Hej,
Som overskriften siger, må man have en kopi af et SKV kort på sin telefon?
Grunden til mit spørgsmål er, at jeg forledendag gjorde alle mine jagtvåben tilladelser digitale, og lagde dem på min mobiltelefon sammen med det digitale jagttegn og Kørekort, så jeg kan undvære pengebogen, når jeg er på skydebanen. Evt. betalinger på banen klares med MobilPay.
Tilbage stod jeg så med mine SKV kort og tænkte om jeg ikke bare også skulle digitalisere dem samtidig. Men tvivlen gjorde, at jeg i første omgang lod være.
Er der nogen, der har erfaring med overstående?
Må man have en kopi af SKV kortet på sin telefon?
- Mapzter
- This member is
- Interesser: IPSC og pistolskydning
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 58 times
- Been thanked: 423 times
- Kontakt:
Re: Må man have en kopi af SKV kortet på sin telefon?
Jeg kan kun se to ting, som gør det problematisk:
1. din skytteforening bliver pålagt at inddrage og destruere det gamle kort, når du får et nyt kort.
2. jeg ville selv ikke acceptere sådan en kopi som dokumentation for noget som helst, ligesom jeg heller ikke ville godtage et fotografi af dit kørekort, som et kørekort.
Jeg ville, i din situation, blot opbevares kortet sammen med høreværn osv, og tage det med på skydebanen.
1. din skytteforening bliver pålagt at inddrage og destruere det gamle kort, når du får et nyt kort.
2. jeg ville selv ikke acceptere sådan en kopi som dokumentation for noget som helst, ligesom jeg heller ikke ville godtage et fotografi af dit kørekort, som et kørekort.
Jeg ville, i din situation, blot opbevares kortet sammen med høreværn osv, og tage det med på skydebanen.
Slava Ukraini!
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
IPSC - absoluten Königsdisziplin im Schießsport
Team Zero Mike Armory
- Ras.Killing
- Platin Member
- Interesser: Jagt & pistolskydning
- Geografisk sted: Sy'Fyn
- Has thanked: 545 times
- Been thanked: 629 times
Det rigtige svar må være, at du skal have det med dig.
Jeg mindes ikke at jeg nogensinde er blevet bedt om at fremvise min tilladelse, ud over den årlige våbenkontrol, køb af ammunition i forretninger og så ved køb/overtagelse af våben. Her vil jeg så også mene at tilladelsen skal medbringes og fremvises.
Men i det ''daglige'' (altså transport til og fra skydebanen), så tror jeg ikke det er noget der vil give anledning til problemer.
Jeg mindes ikke at jeg nogensinde er blevet bedt om at fremvise min tilladelse, ud over den årlige våbenkontrol, køb af ammunition i forretninger og så ved køb/overtagelse af våben. Her vil jeg så også mene at tilladelsen skal medbringes og fremvises.
Men i det ''daglige'' (altså transport til og fra skydebanen), så tror jeg ikke det er noget der vil give anledning til problemer.
"The culture I stand for is sometimes lost into today's society, when in fact society was built on the culture of The Hunter.
Make Fyn fin again!
Make Fyn fin again!
-
- This member is
- Interesser: IPSC, jagt, genladning og luft
- Geografisk sted: Bornholm
- Has thanked: 191 times
- Been thanked: 42 times
Tak Mapzter og Ras.killing for jeres svar. Det var lige den tilbagemelding jeg søgte. 

- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 328 times
- Been thanked: 947 times
- Kontakt:
Husk også at dit SKV2 kort kun er gyldigt, hvis du samtidig kan fremvise kvittering (eller medlemskort) for aktuelt medlemsskab af den skytteforening der fremgår af SKV2 kortet.
Så enten får du aldrig brug for at forevise det - eller også gør du, og så vil jeg tror det vil være træls ikke at have både kort og kvittering.
Ville jeg fx udlevere et våben i forbindelse med salg, til en der fremviste et foto at sit SKV2 kort? Under absolut ingen omstændigheder!

Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
-
- This member is
Tak Fast Fumble, rigtig god detalje.Fast Fumble skrev: ↑4. jan 2023, 15:35
Husk også at dit SKV2 kort kun er gyldigt, hvis du samtidig kan fremvise kvittering (eller medlemskort) for aktuelt medlemsskab af den skytteforening der fremgår af SKV2 kortet.
Men ville skytteforeningen normalt ikke få inddraget SKV kortet, hvis medlemmet ikke betaler for sin kontingent?
- Fast Fumble
- Moderator
- Interesser: Pistoler, IPSC, motorsport
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 328 times
- Been thanked: 947 times
- Kontakt:
Jo, hvis de kan finde skytten!Øboen skrev: ↑4. jan 2023, 15:58Tak Fast Fumble, rigtig god detalje.Fast Fumble skrev: ↑4. jan 2023, 15:35
Men ville skytteforeningen normalt ikke få inddraget SKV kortet, hvis medlemmet ikke betaler for sin kontingent?
Men netop for at sikre sig mod den situation, så er det ikke nok at have kortet, man skal også have kvitteringen. Og vandtæt er det alligevel ikke, for skytten kan jo være blevet HELT væk, EFTER han har betalt årets kontingent...
Football, tennis and golf, requires only one ball. Racing requires two.
Slava Ukraini!
Slava Ukraini!
-
- This member is
Det giver god mening, samt en fin belysning af faldgruberne i dette henseende.Fast Fumble skrev: ↑4. jan 2023, 16:04Jo, hvis de kan finde skytten!Øboen skrev: ↑4. jan 2023, 15:58Tak Fast Fumble, rigtig god detalje.Fast Fumble skrev: ↑4. jan 2023, 15:35
Men netop for at sikre sig mod den situation, så er det ikke nok at have kortet, man skal også have kvitteringen. Og vandtæt er det alligevel ikke, for skytten kan jo være blevet HELT væk, EFTER han har betalt årets kontingent...