Kan foldebajonetten blive et problem?

Jeg kan ikke se problemet. Tror heller ikke politiet ville brokke sig hvis du tapede din bajonet fast til et kosteskaft og hængte den op på væggen. Du skal jo ikke engang oplyse at du køber bajonetten, medmindre den skal importeres,Superfar skrev: ↑27. nov 2019, 12:57Jeg har blankvåbentilladelse. Og jeg tænker umiddelbart at bajonetten vel bør kunne afmonteres selv om det er en “fastmonteret” foldebajonet. Der sidder jo en skrue...
Så min umiddelbare tanke er, at bajonetten skal kører på blankvåbentilladelsen og geværet som jagtvåben... Alt så de skal ses som to forskellige ting.
Men vil helt undgå at polisen stejler helt ad...
Du kan i hvert fald ikke bruge den som affangningskniv hvis den er på blankvåbentilladelse. Den tilladelse er specifikt til blankvåben der ikke har et anerkendelsesværdigt formål. Jeg tror den bliver svær at få igennem, og problemet er jo at man så har meldt klart ud at bajonetten sidder på et jagtvåben man gerne vil købe.
Omvendt.Kenneth Jensen skrev: ↑27. nov 2019, 15:35Du kan i hvert fald ikke bruge den som affangningskniv hvis den er på blankvåbentilladelse. Den tilladelse er specifikt til blankvåben der ikke har et anerkendelsesværdigt formål. Jeg tror den bliver svær at få igennem, og problemet er jo at man så har meldt klart ud at bajonetten sidder på et jagtvåben man gerne vil købe.
/Kenneth
Udgangspunktet var at han havde en blankvåbentilladelse, og ville have bajonetten på den. Derfor skrev jeg som jeg gjorde.Raptor357 skrev: ↑27. nov 2019, 16:06Omvendt.Kenneth Jensen skrev: ↑27. nov 2019, 15:35Du kan i hvert fald ikke bruge den som affangningskniv hvis den er på blankvåbentilladelse. Den tilladelse er specifikt til blankvåben der ikke har et anerkendelsesværdigt formål. Jeg tror den bliver svær at få igennem, og problemet er jo at man så har meldt klart ud at bajonetten sidder på et jagtvåben man gerne vil købe.
/Kenneth
En affangningskniv har et annerkendelsesværdigt formål og behøves ikke tilladelse på den baggrund.
Det er en italiensk Gardone riffel model 91/38. :-)100Radsbar skrev: ↑28. nov 2019, 09:15Er det en Mosin Nagant M44, eller en SKS?
Dem kan man (så vidt jeg ved) fjerne bajonetten uden at riflen, og bajonetten lider skade.
Jeg ville nok bare tage den af, hvis riflen skal med på jagt.
NiceSuperfar skrev: ↑28. nov 2019, 10:26Det er en italiensk Gardone riffel model 91/38. :-)100Radsbar skrev: ↑28. nov 2019, 09:15Er det en Mosin Nagant M44, eller en SKS?
Dem kan man (så vidt jeg ved) fjerne bajonetten uden at riflen, og bajonetten lider skade.
Jeg ville nok bare tage den af, hvis riflen skal med på jagt.