Må tyske Deaktiverede våben sælges i Danmark?
- Christian
- Silver Member
- Interesser: Bajonetter, Kampknive, Værktøj
- Geografisk sted: Grindsted
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 3 times
Må tyske Deaktiverede våben sælges i Danmark?
Jeg snakkede med en tysk våbenhandler, og han sagde, at hans deaktiverede våben er EU godkendt, og må sælges i hele EU. Gælder det også i Danmark?
Venlig hilsen
Venlig hilsen
Senest rettet af Refraktorius 7. aug 2017, 20:26, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Overskrift suppleret med den fremragende oplysning fra indlægget. Læs gerne opslaget i Small Talk.
Begrundelse: Overskrift suppleret med den fremragende oplysning fra indlægget. Læs gerne opslaget i Small Talk.
Samlere er lykkeligere mennesker, jeg samler på rigtig mange ting, så jeg er meget lykkelig.
- Agamemnon
- Moderator
- Interesser: Skydning genladning Etymologi
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 472 times
- Been thanked: 1072 times
Re: Deaktiverede våben
Kun hvis de er gennemskåret på langs.Christian skrev:Jeg snakkede med en tysk våbenhandler, og han sagde, at hans deaktiverede våben er EU godkendt, og må sælges i hele EU. Gælder det også i Danmark?
Venlig hilsen
EU krav er at betragte som et minimum. Nationale regler må gerne være strammere.
Senest rettet af Agamemnon 7. aug 2017, 18:57, rettet i alt 1 gang.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.
Edmund Burke, 1729-1797.
Edmund Burke, 1729-1797.
- HappyNanoq
- Gone But Not Forgotten
- Interesser: Mekanik
- Geografisk sted: Ikast, midtjylland.
- Has thanked: 61 times
- Been thanked: 161 times
Ja, danske regler er desværre meget strammere.
Hvis man "kun" følger et andets lands love, så kan man i værste fald pludselig stå med en sag om ulovlig import af våben, da de iflg. dansk lovgivning stadig er at betragte som "våben", hvis de ikke er deaktiverede "nok".
Så hans garanti om at de er EU Godkendte - den ville jeg ikke turde tage for gode varer.
Hvis man "kun" følger et andets lands love, så kan man i værste fald pludselig stå med en sag om ulovlig import af våben, da de iflg. dansk lovgivning stadig er at betragte som "våben", hvis de ikke er deaktiverede "nok".
Så hans garanti om at de er EU Godkendte - den ville jeg ikke turde tage for gode varer.
Jeg tror det er godt en PRUT ikke smitter på samme måde som et GAB gør.
Dét ville bare være ulideligt for alle.
̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿
Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.
Dét ville bare være ulideligt for alle.
̿̿̿ ̿' ̿'\̵͇̿̿\з=(•̪●)=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿
Jeg skriver sikkert dette indlæg mens jeg sidder og skider.
- LapuaMagnum
- Platin Member
- Interesser: Jagt, IPSC langspyt
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 395 times
- Been thanked: 105 times
Christian skrev:Jeg snakkede med en tysk våbenhandler, og han sagde, at hans deaktiverede våben er EU godkendt, og må sælges i hele EU. Gælder det også i Danmark?
Venlig hilsen
Du kunne eksempelvis forklare ham hvordan reglerne er for deaktiverede våben i Danmark så han har muligheden for at informere og evt. sige nej til at sende dem til Danmark og derved ligeledes undgå at nogle kommer i fedtefadet fordi de ikke undersøger lovgivningen inden de trykker KØB af et hav af EU deaktiverede lovlige våben

mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!
-
- This member is
- Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 260 times
I bekendtgøresle om våben og Ammunition står der:
Så det er et forsøg værd, at importere et våben, deaktiveret efter EU Reglerne.
Men bliv ikke overrasket, hvis det ikke kan lade sig gøre.
Jeg håber da, at undtagelsesvist skiftes til SKAL.
https://www.retsinformation.dk/forms/R0 ... ?id=185167Deaktivering af Våben
§ 57. Skydevåben omfattet af våbenlovens § 1, stk. 1, nr. 1, deaktiveres ved gennemskæring af hele våbnet på langs med undtagelse af skæftet og kolben.
Stk. 2. Rigspolitiet kan undtagelsesvist godkende, at skydevåben deaktiveres i overensstemmelse med bilag 1 i Kommissionens gennemførselsforordning (EU) 2015/2403.
Så det er et forsøg værd, at importere et våben, deaktiveret efter EU Reglerne.
Men bliv ikke overrasket, hvis det ikke kan lade sig gøre.
Jeg håber da, at undtagelsesvist skiftes til SKAL.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
- LapuaMagnum
- Platin Member
Lige på det område tror jeg man skal fatte knoglen og ringe direkte til et Center og forklare situationen og få det på skrift at det kan lade sig gøre ellers er jeg bange for på en uheldig dag står med en sigtelse på ulovlig våbenimport.
mvh
mvh
Hellere være neutral og kunne sit kram frem for at ligne en million og være uduelig!
- NSander
- Platin Member
- Interesser: Jagt, skydning, ww2
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 34 times
- Been thanked: 342 times
Re: Må tyske Deaktiverede våben sælges i Danmark?
Jeg forsøgte mig selv med import af et MG42/MG53 på et tidspunkt. Det var før sammenlægningen af våbenkontorene. Jeg ringede til mit lokale våbenkontor, og fik grønt lys, dog skulle jeg sørge for at få gennemskåret piben i bunden med en tynd klinge (ca ordret det jeg fik at vide) og komme ind og fremvise den til politiet så snart jeg fik den hjem, og så skulle jeg søge importtilladelse til den, som var den fungerende, da den ikke var deaktiveret efter danske regler. Jeg fik selvfølgelig ikke navnet på betjenten, men da jeg sendte min ansøgning om import, til samme kontor brød helvede løs. De fastfrøs behandlingen af en anden tilladelse (almindelig jagtriffel) til jeg var mødt op på kontoret og havde forklaret mig selv.
Det endte med at jeg fik besked på, at det kunne bestemt ikke lade sig gøre, og de havde fået besked af JM på ikke at "give tilladelse til for mange underlige ting". Det har været i 2009 ca.
Det endte med at jeg fik besked på, at det kunne bestemt ikke lade sig gøre, og de havde fået besked af JM på ikke at "give tilladelse til for mange underlige ting". Det har været i 2009 ca.
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 306 times
- Been thanked: 1125 times
Hvor ville jeg ønske, at JM gav våbenkontorerne besked om at være omhyggelige med vandelsgodkendelserne, og så ellers give de vandelsgodkendte tilladelse til alle de underlige ting de måtte ønske.Det endte med at jeg fik besked på, at det kunne bestemt ikke lade sig gøre, og de havde fået besked af JM på ikke at "give tilladelse til for mange underlige ting". Det har været i 2009 ca.
Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
... Buy the best and cry once.
- LapuaMagnum
- Platin Member
Ja, det kunne da være rart hvis det en dag skulle kunne lade sig gøre
Her sidder jeg ikke i Danmark med både deaktiverede ananas håndgranat og 34 mm. maskinekanon patron, og bare venter/håber at det bliver en realtitet.
mvh

mvh