Må udlandske skytter og jægere benytte magasiner med høj kapacitet i Danmark?

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Besvar
Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 545 times
Been thanked: 629 times

Må udlandske skytter og jægere benytte magasiner med høj kapacitet i Danmark?

Indlæg af Ras.Killing » 25. feb 2020, 00:01

En debat afledt af en tråd på Facebook.

Snakken går på, at danske open skytter (IPSC) får svære ved at konkurrerer med udlandske skytter, efter at vi i DK har implementeret EU’s våbendirektiv vedr. begrænsningen på magasiner (maksimalt 10 skud i rifler og 20 skud i en pistol).

Dette er helt reelt til udenlandske stævner...

Men hvad med på dansk jord? Må en udenlandsk skytte medbringe f.eks. et 25 skuds magasin til Danmark, som vedkommende lovligt ejer og har tilladelse til i sit hjemland?

Nogen mener at det kun er danske skytter og jægere der er underlagt disse regler, jeg tænker det må gælde alle der bevæger sig ind i Danmark.

Lovteksten:
§ 10 a. Personer, der har en våbentilladelse til særligt farlige våben eller våbenpåtegning hertil på medlemsbeviset til en skytteforening, må ikke erhverve, besidde, bære eller anvende aftagelige magasiner, som kan indeholde over 10 patroner, og som er egnet til at sætte på halvautomatiske skydevåben med centraltænding eller skydevåben med repetérmekanisme. Vedrører tilladelsen pistoler, er grænsen dog 20 patroner.
Senest rettet af Ras.Killing 25. feb 2020, 06:30, rettet i alt 1 gang.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

ChristianL
Banned
Banned
Interesser: skydning
Geografisk sted: brønderslev

Re: Må udlandske skytter og jægere benytte magasiner med høj kapacitet i Danmark?

Indlæg af ChristianL » 25. feb 2020, 06:05

Ras.Killing skrev:
25. feb 2020, 00:01
En debat afledt af en tråd på Facebook.

Snakken går på, at danske open skytter (IPSC) får svære ved at konkurrerer med udlandske skytter, efter at vi i DK har implementeret EU’s våbendirektiv vedr. begrænsningen på magasiner (maksimalt 10 skud i rifler og 20 skud i en pistol).

Dette er helt reelt til udenlandske stævner...

Men hvad med på dansk jord? Må en udenlandsk skytte medbringe f.eks. et 25 skuds magasin til Danmark, som vedkommende lovligt ejer og har tilladelse til i sit hjemland?

Nogen mener at det kun er danske skytter og jægere der er underlagt disse regler, jeg mener det må gælde alle der bevæger sig ind i Danmark.

Lovteksten:
§ 10 a. Personer, der har en våbentilladelse til særligt farlige våben eller våbenpåtegning hertil på medlemsbeviset til en skytteforening, må ikke erhverve, besidde, bære eller anvende aftagelige magasiner, som kan indeholde over 10 patroner, og som er egnet til at sætte på halvautomatiske skydevåben med centraltænding eller skydevåben med repetérmekanisme. Vedrører tilladelsen pistoler, er grænsen dog 20 patroner.
jeg vil mene udlændinge må bruge store magasiner i danmark da de har tilladelse til dem i deres hjemland

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
Geografisk sted: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 332 times
Been thanked: 951 times
Kontakt:

Re: Må udlandske skytter og jægere benytte magasiner med høj kapacitet i Danmark?

Indlæg af Fast Fumble » 25. feb 2020, 09:06

ChristianL skrev:
25. feb 2020, 06:05
Ras.Killing skrev:

Må en udenlandsk skytte medbringe f.eks. et 25 skuds magasin til Danmark, som vedkommende lovligt ejer og har tilladelse til i sit hjemland?
jeg vil mene udlændinge må bruge store magasiner i danmark da de har tilladelse til dem i deres hjemland
Jeg vil mene det samme som ChristianL. Men jeg er ikke 100% sikker.

