Hej. Må en jagtkniv med over 12cm blad.frit købes hjem fra udlandet?
- Consul74
- Silver Member
- Interesser: Gamle og klassiske våben.
- Geografisk sted: Lolland.
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
Hej. Må en jagtkniv med over 12cm blad.frit købes hjem fra udlandet?
Hej. Må en jagtkniv med 16cm blad.frit købes hjem fra udlandet?
Senest rettet af Refraktorius 9. jan 2020, 17:31, rettet i alt 1 gang.
Begrundelse: Overskrift
Begrundelse: Overskrift
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 331 times
- Been thanked: 951 times
- Kontakt:
Re: Hej. Må en jagtkniv med over 12cm blad.frit købes hjem fra udlandet?
Ja.
Men lad være med også at medbringe en skede til den, som toldmyndigheden kan udlægge som egnet til at bære om halsen, for så kan kniven klassificeres som en hals-kniv, og det er en overtrædelse af våbenloven.
Men lad være med også at medbringe en skede til den, som toldmyndigheden kan udlægge som egnet til at bære om halsen, for så kan kniven klassificeres som en hals-kniv, og det er en overtrædelse af våbenloven.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
-
- Bronze Member
- Interesser: Skydning med pistol
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 12 times
Jeg ringede til Politiets Administrative Center for at høre om jeg skulle søge importtilladelse til denne kniv:
https://www.lamnia.com/en/p/13857/knive ... ival-knife
Det fik jeg at vide at jeg ikke behøvede, og at jeg bare kunne bestille den. Det gjorde jeg, og det gik fint :-)
Det fik jeg at vide at jeg ikke behøvede, og at jeg bare kunne bestille den. Det gjorde jeg, og det gik fint :-)
-
- Platin Member
- Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
- Geografisk sted: København S
- Has thanked: 233 times
- Been thanked: 215 times
Politiet forbavser mig gang på gang, men godt at det ikke gik galtPBP skrev: ↑9. jan 2020, 18:42Jeg ringede til Politiets Administrative Center for at høre om jeg skulle søge importtilladelse til denne kniv:

/Kenneth
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 331 times
- Been thanked: 951 times
- Kontakt:
Hvad fandt du forbavsende ved denne kniv?Kenneth Jensen skrev: ↑10. jan 2020, 11:00Politiet forbavser mig gang på gang, men godt at det ikke gik galtPBP skrev: ↑9. jan 2020, 18:42Jeg ringede til Politiets Administrative Center for at høre om jeg skulle søge importtilladelse til denne kniv:
Det fik jeg at vide at jeg ikke behøvede, og at jeg bare kunne bestille den. Det gjorde jeg, og det gik fint :-)![]()
/Kenneth
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
- ESAF
- Gold Member
- Interesser: Gamle våben
- Geografisk sted: Nordjylland og Grønland
- Has thanked: 51 times
- Been thanked: 86 times
Da jeg for nogle år siden var i Amerika købte jeg en ka-bar usmc kniv til at tage med hjem.
Jeg skrev til polisen derhjemme (inkl et billede af kniven) for at sikre mig at de ikke ville brokke sig i tolden over min nye, lovlige jagtkniv. Fik et pænt og høfligt svar tilbage om at den ikke krævede importtilladelse og at jeg frit kunne tage den med.
Jeg oversatte brevet til tysk (skulle flyve transit via tyskland) og printede korrespondance inkl foto og oversættelse ud og havde det sammen med mit pas. Hverken tyskere eller danskere stillede spørgsmål og brevet forblev i min lomme.
Jeg skrev til polisen derhjemme (inkl et billede af kniven) for at sikre mig at de ikke ville brokke sig i tolden over min nye, lovlige jagtkniv. Fik et pænt og høfligt svar tilbage om at den ikke krævede importtilladelse og at jeg frit kunne tage den med.
Jeg oversatte brevet til tysk (skulle flyve transit via tyskland) og printede korrespondance inkl foto og oversættelse ud og havde det sammen med mit pas. Hverken tyskere eller danskere stillede spørgsmål og brevet forblev i min lomme.
"Religion is stupid anyway. I mean, a virgin gets pregnant by a ghost! You would never get away with that in a divorce court, would you?" ~ Lemmy Kilmister
-
- Platin Member
- Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
- Geografisk sted: København S
- Has thanked: 233 times
- Been thanked: 215 times
Da jeg selv var i kontakt med politiet, så anbefalede de mig at jeg altid fik en importtilladelse hvis der var tale om en kniv i ikke helt ordinær størrelse, for at undgå potentielle problemer omkring fortolkning af anderkendelsesværdigt formål eller ej.Fast Fumble skrev: ↑10. jan 2020, 11:03Hvad fandt du forbavsende ved denne kniv?Kenneth Jensen skrev: ↑10. jan 2020, 11:00Politiet forbavser mig gang på gang, men godt at det ikke gik galtPBP skrev: ↑9. jan 2020, 18:42Jeg ringede til Politiets Administrative Center for at høre om jeg skulle søge importtilladelse til denne kniv:
Det fik jeg at vide at jeg ikke behøvede, og at jeg bare kunne bestille den. Det gjorde jeg, og det gik fint :-)![]()
/Kenneth
Nu er de så vendt på en tallerken og siger direkte at en “mindre sabel” som denne ikke kræver importtilladelse.
Problemet er at man aldrig ved hvad man kan regne med pga. gummiparagrafferne.
Hilsen Kenneth