Problemer med fornyelse af jagttegn - erfaringer søges
-
- This member is
- Interesser: Pistolskydning
- Geografisk sted: Midtjylland
- Has thanked: 55 times
- Been thanked: 71 times
Problemer med fornyelse af jagttegn - erfaringer søges
Hej,
Som vi alle ved er det tid at forny sit jagttegn, og det gjorde jeg så den 3. marts, men på grund af en teknisk fejl i systemet "hænger" min betaling fortsat i ministeriets system, og jeg står nu i den situation, at jeg har betalt mit jagttegn - pengene er hævet på min konto - men jeg er ikke registreret i systemet som havende fornyet mit jagttegn. Jeg har så ringet til Jagttegnskontoret i Odense, og fået den besked at der er tale om en IT fejl, og at de da håber at få sagen på plads på et tidspunkt. Da jeg så forholdt hende det faktum, at uden jagttegn ryger mine våbentilladelser sagde hun, at der da godt not var en del i samme situation som mig, og at de da godt kunne overveje at give politiet besked om fejlen på et tidspunkt.
Er der andre her som står i samme situation og hvad hulen gør man? Det var nyt for den rare dame på jagttegnskontoret, at det faktisk havde konsekvenser hvis man brød våbenloven og at minimumsstraffen er 2 år i skyggen.
Hilsen
High Standard
Som vi alle ved er det tid at forny sit jagttegn, og det gjorde jeg så den 3. marts, men på grund af en teknisk fejl i systemet "hænger" min betaling fortsat i ministeriets system, og jeg står nu i den situation, at jeg har betalt mit jagttegn - pengene er hævet på min konto - men jeg er ikke registreret i systemet som havende fornyet mit jagttegn. Jeg har så ringet til Jagttegnskontoret i Odense, og fået den besked at der er tale om en IT fejl, og at de da håber at få sagen på plads på et tidspunkt. Da jeg så forholdt hende det faktum, at uden jagttegn ryger mine våbentilladelser sagde hun, at der da godt not var en del i samme situation som mig, og at de da godt kunne overveje at give politiet besked om fejlen på et tidspunkt.
Er der andre her som står i samme situation og hvad hulen gør man? Det var nyt for den rare dame på jagttegnskontoret, at det faktisk havde konsekvenser hvis man brød våbenloven og at minimumsstraffen er 2 år i skyggen.
Hilsen
High Standard
- Ingsorsi
- Gold Member
- Interesser: Jagt
- Geografisk sted: Roskilde / København
- Has thanked: 195 times
- Been thanked: 27 times
Re: Problemer med fornyelse af jagttegn - erfaringer søges
Hvordan fandt du ud af at der var sket en fejl? Kontaktede du den fordi jagttegnet ikke kom med posten?
Jeg har ikkke modtaget mit jagttegn endnu. Jeg har indberettet vildtudbytte. Og betaling sker så vidt jeg ved via pbs. Burde det være kommet nu?
Jeg har ikkke modtaget mit jagttegn endnu. Jeg har indberettet vildtudbytte. Og betaling sker så vidt jeg ved via pbs. Burde det være kommet nu?
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt, skydning, sport, science
- Geografisk sted: Sjælland
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 754 times
Jeg betalte jagttegn d. 1, og modtog kortet nogle få dage efter.
- Epae
- Platin Member
- Interesser: Flugt- og riffel-skydning
- Geografisk sted: Roskilde
- Has thanked: 114 times
- Been thanked: 129 times
Desværre ikke, de betragter først PBS betalingen som være modtaget den 14/3 da det er deadline for at man kan afvise betalingen. Så der går nok en uges tid endnu (samme for mig).
Browning B525 - 12/76
BRNO ZP 145 - 16/70
BRNO ZP 149 - 12/70
Marlin (JM) 1895 SBL - 45-70 Govt.
Ruger Precision Rimfire - 22LR
Tikka T3X TAC A1 - .260 Remington
Ruger SFAR - .308 Win
BRNO ZP 145 - 16/70
BRNO ZP 149 - 12/70
Ruger SFAR - .308 Win
- Ingsorsi
- Gold Member
Ok. Hvad er beløbet på? Kan nemlig ikke lige finde nogen betaling d. 14. i min netbank.
