Import fra Tyskland

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Besvar
Springer 45
Newbie
Newbie
Interesser: Pistol og revolver
Geografisk sted: Jylland

Import fra Tyskland

Indlæg af Springer 45 » 21. feb 2022, 16:13

Jeg skal sandsynligvis snart have importeret en gun fra tyskland, jeg er selvfølgelig allerede ved at sætte mig lidt ind i proceduren, det lidt underlige er, hvis jeg følger den link der er på SKV's hjemmeside, burde jeg, efter et log in på borger.dk, komme til en formular der skal udfyldes og sendes til PAC, men det eneste der sker, er at jeg efter log in, kommer til en side der er sat op til at sende en ny mail til PAC, altså INGEN formular !!

https://www.dgi.dk/SKV/seneste-nyt/arti ... hjemmeside

Nu bliver det så mere underligt, for jeg skriver selvfølgelig til SKV damerne og spørger om det er en smutter fra SKV's side, de siger så at jeg skal skrive til PAC, for det ved de intet om, lidt underligt at de så overhovedet har proceduren på deres hjemmeside 😵

Men er er nogen med lidt erfaring, gerne nylig erfaring i import fra andet EU land, der kan redde trådene lidt ud?

Brugeravatar
Allan3
Gold Member
Gold Member
Interesser: Jagt, våbensamling, Skydning
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 15 times
Been thanked: 115 times

Re: Import fra Tyskland

Indlæg af Allan3 » 21. feb 2022, 16:24

Du søger en import tilladelse hos politiet, og efterfølgende søger du en SKV på våbnet, og vedhæfter kvittering for din ansøgning om import tilladelse.

Ellers hvis du vil gå den nemme vej, så find en forhandler der tager hjælper med det og giv ham de nogle hundred kroner for at hjælpe med import tilladelse.

Springer 45
Newbie
Newbie

Indlæg af Springer 45 » 22. feb 2022, 16:05

Tak for svaret, SKV kræver jo at man følger deres procedure, problemet er bare den tilsyneladende ikke fungerer, og vi kender jo alle til hvis man kommer til at sætte et punktum forkert i en ansøgning, så går der 3 uger før man får den retur med ønske om at lave den om ;-) jeg eftersøger egenig en der har importeret et SKV våben for relativt nyligt

Tvivler på man kan finde en våbehandler der vil tage den hjem for en for et par hundrede kroner, sidst jeg gjorde det, kostede det 3000.- ...den tror jeg sgutte lige jeg har lyst til igen...

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 412 times
Been thanked: 969 times
Kontakt:

Indlæg af Bofhenator » 22. feb 2022, 17:00

Mon ikke det er denne formular du skal bruge.

https://blanket.virk.dk/blanketafvikler ... 848e3f/new

Den dukker op hvis man starter på politi.dk og trykker våben og import og på ansøg knappen.

Udfylder man den får man en kvittering på mail. Den sender du med din SKV ansøgning.
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor

Springer 45
Newbie
Newbie

Indlæg af Springer 45 » 22. feb 2022, 20:21

Mange tak, det ser ud til det er den jeg skal bruge, jeg kigger på det i morgen på computeren, på ipad får jeg nemlig en fejl :smile:

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af Bofhenator » 22. feb 2022, 20:28

Springer 45 skrev:
22. feb 2022, 20:21
Mange tak, det ser ud til det er den jeg skal bruge, jeg kigger på det i morgen på computeren, på ipad får jeg nemlig en fejl :smile:
Jeg er heller ikke helt sikker på linket virker på den måde jeg har kopieret det. Men hvis du ikke kan få det til at sætte sig så giv lyd, så laver jeg en bedre vejledning i hvordan man finder det.
/bofh
Hanlons razor

Brugeravatar
Martin G
Silver Member
Silver Member
Interesser: IPSC & Steel Challenge
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 35 times
Been thanked: 19 times

Indlæg af Martin G » 22. feb 2022, 20:54

Springer 45 skrev:
22. feb 2022, 16:05

Tvivler på man kan finde en våbehandler der vil tage den hjem for en for et par hundrede kroner, sidst jeg gjorde det, kostede det 3000.- ...den tror jeg sgutte lige jeg har lyst til igen...
De priser jeg har fået ligger på cirka 2000kr for en import ved våbenhandler. Hvoraf cirka de 1500kr er for fragt. Som man skal betale alligevel. Importerede selv en skyder i 2019 inden de lavede ansøgningerne om. Og det vil jeg ik selv bøvle med igen for at spare 500kr
“Der var et egern!”