I Italien kan sportsskytter ikke få tilladelse til pistolkaliber 9mm. Men alle udenlandske skytter kan godt skyde med 9mm til Italienske stævner.
I Grækenland er hjemmeladning ikke tilladt. Men udenlandske skytter må gerne skyde med hjemmeladt ammo.
I Tjekkiet er hollowpoint pistol-ammo ikke tilladt. Og udenlandske skytter må heller ikke bruge hollowpoint.

Men du har udeladt grandfathering klausulen. Og det tror jeg betyder noget.
Skytterne (pistol) som havde tilladelse til pistolen med langt magasin før 13. Juni 2017, må stadig gerne eje og bruge dem, og må også købe nye. Dermed er magasinerne altså ikke "forbudt" som sådan, men man kan ikke få nye tilladelser til dem. Udenlandske skytter KAN nogle steder have lange magasiner lovligt. Dermed handler "ulovligheden" altså om, hvorvidt skytten har tilladelse til magasinerne, eller ej. Og den tilladelse kan udenlandske skytter jo have...
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Interesser: IPSC og pistolskydning
Has thanked: 59 times
Been thanked: 426 times
Kontakt:

Indlæg af Mapzter » 25. feb 2020, 09:40

Ras.Killing skrev:
Nogen mener at det kun er danske skytter og jægere der er underlagt disse regler, jeg tænker det må gælde alle der bevæger sig ind i Danmark.
Udenlandske skytter skyder (med Politiets accept) med halvautomatiske rifler til IPSC riffelstævner i Danmark, selv om der kun gives tilladelser til halvauto til jagt i Danmark.

Det samme gjorde sig gældende før danske IPSC skytter kunne få tilladelse til .40 og større, der deltog udenlandske skytter med disse kalibre til stævner hvor banerne var godkendt.
Slava Ukraini!

IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory

Brugeravatar
Centurion
Gold Member
Gold Member
Interesser: Jagt & fiskeri
Geografisk sted: Sjælland
Has thanked: 36 times
Been thanked: 31 times

Indlæg af Centurion » 25. feb 2020, 11:51

Principielt gælder den danske færdselslov også for udenlandske bilister i DK, og den danske våbenlov også for udenlandske skytter i DK,
MEN: det vil nok ikke være svært at få dispensation, hvis der er en fornuftig begrundelse.
IPSC burde nok tage stilling til områder, hvor relevante nationale love er forskellige, så internationale konkurrencer uden videre kan afvikles på ensartede vilkår uden ekstra bøvl.
"In case of panic: don't panic"

Kenned
Platin Member
Platin Member
Interesser: UV-jagt, våben, Teknik
Geografisk sted: København S
Has thanked: 233 times
Been thanked: 216 times

Indlæg af Kenned » 25. feb 2020, 12:14

Centurion skrev:
25. feb 2020, 11:51
Principielt gælder den danske færdselslov også for udenlandske bilister i DK, og den danske våbenlov også for udenlandske skytter i DK,
MEN: det vil nok ikke være svært at få dispensation, hvis der er en fornuftig begrundelse.
IPSC burde nok tage stilling til områder, hvor relevante nationale love er forskellige, så internationale konkurrencer uden videre kan afvikles på ensartede vilkår uden ekstra bøvl.
Jeg er helt enig, men fx på bredden af campingvogne ift. bilens bredde får udenlandske turister jo lov til at køre rundt med noget som danske statsborgere ikke må, uden at skulle søge dispensation, så det er vel naturligt at det også gælder på andre områder.

Hilsen Kenneth

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 272 times
Been thanked: 162 times

Indlæg af Greyberd63 » 25. feb 2020, 12:26

Mapzter skrev:
25. feb 2020, 09:40
Ras.Killing skrev:
Udenlandske skytter skyder (med Politiets accept) med halvautomatiske rifler til IPSC riffelstævner i Danmark, selv om der kun gives tilladelser til halvauto til jagt i Danmark.

Det samme gjorde sig gældende før danske IPSC skytter kunne få tilladelse til .40 og større, der deltog udenlandske skytter med disse kalibre til stævner hvor banerne var godkendt.
Når du skriver med politiets accept, er det så skriftlig tilladelse, eller nogen en politimand har sagt.