- Epae
- Platin Member
676kr, men det nemmeste er at gå ind på Jagttegnsportalen, gå til BETALINGER og så se om den er registreret som betalt nu.Ingsorsi skrev: ↑18. mar 2022, 09:39Ok. Hvad er beløbet på? Kan nemlig ikke lige finde nogen betaling d. 14. i min netbank.
Det skulle den nemlig være da det er den 18/3 nu, hvis betalt via PBS.
Ser sådan her ud (ja der vil stå 1/3 da det er der betalingsservice teknisk set betaler den):
Browning B525 - 12/76
BRNO ZP 145 - 16/70
BRNO ZP 149 - 12/70
Ruger SFAR - .308 Win
BRNO ZP 145 - 16/70
BRNO ZP 149 - 12/70
Ruger SFAR - .308 Win
- Ingsorsi
- Gold Member
Kan ikke komme på jagtteg portal hvor jeg er nu. Men netbank har en BS overførsel til Miljøstyrelsen på det beløb 1. Marts.Epae skrev: ↑18. mar 2022, 09:43676kr, men det nemmeste er at gå ind på Jagttegnsportalen, gå til BETALINGER og så se om den er registreret som betalt nu.Ingsorsi skrev: ↑18. mar 2022, 09:39Ok. Hvad er beløbet på? Kan nemlig ikke lige finde nogen betaling d. 14. i min netbank.
Ser sådan her ud (ja der vil stå 1/3 da det er der betalingsservice teknisk set betaler den):
Så alt burde være ok. Forstår dog ikke det med d. 14. Fordi pengene ser da ud til at være hævet d. 1.
-
- This member is
Hej,
I mit tilfælde står der i rubrikken vedrørende betaling at den afventer registrering og da den havde stået der i en uge ringede jeg til dem og de kunne oplyse at det var en fejl i deres system som de arbejdede på og at de da troede at det snart kom i orden. Det er bare ikke godt nok da jeg ikke ønsker at komme i konflikt med Politiet for noget som ikke er min skyld. Min tiltro til statslige IT systemer er ikke voldsomt stor må jeg indrømme, så at noget snart kommer i orden kan jo være til næste år eller aldrig og den går simpelthen ikke. Hende jeg talte med sagde at vi var en hel del der stod i samme situation, så der kan blive trængsel i den lokalle arrest
Hilsen
High Standard
I mit tilfælde står der i rubrikken vedrørende betaling at den afventer registrering og da den havde stået der i en uge ringede jeg til dem og de kunne oplyse at det var en fejl i deres system som de arbejdede på og at de da troede at det snart kom i orden. Det er bare ikke godt nok da jeg ikke ønsker at komme i konflikt med Politiet for noget som ikke er min skyld. Min tiltro til statslige IT systemer er ikke voldsomt stor må jeg indrømme, så at noget snart kommer i orden kan jo være til næste år eller aldrig og den går simpelthen ikke. Hende jeg talte med sagde at vi var en hel del der stod i samme situation, så der kan blive trængsel i den lokalle arrest

Hilsen
High Standard
- Epae
- Platin Member
Det er fordi du kan gøre indsigelse imod en BS betaling indtil 14 dage efter betalingen er trukket. Så de betragter den først betalt når denne mulighed for indsigelse er udløbet.Ingsorsi skrev: ↑18. mar 2022, 11:17Kan ikke komme på jagtteg portal hvor jeg er nu. Men netbank har en BS overførsel til Miljøstyrelsen på det beløb 1. Marts.Epae skrev: ↑18. mar 2022, 09:43676kr, men det nemmeste er at gå ind på Jagttegnsportalen, gå til BETALINGER og så se om den er registreret som betalt nu.Ingsorsi skrev: ↑18. mar 2022, 09:39Ok. Hvad er beløbet på? Kan nemlig ikke lige finde nogen betaling d. 14. i min netbank.
Så alt burde være ok. Forstår dog ikke det med d. 14. Fordi pengene ser da ud til at være hævet d. 1.
