Import af skæfte fra Norge
-
- Newbie
- Interesser: Feltskydning, Sporting, Genlad
- Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Import af skæfte fra Norge
Goddag
Jeg har set mig lidt lun på et skæfte fra GRS i Norge, men har ikke kunne finde ud af reglerne af import af skæfte fra "ikke EU land".
Det skæfte jeg har set på koster, omregnet til danske kr. 4100 jeg er kommet i tvivl om, hvor mange %skat der kommer oven i købet af de 4100 kr. Af hvad jeg lige kunne se, er det 3,7% altså 152 kr ekstra. så er vi på 4252,- oven i det skal der så dansk moms på 25%, så en samlet pris bliver 5315.-
Mit andet spørgsmål er, hvad kræver det at købe et skæfte i norge? Ser Norge skæfter som våben og skal man derfor søge om at købe et skæfte hjem fra norge? og hvis ja, hvordan gør man dette?
Håber hjælpen er nær.
Mvh
Julius
Jeg har set mig lidt lun på et skæfte fra GRS i Norge, men har ikke kunne finde ud af reglerne af import af skæfte fra "ikke EU land".
Det skæfte jeg har set på koster, omregnet til danske kr. 4100 jeg er kommet i tvivl om, hvor mange %skat der kommer oven i købet af de 4100 kr. Af hvad jeg lige kunne se, er det 3,7% altså 152 kr ekstra. så er vi på 4252,- oven i det skal der så dansk moms på 25%, så en samlet pris bliver 5315.-
Mit andet spørgsmål er, hvad kræver det at købe et skæfte i norge? Ser Norge skæfter som våben og skal man derfor søge om at købe et skæfte hjem fra norge? og hvis ja, hvordan gør man dette?
Håber hjælpen er nær.
Mvh
Julius
- Ras.Killing
- Platin Member
- Interesser: Jagt & pistolskydning
- Geografisk sted: Sy'Fyn
- Has thanked: 545 times
- Been thanked: 629 times
Re: Import af skæfte fra Norge
Du skal have importgebyret på også. Mener det er 160kr. Det er de penge Postnord tager for at tage imod dine penge.
Der er ikke nogen regler mht. til skæftet.
Der er ikke nogen regler mht. til skæftet.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt, skydning, sport, science
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 754 times
Hvad er det for at skæfte fra GRS, du søger? Du kan få mange af Sporter/Hunter-skæfterne til under 6K her i DK, og til en forskel på nogle hundrede kroner havde jeg valgt at købe her i DK for at spare besværet med told, moms og ventetid.
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 412 times
- Been thanked: 969 times
- Kontakt:
Ikke i DK i hvert fald.
Jeg tror heller ikke der er i Norge (men jeg ved det ikke, det ville undre mig).
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
Hanlons razor
-
- Gold Member
- Interesser: Riffelskydning.
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 79 times
PostNord vil vel ikke transportere våbendele, og tidligere erfaringer viser at de kan finde på at returnere.Bofhenator skrev: ↑13. jan 2022, 06:43Ikke i DK i hvert fald.
Jeg tror heller ikke der er i Norge (men jeg ved det ikke, det ville undre mig).
-
- Platin Member
- Interesser: Guns 'n' bunnies
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 213 times
- Been thanked: 817 times
Hvis du skal have magasiner med, så husk import tilladelse.
Alt i alt, er det nok lettere at finde det i DK. De kan tit findes på tilbud, og ellers kan man jo krejle om prisen.
Prøv evt at ringe til Kr. O. Skov i Bording.
Alt i alt, er det nok lettere at finde det i DK. De kan tit findes på tilbud, og ellers kan man jo krejle om prisen.
Prøv evt at ringe til Kr. O. Skov i Bording.
V: People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Has thanked: 412 times
- Been thanked: 969 times
- Kontakt:
Jeg har lige vendt det med en kammerat der er våbenhandler/våbensmed i Norge, han fortæller de (naturligvis) er i fri handel.Bofhenator skrev: ↑13. jan 2022, 06:43Ikke i DK i hvert fald.
/bofh
Hanlons razor
Hanlons razor
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt, skydning, sport, science
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 754 times
Igen, når først moms og told er blevet lagt på skæftet fra Norge, så sparer du kun nogle få hundrede kroner i forhold til at gå ned i en butik i DK. Jeg ved ikke med jer, men når noget inkluderer papirarbejde, ventetid og risiko for ikke at modtage min vare, så er det ikke min tid værd at spare den slags penge.
Et GRS Hunter Light-skæfte fås til 5400 hos SIE-Hunting, samme sted kan du få et GRS Sporter til 5200 og Hybrid-skæfterne kan fås til 6700.
Et GRS Hunter Light-skæfte fås til 5400 hos SIE-Hunting, samme sted kan du få et GRS Sporter til 5200 og Hybrid-skæfterne kan fås til 6700.
- RVAL
- Bronze Member
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: Nuuk
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 12 times
Enig med Flugteren. Har netop selv købt et GRS Warg hos Våbensmeden. Har kun oplevet super service der - også matchede de prisen hos en billigere konkurrent.. VS havde den ikke på lager men leverede indenfor 4 uger
På GRS egen hjemmeside lover de levering indenfor 5-10 uger (mener jeg) og til knap 5.700 norske (ex moms) Jeg betalte 5.000 for mit og slap for papirarbejdet 

-
- Gold Member
- Interesser: Jagt, genladning
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 10 times
Jeg købte et skæfte ved en norsk producent for et par år siden, og der aftalte vi, at han ikke opkrævede moms, dersom skæftet skulle eksporteres til Danmark.
Det blev efterfølgende betalt dansk told og moms.
Det blev efterfølgende betalt dansk told og moms.
-
- Newbie
- Interesser: Feltskydning, Sporting, Genlad
- Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Mange gange tak for alle jeres tilbagemeldinger!
Det virker ikke til at det kan betale sig, selv at gå i krig med at bestille et skæfte hjem. Blev blot oplyst af våbensmeden, at norsk lovgivning betragter skæfter som våben, hvilket ikke er korrekt.
Søgte et Sporter skæfte.
Mange tak for hjælpen til alle involverede.
Det virker ikke til at det kan betale sig, selv at gå i krig med at bestille et skæfte hjem. Blev blot oplyst af våbensmeden, at norsk lovgivning betragter skæfter som våben, hvilket ikke er korrekt.
Søgte et Sporter skæfte.
- Raptor357
- Platin Member
- Interesser: At skyde og ramme
- Geografisk sted: Stor Kbh
- Has thanked: 147 times
- Been thanked: 294 times
Med Norge, der kan det af og til godt betale sig at tage fruen med på weekend cruise med dfds og så få overdraget diverse indkøb i oslo havn.XXLGunpowder skrev: ↑16. jan 2022, 21:30Mange gange tak for alle jeres tilbagemeldinger!
Søgte et Sporter skæfte.
Den sælger jeg købte stumper af havde familie i Oslo hvor jeg hentede det.
Kun mængden af varm luft er begrænsningen på hvor højt politikerne stiger til vejrs
- PeptoBizmo
- Platin Member
- Geografisk sted: Midtjylland.
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 3 times
- Kontakt:
Det KAN også være rigtigt, eller have været det.XXLGunpowder skrev: ↑16. jan 2022, 21:30Blev blot oplyst af våbensmeden, at norsk lovgivning betragter skæfter som våben, hvilket ikke er korrekt.
Jeg fik den samme besked af en norsk skytte/jagt-udstyrs sælger for ca 3-4 år siden.

At forsøge, er første betingelse for at lykkes.