ... 54628.aspx

og S og DF vil lagre data meget længere tid... http://jyllands-posten.dk/indland/polit ... er-laenge/

:cry: :puke:

... meanwhile in Sweden.. http://thehackernews.com/2017/07/sweden ... reach.html

Jeg er spændt på hvornår vi ser en skandale af samme omfang, med alle de data staten oparbejder og formenteligt ikke passer synderligt godt på, hvis vi tænker tilbage på hvad de ellers har lagt ud offentligt.
Så vare det sgu nok ikke længe inden jeg bliver anholdt for mistanke om at være i Danmark i mere end 180 dage på et år og sammenhængende 60 dage :rolf: :rolf:

Jeg holder nøje regnskab med hvor længe jeg er og bruger telefonen og mit kreditkort som dokumentation, men det hjælper nok ikke hvis de har set sig sure på folk, så ligger bevisbyrden pludselig på personen der er mistænkt..

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Brugeravatar
Wildlife
This member is
This member is
Kontakt:

Indlæg af Wildlife » 25. jul 2017, 09:38

ReneKJ skrev: Det starter med terror som argument, og pludselig bruges det til at kontrollere køretidsregler.
Jeg vil tro at vi indenfor et par år ser systemet skrive hastighedsbøder ud automatisk.

Jeg kører f.eks. ofte på strækningen Aarhus - Kolding og vil da blive scannet ved Aarhus S og ved Skærup, der kan den nemt regne en gennemsnitsfart ud og sende mig en hilsen hvis jeg har kørt for stærkt i gennemsnit.

Det er heldigvis et tænkt eksempel, der er så træls trafik på den første del af strækningen, og vejarbejde de næste 2,5 år at det naturligvis er praktisk umuligt at opnå en for høj gennemsnitsfart på strækningen... :wall: :wall: :wall:

ReneKJ
This member is
This member is

Indlæg af ReneKJ » 25. jul 2017, 09:40

LapuaMagnum skrev: Så vare det sgu nok ikke længe inden jeg bliver anholdt for mistanke om at være i Danmark i mere end 180 dage på et år og sammenhængende 60 dage :rolf: :rolf:

Jeg holder nøje regnskab med hvor længe jeg er og bruger telefonen og mit kreditkort som dokumentation, men det hjælper nok ikke hvis de har set sig sure på folk, så ligger bevisbyrden pludselig på personen der er mistænkt..

mvh
Det skal du ikke grine af, det er netop den type overvågning de er ved at åbne op for.
Udlændingekontrol, køretidsregler osv.

Og held og lykke med at argumentere mod en computer der siger noget andet end dine kvitteringer, for alle ved jo at IT er ufejlbarligt.

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member

Indlæg af LapuaMagnum » 25. jul 2017, 09:43

Wildlife skrev:
Det er heldigvis et tænkt eksempel, der er så træls trafik på den første del af strækningen, og vejarbejde de næste 2,5 år at det naturligvis er praktisk umuligt at opnå en for høj gennemsnitsfart på strækningen... :wall: :wall: :wall:
Ikke hvis man ligeledes sætter hastighedsbegrænsningen ned til 50 pga. vejarbejde. Og selv om folkene er gået hjem er det stadig 50. Man burde jo bruge noget af deres teknik til at få lettet trafikken i stedet for at overvåge lovlydige borgere. Der er en kæmpemæssig fordel i at de gør som de gør, hvis de så bare kun tog de nummerplader der tilhører bandemedlemmer og kriminelle, men det gør de jo givetvis ikke, og kan ikke håndtere..

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member

Indlæg af LapuaMagnum » 25. jul 2017, 09:45

ReneKJ skrev:
LapuaMagnum skrev: Så vare det sgu nok ikke længe inden jeg bliver anholdt for mistanke om at være i Danmark i mere end 180 dage på et år og sammenhængende 60 dage :rolf: :rolf:

mvh
Det skal du ikke grine af, det er netop den type overvågning de er ved at åbne op for.
Udlændingekontrol, køretidsregler osv.