Mvh
Grey

ChristianL
Banned
Banned
Interesser: skydning
Geografisk sted: brønderslev

Indlæg af ChristianL » 25. feb 2020, 12:37

Fast Fumble skrev:
25. feb 2020, 09:06
ChristianL skrev:
25. feb 2020, 06:05
Ras.Killing skrev:

Må en udenlandsk skytte medbringe f.eks. et 25 skuds magasin til Danmark, som vedkommende lovligt ejer og har tilladelse til i sit hjemland?
Jeg vil mene det samme som ChristianL. Men jeg er ikke 100% sikker.

I Italien kan sportsskytter ikke få tilladelse til pistolkaliber 9mm. Men alle udenlandske skytter kan godt skyde med 9mm til Italienske stævner.
I Grækenland er hjemmeladning ikke tilladt. Men udenlandske skytter må gerne skyde med hjemmeladt ammo.
I Tjekkiet er hollowpoint pistol-ammo ikke tilladt. Og udenlandske skytter må heller ikke bruge hollowpoint.

Men du har udeladt grandfathering klausulen. Og det tror jeg betyder noget.
Skytterne (pistol) som havde tilladelse til pistolen med langt magasin før 13. Juni 2017, må stadig gerne eje og bruge dem, og må også købe nye. Dermed er magasinerne altså ikke "forbudt" som sådan, men man kan ikke få nye tilladelser til dem. Udenlandske skytter KAN nogle steder have lange magasiner lovligt. Dermed handler "ulovligheden" altså om, hvorvidt skytten har tilladelse til magasinerne, eller ej. Og den tilladelse kan udenlandske skytter jo have...
Gælder Grand father på det område? Nogen siger at man ved fornyelse af SKV tilladelse ikke må ha sine lange magasiner mere

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Kontakt:

Indlæg af Mapzter » 25. feb 2020, 12:44

Greyberd63 skrev:
25. feb 2020, 12:26
Når du skriver med politiets accept, er det så skriftlig tilladelse, eller nogen en politimand har sagt.
Jeg har ingen anelse om der findes noget på skrift. Politiet har tidligere i forbindelse med danske IPSC riffelstævner tilkendegivet at danske skytter ikke kunne deltage med halvauto rifler registeret til jagt, og (som jeg mener at have fået det fortalt) at danske skytter som ikke overholdt dette kunne risikere at blive sigtet for overtrædelse af våbenloven. Jeg har ikke været involveret direkte i kommunikationen med Politiet.
Slava Ukraini!

Team Zero Mike Armory

Greyberd63
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Greyberd63 » 25. feb 2020, 12:51

Mapzter skrev:
25. feb 2020, 12:44
Greyberd63 skrev:
25. feb 2020, 12:26
Jeg har ingen anelse om der findes noget på skrift. Politiet har tidligere i forbindelse med danske IPSC riffelstævner tilkendegivet at danske skytter ikke kunne deltage med halvauto rifler registeret til jagt, og (som jeg mener at have fået det fortalt) at danske skytter som ikke overholdt dette kunne risikere at blive sigtet for overtrædelse af våbenloven. Jeg har ikke været involveret direkte i kommunikationen med Politiet.
Tænker at hvis der ikke er noget på skrift fra politi, er det så ikke noget risikablet, at udenlandske skytter medbringer deres egen våben, til sportsskydning, når disse våben ikke er godkendt til sportsskydning i DK.

Mvh
Grey

Brugeravatar
Mapzter
This member is
This member is
Kontakt:

Indlæg af Mapzter » 25. feb 2020, 12:56

Greyberd63 skrev:
25. feb 2020, 12:51
Tænker at hvis der ikke er noget på skrift fra politi, er det så ikke noget risikablet, at udenlandske skytter medbringer deres egen våben, til sportsskydning, når disse våben ikke er godkendt til sportsskydning i DK.
Tja, vi taler stævner på Københavns Skyttecenter Kalvebod hvor Politiet selv træner, og hvor de i øvrigt godkender IPSC baneopsætningen før hvert eneste stævne, så de er 100% klar over at stævnerne finder sted. Det er muligt der findes noget på skrift, det ved jeg ikke.
Slava Ukraini!

