Import af aftræk til Mauser 98 fra udlandet
-
- Bronze Member
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: Aarhus
Import af aftræk til Mauser 98 fra udlandet
Hej der ude, er der nogle der kan svare på om man må importere et aftræk til en riffel fra udlandet (USA) ?
Jeg vil ikke til at lave en masse ansøgninger, så hvis ikke det er lovligt uden, vil jeg lede efter et her hjemme, men jeg kan se at de er til at købe for en overkommelig pris i USA det skal siges at jeg har jagttegn og våbentilladelse til riflen.
Er der nogen der kan komme med et kvalificeret svar.
Mvh Ulrich
Jeg vil ikke til at lave en masse ansøgninger, så hvis ikke det er lovligt uden, vil jeg lede efter et her hjemme, men jeg kan se at de er til at købe for en overkommelig pris i USA det skal siges at jeg har jagttegn og våbentilladelse til riflen.
Er der nogen der kan komme med et kvalificeret svar.
Mvh Ulrich
- Kristian_J
- Platin Member
- Interesser: Langdistanceskydning
- Geografisk sted: Glostrup
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 111 times
Re: Import af aftræk til Mauser 98 fra udlandet
Hvis svaret er importtilladelse, hvor finder man så den formular? 

... assistance from a distance!
-
- Gold Member
- Interesser: Hagljagt og flugtskydning
- Geografisk sted: Vestjylland
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 21 times
Hvilken mauser, jeg har en Timney liggende til en mauser 96 som jeg vist aldrig får monteret. Den kunne der nok findes en god pris på.
-
- Bronze Member
Hej Rulab
Jeg har sendt dig en privat besked.
Mogens jeg forstår ikke helt dit svar, mener du der skal søges for at importere et aftræk ?
Mvh Ulrich
Jeg har sendt dig en privat besked.
Mogens jeg forstår ikke helt dit svar, mener du der skal søges for at importere et aftræk ?
Mvh Ulrich
- Deepo
- Gold Member
- Interesser: Knivbygning Historisk skydning
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 22 times
Ja, det mener jeg.
Jeg har markeret tekst fra Våbenloven der underbyger det:
https://www.retsinformation.dk/forms/r0 ... ?id=142859
Jeg har markeret tekst fra Våbenloven der underbyger det:
https://www.retsinformation.dk/forms/r0 ... ?id=142859
/Mogens§ 1. Det er forbudt uden tilladelse af justitsministeren eller den, han dertil bemyndiger, at indføre eller fremstille, herunder samle:
2) dele, der er specielt konstrueret eller modificeret til et skydevåben, og som er væsentlige for anvendelsen af våbnet, herunder aftagelige magasiner, bundstykker, baskyler, løb, låsestole, piber, rammer, slæder og tromler.
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 306 times
- Been thanked: 1125 times
Du skal lige læse det hele. Se f.eks. denne bestemmelse fra § 2:
Dermed mener jeg, at du kan importere et aftræk (=del af låsen) uden importtilladelse. Men om så butikken i USA vil sende det til Danmark er en anden sag. Mange butikker gider ikke bøvle med det selvom de må, for det europæiske marked er simpelthen for småt i forhold til det amerikanske. Jeg var en gang ude for, at en amerikansk netbutik ikke ville sende mig rensegrej til min riffel. De påstod det var en "restricted item". Det var det selvfølgelig ikke, så jeg fandt bare en anden butik at handle i, men det er da lidt irriterende.Stk. 3. Foranstående bestemmelser skal dog ikke være til hinder for, at et skydevåbens pibe- eller låsedele eller dele af baskyler ved istandsættelse fornys. Tilsvarende gælder aftagelige magasiner til skydevåben.
Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
... Buy the best and cry once.
- Deepo
- Gold Member
- Interesser: Knivbygning Historisk skydning
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 22 times
I stand corrected. :)Lassescout skrev:Du skal lige læse det hele. Se f.eks. denne bestemmelse fra § 2:Dermed mener jeg, at du kan importere et aftræk (=del af låsen) uden importtilladelse. Men om så butikken i USA vil sende det til Danmark er en anden sag. Mange butikker gider ikke bøvle med det selvom de må, for det europæiske marked er simpelthen for småt i forhold til det amerikanske. Jeg var en gang ude for, at en amerikansk netbutik ikke ville sende mig rensegrej til min riffel. De påstod det var en "restricted item". Det var det selvfølgelig ikke, så jeg fandt bare en anden butik at handle i, men det er da lidt irriterende.Stk. 3. Foranstående bestemmelser skal dog ikke være til hinder for, at et skydevåbens pibe- eller låsedele eller dele af baskyler ved istandsættelse fornys. Tilsvarende gælder aftagelige magasiner til skydevåben.
/Mogens
- ilden_fri
- Silver Member
- Interesser: Jagt og skydning
- Geografisk sted: Uh o æ land
- Has thanked: 83 times
- Been thanked: 33 times
Jeg har købt en AR-15 aftrækker her:
https://www.brownells-deutschland.de/Wa ... ge/Abzuege
De leverer til Danmark - så det er nok lettere end at finde en butik i USA, som sender over dammen - hvis de har det, du søger......
https://www.brownells-deutschland.de/Wa ... ge/Abzuege
De leverer til Danmark - så det er nok lettere end at finde en butik i USA, som sender over dammen - hvis de har det, du søger......
-
- Bronze Member
Hej Rulab
Vil du ikke sende et billede af det aftræk du har, det vil jeg gerne købe
Mvh Ulrich
Vil du ikke sende et billede af det aftræk du har, det vil jeg gerne købe
Mvh Ulrich
- Kristian_J
- Platin Member
- Interesser: Langdistanceskydning
- Geografisk sted: Glostrup
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 111 times
Hvad blev vi enige om? Skulle man have en tilladelse eller er en ny aftrækker blot en reservedel?
... assistance from a distance!