Blankvåben. Skal våbenlovene skal være ens i hele EU?

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Besvar
Brugeravatar
Christian
Silver Member
Silver Member
Interesser: Bajonetter, Kampknive, Værktøj
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 9 times
Been thanked: 3 times

Blankvåben. Skal våbenlovene skal være ens i hele EU?

Indlæg af Christian » 24. sep 2019, 11:15

Jeg mener, at have læst et sted, at våbenlovene skal være ens i hele EU. Er det rigtigt, og hvis det er kommer det så også til at gælde blankvåben? Så kan vi måske slippe for blankvåbentilladelse og import/eksport tilladelser?
En anden ting er, at alle våben, både blankvåben og skydevåben skal ligge, så publikum ikke kan få fat i dem, når vi er på messer. Det skal de ikke i eks. Tyskland. Jeg kan ikke finde et sted hvor det står, at våbnene skal være afskærmet. Er det noget PAC selv har fundet på? Hvis det er, skal vi så leve med selvopfundne regler, samtidig med at EU kræver ens love og regler?
Venlig hilsen
Senest rettet af Castle 24. sep 2019, 18:16, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Emne justeret.
Samlere er lykkeligere mennesker, jeg samler på rigtig mange ting, så jeg er meget lykkelig.

Brugeravatar
Ølgaard
This member is
This member is
Interesser: Håndvåben - Blankvåben
Geografisk sted: KBH.
Has thanked: 104 times
Been thanked: 108 times

Re: Blankvåben

Indlæg af Ølgaard » 24. sep 2019, 11:53

Hvis vi tror vi får nogen lempelser på nogen måde, så er det vist nemmere at vinde i lotto, efter hvad jeg har kunnet finde ud af er det PAC,s egne regler som gælder selv hvis EU skulle lave lempelser.

Det er som om at de vil gøre det så besværligt som muligt for samlere og handlere at vi holder messer, så samlere taber interessen, de tåbelige regler med at gamle skydevåben skal i vire og bundstykker ikke må forefindes på standen gør det jo besværligt for både køber og sælger, hvordan skal man tjekke en riffel uden bundstykke.

Så jeg personligt tror ikke det er enden på vores besværligheder, men det sagde jeg jo også for 10 og 15 år siden, og fandme om ikke jeg har ret DESVÆRRE. :giggle:

Jeg er bekendt med 3 handlere som ikke har stand på Rødovre messen selvom de har haft igennem flere år, de siger det er for besværligt.

:razz: :razz:

Brugeravatar
Christian
Silver Member
Silver Member
Interesser: Bajonetter, Kampknive, Værktøj
Geografisk sted: Grindsted
Has thanked: 9 times
Been thanked: 3 times

Re: Blankvåben

Indlæg af Christian » 24. sep 2019, 12:35

Ølgaard skrev:
24. sep 2019, 11:53
Hvis vi tror vi får nogen lempelser på nogen måde, så er det vist nemmere at vinde i lotto, efter hvad jeg har kunnet finde ud af er det PAC,s egne regler som gælder selv hvis EU skulle lave lempelser.

Det er som om at de vil gøre det så besværligt som muligt for samlere og handlere at vi holder messer, så samlere taber interessen, de tåbelige regler med at gamle skydevåben skal i vire og bundstykker ikke må forefindes på standen gør det jo besværligt for både køber og sælger, hvordan skal man tjekke en riffel uden bundstykke.

Så jeg personligt tror ikke det er enden på vores besværligheder, men det sagde jeg jo også for 10 og 15 år siden, og fandme om ikke jeg har ret DESVÆRRE. :giggle:

Jeg er bekendt med 3 handlere som ikke har stand på Rødovre messen selvom de har haft igennem flere år, de siger det er for besværligt.

:razz: :razz:
Hvordan kan PAC tillade sig, selv at lave regler der passer ind i lige deres kram? Mig bekendt er PAC ikke den lovgivende magt, men den udøvende magt, der skal varetage de love og regler der kommer fra den lovgivende magt, i dette tilfælde justitsministeriet. PAC bør da altid kunne henvise til en paragraf eller en bekendtgørelse fra ministeriet - mener jeg
Venlig hilsen
Samlere er lykkeligere mennesker, jeg samler på rigtig mange ting, så jeg er meget lykkelig.

Besvar