Team Zero Mike Armory

Greyberd63
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Greyberd63 » 25. feb 2020, 13:04

Mapzter skrev:
25. feb 2020, 12:56
Greyberd63 skrev:
25. feb 2020, 12:51
Tja, vi taler stævner på Københavns Skyttecenter Kalvebod hvor Politiet selv træner, og hvor de i øvrigt godkender IPSC baneopsætningen før hvert eneste stævne, så de er 100% klar over at stævnerne finder sted. Det er muligt der findes noget på skrift, det ved jeg ikke.
Jeg er bare ret nærtagende, efter jeg tidernes morgen, er blevet bustet for at have blyhaglpatroner, tiltrods for at at skyde sporten var blevet godkendt.

Ved en test var Københavns Politi Direktør tilstede og Erik Jensen fra JM, der blev skydningen demonstret med blyhagl, og efterfølgende godkendt.
Men det gjorde det ikke lovligt for mig at indehave blyhagl patroner.

Mvh
Grey

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Ras.Killing » 25. feb 2020, 14:08

Mapzter skrev:
25. feb 2020, 09:40
Ras.Killing skrev:

Jo. Men jeg mener ikke de to tilfælde er sammenlignelige.

Halvautomatiske rifler er ikke ulovlige i DK (jægerne har dem jo bla.), danske sportsskytten kan bare ikke få tilladelse til dem. Og rent juridisk mener jeg, at der er en forskel på hvad man ikke kan få tilladelse til, og så til hvad der er forbudt at eje. Det er det samme med pistoler under 210mm, og for den sags skyld tilfældet med .40 ammunition. Det var ikke forbudt, politiet ville bare ikke give tilladelse til det.

Som jeg læser reglerne vedr. magasiner, så står der omvendt “Personer, der har en våbentilladelse til særligt farlige våben eller våbenpåtegning hertil på medlemsbeviset til en skytteforening, må ikke erhverve, besidde, bære eller anvende”.

Altså. Der står direkte at en person der har våbentilladelse til et særligt farligt våben, ikke må være i besiddelse af sådanne magasiner?

En udenlandsk jæger tager til Danmark på en jagttur og medbringer sin trofaste jagtkniv. Kniven er en springkniv og fuldt lovlig i hans hjemland. Må han tage kniven med til Danmark?
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 412 times
Been thanked: 969 times
Kontakt:

Indlæg af Bofhenator » 25. feb 2020, 14:22

Kunne man bruge våbenpasset som et udgangspunkt? Jeg er desværre ikke i nærheden af mit lige nu, men som jeg husker det er der visse begrænsninger på hvad man må tage med hvorhen. Feks kunne det være sådan at hvis Danmark ikke vil have 20+ magasiner med ind med sportsskytter udefra, så kan man frabede sig dette i våbenpasset?

Dette er jo naturligvis kun brugbart ift tilrejsende fra lande der er med i den klub.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af Fast Fumble » 25. feb 2020, 14:23

Ras.Killing skrev:
25. feb 2020, 14:08
Det mener jeg de er.
En af os har ret...
Ras.Killing skrev:
Halvautomatiske rifler er ikke ulovlige i DK (jægerne har dem jo bla.), danske sportsskytten kan bare ikke få tilladelse til dem. Og rent juridisk mener jeg, at der er en forskel på hvad man ikke kan få tilladelse til, og så til hvad der er forbudt at eje. Det er det samme med pistoler under 210mm, og for den sags skyld tilfældet med .40 ammunition. Det var ikke forbudt, politiet ville bare ikke give tilladelse til det.
Enig!
Ras.Killing skrev:
Som jeg læser reglerne vedr. magasiner, så står der omvendt “Personer, der har en våbentilladelse til særligt farlige våben eller våbenpåtegning hertil på medlemsbeviset til en skytteforening, må ikke erhverve, besidde, bære eller anvende”.
Altså. Der står direkte at en person der har våbentilladelse til et særligt farligt våben, ikke må være i besiddelse af sådanne magasiner?
Her udelader du igen den undtagelse der er for grandfathering:
En person der har våbentilladelse til et særligt farligt våben, ikke må være i besiddelse af sådanne magasiner, MEDMINDRE vedkommende havde tilladelse til pistolen de passer i, pr. 13. Juni 2017.