Og held og lykke med at argumentere mod en computer der siger noget andet end dine kvitteringer, for alle ved jo at IT er ufejlbarligt.
Derfor kan det godt betale sig at købe en billig bil i Danmark som udenlandskdansker, og lade den stå i forældres eller andres navne. Det er jo ikke ulovligt endnu :smile:

mvh

BasicReality
Silver Member
Silver Member
Interesser: Sortkrudt
Geografisk sted: DjævleØen
Has thanked: 61 times
Been thanked: 34 times

Indlæg af BasicReality » 25. jul 2017, 10:10

Hvis folk har rent mel i posen så har de vel ikke noget at skjule vel? :wall:

Så det her lort komme på flere kilometers afstand, staten kan slet ikke administrere den her slags magt, det er igen tydeligt for enhver med åbne øjne.

ReneKJ
This member is
This member is

Indlæg af ReneKJ » 25. jul 2017, 10:18

Wildlife skrev:
ReneKJ skrev: Det starter med terror som argument, og pludselig bruges det til at kontrollere køretidsregler.
Jeg vil tro at vi indenfor et par år ser systemet skrive hastighedsbøder ud automatisk.

Jeg kører f.eks. ofte på strækningen Aarhus - Kolding og vil da blive scannet ved Aarhus S og ved Skærup, der kan den nemt regne en gennemsnitsfart ud og sende mig en hilse[*]n hvis jeg har kørt for stærkt i gennemsnit.

Det lyder måske mærkeligt, men jeg syntes at der skal være plads til lovovertrædelser.
Et samfund hvor alt bliver rapporteret så snart du træder over stregen er en forfærdelig ide. Elektronisk stikkeri i en grad der ville gøre det gamle Østtyskland grøn af misundelse.

Det er ikke fordi jeg render og bryder loven i vildskab, men jeg syntes faktisk det fungere ok som nu hvor stikprøver fanger dem der bryder mindre love hyppigt, og efterforskning håndtere de sager der er alvorlige nok til at berettige at poltiet bruger timer på det.
Der skal være lidt albuerum, man skal ikke lægge befolkningen i spændetrøje.

Og helt generelt mht. registrering, så virker det på mig som om de fleste folk der ikke arbejder med IT har svært ved at fatte hvad man egentligt kan med "Big Data".
Allerede nu er det kun loven der forhindre at praktisk taget alt hvad du foretager dig kan blive til en stor ufrivillig dagbog som det offentlige kan læse.
  • Blodbanken har dit fingeraftryk
  • Biblioteket ved hvad du læser
  • Politiet ved (snart)hvor du har kørt
  • Dit mobilselskab ved hvor du har været og hvem du har talt med.
  • Rejsekortet ved hvor du har kørt med offentlige transportmidler
  • Nets ved hvor du har handlet ind
  • Butikker hvor du bruger medlemskort ved hvad du har købt.
  • Pakkeposten ved hvor du får varer fra.
  • Din internetudbyder ved hvilke hjemmesider du besøger
  • Facebook, NVF og lignede kender din IP-adresse
  • Regionenerne har din komplette sygehistorie.
  • Netflix ved hvilke film du ser.
Det eneste det gør at vi har noget der bare minder om privatliv er at det er strengt forbudt at samle alle disse oplysninger eet sted.
Men der er mange der gerne så den forhindring fjernet.
Det starter selvfølgelig med "Terror", men så er der lige pludseligt tusinde andre smarte ting man kan bruge det til.

For ikke at glemme at der er mange politikere der ser folks privatdata som en mulig indtægtskilde for staten. Flere private firmaer vil betale godt for den slags.

