22.LR riffel med til SE uden våbenpas
-
- Silver Member
- Interesser: Pistol, Jagt
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 2 times
22.LR riffel med til SE uden våbenpas
Hej jeg regner med at ville tage min 22.LR med til Sverige men har ikke fået våbenpas endnu - jeg har været inde på en række hjemmesider men er lidt i tvivl om den rette procedure - kan nogen hjælpe
- Ras.Killing
- Platin Member
- Interesser: Jagt & pistolskydning
- Geografisk sted: Sy'Fyn
- Has thanked: 545 times
- Been thanked: 628 times
Re: 22.LR riffel med til SE uden våbenpas
1. Du skal lave en Svensk våbendeklaration via Tullverket.se (husk at afmelde den når du er hjemme i DK igen)
2. Du holder ind ved tolderne i Kastrup inden du krydser broen, laver en dansk våbendeklaration og får den stemplet. Det samme gør du når du kommer tilbage til DK igen. Du kan printe en ud og udfylde hjemmefra, eller bede tolderne om en ved skranken. Tager 5 min. at udfylde.
Husk selvfølgelig dine jagttegn og våbentilladelse
2. Du holder ind ved tolderne i Kastrup inden du krydser broen, laver en dansk våbendeklaration og får den stemplet. Det samme gør du når du kommer tilbage til DK igen. Du kan printe en ud og udfylde hjemmefra, eller bede tolderne om en ved skranken. Tager 5 min. at udfylde.
Husk selvfølgelig dine jagttegn og våbentilladelse

"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
-
- Platin Member
- Interesser: Skydning
- Geografisk sted: Stor kbh
- Been thanked: 82 times
Vær lige opmærksom på hvis du har en lyddæmper til den, (jeg kender hvertfald ingen uden
)
Hvordan man så skal gøre når man skal have den medover til sverige

Hvordan man så skal gøre når man skal have den medover til sverige
- Zoli
- Silver Member
- Geografisk sted: Kbh
- Been thanked: 3 times
På våben registreringen er det et felt hvor man skal skrive ammo mængde, der skal man også skrive en evt lyddæmper.
Super let.
Husk at printe den kvitteringsmail du får og medbring den sammen med jagttegn og våbentilladelser.
Mvh
Zoli
Zoli
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 292 times
Man skriver både dæmpere, natoptik og ammo mængden på den svenske dekleration. Den danske skal ikke have ammo mængden.
Våbenpasset indeholder hverken dæmpere eller natoptik, så der er intet sparet med passet hvis man har dæmper eller natoptik.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
-
- Silver Member
- Interesser: Pistol, Jagt
- Geografisk sted: København
Tusind takRas.Killing skrev: ↑2. okt 2019, 20:212. Du holder ind ved tolderne i Kastrup inden du krydser broen, laver en dansk våbendeklaration og får den stemplet. Det samme gør du når du kommer tilbage til DK igen. Du kan printe en ud og udfylde hjemmefra, eller bede tolderne om en ved skranken. Tager 5 min. at udfylde.
Hvor finder rette version?