Privat salg af afskudte patronhylstre.

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Besvar
Cronoz
Newbie
Newbie
Interesser: Jagt / Skydning
Geografisk sted: Nordsjælland
Been thanked: 4 times

Privat salg af afskudte patronhylstre.

Indlæg af Cronoz » 8. feb 2018, 19:45

Hej

Blot et hurtigt spørgsmål. Snakkede med en på Fjæsen, som efterlyste at købe afskudte hylstre, og siden jeg havde lidt over 100 af den slags i .308 sagde jeg at dem ku han da sagtens få lov at købe.

Der viser sig så at vi bor i hver sin ende af landet, så de skal sendes, hvilket jeg ikke lige havde overvejet. (Troede der var afhentning...)

Mit spørgsmål er nu: er der nogen der har et par pointere om dét? Jeg mindes at have hørt at PestNord er allergiske over for alt der bare lugter af våben og krudt, og vil jo helst ikke bringe nogen i problemer.

Kan man bare sende den slags?
Noget jeg skal være opmærksom på ellers?

PfT

Brugeravatar
Kleth
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jage,Skyde,Ammo&Historie
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 160 times
Been thanked: 94 times

Re: Privat salg af afskudte patronhylstre.

Indlæg af Kleth » 8. feb 2018, 20:11

Butikkerne som sælger genladnings-artikler sender bl.a. også med PestDK. Du skal nok være opmærksom på at pakke hylstrene godt ind f.eks. først en kraftig pose, i en papkasse og så godt med tape, så selv hvis kassen bliver revet op, så vælter det ikke ud med ammunitionsdele.

Husk at du har ansvaret for at modtageren har ret til at have hylstrene dvs enten har en våbentilladelse til kaliberen eller har genopladningstilladelse, så det pludseligt ikke er smurt ud over EB at deres journalist har kunne købe ammunitionsdele på FB :wall:
(Hvor tåbeligt de danske regler end er)
Maxim #28: “If the price of collateral damage is high enough, you might be able to get paid for bringing ammunition home with you.”

Brugeravatar
Hønsetyv
Platin Member
Platin Member
Interesser: Genladning
Geografisk sted: Danmark
Been thanked: 13 times

Indlæg af Hønsetyv » 8. feb 2018, 20:17

Både GLS og DAO kører meget gerne med messingskrodt og så er de billigere end (P)ostnord (P i parantes for de stinker!).

Brugeravatar
The Mad Viking
This member is
This member is
Interesser: Skydning og mekanik
Geografisk sted: Nordøstfyn
Has thanked: 424 times
Been thanked: 133 times

Indlæg af The Mad Viking » 9. feb 2018, 14:52

Hønsetyv skrev:Både GLS og DAO kører meget gerne med messingskrodt og så er de billigere end (P)ostnord (P i parantes for de stinker!).
Jeg har brugt DAO før, det er billigt og virker fint. :smile: ( Jeg var selv skeptisk til at starte med)
Og så er avisbudet nok mere ligeglad med pakkens indhold end en postcentralfuldmægtig, hvis bror er parkeringsvagt og faderen arbejder hos Statens Bilinspektion... :blink: :fun:
Studies suggest that 9 out of 10 men prefer curvy women.
The 10th man usually prefers the other 9...

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Interesser: IPSC og pistolskydning
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 58 times
Been thanked: 423 times
Kontakt:

Indlæg af Mapzter » 9. feb 2018, 15:12

The Mad Viking skrev:Jeg har brugt DAO før, det er billigt og virker fint. :smile: ( Jeg var selv skeptisk til at starte med)
DAO smider, bogstavelig talt, pakker i min indkørsel. Så jeg bruger hellere GLS.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
The Mad Viking
This member is
This member is
Interesser: Skydning og mekanik
Geografisk sted: Nordøstfyn
Has thanked: 424 times
Been thanked: 133 times

Indlæg af The Mad Viking » 9. feb 2018, 15:19

Mapzter skrev:
The Mad Viking skrev:Jeg har brugt DAO før, det er billigt og virker fint. :smile: ( Jeg var selv skeptisk til at starte med)
DAO smider, bogstavelig talt, pakker i min indkørsel. Så jeg bruger hellere GLS.
Lige den måde bruger jeg dem heller ikke på, kun hvis firmaer insisterer på det.
Når man sender privat er det billigere at sende dem til deres pakkeshops, hvor de så ligger sikkert og bliver kørt af ham som kommer med aviser til butikken i en varevogn, og ikke et eller andet båthovede på knallert, som smider den eller hænger den på dørhåndtaget. :razz:
Studies suggest that 9 out of 10 men prefer curvy women.
The 10th man usually prefers the other 9...

C-X
Platin Member
Platin Member
Interesser: Guns 'n' bunnies
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 213 times
Been thanked: 817 times

Indlæg af C-X » 9. feb 2018, 15:20

Få pakkerne leveret til en pakkeshop. Det er næsten altid mere sikkert og billigere, uanset transportør.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.

Besvar