Kan en Hessen Arms M3 registreres? Evt som repater?
-
- Banned
- Interesser: Skyd
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 65 times
- Been thanked: 47 times
Kan en Hessen Arms M3 registreres? Evt som repater?
Edit; det er åbenbart nødvendig at specificere at jeg værken har købt eller har tænkt mig at købe dette våben!!!!!
Jeg er i denne tråd blevet anklaget for at ville ødelægge det for alle jæger..... Det er IKKE korrekt.
Denne tråd er ment som en almindelig diskution om dette specielle våben rent faktisk kan registreres (de har jo lavet det med henblik på civil registrering) og intet andet.
Man må gerne have et holdning til våbenet, men jeg vil ikke acceptere at blive personlig beskyldt for alt muligt.
Kan en Hessen Arms M3 registreres i dk? Den er halv auto, men den kan vel også de aktiveres så den kun er repater?
http://hessenarms.de/
youtu.be/MfCn-45Cx3c
Jeg er i denne tråd blevet anklaget for at ville ødelægge det for alle jæger..... Det er IKKE korrekt.
Denne tråd er ment som en almindelig diskution om dette specielle våben rent faktisk kan registreres (de har jo lavet det med henblik på civil registrering) og intet andet.
Man må gerne have et holdning til våbenet, men jeg vil ikke acceptere at blive personlig beskyldt for alt muligt.
Kan en Hessen Arms M3 registreres i dk? Den er halv auto, men den kan vel også de aktiveres så den kun er repater?
http://hessenarms.de/
youtu.be/MfCn-45Cx3c
Senest rettet af Frantz 8. jan 2021, 13:48, rettet i alt 1 gang.
Så fik jeg endelig min 1866 riffel.
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 142 times
- Been thanked: 292 times
Re: Kan en Hessen Arms M3 registreres? Evt som repater?
Den er rekyl aktiveret, så svaret er umiddelbart nej.
og så er der nok også udfordringer med magasin størrelsen.
og så er der nok også udfordringer med magasin størrelsen.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
- Ras.Killing
- Platin Member
- Interesser: Jagt & pistolskydning
- Geografisk sted: Sy'Fyn
- Has thanked: 545 times
- Been thanked: 629 times
I princippet kan den vel godt registreres som halvautomatisk jagtriffel, idet 308.Win holder kravet til klasse 1 vildt.
I det tilfælde skal du bare lige begrænse bæltet til 3 led, hvilket vel egentlig er nemt nok.
Nu ved jeg ikke hvordan sådan en skal kassereres hvis det er, men som repeter 308.Win ser jeg heller ingen problemer.
Utraditionelt jagtvåben... bestemt... men der er jo ikke farligere end enhver anden 308.Win riffel.
Hvis du så slæber den med på en fællesjagt, sammen med den Typhoon du også har i tankerne, så kan jeg godt forstå hvis du ville få en kommentar eller to med på vejen
I det tilfælde skal du bare lige begrænse bæltet til 3 led, hvilket vel egentlig er nemt nok.
Nu ved jeg ikke hvordan sådan en skal kassereres hvis det er, men som repeter 308.Win ser jeg heller ingen problemer.
Utraditionelt jagtvåben... bestemt... men der er jo ikke farligere end enhver anden 308.Win riffel.
Hvis du så slæber den med på en fællesjagt, sammen med den Typhoon du også har i tankerne, så kan jeg godt forstå hvis du ville få en kommentar eller to med på vejen

"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
-
- Banned
Næ hvorfor det? Det er bare en ualmindelig 308 halv auto riffel
-
- Banned
Hvis den kan lavet til repater? Magasin størrelsen er vel bare et 2 skuds bånd?
-
- Banned
Føde leddet til lmg er vist kun på 2 eller 3 led.... Jeg kan faktisk ikke huske det.Ras.Killing skrev: ↑7. jan 2021, 17:09I princippet kan den vel godt registreres som halvautomatisk jagtriffel, idet 308.Win holder kravet til klasse 1 vildt.
Hvis du så slæber den med på en fællesjagt, sammen med den Typhoon du også har i tankerne, så kan jeg godt forstå hvis du ville få en kommentar eller to med på vejen![]()
Er det ikke noget med man skal krydse af at jagtvåbenws ikke er militær lignende?.... Lidt udfordrende i dette tilfælde
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 410 times
- Been thanked: 960 times
- Kontakt:
Nej, det er i ansøgningen til våbenpas.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
-
- This member is
- Interesser: Våbenrelateret information
- Geografisk sted: Jylland
- Has thanked: 141 times
- Been thanked: 503 times
Jeg mener ikke at der ( endnu ) er noget med udseendet.
Men hvis du har en halvautomatisk riffel så må du ikke eje magasiner med større kapacitet end 10 skud. Det kan måske godt blive et problem med bælteled der kan sammensættes til en vilkårlig længde?
Og der er kommet et totalt forbud mod fuldautomatiske våben der er ombygget til halvautomatisk, jeg kan ikke gennemskue ud fra hjemmesiden om det er et ombygget maskingevær?
-
- Banned
Det er ikke et ombygget maskingevær som jeg har forstået. Der er en civil opbygget riffel som aldrig har været fuld autoReneKJ skrev: ↑7. jan 2021, 17:44Jeg mener ikke at der ( endnu ) er noget med udseendet.
Men hvis du har en halvautomatisk riffel så må du ikke eje magasiner med større kapacitet end 10 skud. Det kan måske godt blive et problem med bælteled der kan sammensættes til en vilkårlig længde?
Og der er kommet et totalt forbud mod fuldautomatiske våben der er ombygget til halvautomatisk, jeg kan ikke gennemskue ud fra hjemmesiden om det er et ombygget maskingevær?
-
- Platin Member
- Interesser: WW2 våben long range shooting
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 52 times
Får du held af det kan jeg sælge dig en båndlader/kaffemølle til samme
Mvh

