Jeg vil høre, om der er nogen herinde der ved om man skal have import tilladelse til at have en (eller flere) bajonetter med hjem fra Tyskland, når man har blankvåbentilladelse. Jeg må jo gerne købe dem her, men er det ulovligt, "bare at tage en eller flere med hjem"
Venlig hilsen
Skal man have importtilladelse for at tage bajonetter med fra Tyskland?
- Christian
- Silver Member
- Interesser: Bajonetter, Kampknive, Værktøj
- Geografisk sted: Grindsted
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 3 times
Skal man have importtilladelse for at tage bajonetter med fra Tyskland?
Senest rettet af Refraktorius 20. maj 2018, 13:50, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: overskrift præciseret
Begrundelse: overskrift præciseret
Samlere er lykkeligere mennesker, jeg samler på rigtig mange ting, så jeg er meget lykkelig.
-
- Platin Member
- Interesser: WW2 våben long range shooting
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 52 times
Re: Import af bajonet
Import tilladelsen koster jo ingenting
Better safe than sorry
Mvh
Better safe than sorry
Mvh
I spent most of my money on beer , guns and women
The rest i just wasted!
The rest i just wasted!
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 306 times
- Been thanked: 1125 times
Re: Import af bajonet
Et forummedlem er netop blevet dømt for at importere en kniv uden importtilladelse, selvom han havde blankvåbentilladelse. Så det rigtige svar lige nu må være, at du skal have en importtilladelse.
Hvis politiet på et tidspunkt føler det belastende for de sparsomme ressourcer at skulle udstede først en blankvåbentilladelse, og dernæst en række gratis importtilladelser hver gang samlere vil have noget fra udlandet, kan man håbe at de begynder at formulere samlertilladelserne så de også er tilladelser til import, men der er vi altså ikke endnu.
Hvis politiet på et tidspunkt føler det belastende for de sparsomme ressourcer at skulle udstede først en blankvåbentilladelse, og dernæst en række gratis importtilladelser hver gang samlere vil have noget fra udlandet, kan man håbe at de begynder at formulere samlertilladelserne så de også er tilladelser til import, men der er vi altså ikke endnu.
Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
... Buy the best and cry once.