Afslag på S&W 22A-1 7" DGI vs. DSU
-
- Banned
- Interesser: Skyd
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 65 times
- Been thanked: 47 times
Afslag på S&W 22A-1 7" DGI vs. DSU
Jeg har fået afslag på en S&W22A-1 7" i henhold til skyttebogen kap.5 side 77 at pibelængden ikke må overstige 165 mm.
Er det korrekt at der er forskellige regler om det er DGI og DSU?
Sælger har fået at vide at den er tilladt ved DSU.
Er det korrekt at der er forskellige regler om det er DGI og DSU?
Sælger har fået at vide at den er tilladt ved DSU.
Så fik jeg endelig min 1866 riffel.
Re: Afslag på S&W 22a-1 7" DGI vs. Dsu
JA, din formand burde dog have styr på det. (med mindre i ikke er medlem af dsu så fortår jeg godt han ikke har styr på det)
- Ras.Killing
- Platin Member
- Interesser: Jagt & pistolskydning
- Geografisk sted: Sy'Fyn
- Has thanked: 545 times
- Been thanked: 629 times
Ja vil mene den kan søges igennem DSkyU.
DGI godkender selvfølgelig kun våben, som lever op til reglerne for deres discipliner
og her er der en maksimum grænser.
Jeg vil tro den kan søges til f.eks kombipistol ell. lign. gennem DSkyU (DSF).
DGI godkender selvfølgelig kun våben, som lever op til reglerne for deres discipliner

Jeg vil tro den kan søges til f.eks kombipistol ell. lign. gennem DSkyU (DSF).
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
i princippet giver det jo hellere ikke mening at købe en pistol man ikke har plan om at bruge til en specifik disiplin, det er sports skydnings pistoler, ikke bare noget vi kan købe fordi vi synes de er sjove.
find en disciplin du synes er sjov og find en pistol der passer til det.
find en disciplin du synes er sjov og find en pistol der passer til det.
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 292 times
Læg jm oplysnings sedlen ved og skriv den disiplin den skal bruges til. Så burde begge kontorer godkende den.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
dgi godkender ikke noget hvor der står fx "terrænskydning og IPSC" på oplysningsskemaet men DSkyU godkender den hvis der står "terrænskydning og IPSC".
dgi siger at de ikke har kompetance til at vurdere IPSC....
så hvis det er en disiplin som er under DSkyU så skal den sendes til dsu.
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 947 times
- Kontakt:
Det har jeg også været ude for!Slettet bruger skrev: ↑29. aug 2018, 13:32dgi godkender ikke noget hvor der står fx "terrænskydning og IPSC" på oplysningsskemaet men DSkyU godkender den hvis der står "terrænskydning og IPSC".
Det er temmelig dumt, for hvis begge kontorer havde den stive holdning, så ville man ikke kunne få SKV-2 på en pistol man skulle bruge til "terrænskydning og IPSC".
Men en samtale med SKV Vingsted afklarede, at DGI ikke har spor problem med at pistolen, når den er SKV-godkendt til Terrænskydning OGSÅ bruges til andre discipliner, fx IPSC. Derfor, skal pistolen bruges til flere discipliner, så angiv den disciplin der hører til det pågældende hovedforbund i SKV-ansøgningen, og brug den lystigt til at det den er lovlig til derefter.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
- CO
- Platin Member
- Interesser: Long range, bue, jagt, IPSC
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 176 times
Da den har 7" pibe er den ikke godkendt til hverken terrænskydning eller andre DGI discipliner.
DGI har max. 6,5 tommer (ekskl. kompensator i Grov Fri klassen)
Det er korrekt, at det er ligegyldigt hvor den er registreret mht. anvendelse, bare den er lovlig til den pågældende disciplin.
I dette tilfælde kan den kun registreres og bruges under Unionen pga. pibelængden.
DGI har max. 6,5 tommer (ekskl. kompensator i Grov Fri klassen)
Det er korrekt, at det er ligegyldigt hvor den er registreret mht. anvendelse, bare den er lovlig til den pågældende disciplin.
I dette tilfælde kan den kun registreres og bruges under Unionen pga. pibelængden.
Østbirk Pistolskytter og
Sportsskytteklubben Mildot
ja men man har pligt til at udfylde oplysnings skemaet sandfærdigt, så hvis man ved købet påtænker den til flere discipliner mener jeg alle skal på at vingsted ikke vil behandle når der står både terræn og IPSC det synes jeg er ret så tosset. men heldigvis skal man så bare sende til dsu, de kan godt klare den alligevel, de er alligevel hurtigere så det jo fint.Fast Fumble skrev: ↑29. aug 2018, 15:28Det har jeg også været ude for!Slettet bruger skrev: ↑29. aug 2018, 13:32dgi godkender ikke noget hvor der står fx "terrænskydning og IPSC" på oplysningsskemaet men DSkyU godkender den hvis der står "terrænskydning og IPSC".
Det er temmelig dumt, for hvis begge kontorer havde den stive holdning, så ville man ikke kunne få SKV-2 på en pistol man skulle bruge til "terrænskydning og IPSC".
