Jeg sidder og skal søge om at få tilføjet en riffel i mit våbenpas, og inde i systemet når jeg frem til at kunne vælge, hvor mange patroner, våbnets magasin kan indeholde. Jeg får mulighederne "maks. 3 patroner", "kan ændres til over 3 patroner" og til sidst "over 3 patroner".
Som standard kan magasinerne, jeg besidder, indeholde 10 patroner, men når jeg skal på jagt i udlandet vil jeg medbringe magasiner, som er plomberet efter dansk jagtlov (aka 2 i magasinet som maksimum). Hvilken mulighed skal jeg vælge inde i systemet? Jeg hælder umiddelbart til "over 3 patroner", men er der noget, jeg skal være opmærksom på her?
Våbenpas og antal patroner i magasinet
-
- Platin Member
- Interesser: Skydning
- Geografisk sted: Stor kbh
- Been thanked: 82 times
Re: Våbenpas og antal patroner i magasinet
Den turde jeg ikke svare på uden at søge yderligere oplysninger.Flugteren skrev: ↑12. maj 2021, 13:51Jeg sidder og skal søge om at få tilføjet en riffel i mit våbenpas, og inde i systemet når jeg frem til at kunne vælge, hvor mange patroner, våbnets magasin kan indeholde. Jeg får mulighederne "maks. 3 patroner", "kan ændres til over 3 patroner" og til sidst "over 3 patroner".
Som standard kan magasinerne, jeg besidder, indeholde 10 patroner, men når jeg skal på jagt i udlandet vil jeg medbringe magasiner, som er plomberet efter dansk jagtlov (aka 2 i magasinet som maksimum). Hvilken mulighed skal jeg vælge inde i systemet? Jeg hælder umiddelbart til "over 3 patroner", men er der noget, jeg skal være opmærksom på her?
For det specifikke magasin, kan vel næppes ændres til over 3 patroner? Men det er "selvfølgelig" muligt at anskaffe et magasin der passer i magasinbrønden der kan indeholde mere end 3 patroner
- 100Radsbar
- Gold Member
- Interesser: Jagt & Historiske Våben
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Has thanked: 748 times
- Been thanked: 92 times
Lige med den, så ville jeg nok skrive til PAC, og få et skriftligt svar.
Jeg står selv med en riffel hvor et standard magasin er 10, men dem der skal med på jagt er 5 skuds magasiner som er permanent plomberet til at kunne indeholde 2 skud.
Jeg vil tro at man skal vælge maks 3 patroner, og så kun have de plomberede med, men et skriftligt svar fra PAC ville være godt. Det kunne da hjælpe os andre herine
Jeg står selv med en riffel hvor et standard magasin er 10, men dem der skal med på jagt er 5 skuds magasiner som er permanent plomberet til at kunne indeholde 2 skud.
Jeg vil tro at man skal vælge maks 3 patroner, og så kun have de plomberede med, men et skriftligt svar fra PAC ville være godt. Det kunne da hjælpe os andre herine

7,62x54R Glory to the Mosin.
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt, skydning, sport, science
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 754 times
Tak for rådende, begge to. Jeg sender en besked til PAC og melder tilbage her :)
-
- Gold Member
- Interesser: Jagt, skydning og jagthunde
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 31 times
Jeg formoder, at det drejer sig om en halvautomat - ellers spiller det ingen rolle, hvad du skriver.
Vh Lars
Vh Lars
-
- Platin Member
Det er netop til en halvautomatisk riffel.Lars M. L. skrev: ↑12. maj 2021, 20:41Jeg formoder, at det drejer sig om en halvautomat - ellers spiller det ingen rolle, hvad du skriver.
Vh Lars
-
- Platin Member
Nå, men jeg fik endelig taget mig sammen til at skrive til PAC og forhøre mig om mit spørgsmål. I mit tilfælde, hvor magasinet er aftageligt, skal man vælge "Over 3 patroner", når man ansøger om at tilføje et halvautomatisk våben i våbenpasset, det fik jeg skrifligt svar på i dag af PAC.
Så nu har jeg og andre med samme problemstilling svaret: Hvis riflen kan indeholde mere end 3 patroner i magasinet/kan bruge aftagelige magasiner, så vælges der "Over 3 patroner".
Så nu har jeg og andre med samme problemstilling svaret: Hvis riflen kan indeholde mere end 3 patroner i magasinet/kan bruge aftagelige magasiner, så vælges der "Over 3 patroner".