Brugeravatar
Marius
Moderator
Moderator
Interesser: jagt, skydning, natur
Geografisk sted: København
Has thanked: 193 times
Been thanked: 349 times

Indlæg af Marius » 25. jul 2017, 10:37

ReneKJ skrev:...
Og helt generelt mht. registrering, så virker det på mig som om de fleste folk der ikke arbejder med IT har svært ved at fatte hvad man egentligt kan med "Big Data".
Allerede nu er det kun loven der forhindre at praktisk taget alt hvad du foretager dig kan blive til en stor ufrivillig dagbog som det offentlige kan læse.
...
For ikke at glemme at der er mange politikere der ser folks privatdata som en mulig indtægtskilde for staten. Flere private firmaer vil betale godt for den slags.
Enig.

Nogle lande vil endda lovgive for at forhindre privatliv ved at forbyde kryptering - fx. England og Australien er langt med sådanne planer. Hvilket for blot et par generationer siden ville have svaret til ,at det var forbudt at bruge konvolut til at 'skjule indholdet' af sine breve.
"I prefer dangerous freedom over peaceful slavery." - Thomas Jefferson

BasicReality
Silver Member
Silver Member
Interesser: Sortkrudt
Geografisk sted: DjævleØen
Has thanked: 61 times
Been thanked: 34 times

Indlæg af BasicReality » 25. jul 2017, 10:39

Marius skrev: Nogle lande vil endda lovgive for at forhindre privatliv ved at forbyde kryptering - fx. England og Australien er langt med sådanne planer. Hvilket for blot et par generationer siden ville have svaret til ,at det var forbudt at bruge konvolut til at 'skjule indholdet' af sine breve.
Jeg får det fysisk dårligt ved den tanke :puke:

Var det ikke også Trine Bramsen fra S der ville forbyde TOR og den slags?

Brugeravatar
Robse
Platin Member
Platin Member
Interesser: Skydevåben: Krudt & Luft
Has thanked: 168 times
Been thanked: 126 times

Indlæg af Robse » 25. jul 2017, 10:54

ReneKJ skrev:t]
[*]Blodbanken har dit fingeraftryk
[*]Biblioteket ved hvad du læser
[*]Politiet ved (snart)hvor du har kørt
[*]Dit mobilselskab ved hvor du har været og hvem du har talt med.
[*]Rejsekortet ved hvor du har kørt med offentlige transportmidler
[*]Nets ved hvor du har handlet ind
[*]Butikker hvor du bruger medlemskort ved hvad du har købt.
[*]Pakkeposten ved hvor du får varer fra.
[*]Din internetudbyder ved hvilke hjemmesider du besøger
[*]Facebook, NVF og lignede kender din IP-adresse
[*]Regionenerne har din komplette sygehistorie.
[*]Netflix ved hvilke film du ser.[/list]
Det eneste det gør at vi har noget der bare minder om privatliv er at det er strengt forbudt at samle alle disse oplysninger eet sted.
Det starter selvfølgelig med "Terror", men så er der lige pludseligt tusinde andre smarte ting man kan bruge det til.

+ ALT* det som folk frivilligt blotlægger for google & Co.
... mod til gengæld at få en "bedre brugeroplevelse" og "bedre tilpassede reklamer".... :puke:

* Dit navn, fødselsdag, adresse, telefonnummer, email,
skostørrelse, foretrukne farve, tøj, sko briller, shampoo..
fritidsinteresser, hobby, filmvalg, musik, øl vin mad smag,
politisk og religion, arbejde...
Din kone kæreste børn, billeder af alle, også dit hus, hund kat
(hvad disse spiser af foder... ) bil. båd cykel, motorcykel, Din
forhenværende kæreste, hendes børn og fraskilte mand, hans
uheldige venner og indsatte... + + + + + + + + + + + ........
skal der tegnes en profil af dig er de Asociale medier det
allerbedste sted at starte. Der er frit valg på alle hylder!
You will be hollow. We shall squeeze you empty, and then we shall fill you with ourselves.
― George Orwell, 1984

