Ulv skudt i Ulfborg - fortsat
-
- UDMELDT AF NVF
- Interesser: skydning
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 1193 times
- Been thanked: 185 times
Ulv skudt i Ulfborg - fortsat
Den gamle tråd med samme navn er ikke længere, så derfor genopstarter jeg den lige her.
Ny er skytten (jeg nægter at kalde ham jæger) gudhjælpemig blevet hædret for sin lovovertrædelse
https://www.herningfolkeblad.dk/artikel ... lrVc_kfiSI
Det er slemt nok i sig selv, men at idioten (pardon my French) vælger at modtage "hæderen" er jo helt sort. Det gør også at hans argument om at han troede at der var tale om en hybrid mellem en hund og en ulv falder helt til jorden.
Peter
Ny er skytten (jeg nægter at kalde ham jæger) gudhjælpemig blevet hædret for sin lovovertrædelse
https://www.herningfolkeblad.dk/artikel ... lrVc_kfiSI
Det er slemt nok i sig selv, men at idioten (pardon my French) vælger at modtage "hæderen" er jo helt sort. Det gør også at hans argument om at han troede at der var tale om en hybrid mellem en hund og en ulv falder helt til jorden.
Peter
- BentxBetjent
- Platin Member
- Interesser: Rifler, airguns
- Geografisk sted: Udenfor Horsens
- Has thanked: 109 times
- Been thanked: 91 times
Re: Ulv skudt i Ulfborg - fortsat
Blot en tanke, og spørgsmål til forumværten/moderator.
- Kunne Hr. Troldtoft blive medlem af forum?
- Kunne medlemmer af "Ulvefrit Danmark" være medlem af NVF?
Jeg må indrømme at jeg ikke selv er 100% klar i spyttet om jeg synes ulve i Danmark er en god ide.
Jeg kunne dog ikke drømme om bryde en fredning.!
Men debatten kan jo være interessant.
Jeg må indrømme at jeg ikke selv er 100% klar i spyttet om jeg synes ulve i Danmark er en god ide.
Jeg kunne dog ikke drømme om bryde en fredning.!
Men debatten kan jo være interessant.
Når statsmænd tyr til vold, er det menneskeheden der lider.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Det tager kun 2 minutter ..........
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Det tager kun 2 minutter ..........
-
- Silver Member
- Interesser: Jagt, natur og oplevelser
- Geografisk sted: Vestsjaelland
- Geografisk sted: Vestsjalland, Denmark
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 81 times
Personlig mening:
Hvorfor ikke? Fordi man mener noget andre ikke er enige i, skal man ikke udelukkes, de har jo heller ikke fået inddraget deres COOP kort og andre urelaterede ting.
Man skal jo selvfølgelig følge reglerne, og jeg synes de indeholder noget om ikke at opfordre til ulovligheder... Så mon ikke det ville blive et kort medlemskab?
Hvorfor ikke? Fordi man mener noget andre ikke er enige i, skal man ikke udelukkes, de har jo heller ikke fået inddraget deres COOP kort og andre urelaterede ting.
Man skal jo selvfølgelig følge reglerne, og jeg synes de indeholder noget om ikke at opfordre til ulovligheder... Så mon ikke det ville blive et kort medlemskab?
12/76
.308
6,55x55
.22lr
.308
6,55x55
.22lr
-
- UDMELDT AF NVF
At blive hædret, og modtage en medalje, for en lovovertrædelse man er blevet dømt for, syntes jeg er helt ude i hampen.Aratan skrev: ↑10. okt 2020, 10:31Personlig mening:
Peter
-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
Enig, Peter.
Så du de relaterede artikler? Her er en af dem; https://www.herningfolkeblad.dk/artikel ... 60874de75/
Jeg begynder så småt at forstå mentaliteten, omkring tildelingen af medaljer, selv om jeg på ingen måde billiger nedskydning af fredede dyr, i andet end nødværge (om end ikke engang det, er helt let at definere).
Fåreavlerne er reelt magtesløse og får deres kræ eksproprieret, ofte uden kompensation.
Så du de relaterede artikler? Her er en af dem; https://www.herningfolkeblad.dk/artikel ... 60874de75/
Jeg begynder så småt at forstå mentaliteten, omkring tildelingen af medaljer, selv om jeg på ingen måde billiger nedskydning af fredede dyr, i andet end nødværge (om end ikke engang det, er helt let at definere).
Fåreavlerne er reelt magtesløse og får deres kræ eksproprieret, ofte uden kompensation.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 332 times
- Been thanked: 951 times
- Kontakt:
Ja, selvfølgelig kan de blive medlem af NVF.BentxBetjent skrev: ↑10. okt 2020, 10:14Blot en tanke, og spørgsmål til forumværten/moderator.
Fri debat er en måde at blive klogere på. Man bliver ikke klogere ved kun at belyse et emne fra EN vinkel, man er nødt til at belyse det fra flere vinkler, også selvom nogle af de meninger der bringes til torvs er ubehagelige. Der er to mulige gode udfald af en debat:
1. Jeg kan, som deltager, bliver klogere. Det er ikke sikkert det ændrer mit standpunkt i sagen, men det kan være min holdning bliver funderet på et mere oplyst grundlag, og jeg får lettere ved at forstå "modparten".
2. Modparten kan skifte holdning. Argumenter, modargumenter, vægtning osv, kan altsammen være med til at flytte holdninger.
(Der er faktisk en 3. - modparten kan, selvom han/den/de ikke skifter standpunkt, få en bedre forståelse for hvorfor jeg har min holdning, og dermed kan vi lettere finde fælles grund og kompromis'er).
Selv Rasmus Paludan (som jeg personligt betragter som en IRL troll og en meget stor idiot) vil være velkommen, i de 20 minutter han ville formå at overholde vores regelsæt...
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
-
- Silver Member
- Interesser: Jagt, natur og oplevelser
- Geografisk sted: Vestsjaelland
- Geografisk sted: Vestsjalland, Denmark
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 81 times
Enig.PSindrup skrev: ↑10. okt 2020, 10:39At blive hædret, og modtage en medalje, for en lovovertrædelse man er blevet dømt for, syntes jeg er helt ude i hampen.Aratan skrev: ↑10. okt 2020, 10:31Personlig mening:
Peter
Men der er mange der ude i hampen, jeg kunne nævne:
Medlemmer af enhedslisten
Debattører på Nationen
Folk der tror på homeøpati
Militante tilhængere af Trump
Solariebrugere
Den eneste fællesnævner mellem disse? jeg forstår dem ikke og/eller bryder mig ikke om dem eller deres værdier.
Det diskvalificerer dem ikke fra at være NVF medlemmer... Så længe de opfærer sig sobert og overholder reglerne, så er de velkomne...
12/76
.308
6,55x55
.22lr
.308
6,55x55
.22lr
-
- This member is
- Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 238 times
- Been thanked: 278 times
Videoen i artiklen der linkes til giver et godt indblik i foreningen ulvefrit Danmark. Der er ca 20 mennesker tilstede og gennemsnitsalderen er vel ca 70.
HR
HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!
-
- UDMELDT AF NVF
Jeg er helt enig med dig i at Danmark ikke er stort nok til at have vilde ulve, og jeg forstår slet ikke beslutningen.C-X skrev: ↑10. okt 2020, 10:46Enig, Peter.
Men det her drejer sig om at man hylder en person der bryder loven og skyder et fredet dyr. Det er i mine øjne langt ude.
Hvis skytten var så ked af at han havde begået en fejl og taget fejl af dyret, så ville/skulle han da aldrig have modtaget "medaljen"
Peter
-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
Heri enig.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.