Mvh
I spent most of my money on beer , guns and women
The rest i just wasted!
The rest i just wasted!
- 100Radsbar
- Gold Member
- Interesser: Jagt & Historiske Våben
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Has thanked: 747 times
- Been thanked: 90 times
I teorien: Ja
I praksis: Nej
Tror når den kære medarbejder hos PAC, lige skal se hvad det er for en slags riffel du søger tilladelse til, så får du nok et afslag. Den kommer nok ikke engang så langt som en partshøring.
Om de så kontakter med henblik på en lidt nærmere granskning af din person er så et andet spørgsmål
Tror når den kære medarbejder hos PAC, lige skal se hvad det er for en slags riffel du søger tilladelse til, så får du nok et afslag. Den kommer nok ikke engang så langt som en partshøring.
Om de så kontakter med henblik på en lidt nærmere granskning af din person er så et andet spørgsmål

7,62x54R Glory to the Mosin.
- Agamemnon
- Moderator
- Interesser: Skydning genladning Etymologi
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 472 times
- Been thanked: 1071 times
Hvis den nogensinde har været fuldautomatisk, og dermed er konverteret til halvautomatisk, så er svaret nej.
Og dét lader det til at den har.
Dén mulighed døde 12SEP2018, da våbenbekendtgørelsen blev ændret, som følge af revisionen af EU's våbendirektiv.Insbesondere wenn man bedenkt, dass wir die Abzugstechnik und Funktionsweise geändert haben.
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.
Edmund Burke, 1729-1797.
Edmund Burke, 1729-1797.
-
- Banned
Hvad skal man bruge kaffemøllen til når du kun man lade med 2 eller 3 skud?
-
- UDMELDT AF NVF
- Interesser: Slettes
- Has thanked: 384 times
- Been thanked: 290 times
Kender godt Hessen Arms og har oftest kigget på deres Mg42 “fredsmodel”.
Producenten skal ændre navnet på kanonen for ikke at vække mistanke...(den forøvrigt også fåes i 8x57).
Den skl have et navn der virker blødere..og f.eks ikke model “judenjagd”...men mere som model “Wald Jäger” eller “ Universal stutzen”.
Sådan en bøsse kan godt fåes på et almindeligt jagttegn hvis piben er min 55cm og er glatløbet. Man kan køre en rival igennem piben og vupti...man har en haglbøsse i 8mm HochFühren...

Producenten skal ændre navnet på kanonen for ikke at vække mistanke...(den forøvrigt også fåes i 8x57).
Den skl have et navn der virker blødere..og f.eks ikke model “judenjagd”...men mere som model “Wald Jäger” eller “ Universal stutzen”.
Sådan en bøsse kan godt fåes på et almindeligt jagttegn hvis piben er min 55cm og er glatløbet. Man kan køre en rival igennem piben og vupti...man har en haglbøsse i 8mm HochFühren...

