LÆS HER INDEN DU POSTER: Nyt formkrav til overskrifter på NVF, samt indførelse af sletningspraksis.

Om Våbenloven, klagesager og hvordan reglerne skal tolkes i praksis
Låst
Brugeravatar
Agamemnon
Moderator
Moderator
Indlæg: 3701
Tilmeldt: 6. jan 2008, 15:36
Interesser: Skydning genladning Etymologi
Geografisk sted: København
Has thanked: 451 times
Been thanked: 996 times

LÆS HER INDEN DU POSTER: Nyt formkrav til overskrifter på NVF, samt indførelse af sletningspraksis.

Indlæg af Agamemnon » 18. nov 2022, 21:39

Meddelelse fra Moderator- og adminteamet:

Når du, som bruger, starter en tråd på NVF, er det vigtigt at du påfører emnet en overskrift, der tillader de øvrige brugere at forstå hensigten med dit indlæg, uden at de behøver at åbne tråden og læse brødteksten.

Ønsker man eks. hjælp til at finde en bestemt oplysning om et bestemt våben, kan overskriften eks. se således ud:

"Er der nogen der ved, hvor jeg kan finde oplysninger om fremstillingsår for 1911 pistoler, fremstillet af Singer?".

Desværre møder vi ofte overskrifter i stil med:
"Singer 1911".

Sidstnævnte overskrift fortæller ikke hvad trådstarter ønsker og kunne lige så vel betyde:

"SÆLGES: Original Singer 1911, 45 ACP".

"Jeg har fundet en gammel 1911 pistol i min morfars gemmer. Hvad gør jeg?"

"Jeg har endelig modtaget SKV'en på min Singer 1911. Er den ikke bare top lækker?

Vi ser dagligt, at der startes emnetråde, med meget mangelfulde overskrifter, og vi bruger, i moderator-teamet, rigtigt meget tid på at rette overskrifter. Tid, der ellers kunne være brugt på at overvåge og moderere trådenes indhold.

Vi har derfor besluttet at indføre en ny praksis, hér på NVF.

Fremover vil tråde, der ikke påføres en dækkende overskrift blive slettet, uden forudgående varsel. Trådstarter vil ikke modtage besked om sletningen, ligesom beskeder til moderator-teamet vedr. grundlaget for sletningen, i udgangspunktet ikke vil blive besvaret.

Konstaterer man, som bruger, at ens nyligt oprettede tråd er forsvundet, er man velkommen til at prøve igen, med en mere beskrivende overskrift.

Vi er selvfølgelig bekendte med, at der blandt NVF's brugere findes personer med læse- og skrivevanskeligheder og disse brugere vil vi naturligvis, fortsat være behjælpelige med at få tilrettet overskriften, således at den afspejler trådens formål. :razz:

Reglen, som beskrevet ovenfor, er d.d. indskrevet i NVF's "Forumregler".
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.

Edmund Burke, 1729-1797.

Låst