Brugeravatar
Marius
Moderator
Moderator
Interesser: jagt, skydning, natur
Geografisk sted: København
Has thanked: 193 times
Been thanked: 349 times

Indlæg af Marius » 25. jul 2017, 11:16

BasicReality skrev: Var det ikke også Trine Bramsen fra S der ville forbyde TOR og den slags?
Hun er i hvertfald en meget sandsynlig kandidat, hendes uvidenhed er direkte synlig på billeder.
Og du havde ganske ret:
https://www.version2.dk/artikel/trine-b ... -tor-54951
"I prefer dangerous freedom over peaceful slavery." - Thomas Jefferson

Brugeravatar
DeVille
Gold Member
Gold Member
Interesser: Jagt, skydning og ældre våben
Geografisk sted: Frankrig
Has thanked: 4 times
Been thanked: 11 times

Indlæg af DeVille » 25. jul 2017, 11:25

Med udsigt til at blive en del af det gode selskab. :taser:
version2 skrev: Den konservative Tom Behnke siger til Politiken, at han er lydhør, hvis politiet beder om flere redskaber. Samme melding kommer fra socialdemokraternes retsordfører Trine Bramsen, der om nødvendigt vil se på muligheden for at blokere adgangen til TOR-netværket. Hvis det kommer på tale, vil Danmark komme på linje med lande som Iran, Rusland og Kina, der enten allerede har spærret eller er i gang med blokere adgangen til TOR.

ReneKJ
This member is
This member is

Indlæg af ReneKJ » 25. jul 2017, 11:40

Trine Bramsen. Æv.
Jeg håber at de eneste synlige spor hun efterlader sig er at vi IT-folk sørger for altid at have et lager af hvide sokker.
Men jeg frygter at hun er ret typisk for de politikere vi har i dagens danmark.

https://www.version2.dk/blog/opraab-til ... det-254054
Men jeg kan ikke lade være med at tænke, hvor ærgerligt det er, at så mange singlekvinder – herunder flere af mine veninder - leder efter en potentiel og engageret partner. Dette når han måske sidder derhjemme iført tennissokker og en t-shirt med en sjov joke om Microsoft eller teksten ”I know HTML”. Kunne man bare en lørdag aften forestille sig, at de it-nørder, der normalt sidder hjemme foran skærmen eller spiller World Of Warcraft med vennerne, smed tennissokkerne og kom ud. At der blev indkøbt en ny t-shirt, håret blev redt og nørdsproget nedtonet lidt.
Jeg glæder mig til at se jer– og det gør mine single-veninder med hang til kloge og passionerede mænd også.

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member

Indlæg af LapuaMagnum » 25. jul 2017, 11:49

ReneKJ skrev:Trine Bramsen. Æv.
Jeg håber at de eneste synlige spor hun efterlader sig er at vi IT-folk sørger for altid at have et lager af hvide sokker.

Men jeg kan ikke lade være med at tænke, hvor ærgerligt det er, at så mange singlekvinder – herunder flere af mine veninder - leder efter en potentiel og engageret partner. Dette når han måske sidder derhjemme iført tennissokker og en t-shirt med en sjov joke om Microsoft eller teksten ”I know HTML”. Kunne man bare en lørdag aften forestille sig, at de it-nørder, der normalt sidder hjemme foran skærmen eller spiller World Of Warcraft med vennerne, smed tennissokkerne og kom ud. At der blev indkøbt en ny t-shirt, håret blev redt og nørdsproget nedtonet lidt.
Jeg glæder mig til at se jer– og det gør mine single-veninder med hang til kloge og passionerede mænd også.
Man kan vel sige i ordets bogstaveligste forstand at der sidder psykopater i folketinget.