Bliver det så ikke igen et spørgsmål om tilladelse?
Ras.Killing skrev:
En udenlandsk jæger tager til Danmark på en jagttur og medbringer sin trofaste jagtkniv. Kniven er en springkniv og fuldt lovlig i hans hjemland. Må han tage kniven med til Danmark?
Nej, for i Danmark er springkniv forbudt. Man kan heller ikke få tilladelse til den under særlige omstændigheder - fx blankvåbentilladelse.

Jeg tror der er forskel, men jeg er ikke jurist nok til at kunne definere hvori den består.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af Fast Fumble » 25. feb 2020, 14:25

Bofhenator skrev:
25. feb 2020, 14:22
Kunne man bruge våbenpasset som et udgangspunkt? Jeg er desværre ikke i nærheden af mit lige nu, men som jeg husker det er der visse begrænsninger på hvad man må tage med hvorhen. Feks kunne det være sådan at hvis Danmark ikke vil have 20+ magasiner med ind med sportsskytter udefra, så kan man frabede sig dette i våbenpasset?
Nej ikke rigtigt.
Våbenpasset tjener kun som dokumentation overfor lokale myndigheder, om hvad du har tilladelse til at besidde og anvende.
Selvom jeg har tilladelse til 9mm pistol, og det i Danmark betyder at jeg fx må have hollow-point ammunition, så må jeg ikke bringe det ind i Tjekkiet, hvor det er eksplicit forbudt. Uanset hvad der står i mit våbenpas, skal jeg overholde det lands love, jeg befinder mig i.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Ras.Killing » 25. feb 2020, 14:56

Fast Fumble skrev:
25. feb 2020, 14:23
Ras.Killing skrev:
Det mener jeg de er.
En af os har ret...
Ras.Killing skrev:
Enig!
Ras.Killing skrev:
Her udelader du igen den undtagelse der er for grandfathering:
En person der har våbentilladelse til et særligt farligt våben, ikke må være i besiddelse af sådanne magasiner, MEDMINDRE vedkommende havde tilladelse til pistolen de passer i, pr. 13. Juni 2017.

Bliver det så ikke igen et spørgsmål om tilladelse?
Ras.Killing skrev:
Nej, for i Danmark er springkniv forbudt. Man kan heller ikke få tilladelse til den under særlige omstændigheder - fx blankvåbentilladelse.

Jeg tror der er forskel, men jeg er ikke jurist nok til at kunne definere hvori den består.
Jeg undlader grandfathering fordi jeg ikke mener det er relevant for spørgsmålet. Man har valgt ikke at lave loven med tilbagevirkende kraft, men det ændre ikke på, at magasinerne er ulovlige at være i besidelse af fremadrettet. Jeg tænker i dette oplæg på skytter efter skæringsdatoen.

Det kan du så heller ikke med magasinerne :smile: efter skæringsdatoen må du ikke erhverve, besidde, bære eller anvende. Præcis som en ulovlig kniv.

Hele humlen er, at det er ulovligt at være i besiddelse af magasinerne, hvis du har våbentilladelse til et særligt farligt våben. Altså ikke noget med at du ikke kan få tilladelse til dem - du må, skrevet direkte, ikke være i besidelse af dem.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Has thanked: 412 times
Been thanked: 969 times
Kontakt:

Indlæg af Bofhenator » 25. feb 2020, 15:19

Fast Fumble skrev:
25. feb 2020, 14:25
Bofhenator skrev:
25. feb 2020, 14:22
Nej ikke rigtigt.
Våbenpasset tjener kun som dokumentation overfor lokale myndigheder, om hvad du har tilladelse til at besidde og anvende.
Selvom jeg har tilladelse til 9mm pistol, og det i Danmark betyder at jeg fx må have hollow-point ammunition, så må jeg ikke bringe det ind i Tjekkiet, hvor det er eksplicit forbudt. Uanset hvad der står i mit våbenpas, skal jeg overholde det lands love, jeg befinder mig i.
Det er jeg med på, nu ved jeg ikke lige med ammunition i Tjekkiet, men står der feks ikke i våbenpasset at pistoler ikke må komme med til UK? Noget tilsvarende kunne man forestille sig med andre "lokale" love.