-
- Banned
Ja hvis den har været fuldauto engang. Men der står fra fuldauto til semi auto...... Hvad nu hvis det er fra fuld auto til repater?Agamemnon skrev: ↑7. jan 2021, 19:50Hvis den nogensinde har været fuldautomatisk, og dermed er konverteret til halvautomatisk, så er svaret nej.
Og dét lader det til at den har.
Dén mulighed døde 12SEP2018, da våbenbekendtgørelsen blev ændret, som følge af revisionen af EU's våbendirektiv.Insbesondere wenn man bedenkt, dass wir die Abzugstechnik und Funktionsweise geändert haben.
Screenshot_20210107-194619.jpg
-
- Banned
Jeg tro bestemt PAC og diverse politiker vil få kaffen galt i halsen hvis der begyndte at komme ansøgninger så diverse våben den slags100Radsbar skrev: ↑7. jan 2021, 19:24I teorien: Ja
Om de så kontakter med henblik på en lidt nærmere granskning af din person er så et andet spørgsmål![]()
-
- Platin Member
- Interesser: WW2 våben long range shooting
- Has thanked: 73 times
- Been thanked: 52 times
Du besvarede lige der dit eget spørgsmål
I spent most of my money on beer , guns and women
The rest i just wasted!
The rest i just wasted!
- Ras.Killing
- Platin Member
Altså hvis man kigger på hvad f.eks. JJSU langer over disken (han gør det lidt i den slags våben), så kan jeg ikke se hvorfor at f.eks. en MG42 klon skulle være et problem?
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
-
- Gold Member
- Interesser: skydning
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 99 times
- Been thanked: 29 times
og det er så lige sådanne våben der forsøges indregistreret som jagtvåben, der for onkel blå og politikerne til at stramme våbenloven vedr jagtvåben
- Ras.Killing
- Platin Member
Så det du siger er... vi bør kun købe og skyde med alm. klassiske jagtrifler, ellers ender vi med kun at få lov til at eje alm. klassiske jagtrifler?
Det er jo noget fis. Hvis overstående ombygges til repeter, så er de jo på ingen måde farligere end enhver anden riffel i samme kaliber.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
- 100Radsbar
- Gold Member
- Interesser: Jagt & Historiske Våben
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Has thanked: 747 times
- Been thanked: 90 times
Hvad mener du med forsøges?

Jeg har min Tigr/SVD indregistreret til jagt, den er i ½-auto. Og så snart jeg får lavet et 2-skuds magasin så skal den da med på jagt, det er den bedst skydende, og mest præcise riffel jeg nogensinde har haft i hænderne. Min K98k kommer på 2. pladsen.
Kigger man på JJSU så leverer de AR-15, og AK'en som repeter hvis den skal registreres til jagt her i landet.
Så længe den overholder de krav der er gældende så er udseendet underordnet.
Men som det er så meget så er det øjet der ser, nogle kan lide Mercedes, nogle kan lide Volvo, kan man ikke lide det man ser må man kigge på noget andet.
Jeg vil da også hellere kigge på Claudia Schiffer end Olga henne fra den lokale smugkro, men derfor smider jeg ikke Olga i havnen

7,62x54R Glory to the Mosin.
- CO
- Platin Member
- Interesser: Long range, bue, jagt, IPSC
- Has thanked: 30 times
- Been thanked: 176 times
Du mener ikke at et bæltefødet “maskingevær” er at stramme begrebet jagtriffel lige rigeligt?Ras.Killing skrev: ↑7. jan 2021, 22:04Så det du siger er... vi bør kun købe og skyde med alm. klassiske jagtrifler, ellers ender vi med kun at få lov til at eje alm. klassiske jagtrifler?
Det er jo noget fis. Hvis overstående ombygges til repeter, så er de jo på ingen måde farligere end enhver anden riffel i samme kaliber.
Jeg er normalt meget imod selvstrammeri, men en gang i mellem skulle man måske lige klappe hesten.
Franz har tilsyneladende trang til at prøve grænser af, men det gavner ikke ligefrem vores sag.
Østbirk Pistolskytter og
Sportsskytteklubben Mildot
Sportsskytteklubben Mildot
- Agamemnon
- Moderator
- Interesser: Skydning genladning Etymologi
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 472 times
- Been thanked: 1071 times
Jeg plejer heller ikke at være til den sippede og restriktive side.CO skrev: ↑7. jan 2021, 22:44Du mener ikke at et bæltefødet “maskingevær” er at stramme begrebet jagtriffel lige rigeligt?Ras.Killing skrev: ↑7. jan 2021, 22:04Så det du siger er... vi bør kun købe og skyde med alm. klassiske jagtrifler, ellers ender vi med kun at få lov til at eje alm. klassiske jagtrifler?
Jeg er normalt meget imod selvstrammeri, men en gang i mellem skulle man måske lige klappe hesten.
Franz har tilsyneladende trang til at prøve grænser af, men det gavner ikke ligefrem vores sag.
Men lige i dette tilfælde, der har jeg altså følelsen af, at nogen løber rundt og spreder "en dårlig" på vores allesammens yndlings horehus.
Man har måske en fest, men vi andre kommer til at slås med kløen og blærerne senere. Og måske må etablisementet ende med at dreje nøglen om.
Not cool...... Not cool at all.

The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.
Edmund Burke, 1729-1797.
Edmund Burke, 1729-1797.