Browning B525 - 12/76
BRNO ZP 145 - 16/70
BRNO ZP 149 - 12/70
Ruger SFAR - .308 Win
BRNO ZP 145 - 16/70
BRNO ZP 149 - 12/70
Ruger SFAR - .308 Win
-
- Platin Member
- Interesser: Skydning
- Geografisk sted: Stor kbh
- Been thanked: 82 times
Jf betalingsservice, kan du gøre indsigelse indtil 13 måneder efter. Efter deres punkt 10 vedrørende indsigelserEpae skrev: ↑18. mar 2022, 11:50Ingsorsi skrev: ↑18. mar 2022, 11:17Kan ikke komme på jagtteg portal hvor jeg er nu. Men netbank har en BS overførsel til Miljøstyrelsen på det beløb 1. Marts.Epae skrev: ↑18. mar 2022, 09:43676kr, men det nemmeste er at gå ind på Jagttegnsportalen, gå til BETALINGER og så se om den er registreret som betalt nu.Ingsorsi skrev: ↑18. mar 2022, 09:39Ok. Hvad er beløbet på? Kan nemlig ikke lige finde nogen betaling d. 14. i min netbank.
Det er fordi du kan gøre indsigelse imod en BS betaling indtil 14 dage efter betalingen er trukket. Så de betragter den først betalt når denne mulighed for indsigelse er udløbet.
https://www.betalingsservice.dk/Dokumen ... ler_DK.pdf
Min betaling er også tilmeldt BS, og kan se den står som værende betalt 01-03-2022, inde på "mitjagttegn" der står også at mit jagttegn bør ankomme indenfor 3 uger, og jeg indtil da kan downloade et midlertidigt.
- Epae
- Platin Member
Taget direkte fra det brev som miljøstyrelsen sender til folk med jagttegn i slutningen af februar måned hvert år(E-boks):Sierra13 skrev: ↑18. mar 2022, 12:40Jf betalingsservice, kan du gøre indsigelse indtil 13 måneder efter. Efter deres punkt 10 vedrørende indsigelserEpae skrev: ↑18. mar 2022, 11:50Ingsorsi skrev: ↑18. mar 2022, 11:17Kan ikke komme på jagtteg portal hvor jeg er nu. Men netbank har en BS overførsel til Miljøstyrelsen på det beløb 1. Marts.Epae skrev: ↑18. mar 2022, 09:43676kr, men det nemmeste er at gå ind på Jagttegnsportalen, gå til BETALINGER og så se om den er registreret som betalt nu.Ingsorsi skrev: ↑18. mar 2022, 09:39Ok. Hvad er beløbet på? Kan nemlig ikke lige finde nogen betaling d. 14. i min netbank.
Det er fordi du kan gøre indsigelse imod en BS betaling indtil 14 dage efter betalingen er trukket. Så de betragter den først betalt når denne mulighed for indsigelse er udløbet.
Min betaling er også tilmeldt BS, og kan se den står som værende betalt 01-03-2022, inde på "mitjagttegn" der står også at mit jagttegn bør ankomme indenfor 3 uger, og jeg indtil da kan downloade et midlertidigt.
Jagttegn for jagtåret 2022/2023
Jagtåret begynder den 1. april 2022 og slutter den 31. marts 2023.
Jagttegn til dette jagtår udstedes, når Miljøstyrelsen har modtaget din betaling af jagttegnsafgiften.
Bemærk, at du kan tilmelde dig Digitalt Jagttegn på Mit jagttegn under Min profil. Appen henter du i Google Play eller App Store.
Vær opmærksom på, at Miljøstyrelsen kun kan udstede jagttegn til dig med samtykke fra politiet. Samtykke til jagttegn for jagtåret 2022/2023 er givet primo december måned 2021. Hvis politiet efterfølgende bliver bekendt med forhold, der kan få betydning for samtykke til jagttegn, herunder at du er blevet sigtet for et strafbart forhold, kan dette betyde, at samtykket til dit jagttegn senere vil blive tilbagekaldt.
Dit jagttegn betales via Betalingsservice
Jagttegn inklusiv forsikring koster 676 kr. for jagtåret 2022/2023. Dit jagttegn for jagtåret 2022/2023 bliver betalt via Betalingsservice den 1. marts 2022.