Kriterierne for Dyssocial personlighedsforstyrrelse ifølge ICD-10 er mindst tre af disse:

Udvise grov ligegyldighed overfor andres følelser
Mangle ansvarsfølelse og respekt for sociale normer eller forpligtelser
Mangle evner til at fastholde forbindelser med andre mennesker
Have svært ved at tolerere frustrationer og have en lav aggressionstærskel
Være ude af stand til at føle skyld eller til at lære af erfaringer eller straf
Have tendens til at komme med bortforklaringer og til at være udadprojicerende, dvs. til at give andre skylden for sine egne negative sider
Psykopater mangler empati, og dermed medfølelse med sine medmennesker.

mvh

Brugeravatar
Robse
Platin Member
Platin Member
Interesser: Skydevåben: Krudt & Luft
Has thanked: 168 times
Been thanked: 126 times

Indlæg af Robse » 25. jul 2017, 11:55

LapuaMagnum skrev: Kriterierne for Dyssocial personlighedsforstyrrelse ifølge ICD-10 er mindst tre af disse:

Have tendens til at komme med bortforklaringer og til at være udadprojicerende, dvs. til at give andre skylden for sine egne negative sider

mvh
Der mangler:
Løgn og manipulation

:biggrin:
You will be hollow. We shall squeeze you empty, and then we shall fill you with ourselves.
― George Orwell, 1984

Brugeravatar
Taxen
Silver Member
Silver Member
Interesser: Gamle Luftgevære og Gravhunde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Indlæg af Taxen » 25. jul 2017, 12:30

Alt det der er hverdag i Lastbilerne og har været det i mange år. Der kan vi blive straffet for at ha kørt et kvarter for længe. For et år siden. da alle data om kørsel skal gemmes i et år. Og 28 dage tilbage ved en hver kontrol på vejen. Det klare en masse af udlændingene ved snyd og bedrag, med kontrolapperater osv. Det giver så en bøde ved opdagelse. for dem. Vi andre får en tur bag tremmer hvis vi forsøger med de kunster. Eller bøder i størrelsen farvel til hus og hjem ved lidt mindre overtrædelser. Resultat ikke ret mange unge gider arbejde i transport branchen. Gennemsnits alder for en Chauffør er nok et sted omkring 52 år eller mere. For eget vedkommede heder det Efterløn til september har ikke lyst til at køre mere efter 43 år.
Taxen

Martensit
Gold Member
Gold Member
Interesser: blankvåben/luftvåben
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 23 times
Been thanked: 28 times

Indlæg af Martensit » 25. jul 2017, 13:36

LapuaMagnum skrev:
ReneKJ skrev:Trine Bramsen. Æv.

Man kan vel sige i ordets bogstaveligste forstand at der sidder psykopater i folketinget.

Kriterierne for Dyssocial personlighedsforstyrrelse ifølge ICD-10 er mindst tre af disse:

mvh
Jeg tror du tager fejl her...
Vi skal i stedet ned og grave i de adfærdsforstyrrelser der skyldes social påvirkning og problemer relateret til det sociale miljø. Det er for nemt at sige, at de ikke kan gøre for det, fordi de er syge. Det er en syg kultur, og de bliver suget ind i den.
Hvis éns medmennesker udelukkende er politkere forstår jeg så udmærket politikernes mistro til den enkelte borgers problemer og pålidelighed, de ville i samme situation have gjort som de gør når de er i tjeneste: Lyve så vandet driver. Det gør man nemlig i deres sociale kredse.

Hvad angår hendes ønske om at veluddannede passionerede mænd skal tale til hende så hun og hendes veninder kan forstå det, tjah, der kan man vel bare sige, at hvis ikke de forstår hvad der bliver sagt, så skulle de måske prøve at læse en bog i sofaen, frem for kulørte blade hos frisøren.

