Må man eje et våben på samlertilladelse, når man har et gevær mage til på jagt tilladelse?
PAC har nemlig udstedt en riffeltilladelse til en M89 jeg har. Jeg har dog stadig en M89 på samlertilladelse i samme kaliber. Da ansøgningen endnu ikke er godkendt på gevær nr 2.
Der står nemlig intet nævnt i våbenloven omkring dette. Der står bare man ikke må eje ammunition til et gevær på samlertilladelse, hvilket jeg heller ikke gør endnu.
Så det er vel lovligt at eje et både på samlertilladelse og riffeltilladelse, så længe man ikke ejer ammunition til dem indtil begge tilladelser er godkendt? Det antager jeg må være politiets grundlag for at godkendt min tilladelse for det første.
Jeg ringer til PAC imorgen og hører dem om de eventuelt vil inaktivere riffeltilladelsen indtil den anden tilladelse også er landet.
Men hvad har i af erfaring med dette? Har i samlervåben og riffeltilladelse til samme type gevær?
To ens geværer, det ene på samlertilladelse, det andet på riffeltilladelse.
- Garand01
- This member is
- Interesser: WW2, Detektor, Knive og Våben.
- Geografisk sted: Langebæk Sydsjælland.
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 46 times
Re: To ens geværer, det ene på samlertilladelse, det andet på riffeltilladelse.
Egentlig en skæg tanke.
Jeg har en del jagtgeværer på samlertilladelse, men også på mit jagttegn. Må jeg så ikke besidde haglpatroner
Edit: jeg ved godt du snakker riffeltilladelse, men din tråd satte gang i tankerne.
Jeg har en del jagtgeværer på samlertilladelse, men også på mit jagttegn. Må jeg så ikke besidde haglpatroner

Edit: jeg ved godt du snakker riffeltilladelse, men din tråd satte gang i tankerne.
-
- This member is
- Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Has thanked: 126 times
- Been thanked: 260 times
Du må besidde ammunition, til våben, du har våbentilladelse eller SKV2 til.
At du så har samme type/kaliber, også på samlertilladelse, skal være underordnet, så længe du kun medbringer det våben du har våbentilladelse til, når du er ude af huset, og også har ammunition på dig.
Det der menes med,at du ikke må købe ammo til våben på samlertilladelse er, at samlertilladelse til våben, IKKE giver tilladelse, til Ammo.
At du så har samme type/kaliber, også på samlertilladelse, skal være underordnet, så længe du kun medbringer det våben du har våbentilladelse til, når du er ude af huset, og også har ammunition på dig.
Det der menes med,at du ikke må købe ammo til våben på samlertilladelse er, at samlertilladelse til våben, IKKE giver tilladelse, til Ammo.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
-
- This member is
- Interesser: Hund, skydning, jagt og mad.
- Geografisk sted: Djursland
- Has thanked: 238 times
- Been thanked: 278 times
Selvfølgeligt må du have ammunition til det våben du har våbentilladelse til. De to tilladelser er 100% uafænige af hinanden. Lad være med at spilde PACs tid på det, de har rigeligt at gøre med at udstede tilladelser.
HR
HR
Et postvæsen er ikke kritisk infrastruktur i 2022. Luk Postnord!