Ved salg af semi automatisk haglgevær ønsker køber at prøveskyde den, da min flugtskytte bane ikke er pjattede med semi automatisk spurgte han om han kunne låne den med på sin egen bane og prøve den før køb.
Jeg tænker ikke det er muligt uden at foretage et køb/omregistrering, men er der nogen af jer der kender til det helt konkret?
Må køber låne haglgevær med på skydebanen før køb
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 305 times
- Been thanked: 1123 times
Re: Må køber låne haglgevær med på skydebanen før køb
Han kan have haglgeværet alene på sit jagttegn i en uge, før han skal omregistrere det.
Så hvis du forærer ham geværet, kan han tage det med helt lovligt. Hvis han så forærer dig det tilbage inden ugen er gået, er det allerede registreret korrekt til dig.
Jeg ville ikke have nogen betænkeligheder.
Så hvis du forærer ham geværet, kan han tage det med helt lovligt. Hvis han så forærer dig det tilbage inden ugen er gået, er det allerede registreret korrekt til dig.
Våbenbekendtgørelsen § 52. Personer, der erhverver glatløbede haglgeværer omfattet af våbenlovens § 2 a, stk. 1 og 2, eller luft- og fjedervåben med større kaliber end 4,5 mm omfattet af § 2, stk. 4, skal inden 8 dage fra erhvervelsen foretage anmeldelse herom til politiet.
Senest rettet af Lassescout 28. aug 2023, 21:00, rettet i alt 1 gang.
Hilsen Lasse.
... Buy the best and cry once.
-
- Gold Member
- Interesser: Bushcraft, IPSC, MountainBike
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 8 times
Fedt, tak for super hurtigt svarLassescout skrev: ↑28. aug 2023, 20:40Han kan have haglgeværet i en uge, før han skal omregistrere det.

-
- This member is
- Interesser: Våben, Pistolskydning, Jagt
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Geografisk sted: Nuuk, Grønland
- Has thanked: 125 times
- Been thanked: 257 times
2 muligheder.
1: Du sælger og aftaler at handelen kan gå tilbage, hvis køber ikke er tilfreds med prøveskydningen - Køber registrerer hvis prøveskydning er tilfredsstillende.
2: Du låner køber geværet, og handel gennemføres, hvis køber er tilfreds efter prøveskydningen.
1: Du sælger og aftaler at handelen kan gå tilbage, hvis køber ikke er tilfreds med prøveskydningen - Køber registrerer hvis prøveskydning er tilfredsstillende.
2: Du låner køber geværet, og handel gennemføres, hvis køber er tilfreds efter prøveskydningen.
Skyttehilsen fra Nuuk, Grønland
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
T-Rex
But ain't many troubles that a man cain't fix
With seven hundred dollars and a thirty ought six."
http://dvc.org.uk/jeff/lindy2.html
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt og flugtskydning.
- Geografisk sted: Sjælland. Heldigvis!
- Has thanked: 71 times
- Been thanked: 105 times
Eftersom det er en prøveskydning af begrænset varighed ville jeg uden tøven benytte din normale bane til formålet.O27 skrev: ↑28. aug 2023, 20:34Ved salg af semi automatisk haglgevær ønsker køber at prøveskyde den, da min flugtskytte bane ikke er pjattede med semi automatisk spurgte han om han kunne låne den med på sin egen bane og prøve den før køb.
Jeg tænker ikke det er muligt uden at foretage et køb/omregistrering, men er der nogen af jer der kender til det helt konkret?
Om de er pjattede med det eller ej, er halvautomater (behørigt plomberet) lovlige til jagt og dermed helt legitime at træne med på skydebaner.
(Jeg låner generelt ikke mine våben ud medmindre jeg selv er til stede)
-
- Platin Member
- Interesser: Jagt. Riffelskydning.
- Geografisk sted: Fyn.
- Has thanked: 305 times
- Been thanked: 1123 times
Det kommer helt an på, hvad der ligger i formuleringen "ikke pjattet med". Hvis foreningen har besluttet, at der ikke må skydes med halvautomater på deres bane, så må man finde et andet sted at skyde med halvautomat. Det bestemmer foreningen selvfølgelig selv. Det kan også tænkes at der bare sidder et par gamle brokhoveder og agerer smagsdommere uden opbakning fra bestyrelse eller formand, så kunne man godt ignorere dem.
Men tag det da som en oplevelse. Aftal med den mulige køber at du kommer med geværet og besøger ham på hans hjemmebane. Så kan I skyde sammen, du bliver en oplevelse rigere, og måske finder I ud af at handle. Der er ikke noget at miste. Det værste der kan ske er, at du kører hjem med geværet igen.
Men tag det da som en oplevelse. Aftal med den mulige køber at du kommer med geværet og besøger ham på hans hjemmebane. Så kan I skyde sammen, du bliver en oplevelse rigere, og måske finder I ud af at handle. Der er ikke noget at miste. Det værste der kan ske er, at du kører hjem med geværet igen.
Hilsen Lasse.
- FBN
- Platin Member
- Interesser: Alt med/om våben :-)
- Geografisk sted: Vestjylland
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 101 times
Har du ikke en ven som er jæger der har noget jagt i evt kunne tage ud og teste de par skud på 

MVH Frank.
Iøvrigt mener jeg vi skal beholde Kongehuset.!
Iøvrigt mener jeg vi skal beholde Kongehuset.!