Som sagt, jeg er ikke i nærheden af mit eget, så jeg må lige lure når jeg kommer hjem :-)
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

LHL
Gold Member
Gold Member
Interesser: riffeljagt
Geografisk sted: sjælland
Has thanked: 63 times
Been thanked: 10 times

Indlæg af LHL » 26. feb 2020, 19:29

man skal naturligvis overholde lovene i det land man opholder sig i.alt andet er tågesnak.

Bjarne41
Gold Member
Gold Member
Interesser: jagt - historie
Geografisk sted: midtjylland
Has thanked: 17 times
Been thanked: 14 times

Indlæg af Bjarne41 » 26. feb 2020, 22:15

Det kan du så heller ikke med magasinerne :smile: efter skærings datoen må du ikke erhverve, besidde, bære eller anvende. Præcis som en ulovlig kniv.
Hvad så med de personer, som har tilladelse til samling af magasiner ? :???: :???:
Er de med et blevet kriminelle ? :???:

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Ras.Killing » 26. feb 2020, 22:44

Bjarne41 skrev:
26. feb 2020, 22:15
Det kan du så heller ikke med magasinerne :smile: efter skærings datoen må du ikke erhverve, besidde, bære eller anvende. Præcis som en ulovlig kniv.
Hvad så med de personer, som har tilladelse til samling af magasiner ? :???: :???:
Kun hvis de samtidig falder ind i denne kategori (som jeg forstår det).
Personer, der har en våbentilladelse til særligt farlige våben eller våbenpåtegning hertil på medlemsbeviset til en skytteforening

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af Fast Fumble » 27. feb 2020, 08:05

LHL skrev:
26. feb 2020, 19:29
man skal naturligvis overholde lovene i det land man opholder sig i.alt andet er tågesnak.
Naturligvis.
Men det er ikke det, denne tråd handler om. Den handler om, hvorvidt de lange magasiner er forbudt, eller blot tilladelseskrævende (hvor man ikke længere som Dansker kan få tilladelse).

Illustreret ved at JEG HAR tilladelse til lange magasiner, og fortsat må bruge dem, mens skytter med nye tilladelser IKKE HAR tilladelse, og derfor ikke må bruge dem.
Ligesom danske skytter IKKE KAN FÅ tilladelse til militærlignende rifler til sportsbrug, mens udenlandske skytter - med politiets billigelse - deltager i sportsstævner på Dansk grund med sådanne rifler, fordi de HAR tilladelse til dem.
Slava Ukraini!

Brugeravatar
Fast Fumble
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af Fast Fumble » 27. feb 2020, 08:07

Ras.Killing skrev:
26. feb 2020, 22:44
Bjarne41 skrev:
26. feb 2020, 22:15
Kun hvis de samtidig falder ind i denne kategori (som jeg forstår det).
Personer, der har en våbentilladelse til særligt farlige våben eller våbenpåtegning hertil på medlemsbeviset til en skytteforening
Lige præcis.
Mange magasinsamlere vil givetvis have været nødt til at bortskaffe nogle af deres magasiner, hvis de samtidig har fx en kaliber .22 sportspistol.
Og de magasinsamlere som har overset det forhold, betræder nu farlig grund. (Overtrædelse af våbenloven).
Slava Ukraini!

Brugeravatar
VHP
Bronze Member
Bronze Member
Interesser: Jagt,Ammunition og Militaria
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Indlæg af VHP » 27. feb 2020, 08:31

Fra Politiets hjemmeside.

Magasiner du kan få på en samlertilladelse

Alle magasiner kan komme på en samlertilladelse til magasiner, dog med denne undtagelse: Hvis du ejer et halvautomatisk våben, kan du ikke få magasiner, der kan indeholde mere end 10 patroner, på din samlertilladelse til magasiner.

Besvar