afvikling af ekspartners effekter efter skilsmisse

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Besvar
Luluselsker
Platin Member
Platin Member
Interesser: jagt/luftvåben og bue
Geografisk sted: sydlige øer/meste af østDK
Has thanked: 101 times
Been thanked: 104 times

afvikling af ekspartners effekter efter skilsmisse

Indlæg af Luluselsker » 29. mar 2021, 18:24

Hej forum
som nogle ved står jeg og er igennem skilsmisse med mor til min søn
hun er stort ikke til at arbejde med og sagen er kørt i helvede og retur fra hendes side af

hun har nu idag fundet ud af hun vil komme i ugen her en specifik dag efter sine ting og jeg har indvilget i at det kan hun sagtens men at de vil blive sat ud på fortovet forsvarligt indpakket således hun ikke skal ind på grunden da hun IKKE er ønsket eller velkommen grundet tidligere fremsatte påstande med alt fra vold til ja fantasien har ingen grænser hos hende

men hvad må jeg og hvad må jeg ikke hun sidder og plaprer op på email lige nu om love og regler men kan ikke oplyse hvilke dog at love og regler siger ujeg ikke må sætte hendes ting på fortovet til hende samme dag hun vil hente dem

hvad kan/må jeg her?
Komplet tegnblind omend jeg forsøger er bedre med en fil i hånden end med et tastatur
Obs! kan være besværlig at fange i dagstimerne

Brugeravatar
Lycon
Moderator
Moderator
Interesser: Special Operations Executive
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 596 times
Been thanked: 601 times
Kontakt:

Re: afvikling af ekspartners effekter efter skilsmisse

Indlæg af Lycon » 29. mar 2021, 18:34

Luluselsker skrev:
29. mar 2021, 18:24
Hej forum
som nogle ved står jeg og er igennem skilsmisse med mor til min søn
hun er stort ikke til at arbejde med og sagen er kørt i helvede og retur fra hendes side af

hun har nu idag fundet ud af hun vil komme i ugen her en specifik dag efter sine ting og jeg har indvilget i at det kan hun sagtens men at de vil blive sat ud på fortovet forsvarligt indpakket således hun ikke skal ind på grunden da hun IKKE er ønsket eller velkommen grundet tidligere fremsatte påstande med alt fra vold til ja fantasien har ingen grænser hos hende

men hvad må jeg og hvad må jeg ikke hun sidder og plaprer op på email lige nu om love og regler men kan ikke oplyse hvilke dog at love og regler siger ujeg ikke må sætte hendes ting på fortovet til hende samme dag hun vil hente dem

hvad kan/må jeg her?
Nej, du er jo dermed med til at eskalere situationen. Vær venlig og imødekommende, og oplys at hun er velkommen, men at du vil have et vitterlighedsvidne tilstede i forbindelse med udvekslingen.
“My dear, it’s not how hard you hit them, but it’s where you hit them”
SOE agent Pearl Witherington

Luluselsker
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Luluselsker » 29. mar 2021, 18:38

pis - hun er ellers informeret om hun ikke er ønsket eller velkommen på grunden (advokats råd ifbm mark og vejfredsloven s §17)
så juridisk har hun ingen lovlig hjemmel til at færdes her - og hendes ting har stået siden september 20 og erførst nu huhn begynder at brokke grundet man ses med en ny partner :D
Komplet tegnblind omend jeg forsøger er bedre med en fil i hånden end med et tastatur

Brugeravatar
Lycon
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af Lycon » 29. mar 2021, 18:46

Luluselsker skrev:
29. mar 2021, 18:38
pis - hun er ellers informeret om hun ikke er ønsket eller velkommen på grunden (advokats råd ifbm mark og vejfredsloven s §17)
så juridisk har hun ingen lovlig hjemmel til at færdes her - og hendes ting har stået siden september 20 og erførst nu huhn begynder at brokke grundet man ses med en ny partner :D
Ja jeg ville ikke stille mig på bagbenene, men det er jo nemt for mig at sige, jeg har ikke følelser involveret.
Tag imod hende med åbne arme og en kop kaffe, hun kommer jo nok også med en veninde og så er det din eks. der står som idioten, for alt det skidt hun har fortalt om dig passer jo slet ikke, vil veninden konkludere.