Brugeravatar
Topcat
Platin Member
Platin Member
Geografisk sted: Nordjylland.
Has thanked: 33 times
Been thanked: 24 times

Indlæg af Topcat » 23. feb 2022, 06:17

Er der nogen der er skarpe på reglerne hvis man selv kører til Tyskland og henter skyderen? Kræver det andre tilladelser end den Tyske eksporttilladelse?
Demokrati er to ulve og et får der stemmer om hvad de skal spise til aftensmad.

InMySights
Silver Member
Silver Member
Interesser: jagt og regulering af skadedyr
Geografisk sted: Skanderborg
Has thanked: 11 times
Been thanked: 12 times

Indlæg af InMySights » 23. feb 2022, 08:12

Topcat skrev:
23. feb 2022, 06:17
Er der nogen der er skarpe på reglerne hvis man selv kører til Tyskland og henter skyderen? Kræver det andre tilladelser end den Tyske eksporttilladelse?
Spørger uvidende. Skal den så ikke i et våbenpas også?
.177
.5,5
22LR
243W
12/70

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 545 times
Been thanked: 629 times

Indlæg af Ras.Killing » 23. feb 2022, 08:21

InMySights skrev:
23. feb 2022, 08:12
Topcat skrev:
Vil mene at en tysk eksporttilladelse og en dansk importtilladelse må være lige så godt.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Dumpe
Gold Member
Gold Member
Interesser: Skydning, jagt
Geografisk sted: Sønderjylland
Has thanked: 14 times
Been thanked: 14 times

Indlæg af Dumpe » 23. feb 2022, 12:14

Ras.Killing skrev:
23. feb 2022, 08:21
InMySights skrev:
Topcat skrev:
Vil mene at en tysk eksporttilladelse og en dansk importtilladelse må være lige så godt.
Nej. En export tilladelse er den tilladelse hvor sælger "afmelder" sit våben til export. Den giver ikke importøren retten til at besidde våbnet i Tyskland. Den eneste rigtige måde at gøre det på er at få våbnet oprettet i eu våbenpasset, som jo er afhængig af en rigtig dansk tilladelse.

Brugeravatar
Martin G
Silver Member
Silver Member
Interesser: IPSC & Steel Challenge
Geografisk sted: Østjylland
Has thanked: 35 times
Been thanked: 19 times

Indlæg af Martin G » 23. feb 2022, 12:28

Dumpe skrev:
23. feb 2022, 12:14
Ras.Killing skrev:
InMySights skrev:
Topcat skrev:
Nej. En export tilladelse er den tilladelse hvor sælger "afmelder" sit våben til export. Den giver ikke importøren retten til at besidde våbnet i Tyskland. Den eneste rigtige måde at gøre det på er at få våbnet oprettet i eu våbenpasset, som jo er afhængig af en rigtig dansk tilladelse.

Nemlig. Og vær opmærksom på at import tilladelse typisk kun er gyldig i 3 måneder fra den er udstedet. Så med mindre det hele er søgt sammen, kan det godt blive en udfordring at nå det inden for tidsrammen med de behandlingstider der ses nu
“Der var et egern!”

Brugeravatar
Ras.Killing
Platin Member
Platin Member
Interesser: Jagt & pistolskydning
Geografisk sted: Sy'Fyn
Has thanked: 545 times
Been thanked: 629 times

Indlæg af Ras.Killing » 23. feb 2022, 12:34

Dumpe skrev:
23. feb 2022, 12:14
Ras.Killing skrev:
InMySights skrev:
Topcat skrev:
Ja selvfølgelig :thumbup: det er jo ikke din eksporttilladelse.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.

Make Fyn fin again!

Springer 45
Newbie
Newbie

Indlæg af Springer 45 » 24. feb 2022, 16:22

Bofhenator skrev:
22. feb 2022, 20:28
Springer 45 skrev:
Jeg er heller ikke helt sikker på linket virker på den måde jeg har kopieret det. Men hvis du ikke kan få det til at sætte sig så giv lyd, så laver jeg en bedre vejledning i hvordan man finder det.
Jeg kan ikke få det til at funke :-)

Brugeravatar
Bofhenator
Moderator
Moderator
Kontakt:

Indlæg af Bofhenator » 24. feb 2022, 16:32

Springer 45 skrev:
24. feb 2022, 16:22
Bofhenator skrev:
22. feb 2022, 20:28
Springer 45 skrev:
Jeg kan ikke få det til at funke :-)
Start på politi.dk og tag den her vej ind :-)
1.png
2.png
2a.png
3.png
4.png
Hjælper det?
/bofh
Hanlons razor

Springer 45
Newbie
Newbie

Indlæg af Springer 45 » 25. feb 2022, 15:43

PERFEKT, mange tak, nu kan det sgu da ikke gå galt....:-)

Besvar