Din indbetaling vil dog først blive registreret hos Miljøstyrelsen i perioden mellem den 9. og 14. marts 2022. Grunden til dette er, at du og din bank har mulighed for at afmelde/afvise betalingen via Betalingsservice i en given periode, og registreringen finder først sted, når den mulighed ikke længere foreligger. Betalingen vil derfor ikke fremgå af ”Mit jagttegn” før registreringen har fundet sted.
Hvis du afmelder/afviser, men efterfølgende alligevel ønsker at indløse jagttegnet, kan du fra www.jagttegn.dk logge på ”Mit jagttegn” og betale med kreditkort eller finde betalingsoplysninger, der kan bruges i netbank.
Når først betalingen er gennemført, kan jagttegnsafgiften ikke tilbagebetales.
Browning B525 - 12/76
BRNO ZP 145 - 16/70
BRNO ZP 149 - 12/70
Ruger SFAR - .308 Win
BRNO ZP 145 - 16/70
BRNO ZP 149 - 12/70
Ruger SFAR - .308 Win
-
- Platin Member
Jeg kan godt se det var dårligt fremført, pointen var selvfølgelig at indsigelsesfristen er langt længere end 14 dage, der først blev nævnt.Epae skrev: ↑18. mar 2022, 12:50Taget direkte fra det brev som miljøstyrelsen sender til folk med jagttegn i slutningen af februar måned hvert år(E-boks):Sierra13 skrev: ↑18. mar 2022, 12:40Jf betalingsservice, kan du gøre indsigelse indtil 13 måneder efter. Efter deres punkt 10 vedrørende indsigelserEpae skrev: ↑18. mar 2022, 11:50Ingsorsi skrev: ↑18. mar 2022, 11:17Kan ikke komme på jagtteg portal hvor jeg er nu. Men netbank har en BS overførsel til Miljøstyrelsen på det beløb 1. Marts.Epae skrev: ↑18. mar 2022, 09:43676kr, men det nemmeste er at gå ind på Jagttegnsportalen, gå til BETALINGER og så se om den er registreret som betalt nu.Ingsorsi skrev: ↑18. mar 2022, 09:39Ok. Hvad er beløbet på? Kan nemlig ikke lige finde nogen betaling d. 14. i min netbank.
Jagttegn for jagtåret 2022/2023
Jagtåret begynder den 1. april 2022 og slutter den 31. marts 2023.
Jagttegn til dette jagtår udstedes, når Miljøstyrelsen har modtaget din betaling af jagttegnsafgiften.
Bemærk, at du kan tilmelde dig Digitalt Jagttegn på Mit jagttegn under Min profil. Appen henter du i Google Play eller App Store.
Vær opmærksom på, at Miljøstyrelsen kun kan udstede jagttegn til dig med samtykke fra politiet. Samtykke til jagttegn for jagtåret 2022/2023 er givet primo december måned 2021. Hvis politiet efterfølgende bliver bekendt med forhold, der kan få betydning for samtykke til jagttegn, herunder at du er blevet sigtet for et strafbart forhold, kan dette betyde, at samtykket til dit jagttegn senere vil blive tilbagekaldt.
Dit jagttegn betales via Betalingsservice
Jagttegn inklusiv forsikring koster 676 kr. for jagtåret 2022/2023. Dit jagttegn for jagtåret 2022/2023 bliver betalt via Betalingsservice den 1. marts 2022.
Din indbetaling vil dog først blive registreret hos Miljøstyrelsen i perioden mellem den 9. og 14. marts 2022. Grunden til dette er, at du og din bank har mulighed for at afmelde/afvise betalingen via Betalingsservice i en given periode, og registreringen finder først sted, når den mulighed ikke længere foreligger. Betalingen vil derfor ikke fremgå af ”Mit jagttegn” før registreringen har fundet sted.
Hvis du afmelder/afviser, men efterfølgende alligevel ønsker at indløse jagttegnet, kan du fra www.jagttegn.dk logge på ”Mit jagttegn” og betale med kreditkort eller finde betalingsoplysninger, der kan bruges i netbank.