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 272 times
Been thanked: 162 times

Indlæg af Greyberd63 » 29. mar 2021, 19:03

Super råd Lycon giver, vil blot tilføje at hvis du har en ven, som din eks også kender og måske stoler lidt på.
Så hav ham/hende være tilstede.
Som lycon skriver tilbyd kaffe, hold føleserne i ro, det vinder du mest ved.

Held og lykke

Mvh
Grey

Brugeravatar
Caspian1911
Moderator
Moderator
Interesser: IPSC, gamle danske våben
Geografisk sted: Djursland
Has thanked: 211 times
Been thanked: 196 times

Indlæg af Caspian1911 » 29. mar 2021, 19:25

Sørg lige for dine nøgler til våbenskabet er gemt langt væk samt alt er låst inde.
Hvorfor bare gøre noget besværligt, når man med lidt større indsats, kan gøre det helt umuligt!!

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 545 times
Been thanked: 630 times

Indlæg af Ras.Killing » 29. mar 2021, 19:35

Enig med de andre om at du skal have en ven (vidne) med dig.

Af ren nysgerrighed.

Ejer du ejendommen? I så fald har hun vel ikke nogen ret til at kræve sig adgang. Du skal selvfølgelig udlevere hendes ting... men hun behøves vel ikke selv ind og finde dem.

Hvis nogen løgnagtigt havde anklaget mig for vold til egen vindings skyld... så er jeg da heller ikke sikker på, at jeg tog imod dem med åbne arme og en kop kaffe.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

ReneKJ
This member is
This member is
Interesser: Våbenrelateret information
Geografisk sted: Jylland
Has thanked: 141 times
Been thanked: 503 times

Indlæg af ReneKJ » 29. mar 2021, 19:48

Hvis der har været en advokat involveret i skilsmissen så var det måske pengene værd også lige at få vedkommende ind over afslutningen her?

Luluselsker
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Luluselsker » 29. mar 2021, 21:02

Jeg ejer hjemmet 100% og jeg hiver fat i advokaten imorgen tidligt de 2500 er sq givet godt ud takker for rådene so far og nej ingen kaffe skal sat e ikke nyde noget der er overvågning på grunden så udenfor kan jeg dokumentere jeg ikke har rørt eller sagt noget indenfor not, so much

Brugeravatar
Theredmist
Silver Member
Silver Member
Interesser: ww2 våben, M89, hjemmeladning
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 24 times
Been thanked: 13 times

Indlæg af Theredmist » 29. mar 2021, 21:09

Min bror var igennem noget lignende for en del år siden...
Mener man kan få beskikket et juridisk vidne gennem retshjælpen... Tror det gik gennem fogedretten...????
"If guns are outlawed, only the government will have guns. Only the police, the secret police, the military, only the government --and a few outlaws. I intend to be among the outlaws."

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 545 times
Been thanked: 630 times

Indlæg af Ras.Killing » 29. mar 2021, 21:40

Og for resten.

Trist at det skal komme der til :thumbdown: det er jo desværre ikke den første af den slags historier vi har her på forummet.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Brugeravatar
Dansken
Silver Member
Silver Member
Geografisk sted: Sverige
Has thanked: 14 times
Been thanked: 19 times

Indlæg af Dansken » 29. mar 2021, 21:57

Da jeg en (af) gang(ene) skulle dele hus og bohave med et tåbeligt kvindemenneske sa jeg den dag hun skulle hente hvad hun syntes var hendes at jeg ikke skulle være hjemme. Hun kunde gå igennem hvad hun ville have, tage hvad hun syntes retmæsigt var hendes og låse døren efter sig, og lægge nøglen i kældertrappen når hun gik, og aldrig komme tilbage og spørge efter noget hun havde "glemt": jeg vil aldrig se dig igen- og sådan blev det.
Jeg var ude på en lille motorcykeltur med telt under tiden.
Der var temmeligt tomt i huset da jeg kom hjem. Men det var fandemig dejligt: pludselig kunne jeg "få luft" i mitt eget hus

Brugeravatar
Lycon
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af Lycon » 29. mar 2021, 22:45

Og angående overvågning indenfor, husk at lægge din telefon med diktafon appen fremme.