Men en samtale med SKV Vingsted afklarede, at DGI ikke har spor problem med at pistolen, når den er SKV-godkendt til Terrænskydning OGSÅ bruges til andre discipliner, fx IPSC. Derfor, skal pistolen bruges til flere discipliner, så angiv den disciplin der hører til det pågældende hovedforbund i SKV-ansøgningen, og brug den lystigt til at det den er lovlig til derefter.
- CO
- Platin Member
Nu skal der jo ikke oplysningsseddel med på en 22'er, med mindre det er nr. 3.
Senest rettet af CO 29. aug 2018, 16:24, rettet i alt 1 gang.
Østbirk Pistolskytter og
nej men der blev opfordret her i tråden til at vedlægge en oplysningsseddel frivilligt hvor man skrev disciplin (en dsu disciplin) for så skulle dgi godkende den og det kan jeg bare fortælle at det gør de ikke og de videresender hellere ikke til dsu den kommer tilbage til formanden som så skal sende den til dsu.
-
- Bronze Member
- Interesser: Pistolskydning
- Been thanked: 4 times
Re: Afslag på S&W 22A-1 7" DGI vs. DSU
Den kan registreres under DSF Tjenestepistol, .22 Åben klasse eller Fri pistol.
Mvh. Martin
Mvh. Martin
- CO
- Platin Member
Nej selvfølgelig gør de ikke det, når de ikke har en disciplin hvor våbnet er godkendt.Slettet bruger skrev: ↑29. aug 2018, 15:59nej men der blev opfordret her i tråden til at vedlægge en oplysningsseddel frivilligt hvor man skrev disciplin (en dsu disciplin) for så skulle dgi godkende den og det kan jeg bare fortælle at det gør de ikke og de videresender hellere ikke til dsu den kommer tilbage til formanden som så skal sende den til dsu.
Hvorfor skulle de?
De kan selvfølgelig ikke godkende våben til discipliner de ikke har, eller tage stilling til om Unionen har.
Man kan ikke bare give aben videre på ukendt grundlag.
Det er formandens opgave, at sørge for dokumenterne bliver sendt til rette sted.
Man må gå ud fra han kender regler og procedurer?
Ellers findes der kurser for nye foreningsformænd

SKV er delt op, så Vingsted har DGI og Brøndby har Unionen og Firmaidrætsforbundet.
Det er der ikke noget nyt i.
Østbirk Pistolskytter og
alt hvad du siger/skriver er helt rigtigtCO skrev: ↑29. aug 2018, 16:15Nej selvfølgelig gør de ikke det, når de ikke har en disciplin hvor våbnet er godkendt.Slettet bruger skrev: ↑29. aug 2018, 15:59nej men der blev opfordret her i tråden til at vedlægge en oplysningsseddel frivilligt hvor man skrev disciplin (en dsu disciplin) for så skulle dgi godkende den og det kan jeg bare fortælle at det gør de ikke og de videresender hellere ikke til dsu den kommer tilbage til formanden som så skal sende den til dsu.
Hvorfor skulle de?
De kan selvfølgelig ikke godkende våben til discipliner de ikke har, eller tage stilling til om Unionen har.
Man kan ikke bare give aben videre på ukendt grundlag.
Det er formandens opgave, at sørge for dokumenterne bliver sendt til rette sted.
Man må gå ud fra han kender regler og procedurer?
Ellers findes der kurser for nye foreningsformænd![]()
SKV er delt op, så Vingsted har DGI og Brøndby har Unionen og Firmaidrætsforbundet.
Det er der ikke noget nyt i.
- Raptor357
- Platin Member
Jo det skal der hvis det er en special pistol. F.eks. hvis pistolen er født med faste ikke justerbare sigtemidler. så har jeg oplevet det krævede en oplysnings seddel om hvad der var eller hvad man havde tænkt sig at gøre ved den, med hensyn til sigtemidler.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
- CO
- Platin Member
Jeg har indsendt hundredevis af SKV’er på pistoler og revolvere, hvoraf mange har haft faste sigtemidler.
Jeg har endnu tilgode, at blive afkrævet oplysningsseddel på en 22’er.
Det er heller ikke hvad regler og procedurer foreskriver.
Jeg har endnu tilgode, at blive afkrævet oplysningsseddel på en 22’er.
Det er heller ikke hvad regler og procedurer foreskriver.
Østbirk Pistolskytter og
- Raptor357
- Platin Member
Vi er i samme båd, i gennemsnit sender jeg to om ugen.
Jeg har bare oplevet at de brokkede sig, så nu kommer den med.
Jeg har bare oplevet at de brokkede sig, så nu kommer den med.
Så mange handler har vi ikke jeg sender vel udover fornyelser kun en ny SKV2 hver 2-3 uge har også stadig til gode at prøve oplysningsskema til en 22
- Raptor357
- Platin Member
Der er pgså langt imellem pistoler uden for almenen hos os, der er vel max 5 om året, og der får den gas med papirene.Slettet bruger skrev: ↑29. aug 2018, 21:16Så mange handler har vi ikke jeg sender vel udover fornyelser kun en ny SKV2 hver 2-3 uge har også stadig til gode at prøve oplysningsskema til en 22