Hvad angår numerpladescanneren, så synes jeg det er et fabelagtigt redskab, især til at fange de rigtige syndere: Dem der kører uden forsikring eller ikke har betalt afgift, eller har "lånt" nummerpladerne. Men at kontrollere hvor jeg kører og gemme data, uden på forhånd at have markeret min nummerplade i systemet som interessant pga XYZ synes jeg er ulækkert. De kan sætte dem på patruljevognene og så sætte dem til at sige til når de passerer en efterlyst plade, og så skal de for øvrigt ikke gemme andet end det.

Brugeravatar
LapuaMagnum
Platin Member
Platin Member

Indlæg af LapuaMagnum » 25. jul 2017, 13:50

Du må endelig ikke misforstå mig. Tro mig de ved godt hvad de selv siger og de kender også konsekvensen af det, så jeg gør dem ikke syge på den syge måde.

Jeg er ret enig i at det er et genialt værktøj, hvis det kun bliver brugt som værende at kunne finde folk der forbryder sig imod loven.

mvh

Herbert
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: film
Geografisk sted: jylland
Has thanked: 43 times
Been thanked: 73 times

Indlæg af Herbert » 25. jul 2017, 14:26

Det er ikke første gang politiet vælger at se stort på reglerne angående registrering.
For et par år siden kom det frem at de opbevarer fingeraftryk af sigtede, men ikke dømte personer længere end de 10 år reglerne foreskriver.

ReneKJ
This member is
This member is

Indlæg af ReneKJ » 25. jul 2017, 14:31

Hvis vi uddeler diagnoser så ville jeg smide "Narcissist" efter Bramsen.

Hun mener at de kejtede, usoignerede nørder går og drømmer efter at opnå en af hendes cafe-veninder med de rigtige meninger og den korrekte modetaske.
De eneste nørderne skal gøre er at lade Trine & Co bestemme hvad de siger og hvordan de klæder sig.
Og de skriver hun så en artikel om i de såkaldte nørders eget fagblad.

Så lever man godt nok i sin egen verden.

Og er det ikke et træk vi kan genkende i mange politikere? Overdreven tiltro til egen kompetence inden for et område, selv om man aldrig har beskæftiget sig med det før man fik posten.

Brugeravatar
Wildlife
This member is
This member is
Kontakt:

Indlæg af Wildlife » 25. jul 2017, 15:10

ReneKJ skrev: Det eneste det gør at vi har noget der bare minder om privatliv er at det er strengt forbudt at samle alle disse oplysninger eet sted.

Altså, politiet er netop ved at indføre nyt system der skal samkøre, jeg tror det var, 13 forskellige databaser i et samlet system...

Velkommen til virkeligheden.

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 331 times
Been thanked: 951 times
Kontakt:

Indlæg af Fast Fumble » 26. jul 2017, 21:55

Wildlife skrev:
ReneKJ skrev: Det eneste det gør at vi har noget der bare minder om privatliv er at det er strengt forbudt at samle alle disse oplysninger eet sted.

Altså, politiet er netop ved at indføre nyt system der skal samkøre, jeg tror det var, 13 forskellige databaser i et samlet system...

Velkommen til virkeligheden.
Og stort set alle disse data ligger på web-enablede services som kan hackes (hvis man da ikke bare kan købe adgang, det kan man nemlig på ret meget). Forsikringsselskaberne er blandt de meget gode kunder i big-data butikken. De bruger data om klimaforandringer, indbrudshyppighed, nedbørsmængder og meget andet, til at beregne præcis risiko for husstande, når der skal tegnes forsikringer.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Tonnytot
Gold Member
Gold Member
Interesser: Våben
Geografisk sted: Midtjylland
Has thanked: 111 times
Been thanked: 59 times

Indlæg af Tonnytot » 27. jul 2017, 00:14

Det er ikke første gang, at Rigspolitiet er ligeglade med loven.

Så kan jeg vel også være lidt ligeglad, der hvor det tjener mig bedst og "virker mest fornuftigt for mig", alt mens jeg håber på at reglerne med tiden bliver tilpasset min opførsel...? For det er jo i en god mening.
Frihed frem for alt

Besvar