LJ
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 71 times
Been thanked: 106 times

Indlæg af LJ » 29. mar 2021, 23:33

Absolut fine råd fra Lycon!

Eftersom du siger hun tidligere har fremsat div. meget alvorlige beskyldninger ville jeg ikke tage nogen chancer.
En sigtelse for vold er alt der skal til før politiet administrativt inddrager dit samtykke! Det medfører som bekendt at du får en relativt kort frist til at afhænde alle dine skydejern mv. til en eller flere der lovligt kan besidde dem. Om du er skyldig eller ej, afgøres først i en eventuel retssag men politiet inddrager som sagt samtykke allerede ved sigtelsen.

Med det i mente ville jeg alliere mig med en jeg stolede helt på, kunne holde hovedet helt koldt, forholde sig fuldstændig tavs OG filme alt fra hun kom til hun gik.
Husk....et kamera er det mest uvildige vidne du kan få. Det er sådan set til gavn for jer begge.
Jeg ville ikke tillade hende noget følge, da der så blot er flere at holde øje med og flere der kan blande sig. De kan evt. vente udenfor.

....og, så ville jeg, for at få det hele overstået så gnidningsløst som muligt, sørge for at en eventuel ny partner ikke var til stede.

Håber det går smertefrit.

Greyberd63
Platin Member
Platin Member
Interesser: Westernskydning og genladning
Geografisk sted: hovedstadsområdet
Has thanked: 272 times
Been thanked: 162 times

Indlæg af Greyberd63 » 29. mar 2021, 23:59

LJ skrev:
29. mar 2021, 23:33

Eftersom du siger hun tidligere har fremsat div. meget alvorlige beskyldninger ville jeg ikke tage nogen chancer.
En sigtelse for vold er alt der skal til før politiet administrativt inddrager dit samtykke! Det medfører som bekendt at du får en relativt kort frist til at afhænde alle dine skydejern mv. til en eller flere der lovligt kan besidde dem. Om du er skyldig eller ej, afgøres først i en eventuel retssag men politiet inddrager som sagt samtykke allerede ved sigtelsen.

Med det i mente ville jeg alliere mig med en jeg stolede helt på, kunne holde hovedet helt koldt, forholde sig fuldstændig tavs OG filme alt fra hun kom til hun gik.
Husk....et kamera er det mest uvildige vidne du kan få. Det er sådan set til gavn for jer begge.
Jeg ville ikke tillade hende noget følge, da der så blot er flere at holde øje med og flere der kan blande sig. De kan evt. vente udenfor.

....og, så ville jeg, for at få det hele overstået så gnidningsløst som muligt, sørge for at en eventuel ny partner ikke var til stede.

Det der med beskyldning om volden, der er altså mere på spil her end våben, de har barn sammen.
Kan få konsekvenser for samværd med barnet, noget vigtigere end ejerskab af våben.

Mvh
Grey

LJ
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt og flugtskydning.
Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
Has thanked: 71 times
Been thanked: 106 times

Indlæg af LJ » 30. mar 2021, 00:46

Greyberd63 skrev:
29. mar 2021, 23:59
LJ skrev:
29. mar 2021, 23:33

Det der med beskyldning om volden, der er altså mere på spil her end våben, de har barn sammen.
Kan få konsekvenser for samvær med barnet, noget vigtigere end ejerskab af våben.

Mvh
Grey
Så meget desto mere grund til at filme....

Luluselsker
Platin Member
Platin Member

Indlæg af Luluselsker » 30. mar 2021, 00:59

Det er klaret sådan at advokat er til stede og hun vil få lov at afhente de ting hun har listet op på off grund udenfor matriklen jeg vil ikke skulle sige et ord det har jeg advokaten til og ja hun må så ta det som er sat frem til hende da det er de ting hun har listet op

Mht skyde jern er og har nøgler været deponeret siden Før bruddet i oktober hos en god bekendt der er betjent og dette mod behørig kvittering hvorfor beskyldninger vil falde nemt til jorden men for satan det er surt for var det ikke for xsvigermor så ville denne sag næppe være pustet så galt til som den blir pt vi var sådan set enige i starten lige op til det punkt efter brud et hvor jeg valgte at tage på en frokostaftale med en veninde og det udvikler sig til en date :/

Besvar