Hej
Jeg har et Diana 48 luftgevær i 5.5MM til salg. I går ringede der en interesseret, og som gerne ville købe det. Fint, men han ville have den under SKV, normalt ville jeg jo kun sælge den til en med jagttegn. Er der nogen der ved om det er muligt at købe den på SKV og hvis det er muligt, så skal jeg vel vente i lang tid før papir arbejdet er på plads og luftgeværet kan hentes?
Luftgevær 5.5 mm på SKV
-
- Bronze Member
- Interesser: pistolskydning, jagt
- Geografisk sted: Silkeborg
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 29 times
Re: Luftgevær 5.5 mm på SKV
Hejsa,
Den er meget nem. Det er ikke muligt for ham, da ingen skytteorganisationer har 5,5 på programmet.
Så i realiteten er der kun jagttegn som mulighed.
Den er meget nem. Det er ikke muligt for ham, da ingen skytteorganisationer har 5,5 på programmet.
Så i realiteten er der kun jagttegn som mulighed.
Hilsen Siggy
Hoplofobi er den frygtligste angst af alle!!
- Mausertossen
- Platin Member
- Interesser: skydevåben
- Geografisk sted: Bagsværd
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 13 times
Skal man ikke bare anmelde det til PAC med henvisning til at man har SKV tilladelser?
-S
-S
And the Lord said, “Let there be crackpots.”
And there were crackpots.
And there were crackpots.
- FBN
- Platin Member
- Interesser: Alt med/om våben :-)
- Geografisk sted: Vestjylland
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 101 times
Luftgevær på 5,5 mm og op kan kun registreresMausertossen skrev: ↑14. nov 2020, 15:13Skal man ikke bare anmelde det til PAC med henvisning til at man har SKV tilladelser?
-S
til jagt, og det kræver jagttegn

I skytteforening kan der bruges 4,5 mm luftpistol
og gevær som er egnet/godkendt til skytteprogram.
MVH Frank.
Iøvrigt mener jeg vi skal beholde Kongehuset.!
Iøvrigt mener jeg vi skal beholde Kongehuset.!
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 327 times
- Been thanked: 947 times
- Kontakt:
Nej.Mausertossen skrev: ↑14. nov 2020, 15:13Skal man ikke bare anmelde det til PAC med henvisning til at man har SKV tilladelser?
-S
En SKV2 tilladelse er specifikt til ET våben. Man kan have flere våben på et SKV kort, men selve SKV2 tilladelsen er til et specifikt våben med serienummer. Sportsskydningen opererer ikke på samme måde med nogle våben der blot skal anmeldes.
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
- K_Nielsen
- Silver Member
- Interesser: Riffel og pistolskydnng
- Geografisk sted: Syd-Jylland
- Has thanked: 76 times
Sådan har det dog været med glatløbede haglgeværer på SKV til flugtskydning, ved ikke hvordan det er i dag.Fast Fumble skrev: ↑14. nov 2020, 16:13Nej.Mausertossen skrev: ↑14. nov 2020, 15:13Skal man ikke bare anmelde det til PAC med henvisning til at man har SKV tilladelser?
-S
En SKV2 tilladelse er specifikt til ET våben. Man kan have flere våben på et SKV kort, men selve SKV2 tilladelsen er til et specifikt våben med serienummer. Sportsskydningen opererer ikke på samme måde med nogle våben der blot skal anmeldes.
Mvh
K_Nielsen
K_Nielsen
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt, skydning, sport, science
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 754 times
Sådan er det vist stadig.K_Nielsen skrev: ↑14. nov 2020, 16:23Sådan har det dog været med glatløbede haglgeværer på SKV til flugtskydning, ved ikke hvordan det er i dag.Fast Fumble skrev: ↑14. nov 2020, 16:13Nej.Mausertossen skrev: ↑14. nov 2020, 15:13Skal man ikke bare anmelde det til PAC med henvisning til at man har SKV tilladelser?
-S
-
- Bronze Member
- Interesser: pistolskydning, jagt
- Geografisk sted: Silkeborg
- Has thanked: 27 times
Hvis man er medlem af en flugtskytteforening under Dansk Skytteunion kan man få en våbenpåtegning(SKV) der giver ret til at erhverve glatløbede haglgeværer hvorefter man køber og anmelder på samme måde som ved jagttegn.
Hilsen Siggy
- K_Nielsen
- Silver Member
- Interesser: Riffel og pistolskydnng
- Geografisk sted: Syd-Jylland
- Has thanked: 76 times
Okay, så er alt ved det gamle :)
Jeg kunne huske det var sådan før jeg tog jagttegn, men 5.5 mm luftgeværet kan ikke komme ind under det, så beklager jeg fik OT rodet ind i tråden.
Mvh
K_Nielsen
K_Nielsen