Når først betalingen er gennemført, kan jagttegnsafgiften ikke tilbagebetales.
Jf punkt 9 - Afvisning, så er den generelle frist at man senest kan afvise/ønske tilbagebetaling den 7. i betalingsmåneden. Det giver delvist mening at MST dermed giver sig op mod 7 dage til at registrerer betalingen. Det går jo ikke altid lige hurtigt i Etaten

- Epae
- Platin Member
enig - man kan altid gøre indsigelse mod den slags, men de har et eller andet standard som de arbejder med og ja, det gør de heldigvis opmærksom på.
Hvor meget af det der så passer ifht den virkelige verden, det er svært at sige. Etaten har ofte deres egne meninger om hvad der er virkelighed
Hvor meget af det der så passer ifht den virkelige verden, det er svært at sige. Etaten har ofte deres egne meninger om hvad der er virkelighed

Browning B525 - 12/76
BRNO ZP 145 - 16/70
BRNO ZP 149 - 12/70
Ruger SFAR - .308 Win
BRNO ZP 145 - 16/70
BRNO ZP 149 - 12/70
Ruger SFAR - .308 Win
-
- Platin Member
Vi er jo grundlæggende enige, med hang til flueknepperi - indrømmetEpae skrev: ↑18. mar 2022, 13:06enig - man kan altid gøre indsigelse mod den slags, men de har et eller andet standard som de arbejder med og ja, det gør de heldigvis opmærksom på.
Hvor meget af det der så passer ifht den virkelige verden, det er svært at sige. Etaten har ofte deres egne meninger om hvad der er virkelighed![]()

Jeg er blot spændt på hvor mange jagttegn jeg får for pengene i år, sidste år endte jeg med at få hele 3 stk tilsendt

Jeg synes tilgengæld det er ret træls man ikke både kan have det fysiske kort og det digitale, uden at skulle "fuske" sig til det hvert år. Jeg foretrækker klart det af plastik når jeg er i udlandet, for der er ikke garanti for jeg har mobildækning, og så er der lidt mere "ægthed" over plastikkortet end en eller anden app på telefonen
-
- Platin Member
- Geografisk sted: Kbh.
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 51 times
Jeg fik også den med "afventende registrering" (den mindes jeg ikke at have set før), men den stod ikke lang tid - tror der gik en halv times tid inden jeg kunne få en kvittering, og en uges tid senere lå jagttegnet i postkassen.High Standard skrev: ↑18. mar 2022, 11:28Hej,
I mit tilfælde står der i rubrikken vedrørende betaling at den afventer registrering og da den havde stået der i en uge ringede jeg til dem og de kunne oplyse at det var en fejl i deres system som de arbejdede på og at de da troede at det snart kom i orden. Det er bare ikke godt nok da jeg ikke ønsker at komme i konflikt med Politiet for noget som ikke er min skyld. Min tiltro til statslige IT systemer er ikke voldsomt stor må jeg indrømme, så at noget snart kommer i orden kan jo være til næste år eller aldrig og den går simpelthen ikke. Hende jeg talte med sagde at vi var en hel del der stod i samme situation, så der kan blive trængsel i den lokalle arrest![]()
Hilsen
High Standard
Om det var fordi jeg bad om en bekræftelse på at have jagttegn til jagt i udlandet, ved jeg ikke.
-
- This member is
Så blev problemet løst
I går ringede jeg igen til jagttegnsfolkene og fik nu fat i en noget mere hjælpsom dame. Jeg forklarede tingenes tilstand, altså at jeg havde betalt jagtegnet den 3. marts men at det stadig hang i deres system og jeg understregede at jeg ikke havde lyst til at skulle i fængsel fordi deres system ikke virkede. Hun sagde at det var et generelt problem, men at hun nu ville fejlmelde sagen og vende tilbage. Helt ærligt havde jeg ikke meget tiltro til den løsning, men et par timer senere ringede hun tilbage og oplyste at problemet nu var løst og jagttegnet på vej til mig. Stor ros til den flinke dame hos jagttegnsfolkene
Jeg har selvfølgelig ikke modtaget det fysisk, men min status i systemet er ændret til "Betalt" så mon ikke det kommer.
Hilsen
High Standard

I går ringede jeg igen til jagttegnsfolkene og fik nu fat i en noget mere hjælpsom dame. Jeg forklarede tingenes tilstand, altså at jeg havde betalt jagtegnet den 3. marts men at det stadig hang i deres system og jeg understregede at jeg ikke havde lyst til at skulle i fængsel fordi deres system ikke virkede. Hun sagde at det var et generelt problem, men at hun nu ville fejlmelde sagen og vende tilbage. Helt ærligt havde jeg ikke meget tiltro til den løsning, men et par timer senere ringede hun tilbage og oplyste at problemet nu var løst og jagttegnet på vej til mig. Stor ros til den flinke dame hos jagttegnsfolkene

Hilsen
High Standard
-
- Banned
- Interesser: Skyd
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 65 times
- Been thanked: 47 times
Min betaling til dj er trukket d. 17.3. Og jeg er ikke blevet godkendt til næste år endnu.
Så fik jeg endelig min 1866 riffel.
-
- This member is
Hej Frantz,
Jeg kan kun opfordre til at du ringer til dem, de handler ikke af egen drift og uret tikker.
Hilsen
High Standard
Jeg kan kun opfordre til at du ringer til dem, de handler ikke af egen drift og uret tikker.
Hilsen
High Standard
- Bofhenator
- Moderator
- Interesser: Pistol, Riffeljagt, Genladning
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 412 times
- Been thanked: 969 times
- Kontakt:
Dit medlemskab af DJ har ikke noget med dit jagttegn at gøre!
/bofh
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
"never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Hanlons razor
- Ingsorsi
- Gold Member
Jeg betaler via BS. Men har ikke modtaget jagttegn endnu.
Har i andre som har betalt via BS?
Hvad skal jeg gøre? Ringe til PAC? Eller mst?
Har i andre som har betalt via BS?
Hvad skal jeg gøre? Ringe til PAC? Eller mst?
- Marius
- Moderator
- Interesser: jagt, skydning, natur
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 193 times
- Been thanked: 349 times
Jeg har lige tjekket på jagttegn.dk, der kunne jeg efter login downloade et midlertidigt jagttegn.
"I prefer dangerous freedom over peaceful slavery." - Thomas Jefferson
- Epae
- Platin Member
Du skal logge ind på jagttegnsportalen og se om der står "BETALT" under Jagttegn for 2022 (findes i sektionen 'betalinger').
Og selvfølgelig går jeg ud fra at du har rapporteret vildtudbytte - ellers har du fundet fejlen ;)
Browning B525 - 12/76
BRNO ZP 145 - 16/70
BRNO ZP 149 - 12/70
Ruger SFAR - .308 Win
BRNO ZP 145 - 16/70
BRNO ZP 149 - 12/70
Ruger SFAR - .308 Win
- Ingsorsi
- Gold Member
Tak for det.
Jeg har tjekket at det står som BETALT og jeg kan hente et midlertidigt jagttegn.

- Epae
- Platin Member
Så er det på plads og det fysiske skal nok komme snart :) (jeg venter selv på mit)Ingsorsi skrev: ↑22. mar 2022, 12:57Tak for det.
Jeg har tjekket at det står som BETALT og jeg kan hente et midlertidigt jagttegn.![]()
Browning B525 - 12/76
BRNO ZP 145 - 16/70
BRNO ZP 149 - 12/70
Ruger SFAR - .308 Win
BRNO ZP 145 - 16/70
BRNO ZP 149 - 12/70
Ruger SFAR - .308 Win
-
- Banned
- Interesser: Skyd
- Has thanked: 65 times
- Been thanked: 47 times
Det var sku da godt du sagde det. Her jo lige fået jagttegn i september sidste år. Og da der dukkede en regning op på 763,75 som var jagt relateret troede jeg sku det var jagttegnet.Bofhenator skrev: ↑22. mar 2022, 10:11Dit medlemskab af DJ har ikke noget med dit jagttegn at gøre!
Så må jeg nok heller få betalt jagttegnet nu
Så fik jeg endelig min 1866 riffel.